Rewolucja nabiera tempa Przemiany na rynku napojów, soków i wód Monika Dyrda, Client Director, Nielsen Polska
Trendy i innowacje Układ kategorii wyzwania
Trendy i innowacje
Trendy sterujące rozwojem branży Zdrowie wygoda bycie „fit” MODA Trendy i innowacje Lokalność i rzemieślnicze marki ekologia
Większa skłonność do nowości 10 LAT TEMU DZIŚ Źródło: „Shopper Trends” 2008 i 2018, Nielsen
jest zielona mleczna droga 12% 18% Mleko roślinne Mleko roślinne, Cała Polska, Sprzedaż wartościowa 12% 18% Mleko roślinne
SOK TO OWOC! SOK Z OWOCÓW? 76% 178% smoothies Soki typu smoothie, Cała Polska, Sprzedaż wartościowa 76% 178% smoothies
bez podchmielenia Piwo! 165% 63% PIWO 0% Piwo bezalkoholowe*, Cała Polska, Sprzedaż wartościowa 165% 63% PIWO 0% *tylko produkty markowe
Trendy i innowacje Układ kategorii wyzwania
Trendy i innowacje Układ kategorii wyzwania
Układ napojowy Cała Polska, Sprzedaż wartościowa i zmiana MAT July’19 vs rok wcześniej
Planety i satelity Mleko Soki, nektary, napoje Smoothie Piwo 0% Woda Napoje gazowane Piwo „Mleko” roślinne
Trendy i innowacje Układ kategorii wyzwania
wyzwania
wyzwania
Cała Polska, Sprzedaż wolumenowa
>3,5 MILIARDA sztuk plastikowych butelek rocznie: woda + napoje gazowane *cała Polska, badanie Panelu handlu detalicznego, sprzedaż w sztukach butelek typu PET, sierpień 2018-lipiec 2019; kategoria wody butelkowanej i napojów gazowanych
Raport nt. rynku napojów bezalkoholowych w Polsce: https://www.nielsen.com/pl/pl/insights/report/2019/non-alcoholic-beverages-current-image-of-the-market/# Więcej informacji w broszurze dostępnej w materiałach konferencyjnych Monika Dyrda monika.dyrda@nielsen.com +48 608 447 100