marketing internetowy rozliczany za efekt – synergia CPM i CPA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2012.
Advertisements

Prezentacja firmy Remigiusz Siudziński Warszawa,
Serwis e-prawnik.pl serwis informacji prawnej na żądanie dla małych, średnich firm i nie tylko. stworzony przez firmę Legalsupport w 2000 r. 9 października.
Charakterystyka i potencjał reklamowy serwisów
Agenda Teraz Onet! Sponsoringi: – sponsoring z video – nowe, niższe ceny – promocja jesienna Wzbogacone pakiety zasięgowe: – na elementach stałych – navibox.
Generujemy efekty prezentacja sieci AdAction Network oferta dla agencji.
Pakiet akcja 1 Battlefield 2142Quake LiveCounter Strike Rising Eagle © AdAction 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel.
Madden 09 NHL 09 Tiger Woods 09NBA Live 09 Pakiet sport 1 © AdAction 2007, ul. Senatorska 13/15, Warszawa, tel
1 Racing vertical example Pakiet motoryzacja. 2 Rodzaj pakietuKoszt (CPM) Sieć180 RC Wertykalnie210 RC Tytuł250 RC Pakiet motoryzacja Podstawowa grupa.
Wiktor Cegła Dawid vs Goliat – czym wygrywają sklepy internetowe?
Oferta portalu Parkiet.com
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich Styczeń 2011.
Patronat medialny Oferta dla organizatorów imprez i koncertów
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich Czerwiec 2010.
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2010.
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2011.
Patronat medialny Oferta dla organizatorów imprez i koncertów Czerwiec 2010.
Staże Ośrodka RENOWATOR.
Stałe obecności dzienne i tygodniowe w sieci reklamowej
Generujemy efekty prezentacja sieci MobiAds oferta dla wydawców i developerów.
Generujemy efekty prezentacja sieci AdAction Network oferta dla witryn.
Generujemy efekty Działania na portalu Facebook produkcja advergames.
Generujemy efekty Możliwości reklamowe na. Statystyki: Polska Facebook statystyki 2 © AdAction 2007, ul. Senatorska 13/15,
prezentacja sieci reklamowej w grach PlayAds oferta dla reklamodawców
Generujemy efekty prezentacja sieci reklamowej w grach PlayAds oferta dla developerów i wydawców.
Zwiększamy sprzedaż dzięki dialogowi
„Jutro to dziś tyle, że jutro”
Warszawa, luty 2013 PinkPoland Profil socio-demograficzny witryn erotycznych sieci PinkPoland.
Geo gemiusGeo UNIKALNE NARZĘDZIE DO IDENTYFIKACJI PAŃSTWA, REGIONU I MIASTA, Z KTÓREGO ŁĄCZY SIĘ UŻYTKOWNIK TWOJEGO SERWISU.
Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie Marcin Pery, Warszawa,
Search Engine Optimization
1. AdExpress 2. Internet Evaliant Adex
PREZENTACJA PLATFORMY
Nowa firma, doświadczeni ludzie
INTERNET W PRAKTYCE 10 zasad i nie tylko...
Nowa firma, doświadczeni ludzie
Kampanie reklamowe typu DRA – nowe podejście do badań efektywności kampanii reklamowych.
Pracuj.pl + Profeo.pl Prezentacja serwisu. O serwisie © 2012 Goldbach Audience2 Jeden z czołowych polskich portali pracy: –Ponad 70% polskich internautów.
W INTERNETOWEJ SIECI REKLAMOWEJ
Copyright 2006 Zentropy Partners Jak zaplanować kampanię z wykorzystaniem wyników badania Megapanel PBI/Gemius? Warszawa, r.
Search Engine Marketing w promocji eventu
Czym jest PayPer.pl? Jesteśmy siecią reklamy efektywnościowej:
EDI NET - badania.
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
Oferta Geo. Czym jest PayPer.pl? Jesteśmy siecią reklamy efektywnościowej: z Klientem rozliczamy się na podstawie efektów kampanii, czyli liczby kliknięć,
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Zaufany partner na rynku e-commerce
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
1.MISSION 2. MARKET 3. MONEY 5.MEDIA 4.MESSAGE
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
REKLAMA ZEWNĘTRZNA Cechy outdooru maj 2010.
Strona 1 AdPortal | Senatorska 13/15, Warszawa | tel | fax: | | Warszawa,
Afiliacja w sieci… Czy bez sieci??.
Prezentacja firmy. Nasza misja: Oferowanie innowacyjnych rozwiązań internetowych. Done to prężnie rozwijająca się firma oferująca usługi z zakresu innowacyjnych.
Adequate | Interactive boutique Interactive boutique 1 PROFIT-DRIVEN MARKETING OPTIMISATION volume vs. efficiency trade-off ILE POWINNIŚMY WYDAWAĆ NA KAMPANIE.
Więcej z emisji reklam internetowych
W3A Mailing - system newslettera. Możliwości systemu: Przygotowaniu szablonu graficznego (do 3 szablonów graficznych) do wykorzystania w newsletterze.
Standard pomiaru internetu Polskie Badania Internetu.
Google AdWords.
ZAŁOŻENIA PORTALU. teleKROWA.pl to portal, którego celem jest ułatwienie konsumentom znalezienia optymalnej oferty związanej z:  telefonami komórkowymi,
Produkt SMART PEOPLE w oparciu rekomendowane scenariusze użycia
2,3 mln 9 mln użytkownicy* odsłony*
Więcej z emisji reklam internetowych
Czy na blogu da się zarobić, czyli słów parę o afiliacji
OFENSYWA REKLAMOWA 2015.
JAKUB BAREŁKOWSKI REKLAMA W WYSZUKIWARKACH
Reklama w wyszukiwarkach internetowych. Formy reklamy w wyszukiwarkach internetowych ●wyniki organiczne zbudowane na podstawie algorytmu oceniającego.
Reklama w wyszukiwarkach internetowych Jakub Barełkowski.
REKLAMA INTERNETOWA Katarzyna Czepółkowska. Marketing internetowy ■ Marketing internetowy – forma marketingu, używająca jako medium Internetu i strony.
Zapis prezentacji:

marketing internetowy rozliczany za efekt – synergia CPM i CPA

Co to jest marketing afiliacyjny? Generowanie ruchu na witrynie Klienta Leadów (np. wypełnione formularze) Sprzedaży (zakładanie kont, sprzedaż kredytów, produktów sklepów on-line) Kampanie z wykorzystaniem wszystkich dostępnych narzędzi [klasyczne bannery, agresywne formy graficzne, e-mailingi, reklamy w wyszukiwarkach, także nowe formy : feedy, web sindications] Gdzie: we wszystkich dostępnych mediach internetowych [w portalach, sieciach reklamowych i witrynach samodzielnych] Reklama rozliczana za efekt ! © Afilo 2007, http://www.afilo.pl/ ul. Senatorska 13/15, 00-075 Warszawa, tel. +48 22 829 65 38, fax. +48 22 829 65 37

Wartość rynku w Polsce Rynek reklamy afiliacyjnej w Polsce [mln pln] Źródło: szacunki własne, na podstawie wyników badania AdEx © Afilo 2007, http://www.afilo.pl/ ul. Senatorska 13/15, 00-075 Warszawa, tel. +48 22 829 65 38, fax. +48 22 829 65 37

Trendy Wzrost zainteresowania marketingiem rozliczanym za efekt (wpływ kryzysu finansowego) Włączanie na stałe działań marketingu afiliacyjnego do planów sprzedażowych i marketingowych [marketing mix] W 2007 i 2008 pojawiło się na polskim rynku wiele nowych podmiotów zajmujących się marketingiem afiliacyjnym (Afilo, AdLeader, Novem, itd.) Obserwujemy wzrost ilości zapytań o tę formę rozliczeń [2009 do 2008, wzrost o blisko 40%] Specjalizacja w afiliacji i marketing rozliczanym za efekt [sieci afiliacyjne i agencje ROI]. Łączenie zakupów CPM i CPA -> kluczem do sukcesu kampanii. © Afilo 2007, http://www.afilo.pl/ ul. Senatorska 13/15, 00-075 Warszawa, tel. +48 22 829 65 38, fax. +48 22 829 65 37

Jak działa agencja afiliacyjna? W I T R Y N reklama reklama Strona WWW Klienta reklama agencja afiliacyjna reklama reklama Wypełnienie formularza reklama Sprzedaż reklama portal Sieć reklamowa © Afilo 2007, http://www.afilo.pl/ ul. Senatorska 13/15, 00-075 Warszawa, tel. +48 22 829 65 38, fax. +48 22 829 65 37

Wypełnione formularze Lejek reklamowy Odsłony reklam kliknięcia Wypełnione formularze Sprzedaż CTR CR1 CR2 © Adam Dyba, AdAction, ul. Jubilerska 10, Warszawa, www.adaction.pl

Flat fee (opłata ryczałtowa) Modele rozliczeń CPM (cost per mille) Reklamodawca płaci za liczbę wyświetlonych reklam (za 1000 odłson) Flat fee (opłata ryczałtowa) Reklamodawca płaci za czas emisji (np,. Za tydzień, miesiąc) CPC (cost per click) Reklamodawca płaci za liczbę kliknięć w reklamę (ceny zwykle negocjowane po kampanii testowej) CPL (cost per lead) Reklamodawca płaci za wygenerowanie zainteresowania (np. wypełnienie formularza kontaktowego, za rejestracje w systemie, za pobranie oferty, itp.) CPS (cost per sale) Reklamodawca płaci za wygenerowanie sprzedaży (może być to stała opłata za sprzedaż lub procent od wygenerowanej sprzedaży) Modele mieszane Reklamodawca płaci za generowany ruch, a dodatkowo wynagradza afiliantów za generowanie sprzedaży lub leadów © Afilo 2007, http://www.afilo.pl/ ul. Senatorska 13/15, 00-075 Warszawa, tel. +48 22 829 65 38, fax. +48 22 829 65 37

Zalety pay per performance Minimalizacja ryzyka Klienta [jeśli nie zadziała Klient nie zapłaci, Klient nie płaci za porażkę tylko za sukces] Maksymalizacja konwersji [optymalizacja kampanii na każdym kroku, od reklam do landing page] Klient płaci wyłącznie za efekt Cel Klienta staje się naszym celem [angażujemy się w prowadzenie programów, namawiamy witryny do przystąpienia, mierzymy efekty na każdym etapie realizacji] Działania pay per performance stanowią znaczący element strategii marketingowej wielu podmiotów i są wykorzystywane jako część internet marketingu-mix. © Afilo 2007, http://www.afilo.pl/ ul. Senatorska 13/15, 00-075 Warszawa, tel. +48 22 829 65 38, fax. +48 22 829 65 37

Nowe formy reklamy Obok reklam nieinwazyjnych (billboard, banner, rectangle, itp.) stosujemy także: Linki tekstowe Feedy (w kreacjach graficznych) Feedy w postaci zakładek z ofertą reklamodawcy (w przypadku sklepów internetowych, produktów które mogą być sprzedane on-line i jest ich dużo w ofercie). Web sindications – fragment oferty sklepu na witrynie wydawcy © Afilo 2007, http://www.afilo.pl/ ul. Senatorska 13/15, 00-075 Warszawa, tel. +48 22 829 65 38, fax. +48 22 829 65 37

Co daje reklama typu display CPM? Zwiększa konwersję klików z wyszukiwarek (nawet o 50%) Pomaga budować spontaniczną świadomość marki (szczególnie droższe formy graficzne , niedostępne modelach CPA) Zwiększa ilość zapytań „brandowych” do wyszukiwarek Zwiększa ruch powracający na witrynę (o około 40%) Zwiększa konwersję mailingów (nawet od 45%) Wyższa częstotliwość kontaktów zwiększa konwersję (optymalnie 6-7 na użytkownika). Zwiększa zasięg prowadzonych działań. Źródła: Direct Track, badania własne, dane z konferencji E-commerce 2009 © Afilo 2007, http://www.afilo.pl/ ul. Senatorska 13/15, 00-075 Warszawa, tel. +48 22 829 65 38, fax. +48 22 829 65 37

Synergia działań odsłony + wyszukiwarka Wzrost konwersji po kontakcie użytkownika z reklamą graficzną (jednokrotnym i większym ) + 55% Klik z wyszukiwarki + odsłona w kampanii graficznej Klik z wyszukiwarki Źródło: Dane z konferencji Internet 2K9 © Afilo 2007, http://www.afilo.pl/ ul. Senatorska 13/15, 00-075 Warszawa, tel. +48 22 829 65 38, fax. +48 22 829 65 37

Efektywna częstotliwość Zindeksowana średnia konwersja Częstotliwość Źródło: Direct Track © Afilo 2007, http://www.afilo.pl/ ul. Senatorska 13/15, 00-075 Warszawa, tel. +48 22 829 65 38, fax. +48 22 829 65 37

Narzędzia Direct Track Narzędzie do zarządzania siecią programów afiliacyjnych. Posiada funkcje dedykowane dla: reklamodawców, afiliantów (wydawców) administratora systemu (sieć afiliacyjna) Ułatwia śledzenie i rozliczanie kampanii w sieci. Posiada algorytmy AntyFRAUD, zabezpieczający sprzedawców przed próbami oszukania ich programu afiliacyjnego. © Afilo 2007, http://www.afilo.pl/ ul. Senatorska 13/15, 00-075 Warszawa, tel. +48 22 829 65 38, fax. +48 22 829 65 37

Narzędzia Megapanel Badanie uznane na rynku reklamy internetowej standardem pomiaru oglądalności witryn. Metodologia Megapanelu to połączenie idei badań typu user-centric (badanie panelowe – podobne ideą do badania telemetrycznego w telewizji) oraz badań typu site-centric, czyli monitorowania oglądalności witryn przy użyciu skryptów (GemiusTraffic). TGI - NetTrack SMG/KRC Badanie mówiące o stylach konsumpcji, o opiniach na temat produktów czy mediów , pozwalające dokładnie opisać grupę celową. Jest to badanie ciągłe, przeprowadzane metodą face-to-face na reprezentatywnej próbie ludności. Google Analytics i Gemius Traffic Oprogramowanie pomgające w analizowaniu ruchu na witrynie Klienta i pozwalające wyciągać wnioski, które przekładają się na poprawienie nawigacji, czy wyglądu serwisu internetowego Klienta. © Afilo 2007, http://www.afilo.pl/ ul. Senatorska 13/15, 00-075 Warszawa, tel. +48 22 829 65 38, fax. +48 22 829 65 37

Synergia CPM i CPA Większy zasięg działań Kontrola nad częstotliwością Lubię piosenki, które kiedyś słyszałem -> wypełniam formularze, których reklamę widziałem. Portale + mailingi Wyszukiwarki (Google, Netsprint) Większy zasięg działań Kontrola nad częstotliwością Zwiększona konwersja nawet o 40% (na całej kampanii). Lepsza kontrola budżetu i efektywniej wydane pieniądze. Witryny tematyczne sieci reklamowe Blogi © Afilo 2007, http://www.afilo.pl/ ul. Senatorska 13/15, 00-075 Warszawa, tel. +48 22 829 65 38, fax. +48 22 829 65 37

Elementy budowy kampanii Dobór form i treści reklamowych Co chcemy powiedzieć? Jak chcemy być zapamiętani? Dobór miejsc emisji Affinity index, Megapanel Modele zakupu CPM + CPA Rozłożenie kampanii w czasie (display na początek) Ciągła optymalizacja (pretesty mailingów, landing page, kreacje, dobór miejsc) © Afilo 2007, http://www.afilo.pl/ ul. Senatorska 13/15, 00-075 Warszawa, tel. +48 22 829 65 38, fax. +48 22 829 65 37

Proces optymalizacji AFILOopti PROJEKTOWANIE TESTOWANIE KNOW-HOW © Afilo 2007, http://www.afilo.pl/ ul. Senatorska 13/15, 00-075 Warszawa, tel. +48 22 829 65 38, fax. +48 22 829 65 37

Przykłady optymalizacji Landing Page © Afilo 2007, http://www.afilo.pl/ ul. Senatorska 13/15, 00-075 Warszawa, tel. +48 22 829 65 38, fax. +48 22 829 65 37

…Czytelniejszy proces …Mniej sprzedażowy komunikat …Poprawna implementacja w przeglądarkach …Wyraźniejszy button oraz zaznaczenie zgody na przetwarzanie danych © Afilo 2007, http://www.afilo.pl/ ul. Senatorska 13/15, 00-075 Warszawa, tel. +48 22 829 65 38, fax. +48 22 829 65 37

…Zwycięzca testu był o 22,7 % lepszy od najgorszej z testowanych wersji „żółte –zamów kontakt „, Najgorsza z testowanych wersji była ……… 86,3% lepsza od wersji używanej w pierwszej odsłonie kampanii !!!! ZWYCIĘZCA © Afilo 2007, http://www.afilo.pl/ ul. Senatorska 13/15, 00-075 Warszawa, tel. +48 22 829 65 38, fax. +48 22 829 65 37

ZWYCIĘZCA …Zwycięzca lepszy o 18,9 %. Wiedza wprowadzona na stale w kampaniach Klienta © Afilo 2007, http://www.afilo.pl/ ul. Senatorska 13/15, 00-075 Warszawa, tel. +48 22 829 65 38, fax. +48 22 829 65 37

ZWYCIĘZCA …to tylko obrazek a zwycięzca lepszy o 13,7%. Wiedza została wykorzystana w drugim etapie kampanii.

ZWYCIĘZCA …Niewielkim kosztem uzyskaliśmy odpowiedź na ważny problem marketingowy. Zwycięzca lepszy o 16,7 % © Afilo 2007, http://www.afilo.pl/ ul. Senatorska 13/15, 00-075 Warszawa, tel. +48 22 829 65 38, fax. +48 22 829 65 37

Dziękuję za uwagę Adam Dyba adam.dyba@afilo.pl Tel. +48 22 829 65 38 / fax. +48 22 829 65 37 © Afilo 2007, http://www.afilo.pl/ ul. Senatorska 13/15, 00-075 Warszawa, tel. +48 22 829 65 38, fax. +48 22 829 65 37