Projekt Gimnazjalny Ocena sprawności fizycznej – siły mięśni brzucha dziewcząt klas VII, II, III Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu na podstawie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Europejski Test Sprawności Fizycznej
Advertisements

Europejski Test Sprawności Fizycznej
USPRAWNIANIE DZIECI Z WADAMI POSTAWY
Osobisty model zdrowego stylu życia.
GIBKOŚĆ.
KOORDYNACJA.
ZASTOSOWANIE METODY OWAS DO OCENY ZAGROŻEŃ ZDROWOTNYCH
FIZYKA dla studentów POLIGRAFII Wykład 4
Silnik odrzutowy Silnik odrzutowy składa się z wielu elementów, gdzie jednym z podstawowych jest dysza. Dysza – rura o zmiennym przekroju poprzecznym.
Zespół bólowy kręgosłupa- leczenie według metody Brunkow.
Dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014 EUROFITEUROFIT Europejski Test Sprawności.
Europejski Test Sprawności Fizycznej
Europejski Test Sprawności Fizycznej
Europejski Test Sprawności Fizycznej
Dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa środa, 15 stycznia 2014.
GIMNASTYKA DOBRA NA WSZYSTKO.
GIMNASTYKA KOMPENSACYJNO - KOREKCYJNA
ZASADY PRZEPROWADZANIA TESTU
Gimnastyka korekcyjna dla dzieci i młodzieży
ZAJĘCIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO w klasie III b przeprowadzone przez wychowawcę klasy BARBARĘ KOSZTOŁOWICZ.
TESTY SPRAWNOŚCIOWE.
Diagnoza sprawności fizycznej
STRETCHING W SIATKÓWCE
Opracował: Jarosław Nita
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
TRÓJTOROWOŚĆ METOD WYRÓWNYWANIA ODCHYLEŃ
Turystyka i rekreacja w rozwoju psychofizycznym człowieka
Dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa poniedziałek, 3 marca 2014 EUROFITEUROFIT Europejski Test Sprawności.
Wiesław Wojtanowski1 Agnieszka Jankowicz-Szymańska1,
PORADY DLA RODZICÓW Z GIMNASTYKI KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNEJ
Sprawdzian uzdolnień kierunkowych w Gimnazjum sportowym przeprowadzony będzie 03 lipca 2012 r. o godz. 09:00 w zakresie umiejętności gry w piłkę nożną.
Gimnastyka korekcyjna dla dzieci i młodzieży
Obszar nr 1. Wychowanie Fizyczne, alternatywne formy realizacji zajęć
Obszar nr 1- Wychowanie Fizyczne zajęcia edukacyjne. Scenariusz nr 1 .
Obszar nr 3 Edukacja Zdrowotna. Scenariusz zajęć nr 1
Indeks Sprawności Fizycznej K. Zuchory.
Aktywność fizyczna czynnikiem pozytywnie wpływającym na zdrowie
Matematyka i fizyka sportu!
CECHY MOTORYCZNE.
Dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu
„W lesie – ćwiczenia równoważne na przyrządach ze zmianami pozycji.”
Dr Janusz Dobosz, dr Sylwia Nowacka-Dobosz Zakład Teorii Wychowania Fizycznego AWF Warszawa sobota, 17 maja 2014 EUROFITEUROFIT Europejski Test Sprawności.
AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Program „Trzymaj formę”
Drgania punktu materialnego
TRENING Z MISTRZAMI /ANANAS.TV
Ćwiczenia wzmacniające
Siły, zasady dynamiki Newtona
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
ZESTAW ĆWICZEŃ.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Próba nr 1: Siła eksplozywna Badany staje w lekkim rozkroku ze stopami ustawionymi przed linią startową, ugina kolana przenosząc równocześnie ramiona dołem.
Zestaw ćwiczeń.
Siła mięśniowa w treningu rzutów lekkoatletycznych.
UNOSZENIE BARKÓW Ręce swobodnie oprzyj na udach. Wyprostuj się, napnij brzuch i nie opieraj się o oparcie krzesła. Unieś ramiona do uszu robiąc wdech,
Temat: Ruch drgający harmoniczny.
FMS (functional movement systems)
13 ćwiczeń na dobry początek dnia!.
Podstawy fizjologii i ergonomii pracy
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015
Ćwiczenia na płaski brzuch
WYZNACZENIE WARTOŚCI PRZYSPIESZENIA ZIEMSKIEGO (METODĄ SWOBODNEGO SPADKU) Autor: Mateusz Dargiel Gimnazjum im. Leszka Czarnego w Lutomiersku.
Test Zuchory Temat: Sprawdzamy swoją sprawność fizyczną
Próba ściskania metali
Antropomotoryka TORY PRZESZKÓD W OCENIE SPRAWNOŚCI FIZYCZNEJ Na podstawie artykułu A. Haleczko i wspólni, Antropomotoryka nr 36, 2006.
Projekt Gimnazjalny Ocena sprawności fizycznej chłopców klas I Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Zarzeczu na podstawie wyników sprawności fizycznej.
Trening siłowy : model progresywny – od amatora do profesora Maciej Bielski.
DR BEST RADZI: PRZYGOTOWANIA DO SEZONU NARCIARSKIEGO 2018.
Obciążenia treningowe
Zapis prezentacji:

Projekt Gimnazjalny Ocena sprawności fizycznej – siły mięśni brzucha dziewcząt klas VII, II, III Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu na podstawie wyników sprawności fizycznej Międzynarodowego Testu Sprawności Fizycznej.

Projekt przygotowali: Weronika Mazur Julia Żak Kamila Pelc Sebastian Ćwikła Adam Bukowy Krystian Świtalski Opiekun: dr. Krzysztof Warchoł, prof. ośw.

Cel projektu: Celem badań było określenie poziomu sprawności fizycznej- siły mięśni brzucha dziewcząt klas VII, II, III Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu na podstawie prób Międzynarodowego Testu Sprawności Fizycznej

Próba siły mięśni brzucha Skłony w przód z leżeniem tyłem przez 30 sekund Wykonanie Badany leży na macie z rozstawionymi na szerokość 30 cm stopami i kolanami ugiętymi pod kątem prostym. Ręce splecione na karku. Testowanemu pomaga partner, który przytrzymuje stopy tak, aby nie odrywały się od podłoża. Na sygnał ”start” badany wykonuje skłony w przód dotykając łokciami kolan następnie wraca do pozycji wejściowej (dotyka łopatkami do materaca). Ćwiczenie trwa 30 sekund. b) Pomiar Notowana jest ilość wykonanych skłonów w ciągu 30 sekund. c) Uwagi Badanego nie dyskwalifikuje się w wypadku, gdy robi dłuższe przerwy w czasie wykonywania skłonów. d) Sprzęt i pomoce Materac, czasomierz. Wykonanie Badany leży na macie z rozstawionymi na szerokość 30 cm stopami i kolanami ugiętymi pod kątem prostym. Ręce splecione na karku. Testowanemu pomaga partner, który przytrzymuje stopy tak, aby nie odrywały się od podłoża. Na sygnał ”start” badany wykonuje skłony w przód dotykając łokciami kolan następnie wraca do pozycji wejściowej (dotyka łopatkami do materaca). Ćwiczenie trwa 30 sekund. b) Pomiar Notowana jest ilość wykonanych skłonów w ciągu 30 sekund. c) Uwagi Badanego nie dyskwalifikuje się w wypadku, gdy robi dłuższe przerwy w czasie wykonywania skłonów. d) Sprzęt i pomoce Materac, czasomierz.

Siła mięśni brzucha Siła mięśni brzucha Siła mięśni brzucha

Tabela 1. Siła mięśni brzucha Dziewcząt z klasy III l.p. Wynik próby Punkty według MISF 1 18 43 2 23 53 3 13 33 4 5 15 6 16 39 7 37 8 14 35 9 10 x ¯ 15,8 38,4 Tabela 1 Siła mięśni brzucha Dziewcząt z klasy III

Tabela 2. Siła mięśni brzucha Dziewcząt z klasy II l.p. Wynik próby Punkty według MISF 1 19 43 2 3 17 39 4 5 21 47 6 12 29 7 25 55 8 16 37 9 18 10 11 22 49 13 14 15 x ¯ 18,2 41,8

Tabela 3. Siła mięśni brzucha Dziewcząt z klasy VII l.p. Wynik próby Punkty według MISF 1 19 43 2 17 39 3 18 4 5 15 37 6 16 7 8 9 10 13 33 11 12 14 22 49 x ¯ 16,7 39,2

Zdolności motoryczne Do niedawna funkcjonowało pojęcie cechy motoryczne, jednak współcześnie motoryczność człowieka opisywana jest jako zbiór tzw. zdolności motorycznych. Istnieje wiele podziałów zdolności motorycznych. Na potrzeby niniejszego artykułu, przedstawię uproszczony schemat, wg którego zdolności motoryczne dzielą się na kondycyjne i koordynacyjne.

Zdolności kondycyjne zależą od możliwość energetycznych człowieka, natomiast zdolności koordynacyjne związane są z umiejętnością do sterowania ruchami ciała. Zdolności kondycyjne zależą od możliwość energetycznych człowieka, natomiast zdolności koordynacyjne związane są z umiejętnością do sterowania ruchami ciała.

ZDOLNOŚCI KONDYCYJNE Siła- Jest to zdolność do pokonywania oporów zewnętrznych lub przeciwstawiania się im. Siła zależy od: przekroju poprzecznego mięśnia proporcji włókien mięśniowych białych do czerwonych rekrutacji jednostek motorycznych Podstawowe pojęcia dotyczące siły: ogólna – to przygotowanie wszystkich grup mięśniowych do wykonywania wszechstronnej i różnorodnej pracy. specjalna – to umiejętność pełnego wykorzystania grup mięśniowych w konkretnej czynności. bezwzględna – to siła, jaką może rozwijać mięsień o polu przekroju poprzecznego równym 1 cm2 względna – to stosunek siły absolutnej do masy ciała.

Podział siły ze względu na rodzaj pracy, jaką wykonują mięśnie: dynamiczna koncentryczna – mięsień ulega skróceniu, a przyczepy mięśniowe zbliżają się do siebie ekscentryczna – mięsień ulega wydłużeniu, a przyczepy mięśniowe oddalają się do siebie statyczna izometryczna – długość mięśnia i położenie przyczepów nie zmienia się Podział siły ze względu na funkcję: maksymalna (absolutna) – to najwyższy poziom siły możliwy do osiągnięcia w danym ćwiczeniu wytrzymałościowa – to zdolność do pokonywania oporów zewnętrznych w obliczu narastającego zmęczenia zrywowa – to zdolność do rozwijania dużych wartości siły w jak najkrótszym czasie.

Dziękujemy za uwagę ! Dziękujemy za uwagę !