Przyjaciele Zippiego Program realizowany przez wychowawcę Agnieszkę Kuciej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DZIECI SKRZYWDZONE Jak im pomóc?
Advertisements

Barka 1. Pan kiedyś stanął nad brzegiem, Szukał ludzi gotowych pójść za Nim; By łowić serca Słów Bożych prawdą. Ref.: O Panie, to Ty na mnie spojrzałeś,
JAK SOBIE RADZIĆ Z PRZEMOCĄ?
Antoine de Saint-Exupéry
informacje i wskazówki dla rodziców
POWIEDZ „NIE”- czyli sztuka odmawiania. Asertywność.
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
Cel programu Celem Programu jest przeciwdziałanie przemocy w polskich szkołach przez zwiększenie świadomości problemu, zmianę postaw wobec przemocy, a.
realizacja VIII punktu
„Przyjaciele Zippiego” w Szkole Podstawowej nr 36 w Tychach
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
Patrzcie na świat naszymi oczami, a wtedy zrozumiecie nasze potrzeby, odczucia.
Tydzień kultury słowa
Przyjaźń...
Ks. Jan Twardowski Kochać....
Zamiast ucieczki. ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych - polska fundacja mająca status organizacja pożytku publicznego, zajmująca się problemem.
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
Jak pomagać dziecku w nauce?
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
„DZIEŃ DOBRY” „Dzień dobry” mówimy do sprzedawców, pacjentów w poczekalni, pasażerów w przedziale, wszędzie, gdzie wchodzimy i zastajemy ludzi,
Jeśli miałbyś umrzeć przede pierwszy...
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Ksiądz Bosko.
Konflikt – analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów Zespołu Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach. mgr Anna Szyszkowska.
Jeśli znalazłeś się na tej stronie to znaczy że masz przyjaciela, ktoś Cię lubi, bądź zwyczajnie zna i nie chce zostać zapomniany :)
Program edukacyjny „Zosia Samosia idzie w świat”
CHWILE Są takie chwile w życiu, kiedy tęsknisz za kimś tak bardzo, że chciałbyś urzeczywistnić swoje marzenia i móc przytulić tę ukochaną osobę do siebie.
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
ĆWICZĘ, UCZĘ SIĘ, WYGRYWAM ZESPÓŁ SZKÓŁ W DZIEWIERZEWIE.
OBRAZKOWY KODEKS 2.0 Klasa IIC
PRZYKŁAD DOBREJ PRAKTYKI
Andrzejki 2014 w świetlicy szkolnej
NIWELOWANIE TRUDNOŚCI INTERPERSONALNYCH WE WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI BOŻENA PARUCH PEDAGOG SZKOLNY Gimnazjum nr 7 w Krakowie.
"Przyjaciel Lasu" Hubert Kotewa Szkoła Podstawowa nr 4
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Zajęcia edukacyjne w ramach EFS w Szkole Podstawowej nr 5 im. Tadeusza Kościuszki w Tarnowie.
Wychowywać to kochać i wymagać
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
ANKIETA SZKOLNA Ankieta dotyczy codziennego życia uczniów naszej szkoły, a także ich zainteresowań.
Jak rozwijać inteligencję emocjonalną dziecka ?
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
Szkoła bez przemocy.
Innowacja pedagogiczna MEDIACJE RÓWIEŚNICZE
Klasa I – Blok 12: Lubimy bajki i baśnie – temat 64: Prezenty, ach, prezenty. Klasa II – Blok 14: Mikołajki – temat 65: Spełniamy dobry uczynek.
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
Partnership for Children
Eco - woodfun. Cechy naszych puzzli edukacyjno – rozrywkowych Pozytywne cechy dla małych dzieci : poprawiają sprawność palców i wspomagają koordynację.
KOCHAM CIĘ SERCE BYĆ PRZYJACIELEM PRAWDZIWY SKARB RAZEM NAJLEPIEJ PRAWDZIWI PRZYJACIELE KONIEC.
Bóg Czy kiedykolwiek miałeś pragnienie zrobienia czegoś szczególnego dla kogoś, kogo kochasz?
WSZYSTKIE KOLORY EMOCJI
Podstawowe umiejętności pomagania
Przyjaciel najcenniejszy dar
Razem przeciw dopalaczom Paula Lutowska, 16 lat Liceum Ogólnokształcące im. T. Kotarbińskiego w Sępólnie Krajeńskim, ul. Młyńska 42 Sępólno Krajeńskie.
Jak żyć po chrześcijańsku w codzienności? Ks. Andrzej Grefkowicz.
Prawa dziecka w Przedszkolu Nr 1 w Łapach
Miejskie Przedszkole nr 17 „CHATKA PUCHATKA” - praca na konkurs.
CHWILE Są takie chwile w życiu, kiedy tęsknisz za kimś tak bardzo, że chciałbyś urzeczywistnić swoje marzenia i móc przytulić tę ukochaną osobę do siebie.
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
KINGA REJ V G.
Prosiłem Cię Panie o siłę, abym mógł osiągnąć sukces
Szkoła Podstawowa w Borku Strzelińskim
JAK ROZWIJAĆ INTELIGENCJĘ EMOCJONALNĄ U DZIECKA?
Program przedszkolnej edukacji antytytoniowej
Nasza Drużyna Prezentacja programu rozwijania umiejętności społecznych realizowanego w Przedszkolu Integracyjnym nr 45.
BĄDŹ KUMPLEM, NIE DOKUCZAJ!
Poczucie własnej wartości dziecka
CHWILE Są takie chwile w życiu, kiedy tęsknisz za kimś tak bardzo, że chciałbyś urzeczywistnić swoje marzenia i móc przytulić tę ukochaną osobę do siebie.
Zapis prezentacji:

Przyjaciele Zippiego Program realizowany przez wychowawcę Agnieszkę Kuciej

Program Przyjaciele Zippiego był realizowany w Szkole Podstawowej nr 25 z Oddziałami Integracyjnymi w Oddziale Przedszkolnym grupa B w okresie od listopada 2014 r. do maja 2015 r.

Program uczy dzieci: Jak określać własne uczucia i jak o nich rozmawiać Jak mówić to, co chce się powiedzieć Jak słuchać uważnie Jak prosić o pomoc Jak nawiązywać i utrzymywać przyjaźnie Jak radzić sobie z samotnością i odrzuceniem Jak mówić przepraszam Jak radzić sobie z prześladowaniem Jak rozwiązywać konflikty Jak radzić sobie ze zmianą i stratą, miedzy innymi ze śmiercią Jak adaptować się do nowych sytuacji Jak pomagać innym

Program Przyjaciele Zippiego nie mówi dzieciom, co robić, lecz zachęca je do zastanowienia się i wymyślenia własnych rozwiązań problemów. Dzieci uczą się jakie wybrać rozwiązania, aby im pomogły, ale nie krzywdziły innych. Pokazuje także, jak ważna jest rozmowa z innymi, kiedy odczuwamy smutek lub złość, jak również ważne jest słuchanie innych, kiedy oni przeżywają trudne chwile.

Realizacja programu obejmowała cykl 24 spotkań pogrupowanych w 6 części tematycznych: - Uczucia - Komunikacja - Nawiązywanie i zrywanie więzi - Rozwiązywanie konfliktów - Przeżywanie zmiany i straty - Dajemy sobie radę

Zasady Programu Przyjaciele Zippiego

Przed spotkaniem z Zippim przypominamy obowiązujące Zasady

Przywitanie z Zippim

Każde zajęcia rozpoczynaliśmy piosenką „Zippiego” co wprowadzało nas w miły nastrój 

I. Gdy wstaję rano z wolna, radosne serce me. Bo idę do przedszkola gdzie Zippi spotka mnie/2x II. A Zippi to patyczak wspaniały z niego gość. I zajęć z naszym Zippim nigdy nie mamy dość/2x III. Gdy zajęć czas się kończy nie smucę wcale się. Poznałem mądre rzeczy, bo Zippi uczy mnie/2x

Każdy z nas ma swojego przyjaciela

Po każdym spotkaniu wypełnialiśmy Arkusz podsumowania, który określał czy podobały nam się zajęcia i jak się na nich czuliśmy.

Wszyscy są, kończyć czas, Zippi już żegna nas Wszyscy są, kończyć czas, Zippi już żegna nas. Jestem ja, jesteś ty, raz, dwa, trzy.

Nasz Kwiat Przyjaźni

Zippy to nasz prawdziwy przyjaciel, o którego bardzo dbamy.

Dzięki naszym zajęciom dzieci zaczęły nawiązywać lepsze kontakty z rówieśnikami. Otwarcie mówiły o swoich uczuciach, nauczyły się pomagać innym oraz poznały różne sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach.

Dziękuję za uwagę !