TEMAT Czy mądrze korzystamy z portali społecznościowych?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BADANIE ANKIETOWE Wyniki ankiety dotyczącej mediów,
Advertisements

Wyniki badania na temat czytania dzieciom
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Bądź ostrożny w sieci! Jakub Ślęzak V a.
„Moje dziecko i Internet”
7 punktów Kodeksu 2.0.
KODEKS 2.0 ZESPOŁU SZKÓŁ W RZEPEDZI
ROLA KOMPUTERA W ŻYCIE MŁODYCH LUDZI Z TERANU GMINY NIEPOŁOMICE
Ankieta na temat Psa i Schroniska.
Jak bezpiecznie korzystać
ANALIZA BADANIA STATYSTYCZNEGO
STOP.
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
ZASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU
KOMUNIKUJMY SIĘ.
Społeczeństwo informacyjne – wpływ Internetu na uczniów Gimnazjum nr 3 im. Janusza Kusocińskiego w Szczecinie i ich rodziców uczniowie.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH W GOLENIOWIE
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
W klasach gimnazj alnych przeprowadziliśmy ankietę związaną z telefonem komórkowym. Ankieta zawierała 15 różnych pytań dotyczących użytku telefonu w życiu.
KODEKS 2,0 Przygotowała klasa III b
„Uśmiechnij się i bądź pogodny…”
Ankieta Ile czasu uczeń spędza przy klawiaturze, w internecie, oglądając telewizję? Ile czasu uczeń spędza ucząc się i czytając? W jakim celu korzystają.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego w Gorlicach W ankiecie Egzaminy i diagnozowanie zewnętrzne przeprowadzonej dla nauczycieli wzięło udział
Zasady Bezpiecznego korzystania z Internetu
Czym jest Internet? Czym właściwie jest Internet? Po pierwsze jest to globalna sieć połączonych ze sobą komputerów. Drugim elementem są zasoby znajdujące.
KODEKS 2.0 Projekt Szkoła z klasą. 1. TIK – pomoc naukowa w szkole. Dziel się wiedzą i udostępniaj pomocne materiały. 2. Korzystamy tylko z wiarygodnych.
TARGI
Projekt edukacyjny pt. „Czy możemy czuć się bezpieczni w Internecie”
Ciekawe strony internetowe
Szkolny Kodeks 2.0.
Kodeks 2.0 Wersja robocza. Punkt 1 Nauczyciele i uczniowie częściej urozmaicają lekcje grami, filmami, prezentacjami edukacyjnymi i on- line. TAK:NIE:
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
10 zasad bezpiecznego korzystania z Internetu
Ankieta nt. wolontariatu
Bezpieczny internet.
Analiza wyników ankiety o hałasie.
młodzieży gimnazjalnej
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
Styl życia uczniów gimnazjum w łazach maj 2013
Przemoc internetowa polega na: Obrażaniu kogoś przez internet na różnych stronach; np.: Facebook, GaduGadu itd… Publikowaniu treści obscenicznych i wulgarnych;
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
Bezpieczeństwo w sieci
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Wyniki ankiety dla uczniów Gimnazjum w Starym Kurowie.
Ankieta „Czy jesteś bezpieczna (y) w sieci?”. Czy jesteś bezpieczna (y) w sieci? W badaniu ankietowym przeprowadzonym w kwietniu 2014 r. wzięło udział.
Wskazówki Przygotowanie do gry Elementy gry Historia Twórcy Copy Right Notice Informacje dodatkowe Zagraj!!! W świecie sieci.
Dlaczego mówi się o bezpieczeństwie w sieci ??? W naszej szkole każdy uczeń ma dostęp do komputera. Mimo to że komputer może być źródłem wielu pożytecznych.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
KODEKS 2,0. Szkoła Podstawowa nr6 w Inowrocławiu 1.W szkole nie używamy telefonów komórkowych, poza sytuacjami wyjątkowymi. 2. Za zgodą nauczycieli możemy.
Dobre praktyki w Internecie. Ucz i ucz się z TIK:  korzystaj ze sprawdzonych źródeł;  korzystaj z multimedialnej bazy dydaktycznej szkoły na zajęciach.
Bądź bezpieczny w sieci
czyli o kulturze w Internecie
Prawo autorskie w szkole, czyli … zasady eksploatacji Internetu
Chroń swoją prywatność w Internecie
Młodzi głosują! Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród licealistów z okazji Światowego Dnia Wyborów w 2012 roku mgr Paweł Raźny.
PROJEKT EDUKACYJNY „WIEM CO JEM” WYCHOWANIE FIZYCZNE r.
Analiza wyników ankiety na temat Internetu Opracowali D.Gliniak i B.Prus Zespół Szkół Budowlanych im. Generała Józefa Bema we Wrocławiu.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Internet to nie tylko gry
Zasady bezpiecznego korzystania z Interentu
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
ODCZYTYWANIE DIAGRAMÓW
TIK w szkole.
Bezpieczeństwo w sieci
Zapis prezentacji:

TEMAT Czy mądrze korzystamy z portali społecznościowych? Ankieta TEMAT Czy mądrze korzystamy z portali społecznościowych?

Ankieta została przeprowadzona wśród młodzieży Gimnazjum Gminy Oleśnica. Również na forum bloga Grupy Alfa umieszczono formę internetową pytań i uwzględniono w wynikach i wnioskach. Oto pytania i analiza przeprowadzonej ankiety. ZAPRASZAMY!

Ile czasu spędzasz w Internecie w ciągu dnia? PYTANIE 1 Ile czasu spędzasz w Internecie w ciągu dnia? DIAGRAM ODPOWIEDZI: a)około 5 minut b)około pół godziny c)około 1 godziny d)około 2 godziny e)4 godziny lub więcej f)nie używam Internetu Najwięcej ankietowanych, bo aż 36% spędzają 2 godziny dziennie w Sieci. Ankieta wykazała, że co 10 osoba ankietowana w naszej szkole nie używa Intenetu. A 21 % osób nadużywa go (spędza 4 lub więcej godzin dziennie.

PYTANIE 2 a) Tak b) Nie Czy wszystkie informacje, które są umieszczane w Internecie są wiarygodne? Ankieta wykazała, że prawie 20% osób nie wie, że w Internecie niektóre informacje są niewiarygodne. Pamiętaj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zawsze pobieraj wiadomości z wiarygodnych źródeł. Zapytaj o nie nauczyciela lub sprawdzaj informacje na kilku stronach i jeżeli znajdziesz te same treści, to oznacza że są one wiarygodne. a) Tak b) Nie

PYTANIE 3 Ile czasu dziennie spędzasz na portalach społecznościowych typu Facebook, nk? około 10 minut b)około pół godziny c)około 1 godziny d)2 godziny e) 4 godziny i więcej f)nie odwiedzam portali społecznościowych Ankieta wykazała, że 20% ankietowanych nie korzysta z portali społecznościowych. Pozostali ankietowani w różnych ilościach spędzają czas używając Facebooka, nk lub innych portali, a 20% używa ich w ciągu Dnia 4 lub więcej godzin (dość długo) Pamiętajmy! Korzystajmy z Sieci w pożytecznych celach.

PYTANIE 4 Ile znajomych masz na portalu społecznościwym typu Facebook, nk? około 20 b) około 50 c)około 100 d)około 150 e)około 200 f)około 300 g)500 i więcej h)nie mam znajomych Ankieta wykazała, że osoby korzystające z portali społecznościowych mają bardzo dużą liczbę znajomych (300 i więcej). Są to najczęściej wirtualni znajomi. Pamiętaj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! W Internecie czają się hakerzy, zboczeńcy lub osoby, które stwarzają niebezpieczeństwo. Uważaj na nieznajomych!

Analiza: Nie wszyscy uczniowie GGO korzystają z Internetu (10 % nie używa Internetu) 20% uczniów w ciągu dnia korzysta dużo z Internetu (4 i więcej godzin). Nie wszyscy ankietowani wiedzą, że Internet jest źródłem nieprawdziwych informacji. 20% ankietowanych nie korzysta z portali społecznościowych . 21% uczniów przebywa na portalach społecznościowych 4 i więcej godzin. 70 % uczniów ma bardzo dużo znajomych na facebook lub nk, przy czym 20% nie korzysta z portali i nie ma znajomych. Tak więc są to najczęściej wirtualni znajomi. Wnioski: Z Internetu korzystajmy mądrze i pożytecznie. Pamiętajmy że w Sieci kryje się niebezpieczeństwo. Rozsądnie korzystajmy z Portali społecznościowych i bądźmy ostrożni kogo zaznaczamy jako znajomych.