PRAKTYCZNA WYMIANA DOŚWIADCZEŃ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Zagraniczny staż szansą na europejskie kwalifikacje.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
SEMINARIUM UPOWSZECHNIAJĄCE REZULTATY PROJEKTU „Praktyki w Hiszpanii - szansa dla uczniów rzemieślniczych szkół zawodowych z Tarnowa i Pilzna” Beata Rzepiela.
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Warszawa, 24 kwietnia 2015 r. Plany MIiR na 2015 r. w zakresie przedsięwzięć ukierunkowanych na innowacje społeczne, mobilność i współpracę ponadnarodową.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
ERASMUS + Program Erasmus + wszedł w życie 1 stycznia 2014 roku. Realizacja programu zaplanowana jest na siedem lat czyli do 2020 roku. Program ma się.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
Podstawowe informacje
osób uczących się i kadry w ramach kształcenia zawodowego.
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha
Przebieg, efekty i ocena I etapu projektu
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
„Szczęście sprzyja odważnym”
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Wysoka jakość kształcenia efektem doskonalenia umiejętności kadry pedagogicznej Nr projektu: PL01-KA Projekt finansowany przy wsparciu.
Europass.
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Niemiecka przygoda w Düsseldorfie
Autor i koordynator Projektu Anna Polewczyk
Języki obce jako punkt wyjścia do poznania świata.
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Eurologis. Staże dla uczniów w zagranicznych przedsiębiorstwach 1. 06
Zapis prezentacji:

PRAKTYCZNA WYMIANA DOŚWIADCZEŃ Nr projektu: 2017-1-PL01-KA102-037178 Projekt finansowany przy wsparciu Komisji Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER

Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji realizując projekt ze środków PO WER dofinansowała projekty, które przeszły pozytywnie procedurę selekcji: ocenę formalną i merytoryczną w programie Erasmus+ Kształcenie i Szkolenia Zawodowe, Akcja 1 Mobilność edukacyjna w konkursie w latach 2015, 2016 oraz 2017, ale nie zostały zaakceptowane do realizacji ze względu na wyczerpanie środków finansowych na ten cel (lista rezerwowa). Projekt „Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego”  jest realizowany w IV osi priorytetowej Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 (PO WER).

PARTNERZY TRIBEKA Training Lab - agencja zlokalizowana w Maladze (Hiszpania), zapewniająca najlepsze szkolenia, warsztaty i seminaria dla studentów i dorosłych w zakresie doświadczenia zawodowego. Centrum Kształcenia Praktycznego placówka oświatowa zlokalizowana w Warszawie (Polska), działająca w celach kształcenia i szkolenia zawodowego.

Tribeka Training Lab SL Partnerem CKP była Tribeka Training Lab SL - hiszpańska agencja szkoleniowa organizująca staże, programy edukacyjne, a także praktyki zawodowe w różnych obszarach zawodowych dla studentów, kadry dydaktycznej, bezrobotnych, młodych pracowników i organizacji pochodzących z całej Europy. Praktyki zawodowe oferowane są w firmach z sektora prywatnego, organizacjach rządowych, organizacjach pozarządowych, szkołach, szkołach wyższych i uniwersytetach. Postępy są monitorowane poprzez regularny kontakt z uczestnikami i firmami przyjmującymi, zgodnie z procedurami systemu ECVET, w sprawie oceny i uznawania umiejętności. Uczestnictwo tego partnera w projekcie ze względu na bardzo bogate doświadczenie z zakresu mobilności zawodowych oraz wymian międzynarodowych w obszarze kształcenia zawodowego zagwarantowało wysoką jakość. Partner już na etapie wnioskowania wyselekcjonował na podstawie wytycznych i oczekiwań CKP odpowiednie placówki kształcenia zawodowego, które przyjęły nauczycieli i przesłał ich portfolio do weryfikacji.

20 NAUCZYCIELI PRAKTYCZNEJ NAUKI ZAWODU Czas trwania projektu 01.09.2017 r. – 31.08.2018 r. Liczba uczestników: 20 NAUCZYCIELI PRAKTYCZNEJ NAUKI ZAWODU

BUDŻET PROJEKTU 25 960 EUR 111 796,74 PLN

Cele projektu Podwyższenie kompetencji zawodowych, wiedzy i umiejętności praktycznych 20 osób spośród kadry nauczycielskiej Centrum Kształcenia Praktycznego Zdobycie przez pracowników zaangażowanych w proces kształcenia zawodowego, wiedzy i umiejętności z zakresu funkcjonowania i realizacji systemu kształcenia zawodowego w Hiszpanii Wyposażenie nauczycieli kształcenia zawodowego w nowe kompetencje praktyczne Poznanie systemu organizacji praktyk zawodowych w miejscu pracy na przykładzie Hiszpanii Podniesienie innowacyjności i internacjonalizacji CKP Rozwój osobisty uczestników projektu, otwarcie się na mobilność edukacyjną. Zwiększenie poczucia integralności i tożsamości europejskiej wśród uczestników projektu poprzez obcowanie z innymi kulturami Zachęcanie do nawiązywania współpracy międzynarodowej, tworzenie sieci kontaktów międzynarodowych

Wybór uczestników Kryteria formalne dot. wyboru uczestników: Jest dyrektorem, wicedyrektorem, kierownikiem bądź nauczycielem, nauczycielką praktycznej nauki zawodu w CKP w obszarze ekonomii, informatyki, budownictwa, stolarstwa, mechaniki pojazdowej, energetyki odnawialnej, elektryki, elektroniki, gastronomii, doradztwa zawodowego, Uczy praktycznej nauki zawodu podczas zajęć dydaktycznych z uczniami lub na kwalifikacyjnym kursie zawodowym. Posiada znajomość języka angielskiego w stopniu pozwalającym na komunikowanie się i zostanie pozytywnie oceniony po przeprowadzeniu rozmowy w języku angielskim. Kryteria merytoryczne dot. wyboru uczestników: Wyrażenie chęci uczestniczenia w projekcie i terminowe złożenie formularza zgłoszeniowego. Odpowiednie uzasadnienie motywacji do wyjazdu na praktykę job shadowing. Wykazanie zaangażowania w opracowanie rezultatów projektu oraz w działania z nimi związane przez cały okres realizacji projektu. Opinia dyrektora CKP.

Harmonogram działań Rekrutacja uczestników Październik/listopad 2017 r. Przygotowanie językowo-kulturowe uczestników Styczeń 2017 r. Praktyka job shadowing w Hiszpanii 14 styczeń 2018 r. – 20 luty 2018 r. Upowszechnianie projektu luty – sierpień 2018 r. - na bieżąco

Przygotowanie językowo-kulturowo-pedagogiczne Kurs z języka angielskiego z uwzględnieniem słownictwa projektowego i branżowego (10 godz.) Kurs z języka hiszpańskiego (10 godz.) Przygotowanie kulturowe z zakresu wiedzy o Hiszpanii i elementami języka hiszpańskiego (15 godz.) Przygotowanie pedagogiczne (10 godz.)

Praktyki job shadowing w Hiszpanii W dniach 15-19 stycznia 2018 r. w Maladze odbyła się wymiana doświadczeń w formie praktyk job shadowing z hiszpańskimi instytucjami kształcenia zawodowego. Uczestnicy zdobyli wiedzę o systemie kształcenia zawodowego w Hiszpanii, uwzględniającego potrzeby rynku pracy. Zapoznali się z jakością praktycznego kształcenia uczniów, programami nauczania w zawodach (elektryk, mechanik, informatyk, technik żywienia, technik budownictwa, technik energii odnawialnej, technik inżynierii sanitarnej oraz technik obrabiarek CNC) oraz egzaminami potwierdzającymi kwalifikacje w tych zawodach, formami współpracy z pracodawcami, metodami i technikami nauczania, a także motywowania uczniów. Mieli okazję nie tylko obserwować pracę nauczycieli przedmiotów zawodowych, ale także brać aktywny udział w zajęciach prowadzonych w pracowniach i laboratoriach placówek szkolenia zawodowego oraz korzystać z wyposażenia techniczno-dydaktycznego podczas prowadzenia zajęć w wyznaczonych wcześniej placówkach oświatowych.

Praktyki job shadowing w Hiszpanii Nauczyciele podczas praktyki job shadowing zdobyli umiejętności i kompetencje organizacyjne, wykazując dużą elastyczność dostosowania się do otoczenia i zastanych warunków pracy. Dzięki bezpośredniemu uczestnictwu w praktyce job shadowing stali się na kilka dni członkami hiszpańskiej kadry nauczycielskiej. Przełamali bariery i stereotypy socjokulturowe, co wpłynęło na swobodę w nawiązywaniu kontaktów, wymianę doświadczeń oraz udoskonalenie umiejętności radzenia sobie ze stresem podczas współpracy z osobami odmiennymi kulturowo. Pomogło to szczegółowiej przyjrzeć się i lepiej zrozumieć system kształcenia zawodowego.

Uzyskane rezultaty projektu podniesienie kwalifikacji zawodowych, społecznych, międzykulturowych uczestników, rozwój osobisty i zawodowy, poznanie innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych, walidacja nieformalnego uczenia się, podniesienie umiejętności w zakresie tworzenia prezentacji multimedialnych i broszur, poznanie hiszpańskiego modelu kształcenia zawodowego, nabycie postawy otwartej na zmiany i aktywnej, wzrost umiejętności językowych, zawodowych i międzykulturowych, wzrost poziomu wiedzy w zakresie kształcenia zawodowego oraz innowacyjnych i praktycznych form nauczania

Wpływ projektu na rozwój zawodowy uczestników poznanie przykładów dobrych praktyk i odmiennego modelu kształcenia niż krajowy wzmocnienie CV poprzez otrzymanie Europass Mobility i innych certyfikatów rozszerzenie warsztatu pracy edukacyjnej o poznane metody nawiązanie międzynarodowych kontaktów wzrost kompetencji zawodowych

Wpływ projektu na rozwój osobisty wzrost pewności siebie nabycie otwartości i tolerancji w stosunku do odmiennych kultur nawiązanie nowych znajomości motywacja do

Wpływ projektu na rozwój kompetencji językowych poszerzenie znajomości języka angielskiego nabycie pewności siebie w posługiwaniu się językiem angielskim nabycie umiejętności posługiwania się językiem

Certyfikacja nabytych umiejętności Dokument Europass Mobility. Imienny Certyfikat uczestnictwa w praktyce job shadowing wystawiony w języku polskim i angielskim przez hiszpańską organizację przyjmującą TRIBEKA Training Lab.

Wpływ Projekt przyczynił się do propagowania idei kształcenia przez całe życie, tworzenia społeczeństwa opartego na wiedzy, zachęcał do podejmowania mobilności zawodowo-edukacyjnej, wspierania implementacji nowatorskich rozwiązań praktycznych. Propagował naukę języków obcych i różnorodności językowej, przybliżył inną kulturę i inny system wartości. Przyczynił się do zwiększenia mobilności zagranicznej kadry edukacyjnej dla podnoszenia kompetencji zawodowych. Długofalowym wpływem projektu jest wzrost świadomości w zakresie nieustannego podnoszenia kompetencji zawodowych przez kadrę szkolnictwa zawodowego, co przyczynia się do wzrostu jakości nauczania, a tym samym wzrostu realnej współpracy pomiędzy systemem edukacji a rynkiem pracy, zarówno na poziomie lokalnym, jak i krajowym oraz europejskim.

Upowszechnianie Publikacja na stronie internetowej Centrum Kształcenia Praktycznego Warszawa. Formalne i nieformalne spotkania na poziomie lokalnym, regionalnym, krajowym. Publikacja w formie broszury informacyjnej przedstawiająca osiągnięte rezultaty. Spotkanie prezentujące rezultaty realizowanego projektu.

Dziękuję za uwagę Anna Gromotowicz Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach PO WER z Europejskiego Funduszu Społecznego