Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Hałas - niewidzialny wróg
Advertisements

HAŁAS W NASZEJ SZKOLE Raport z przeprowadzonych badań w Gimnazjum nr 1 im Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej Raba Wyżna r.
UCHO BEZ TAJEMNIC Ankieta w V LO
i hałas ultradźwiękowy.
Ucho Ucho składa się z trzech części: ucha zewnętrznego, ucha środkowego oraz ucha wewnętrznego. Ucho zewnętrzne występuje jedynie u ssaków. Ucho zewnętrzne.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
FIZYKOTERAPIA Ćwiczenia 1.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Ucho bez tajemnic.
Jak jest zbudowane? Jak słyszymy?
„Zmysłami otwieram okna
HAŁAS I JEGO SZKODLIWE DZIAŁANIE.
Implantacja w Laryngologii
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
WPŁYW HAŁASU NA CZŁOWIEKA
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Działania pamięciowe na liczbach naturalnych
STYMULACJA AUDIO – PSYCHO - LINGWISTYCZNA
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Hałas wokół nas Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE ID grupy: B3 Lokalizacja: Białystok
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
WPŁYW HAŁASU I FAL ELEKTROMAGNETYCZNYCH NA CZŁOWIEKA
Piotr Frydrych r. 1/18. Proponowane odpowiedzi:  przyrost intensywności bodźca zdolny wywołać dostrzegalny przyrost intensywności wrażenia.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
High-fit Indywidualna ochrona słuchu na stanowiskach pracy zagrożonych hałasem.
SŁUCH.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Ci.... Cho....sza.....
Słuch i hałas.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Daria Olejniczak, Kasia Zarzycka, Szymon Gołda, Paweł Lisiak Kl. 2b
Dźwięk.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Świat Dźwięków W naszym środowisku dźwięk pełni najrozmaitsze funkcje. Dostarcza przyjemności (szum morza, śpiew ptaków) lub przykrości (hałas). Może.
Brak dźwięków zdolnych wytworzyć wrażenia słuchowe. Od hałasu wolę ciszę, wtedy wszystko lepiej słyszę !
NIE LUBIĘ HAŁASU, LUBIĘ CISZĘ!
O firmie Otis Protetyka Słuchu to firma znana na zachodniopomorskim rynku. Z pasją tworzą ją profesjonaliści: audioprotetycy, lekarze audiolodzy i technicy.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
1.  Kilka słów o firmie, jak długo i w jakim zakresie prowadzi działalność, liczba punktów oraz przedstawienie siebie jako lokalnego partnera.  Jesteśmy.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Szkodliwość hałasu.
-nasz niewidzialny wróg
Temat: Hałas i jego wpływ na zdrowie człowieka
Słuchawki.
D źwięk W tej prezentacji: D owiecie się, jak brzmi definicja dźwięku; P rzyjrzycie się budowie ucha; D owiecie się więcej na temat ruchu drgającego; Z.
BEZPIECZEŃSTWO PRZEDE WSZYSTKIM
Ucho. Budowa I Funkcje Ucho Zewnętrzne: -małżowina uszna ( jest zbudowana z tkanki chrzęstnej pokrytej skórą. -Przewód słuchowy ( ma około 3cm długości)
POKOCHAJMY CISZĘ PROGRAM REALIZOWANY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 9 IM
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Wpływ hałasu na słuch.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
SŁUCH.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Elementy akustyki Dźwięk – mechaniczna fala podłużna rozchodząca się w cieczach, ciałach stałych i gazach zakres słyszalny 20 Hz – Hz do 20 Hz.
Słowo „hałas” Natalia Jąder.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Od czego zależy wrażenie głośności dźwięku?
Szkodliwość hałasu w szkole
Negatywny wpływ hałasu
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Aleksandra Lewandowska
Hałas Jak szkodzi ....
Utrata słuchu – jak sobie z tym radzić?
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Zapis prezentacji:

Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

III etap edukacyjny BIOLOGIA

Budowa ludzkiego ucha pozwala na rejestrowanie dźwięków o częstotliwości od 20 do 20 000 Hz, jednak ucho jest najbardziej wrażliwe na dźwięki o częstotliwości pomiędzy 1000 a 4000 Hz.

Ucho jest narządem dziesięciokrotnie bardziej wrażliwym niż oko (porównując energię słyszalnych fal dźwiękowych i energię światła widzialnego).

PRZYCZYNY UTRATY SŁUCHU - uszkodzenie lub deformacja struktur ucha, - uszkodzenie mechanizmu przenoszenia fal dźwiękowych m.in. na skutek nagromadzenia woskowiny w uchu zewnętrznym, - zrastanie kosteczek słuchowych w uchu środkowym na skutek infekcji, - uszkodzenie ucha wewnętrznego lub nerwu słuchowego na skutek stanu zapalnego, - uszkodzenie mechanizmu percepcji fal dźwiękowych w uchu wewnętrznym wywołane hałasem.

HAŁAS Długotrwałe oddziaływanie intensywnych dźwięków powoduje uszkodzenie narządu Cortiego. Osoby narażone przez dłuższy czas na głośne dźwięki tracą słuch ponieważ komórki zmysłowe narządu Cortiego ulegają uszkodzeniu.

SKALA HAŁASU Dźwięki o natężeniu ponad 140 decybeli powodują uszkodzenie słuchu nawet po krótkim czasie. 110 decybeli to granica bólu. Hałas powyżej 85 decybeli może powodować uszkodzenia słuchu, jeżeli jest się narażonym na długotrwałe słuchanie takich dźwięków. Powyżej 45 decybeli dźwięki raczej nie powodują uszkodzenia słuchu. 10 decybeli to granica słyszalności.

JAK OCHRONIĆ SWÓJ SŁUCH

Zadbaj o właściwą higienę uszu Zadbaj o właściwą higienę uszu. Ale pamiętaj, że patyczki higieniczne nie służą do czyszczenia uszu, a jedynie do ich osuszania. Jeżeli chcesz oczyścić ucho głębiej, musisz zakupić w aptece specjalny płyn.

Unikaj głośnych miejsc, nie przebywaj w pobliżu źródeł głośnych dźwięków.

GŁOŚNOŚĆ MAX. 60% Nie słuchaj muzyki w swoim odtwarzaczu na poziomie głośności ustawionym powyżej 60% jego możliwości.

Zamiast słuchawek wkładanych do środka ucha używaj słuchawek nausznych z poduszeczkami.

Przebywając w bardzo głośnym otoczeniu używaj ochronników słuchu.

USZKODZEŃ SŁUCHU NIE DA SIĘ COFNĄĆ. PAMIĘTAJ! USZKODZEŃ SŁUCHU NIE DA SIĘ COFNĄĆ.

Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.