Programowanie w Javie 1 Dr Robert Kowalczyk

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Programowanie w Java.
Advertisements

Programowanie obiektowe
C++ Paweł Rzechonek Instytut Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego
Java dla studentów II roku Wydziału Fizyki PW Przemysław Duda, 2012
Mgr inż.Marcin Borkowski Podstawy Java Krótkie wprowadzenie dla studentów Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania
Programowanie obiektowe
Wprowadzenie.
Tworzenie i obsługa programów – przykład 3 uwagi cd. Wykorzystując różne klasy biblioteki języka Java należy pamiętać w jakim pakiecie się znajdują. Wszystkie.
Implementacja ekstensji klasy
Podstawy języka Java Nguyen Hung Son Uniwersytet Warszawski.
Platforma .Net i Vs.Net.
Jędrzej Jajor Marcin Zienkowicz
Eclipse jako IDE III a.
Programowanie w środowiskach zintegrowanych wykład 1 PSZ Programowanie w Środowiskach Zintegrowanych > Systemy i środowiska zintegrowane > Środowisko zintegrowane.
WPROWADZENIE DO JĘZYKA JAVA
PODSTAWY JĘZYKA PHP 1. czym jest 2. składnia 3. wersje 4. bazy danych
Koordynatorzy: Krzysztof BIKONIS Marek MOSZYŃSKI
Project made by Bartosz Rumiński Kl. III i rok 2007/2008.
Java – programowanie obiektowe
Tablice tablica jest sekwencją elementów tego samego typu (prostego lub obiektowego) w Javie tablice są obiektami, a zmienne tablicowe przechowują referencję
Dr Anna Kwiatkowska JAVA dr Anna Kwiatkowska
Projekt i implementacja aplikacji do zasilania bazy danych testowymi danymi Jacek Lis Promotor: prof. dr hab. inż. Włodzimierz KASPRZAK.
SZPIF – Harmonogram, Opis narzędzi, Schemat bazy danych
Pakiety w Javie Łukasz Smyczyński (132834). Czym są pakiety? Klasy w Javie są grupowane w pewne zbiory zwane pakietami. Pakiety są więc pewnym podzbiorem.
Podstawy programowania. Język C i C++– podstawy Temat: 1
Java 3 MPDI Programowanie obiektowe W7. import java.io.*; public class X { // kontrukcja throws – określenie jakie wyjątki może dana metoda // sygnalizować
Podstawy Programowania
JAVA – wstęp.
Android - wprowadzenie
Tworzenie aplikacji mobilnych
Instalacja i narzędzia. Beta-kod i maszyna wirtualna
Programowanie Windows na przykładzie C# część 1
Java – wprowadzenie, typy danych, operatory
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
JAVA.
JAVA c.d.. Instrukcji wyboru SWITCH używamy, jeśli chcemy w zależności od wartości pewnego wyrażenia wykonać jeden z kilku fragmentów kodu. Jest to w.
Programowanie obiektowe III rok EiT dr inż. Jerzy Kotowski Wykład IX.
Andrzej Repak Nr albumu
JAVA.
Maszyna wirtualna ang. virtual machine, VM.
Java 3 MPDI Programowanie obiektowe W5. Java - obiektowy język programowania stworzony przez firmę Sun Microsystems. Java jest językiem tworzenia programów.
Zajęcia I Organizacja zajęć Rejestracja i uruchamianie makr
Programowanie sieciowe w Javie
Kurs języka C++ – wykład 13 ( )
Kurs języka C++ – wykład 3 ( )
Michał Gmerek, Krzysztof Słodowicz
Programowanie w języku C++
Technologie internetowe Wykład 5 Wprowadzenie do skrytpów serwerowych.
Weed Wizualna eksploracja danych Tomasz Płuciennik Marcin Mielnicki Michał Krysiński Rafał Fabiański.
Uniwersytet Łódzki Wydział Matematyki i Informatyki, Katedra Analizy Nieliniowej Java 1 Wykład wstępny mgr inż. Michał Misiak.
Object-relational mapping (aka O/RM, ORM, and O/R mapping)
Języki i technologie wytwarzania stron WWW Autor: Michał Walkowski Referat.
Implementacja asocjacji (z atrybutami i bez) przy użyciu: referencji (kolekcji referencji) tablic asocjacyjnych przygotował: Kamil Kowalczyk.
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 3 ( ) Przenoszenie Składowe statyczne Funkcje wbudowane Argumenty domyślne.
Eclipse jako środowisko IDE do programowania w Javie Java IDE Bartosz.Michalik
Kompilator eBook w technologii Java Dyplomant: Maciej Bagrowski Promotor: dr inż. Walery Susłow Politechnika Koszalińska Wydział Elektroniki i Informatyki.
Programowanie Obiektowe – Wykład 6
Programowanie Obiektowe – Wykład 9
Wątki, programowanie współbieżne
Kurs języka C++ – organizacja zajęć ( )
(według:
Delegaty Delegat to obiekt „wiedzący”, jak wywołać metodę.
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
Wprowadzenie do programowania obiektowego
Podstawy programowania
Programowanie obiektowe Wykład 11
Założenia projektowe Javy
JavaBeans by Paweł Wąsala
BYDGOSKI FESTIWAL NAUKI
Zapis prezentacji:

Programowanie w Javie 1 Dr Robert Kowalczyk

Informacje ogólne Ćwiczenia 42 godziny Zaliczenie ćwiczeń – kolokwium i projekt e-mail: robert.kowalczyk@wmii.uni.lodz.pl www: www.math.uni.lodz.pl/~kowalcr

Tematyka zajęć 1. Programowanie strukturalne w Javie (zmienne, typy, instrukcje warunkowe, pętle, tablice). 2. Koncepcja programowania obiektowego w Javie (klasy, obiekty, hermetyzacja, dziedziczenie, polimorfizm). 3. Strumienie i kolekcje w Javie. 4. Obsługa wyjątków w Javie. 5. Biblioteki AWT, Swing, Java FX. 6. Biblioteka Graphics2D 2 Javie. 7. Obsługa relacyjnych baz danych w Javie. 8. Obsługa XML i JSON w Javie.

Prawdy i mity o Javie Java jest techniką webową? (tak, platforma Java EE, aplety) Java jest bezpieczna? (tak, brak operowania na pamięci) Java jest niezależna od architektury? (tak, mogą wystąpić drobne problemy) Java jest wydajna? (tak, choć wolniejsza od C++) Java jest prosta? (tak, zarządzanie pamięcią brak wskaźników, zwalnianie pamięci) Java jest potężna? (tak, Java SE, Java EE, Java FX, Android itd.) Java jest obiektowa? (tak, choć są typy proste) Java jest rozproszona? (tak, RMI, gniazdka)

Popularność Javy – index TIOBE

Popularność Javy – index TIOBE

Kompilator i interpreter w Javie

Java API – hierarchia klas

Java – wybrane daty z historii 1991 – narodziny języka Java („Oak” (dąb) – pierwsza nazwa) - James Arthur Gosling – twórca Javy 1995 – Sun Microsystems wypuszcza pierwszą wersję Javy 1.0 (500 klas) 1998 – Java 2 Standard Edition (2300 klas) 1999 – Java 2 Enterprise Edition i Java 2 Micro Edition 2006 – Java FX 2008 – Android 2010 – Oracle przejmuje Javę 2011 – Java 7 (typy generyczne, autoboxing)

JDK – Java Development Kit Narzędzia wchodzące w skład JDK: java - interpreter Javy, umożliwia uruchomienie skompilowanych programów javac - kompilator Javy jar - narzędzie do tworzenia, modyfikacji, rozpakowywania archiwów jar javah - generator nagłówków C, używany np. gdy jest potrzeba stworzenia kodu Java i C, który by współpracował ze sobą jdb - debugger Javy javadoc - generator dokumentacji Javy javap - disassembler Javy

https://docs.oracle.com/javase/8/docs/api/ Dokumentacja do Javy API do języka Java https://docs.oracle.com/javase/8/docs/api/ Java Tutorial http://docs.oracle.com/javase/tutorial/

Środowiska programistyczne (IDE)

Literatura

Java - instalacja [1] Ściągnąć i zainstalować JDK do Javy ze strony: https://www.oracle.com [2] Ściągnąć i zainstalować IDE NetBeans do Javy ze strony: https://netbeans.org [3] Skompilować i uruchomić najprostszy program

Pierwszy program w Javie //Pierwszy program – komentarz w Javie public class MyProgram { public static void main(String[] args) { System.out.println("Hello World"); } Klasę zapisujemy w pliku: MyProgram.java Kompilujemy do bytecodu: javac MyProgram.java Następnie uruchamiamy: java MyProgram

Argumenty wejściowe Argumenty wejściowe (wywołania programu) przechowywane są w tablicy args. public class Arguments { public static void main(String[] args) { String par1 = args[0]; String par2 = args[1]; Strin System.out.println(”par1 = ”+par1); System.out.println(”par2 = ”+par2.toUpperCase()); System.out.println(”par3 = ”+par3.length()); } Wywołanie programu w konsoli: java Arguments Robert Kowalczyk 44

Dziękuję za uwagę