Sales by Objectives (SBO) - jak budować nowoczesne systemy premiowe dla sprzedaży? Joanna Liksza Systemowe wsparcie RODO w sektorze publicznym.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
Advertisements

Budowa systemu premiowania – „krok po kroku”
system zarządzania zasobami ludzkimi
Wrzesień Kilka słów o nas Przedstawienie kadry GOBLL Aeroklub Polski – sytuacja i plany Wyniki finansowe 2009, 2010 GOBLL na tle naszej konkurencji.
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Struktura organizacyjna STERENERGO PROJKET Sp. z.o.o.
„KADRY DLA BIZNESU” ABONAMENTY MEDYCZNE JAKO ISTOTNY ELEMENT WYNAGRADZANIA I MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW
Zmiany w Planie Marketingowym i Programy dla Nowych Klientów
1 Wyniki za IV kwartał 2003 Warszawa, luty 2004.
"EuroAlmaLaurea Network eRecruitment Services - innowacyjna platforma współpracy uczelni i biznesu. Projekt EAL-Net". Uniwersytet Warszawski, 27 października.
BIZNESPLAN SPIN OFF/OUT DLA KOGO???.
Warsztat z pomysłem, cz. III
Zarządzanie przez cele Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Projekt Centrum Młodego Przedsiębiorcy realizowany w ramach programu Kreator Innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej współfinansowany.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PHU MAXIMUM
KONTO BEZ KANTÓW z Programem Premiowym
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
5. Problemy lokalizacji w projektowaniu międzynarodowych struktur logistycznych – przegląd metod i technik.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
ALM (Asset Life Cycle Management) - wsparcie procesów biznesowych w obszarze zarządzania cyklem życia majątku. Centralny Ośrodek Informatyki Górnictwa.
Idea flexicurity w projektach innowacyjnych
NOWY SYMULATOR! Rozbudowany zakres decyzyjny ! The Worlds Largest Strategy and Management Competition.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Jeżeli: Jesteś absolwentem uczelni wyższej i pragniesz zdobyć nowe, obecnie bardzo poszukiwane na rynku umiejętności praktyczne oraz wiedzę z obszaru zarządzania.
WAŻNA INFORMACJA Firma nie gwarantuje dochodów w przypadku braku pozyskiwanych klientów. Sukces Niezależnego Przedstawiciela ACN nie jest zagwarantowany,
Nafta / Chemia – dziś i jutro Warszawa 11 grudnia 2006
Produkujesz, sprzedajesz, zarządzasz? Zyskaj przewagę! Uniwersytet Ekonomiczny Wrocław, 10 czerwca 2008 Kontrola i analiza procesów biznesowych Mateusz.
opis projektu jednym zdaniem
Badanie opinii absolwentów programów MBA do Rankingu zgłosiło się 28 programów studiów MBA, każdy z programów miał możliwość wskazać max 15 absolwentów,
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Kryzys pod kontrolą? Ryzyko jako stały element zarządzania firmą II Kongres Dyrektorów Finansowych Sheraton Warsaw Hotel, 28 kwietnia r.
Sprawozdanie finansowe NoRiskNoFun. A. Sprawozdanie finansowe.
Uniwersytet Medyczny im
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
COACHING WEEK Zapraszamy na cykl konferencji w ramach które odbędą się
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Wzorowy i zmotywowany personel - wizytówką hotelu
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Formuły cenowe.
Dlaczego Perfect NDF SA ?. Dzisiejsze oczekiwania Klienta wobec Doradcy Ubezpieczeniowo-Finansowego Uczciwość Rzetelność Wiedza, doświadczenie, profesjonalizm.
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
1. 2 Wynagrodzenia w sektorze energetycznym - uwarunkowania kulturowe Adam Cichocki Zbigniew Dudziński Warszawa
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
call center to nie tylko infolinia
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
Modele zarządzania jakością
Nowoczesny Uniwersytet XXI wieku na Mazowszu ks. prof. dr hab. Stanisław Dziekoński Rektor Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
MATERIAŁY POUFNE BIOVENTUS Przesłanie Bioventus. MATERIAŁY POUFNE BIOVENTUS 2 Agenda Kluczowe przesłania Odpowiedzi na często zadawane pytania Jak stosować.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
„Sukces jest wynikiem właściwych decyzji” Eurypides Zapraszamy Cię do odkrycia swojej drogi do niezależności finansowej Przewodnik Multimedialny po Programie.
XII Sympozjum Krajowej Rady Koordynatorów Projektów Badawczych UE (KRAB) 2 grudnia 2015, Narodowe Centrum Badań Jądrowych, Świerk Pozyskiwanie i realizacja.
PROF. WITOLD T. BIELECKI REKTOR ALK Maciej Madziński – Dyrektor Operacyjny Akademia Leona Koźmińskiego.
Katedra Logistyki dr Cezary Gradowicz. Katedra Logistyki kierując się potrzebą uzupełnienia i poszerzenia wiedzy podstawowej oferowanej w ramach przedmiotów.
Plan Marketingowy Twoja droga do sukcesu Wolę zarabiać 1% dzięki pracy 100 osób, niż 100% dzięki pracy własnej…
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
 promowanie rozwoju lokalnego Lublina i województwa lubelskiego,  budowa społeczeństwa obywatelskiego,  przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób.
Polityka rynku pracy w Polsce
Klaster Logistyczno-Transportowy „Północ-Południe”
Prezentacja biznesplanu
Nowoczesne zarządzanie
Szkolenie Działu Handlowego
Prezentacja biznesplanu
Prezentacja biznesplanu
Zgłoszenie w ramach kategorii Wewnętrzne doskonalenie organizacji cc
Oczekiwania biznesu od HR Business Partnera
Zapis prezentacji:

Sales by Objectives (SBO) - jak budować nowoczesne systemy premiowe dla sprzedaży? Joanna Liksza Systemowe wsparcie RODO w sektorze publicznym.

Joanna Liksza Kierownik studiów podyplomowych Compensation and Benefits realizowanych w Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego Praktyk z wieloletnim doświadczeniem zawodowym na stanowiskach menedżerskich w organizacjach krajowych i międzynarodowych. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego oraz Akademii Leona Koźmińskiego (MBA). Trenerka biznesu. Wykładowca na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Lider Klubu Compensation and Benefits. Współpracuje z grupą TPA, gdzie pełni rolę HR Advisor. Specjalizuje się w zarządzaniu efektywnością organizacji, wynagrodzeniach oraz budowie, automatyzacji i transformacji działów HR. Prowadzi badania oraz buduje programy rozwoju w zakresie kapitału zdrowia w organizacjach.

Agenda Bonus Plan Sales by Objectives (SBO) Decyzja I: Premia czy prowizja? Decyzja II: Idea systemu premiowego Decyzja III: Grupy premiowe Decyzja IV: Polityka wynagradzania Decyzja V: Cele i krzywa premiowa Decyzja VI: Częstotliwość wypłat Przeglądy i dokumentacja Rozwój i automatyzacja

Bonus Plan Sales by Objectives (SBO) SYSTEM PREMIOWY DLA SPRZEDAŻY oparty o cele (finansowe, ilościowe, indywidualne, zespołowe, itp.) każdy pracownik / grupa pracowników ma wyznaczoną docelową wartość premii za realizację celów – w formie % płacy zasadniczej wyniki oceniane są na skali powiązanej z wypłatą poprzez „formułę premiowania” (przeliczania wyniku na wartość premii) na ogół po przekroczeniu celów w systemie stosuje się tzw. cap – premię maksymalną ZALETY elastyczność systemu – łatwość modyfikacji celów i ich wag oraz krzywej premiowej; dostosowanie do rynku i strategii firmy; stabilne przychody miesięczne pracowników; niższa rotacja, łatwiejsza rekrutacja transparentność i sprawiedliwość większa przewidywalność kosztów wynagrodzeń zachowaniu kontroli nad wypłatami

System premiowy dla sprzedaży a inne systemy płac zmiennych Zespół sprzedaży stanowi atut dobrze zarządzanych firm. System premiowy dla sprzedaży ma kluczową rolę dla realizacji wyniku firmy. System premiowy dla sprzedaży z reguły stanowi istotny element całkowitego wynagrodzenia pracownika.

Decyzja I: Premia czy prowizja? Koncentracja sił sprzedaży na przychodzie; proste dla sprzedawcy; szybko wyobraża sobie nagrodę System Premiowy SBO Koncentracja sił sprzedaży na wartości dodanej generowanej dla Klienta przez produkty, usługi, rozwiązania firmy. Różne, zmienne cele.

System motywacyjne w sprzedaży wg badań rynkowych przychodu wypracowywanego przez pracownika (32% firm) wolumenu sprzedaży (19%) wyników osiąganych przez cały dział sprzedaży (17%) wypracowanej marży (17%) rabatów wypracowywanych przez pracowników (13%) systemy premiowe oparte na wypracowanej marży przez pracownika (średnia ocena rentowności 4,82; średnia ocena wynagrodzeń pracowników 4,5; udział części zmiennej w wynagrodzeniu całkowitym 45%) systemy premiowe oparte na wypracowanych przez pracownika rabatach (średnia ocena rentowności 4,67; średnia ocena wynagrodzeń pracowników 4,67; udział części zmiennej w wynagrodzeniu całkowitym 41%)

Decyzja II: Idea systemu premiowego Wyznaczamy kierunek Wszyscy pracujemy na wynik Firmy. Cele poszczególnych grup premiowych są efektem procesu kaskadowania celów z poziomu Zarządu. Kaskada schodzi w dół i obejmuje wszystkich pracowników. Nagradzamy za wyniki! Cele pracowników odzwierciedlają kluczowe dla realizacji wyniku Firmy finansowe KPIs oraz cele indywidulane SMART, poprzez które w systemie zaadresowana jest realizacja strategii Firmy, jej rozwój oraz rozwój pracownika. PAY FOR PERFORMANCE - idea systemu premiowego

Idea wynagradzania Istotą wynagrodzeń jest: - pozyskanie pracowników utrzymanie pracowników motywowanie pracowników w taki sposób, aby organizacja osiągnęła swoje CELE BIZNESOWE. POZYSKAĆ MOTYWOWAĆ UTRZYMAĆ

Decyzja III: Grupy premiowe SALES Product Managers Decyzja III: Grupy premiowe

Sales Excellence Model / Job content Leadership communication Performance measurement

Decyzja IV: Polityka wynagradzania Polityka Target Total Cash Companstion Pay mix: Base Salary/Target Incentive Leverage Cap / „Sky is the limit”

Decyzja V: Cele i krzywa premiowa KPI 2 % KPI 3 % KPI 1 % KPI 2 % KPI 1 % KPI 2 % SMART KPI 1 % SMART

Cele i krzywa premiowa - SBO

S.M.A.R.T. (E.R.) Specific (konkretny, jasno określony) Measurable (mierzalny) Ambitious / Achievable (ambitny / osiągalny) Realistic (istotny, ważny) Time oriented (określony w czasie) Exciting (ekscytujący/motywacyjny) Recorded (zapisany, utrwalony)

Cele i krzywa premiowa - SBO

Decyzja VI: Częstotliwość wypłat SBO Podstawowy okres rozliczeniowy: kwartał Dodatkowy okres rozliczeniowy: rok Nagrody Konkursy Przeglądy półroczne (Performance Review)

Model TOTAL REWARD (Hay Group) Popularne przykłady Składnik wynagrodzenia Typ wynagrodzenia Styl życia Styl pracy Szkolenia Jakość pracy Emocjonalne Total Reward Nagrody materialne Samochody Kluby Zniżki Benefity aktywne Total Remuneration Emerytura Opieka zdrowotna Wakacje Benefity pasywne Akcje /Udziały Wartość rynkowa opcji, donacji Instrumenty pieniężne Długoterminowe Total Direct Compensation Premie Bonusy i Nagrody Krótkoterminowe zmienne Total Cash Płaca zasadnicza Stawka godzinowa Wynagrodzenie podstawowe

Przeglądy i dokumentacja Prosta i łatwa do zrozumienia Kompletna i dostępna Przegląd Zdefiniowanie cyklu przeglądu systemu

Przeglądy systemu Performance Management Przywództwo Wynagrodzenia zmienne Przywództwo

Rozwój i automatyzacja SCM PREMIE PLATFORMA SMART 9 BOX

Pytanie Komentarze „Nie opłaca się wysilać. I tak zarobię niewiele więcej niż płaca zasadnicza” „ Po co mi te 100 zł. Co ja za to kupię” „Konkurencja płaci premie. Tam ludzie mogą zarobić” Hipoteza: potrzebne jest zwiększenie części zmiennej wynagrodzenia

Dziękuję za uwagę