TECHNOLOGIE MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wzmacniacz operacyjny
Advertisements

Przeróbka wapieni, gipsu i kwarcu
Zajęcia 1-3 Układ okresowy pierwiastków. Co to i po co? Pojęcie masy atomowej, masy cząsteczkowej, masy molowej Proste obliczenia stechiometryczne. Wydajność.
„ Kwaśna bateria” czyli jak działają akumulatory?.
 Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy.
Podstawowe pojęcia termodynamiki chemicznej -Układ i otoczenie, składniki otoczenia -Podział układów, fazy układu, parametry stanu układu, funkcja stanu,
Badania elastooptyczne Politechnika Rzeszowska Katedra Samolotów i Silników Lotniczych Ćwiczenia Laboratoryjne z Wytrzymałości Materiałów Temat ćwiczenia:
– lekcja ze strongmanem.. Drugiego dnia trzeciego miesiąca bieżącego roku klasa 3e za sprawą prof. Mikołaja Komorowskiego miała do czynienia z nietypową.
Woda Cud natury.
Autorzy: Kamil Kawecki IIB Piotr Kornacki IIB Piotr Niewiadomski IIB.
WEZ 1 Wyniki egzaminu zawodowego absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
Pedagogika porównawcza wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń.
Metody sztucznej inteligencji - Technologie rozmyte i neuronowe 2015/2016 Perceptrony proste nieliniowe i wielowarstwowe © Kazimierz Duzinkiewicz, dr hab.
Numer 1 (mamy nadziej ę, ż e nie ostatni). podpowiedź (na następnych stronach)
Co to są tlenki? budowa tlenków, otrzymywanie tlenków,
Wytwarzanie tlenku cynku WSTĘP Tlenek cynku stanowi bardzo ważny materiał nie tylko ze względów poznawczych, ale również jeżeli chodzi o zastosowania praktyczne.
Materiały wiążące Wyroby polikrystaliczne (mogą zawierać fazę szklistą), otrzymane z surowców mineralnych na drodze wypalania. Charakterystyka: Tworzywa,
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Wytrzymałość materiałów
Test analizy wariancji dla wielu średnich – klasyfikacja pojedyncza
WYNIKI ZMIANY TWARDOŚCI ZIARNA PSZENICY W TRAKCIE PROCESU NAWILŻANIA
Wytrzymałość Konstrukcji (Wytrzymałość materiałów, Mechanika konstrukcji) Nauka o trwałości spotykanych w praktyce typowych elementów konstrukcji pod działaniem.
Wykonał: Kamil Olczak VID
Skały i minerały.
Wytrzymałość materiałów
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
SBA-15 modyfikowane diatomitem
Opracowanie wyników pomiaru
SYSTEM KWALIFIKACJI, AWANSÓW I SPADKÓW
FIZYKA na służbie b’Rowersa ...krótki kurs.
Wytrzymałość materiałów
FIZYKA na służbie b’Rowersa ...krótki kurs.
Co można zrobić z metali?
Polski przesiewacz wibracyjny w przeszłości, teraz i w aktualnych pracach Kopex Machinery S.A. do zastosowań w ziarnowej klasyfikacji surowców mineralnych.
Wprowadzenie do laboratorium: Technologia informacyjna
Szkoła Podstawowa nr 203 w Warszawie Opiekun: Maria Nałęczyńska
Podstawy procesu karnego
Modele SEM założenia formalne
Podstawy automatyki I Wykład /2016
Wytrzymałość materiałów
Budowa, typologia, funkcjonalność
Opracowała: Monika Grudzińska - Czerniecka
KOREKTOR RÓWNOLEGŁY DLA UKŁADÓW Z NIEMINIMALNOFAZOWYMI OBIEKTAMI Ryszard Gessing Instytut Automatyki, Politechnika Śląska Plan referatu Wprowadzenie.
Kurs Ratownictwa Technicznego 2017
Zajęcia przygotowujące do matury rozszerzonej z matematyki
BADANIA ZUZYCIA BOCZNEGO SZYN W ROZJAZDACH KOLEJOWYCH
Wykonali: Patryk Plutowski Paweł Huzarek
PRZYKŁADY Metody obrazowania obiektów
Praktyczne podstawy kształcenia zdalnego
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
Wytrzymałość materiałów
Zajęcia organizacyjne
LaTeX 0. Informacje o zajęciach
Zajęcia organizacyjne
Zajęcia organizacyjne
Wytrzymałość materiałów
Komunikacja Interpersonalna
Wytrzymałość materiałów
Program stażowy Kierunek ORLEN 2019
Prawa ruchu ośrodków ciągłych c. d.
KRYMINALISTYKA ćwiczenia gr. 1
TESTY NIEPARAMETRYCZNE
Program na dziś Wprowadzenie Logika prezentacji i artykułu
WYBRANE ZAGADNIENIA PROBABILISTYKI
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Scenariusz lekcji. Zajęcia praktyczne..
Przykładowe zadanie i ich rozwiązana
dr Robert Kowalczyk, PWSZ Płock
Zapis prezentacji:

TECHNOLOGIE MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH Chemia budowlana, sem. II 2018/2019 TECHNOLOGIE MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH SEMINARIUM

Osoba odpowiedzialna za przedmiot: dr hab. inż. Anna Zielińska-Jurek (AZJ) pokój 30, ChA Wykładowcy: mgr inż. Zuzanna Bielan (ZB) pokój 026, ChA mgr inż. Szymon Dudziak (SD) pokój 026, ChA bielan_chan@onet.eu zuzbiela@student.pg.edu.pl dudziakszy@gmail.com

MATERIAŁY DYDAKTYCZNE/KONTAKTY DO WYKŁADOWCÓW: https://chem. pg. edu

ROZKŁAD ZAJĘĆ TEMAT Wprowadzenie do zajęć (ZB) DATA TEMAT 21.02 Wprowadzenie do zajęć (ZB) Podstawowe właściwości materiałów i wyrobów budowlanych fizyczne (gęstość, nasiąkliwość, porowatość, mrozoodporność, przewodność cieplna, ogniotrwałość, rozszerzalność cieplna, mechaniczne: (wytrzymałość na ściskanie, rozciąganie, twardość, ciągliwość, udarność, ścieralność), chemiczne (czas twardnienia, wiązania zaprawy lub betonu, korozja). Minerały i skały – właściwości fizyczne, budowa, pomiar twardości minerałów skala Mohsa, Vickersa, Rockwella (ZB) 28.02 Spoiwa mineralne. Mechanizm wiązania i twardnienia na przykładzie spoiw wapiennych, gipsowych, cementowych (hydroliza, hydratacja, karbonizacja). Badanie zawartości wody w gipsie. (ZB, SD) 7.03 Korozja betonu. Badanie przebiegu korozji kwasowej betonu cementowego i jego skażenie chlorkami (ZB, SD) 14.03 Rozdrabnianie materiałów budowlanych. Określenie rodzaju i właściwości materiałów badanych metodą analizy sitowej (ZB, SD) 21.03 Szkło budowlane. Zastosowanie stłuczki szklanej jako polepszenie właściwości betonu (ZB, SD) 28.03 Obliczenia fizykochemiczne (ZB, SD) ? Ceramika jako materiał budowlany – zajęcia wyjazdowe do zakładu Lubiana SA (SD) Zaliczenie (ZB)

FORMA ZALICZENIA Sprawozdania po każdym seminarium opisujące meritum zajęć. Co zrobiono? Cel? Opis? Wnioski – jeżeli jakieś się nasuną? Sprawozdanie pisane jest w grupach po 2/3/4 osoby (tak jak na zajęciach). Sprawozdania oddawane są na następnych zajęciach.

FORMA ZALICZENIA Maksymalnie można zdobyć 110 pkt: 70 pkt – sprawozdania 35 pkt – przygotowanie do zajęć 5 pkt – aktywność na zajęciach Zalicza 60%