Znajdowanie liczb pierwszych w zbiorze

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Temat 2: Podstawy programowania Algorytmy – 1 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
Advertisements

PRACA Z APLIKACJAMI SYSTEM PRZEMIESZCZANIA oraz NADZORU WYROBÓW AKCYZOWYCH EMCS PL 1.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
KAPITALIZACJA 1. Określenie procentu Procent jest to setna część z całości. 1 % = 0,01 z całości Aby zamienić liczbę na procent należy tą liczbę pomnożyć.
Literary Reference Center Przewodnik
Strat - programy – ELI2.0 DEMO – Laboratoriom Informatyki ELI 2.0 Demo.
Porównywarki cen leków w Polsce i na świecie. Porównywarki w Polsce.
ULAMKI ZWYKLE KLASA IV. 2 3 kreska ułamkowa licznik ułamka mianownik ułamka ULamek zwykLy.
Dodawania i odejmowanie sum algebraicznych. Mnożenie sumy algebraicznej przez jednomian. Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
Menu Jednomiany Wyrażenia algebraiczne -definicja Mnożenie i dzielenie sum algebraicznych przez jednomian Mnożenie sum algebraicznych Wzory skróconego.
Instalacja nienadzorowana windows xp Jakub klafta.
POLITECHNIKA RZESZOWSKA im. Ignacego Łukasiewicza WYDZIAŁ ELEKTROTECHNIKI I INFORMATYKI ZAKŁAD METROLOGII I SYSTEMÓW POMIAROWYCH METROLOGIA Andrzej Rylski.
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Katarzyna Rychlicka Wielomiany. Katarzyna Rychlicka Wielomiany Przykłady Wykresy funkcji wielomianowych Równania wielomianowe Działania na wielomianach.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
Obliczanie procentu danej wielkości Radosław Hołówko.
PORADNIK WPROWADZANIA AKCJI. OGÓLNIE: Akcja musi zostać utworzona i opublikowana co najmniej tydzień przed jej rozpoczęciem. W opisie muszą znajdować.
O PARADOKSIE BRAESSA Zbigniew Świtalski Paweł Skałecki Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii Uniwersytet Zielonogórski Zakopane 2016.
WYPEŁNIANIE FORMULARZA – KRÓTKI KURS
Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2017
POD - żółw przesuwa się po ekranie nie zostawiając za sobą śladu;
Minimalizacja automatu
PODZIELNOŚĆ WIELOMIANÓW
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
Schematy blokowe.
DEFINICJA I ZASTOSOWANIE W JĘZYKU HASKELL
SYSTEM KWALIFIKACJI, AWANSÓW I SPADKÓW
ZASADY REKRUTACJI DO SZKOŁY PONADGIMNAZJLNEJ
On-the-Fly Garbage Collection
Zastosowania programu MS Excel 2013 w matematyce
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Fizyka da się lubić 2016 Część eksperymentalna 1.
JAK OBLICZYĆ DATĘ WIELKANOCY?
Liczby pierwsze.
Ping – pong dla jednego gracza
TEMAT: Zapoznanie się z funkcja bloczka DRUM
Wstęp do Informatyki - Wykład 3
Opracowała: Monika Grudzińska - Czerniecka
Optymalizacja programów Open-Source
Jacek Kłeczek Instruktor NPR
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Elementy fizyki kwantowej i budowy materii
Języki programowania.
ALGORYTMY I STRUKTURY DANYCH
Tworzenie modelu: przeglądanie wyników, redukcja rozmiarów modelu.
Laboratorium 1 – obsługa wejść i wyjść
EXCEL Wykład 4.
PRZYKŁAD ROZWIĄZANIA BELKI
Podstawy informatyki Zygfryd Głowacz.
Pisemne dodawanie i odejmowanie liczb naturalnych
Pisemne dzielenie liczb naturalnych
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
To naprawdę bardzo proste!
Proste obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
FORMUŁOWANIE HIPOTEZ STATYSTYCZNYCH
Implementacja rekurencji w języku Haskell
Doskonalenie rachunku pamięciowego u uczniów
Odsetki naliczane za czas postępowania 30 marca 2017
POZNAJEMY PULPIT Opracowanie: mgr Barbara Benisz SP nr 20 w Rybniku
Instrukcja obsługi systemu Dream Apply dla pracowników Uniwersytetu Szczecińskiego Wyjazdy dydaktyczne dla kadry akademickiej.
Pomoc przy dzieleniu pisemnym
Programowanie sieciowe Laboratorium 3
To naprawdę bardzo proste!
dr Robert Kowalczyk, PWSZ Płock
ALGORYTMY I STRUKTURY DANYCH
Zapis prezentacji:

Znajdowanie liczb pierwszych w zbiorze

Liczby pierwsze to liczby naturalne podzielne przez 1 i samą siebie „modulo” – czyli operacja wyznaczania reszty z dzielenia Twoim zadaniem jest wyznaczyć liczby pierwsze w zbiorze liczb od 2 do 30 Krok pierwszy Zdefiniować blok „pierwsze”. W tym celu należy stworzyć dane: liczba, dzielnik, „czy” – funkcja pomocnicza, która będzie sprawdzała, czy dana liczba jest podzielna przez dzielnik. Jeśli tak to wtedy przypisze ona wartość danej liczbie 0. Jeśli liczba nie będzie podzielna przez wylosowany dzielnik to funkcja będzie miała wartość 1 i tym samym będzie to liczba pierwsza. W tym kroku należy także utworzyć listę Liczby pierwsze. Napisać kod uruchamiający blok pierwsze i wyświetlający liczby pierwsze ze zbioru liczb od 2 do 30

Krok 1 Tworzymy blok pierwsze Tworzymy zmienną: liczba, dzielnik, czy

Będziemy wybierać liczby pierwsze ze zbioru od 2 do 30 Będziemy wybierać liczby pierwsze ze zbioru od 2 do 30. Na tym etapie musimy ustawić sprawdzanie liczb pierwych od 3 z tego względu, że liczbę 2 program będzie automatycznie dopisywał do listy, co zostanie zdefiniowane w późniejszym kroku Skoro mamy szukać liczb pierwszych w zbiorze liczb od 2 do 30 to będziemy wykonywać 28 operacji poszukiwawczych. Tworzymy listę: Liczby pierwsze

Jeżeli w trakcie poszukiwania okaże się, że dzieląc wylosowaną liczbę przez dzielnik uzyskamy wynik równy 0, wtedy funkcja „czy” ustawiana jest na 0. Oznacza to, że jest to liczba parzysta. Ustawiamy dzielnik na 2 I funkcję „czy” na 1 Powtarzamy poszukiwanie aż pomnożenie dzielnika przez siebie nie da wyniku większego niż sprawdzana liczba w zbiorze do 2 do 30

Jeżeli w wyniku operacji czy=1 to znaczy, że znaleźliśmy liczbę pierwszą, a więc należy ją zapisać do listy Liczby pierwsze. Program następnie dokonuje obliczeń dla następnej liczby Po wykonaniu sprawdzenia dzielnik ma się zwiększyć o 1

Krok 2, czyli uruchamianie bloku pierwsze. Wpierw musimy wyczyścić nasza listę „Liczby pierwsze” z poprzednich wyników. Koniecznie dopisujemy liczbę 2 do naszej listy liczb pierwszych. Uruchamiamy obliczenia i na samym końcu po wykonaniu wszystkich operacji zatrzymujemy cały skrypt. Poniżej efekt końcowy zadania

Wykonaj program, który będzie wskazywał liczby nieparzyste ze zbioru 10 liczb wylosowanych przez program od 1 do 100. 2. Wykonaj w MS Power Point instrukcję, w którym opiszesz (screeny Scratch’a wraz z opisem) poszczególne kroki powstania programu i jego działania. W tym zadaniu ocenie podlegają: napisanie programu i wykonanie instrukcji/algorytmu Algorytm – ciąg jasno zdefiniowanych czynności, koniecznych do wykonania pewnego rodzaju zadań. Sposób postępowania prowadzący do rozwiązania problemu