HODOWLA FASOLI CEL DOŚWIADCZENIA:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Anonimizacja danych adresowych pokrzywdzonego i świadka w procedurze wykroczeniowej w świetle ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o ochronie i pomocy dla.
Advertisements

Oddział w Zielonej Górze. Tak to się zaczęło… 2 Ten pan po lewej stronie to Ignacy Łukasiewicz. Ponad 150 lat temu skonstruował lampę naftową i założył.
EFEKT FOTOELEKTRYCZNY ZEWNĘTRZNY I WEWNĘTRZNY KRZYSZTOF DŁUGOSZ KRAKÓW,
Rodzaje upraw pomidorów: Hodowanie pomidorów w szklarniach Hodowanie pomidorów w gruncie Hodowanie pomidorów w doniczkach Hodowanie pomidorów,,do góry.
Zboża Pan młynarz przynosi kosz z pieczywem: świeżymi bułkami i chlebem. Chleb powstaje z mąki, a mąka ze zbóż. Dowiemy się, jak powstaje chleb i jakie.
Stężenia Określają wzajemne ilości substancji wymieszanych ze sobą. Gdy substancje tworzą jednolite fazy to nazywa się je roztworami (np. roztwór cukru.
Składniki odżywcze i ich rola w organizmie Białka, cukry i tłuszcze
Mechanika płynów. Prawo Pascala (dla cieczy nieściśliwej) ( ) Blaise Pascal Ciśnienie wywierane na ciecz rozchodzi się jednakowo we wszystkich.
Wyszukiwanie informacji w Internecie. Czym jest wyszukiwarka? INTERNET ZASOBY ZAINDEKSOWANE PRZEZ WYSZUKIWARKI Wyszukiwarka to mechanizm, który za pomocą.
WODA „ Bo źr ó dło rzeki wciąż bije i wybijać będzie swe wody na Ziemi dop ó ty - dop ó ki będzie trwać życie na Ziemi ”. Bez źr ó dła wody nie ma życia,
Przemiany energii w ruchu harmonicznym. Rezonans mechaniczny Wyk. Agata Niezgoda Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Scenariusz lekcji chemii: „Od czego zależy szybkość rozpuszczania substancji w wodzie?” opracowanie: Zbigniew Rzemieniuk.
Astronomia Ciała niebieskie. Co to jest Ciało niebieskie ?? Ciało niebieskie - każdy naturalny obiekt fizyczny oraz układ powiązanych ze sobą obiektów,
Mgr Agnieszka Wnuk KRĘGOSŁUP Mgr Agnieszka Wnuk
Wypadkowa sił.. Bardzo często się zdarza, że na ciało działa kilka sił. Okazuje się, że można działanie tych sił zastąpić jedną, o odpowiedniej wartości.
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
Wyk. Karolina Zarzycka I TE. GMO czyli Organizmy Modyfikowane Genetycznie są to rośliny lub zwierzęta, które dzięki modyfikacji w ich genomie - materiale.
WARZYWA SMACZNE I ZDROWE.  Pomaga wyostrzyć wzrok, w krótkim czasie poprawia koloryt cery, reguluje prace żołądka.  Zawiera witaminy A, B1, B2, PP i.
Wpływ wybranych czynników na wzrost fotosyntezy
Najnowsze technologie – Profesjonalni wykonawcy. Geneza Stowarzyszenie powstało 9 kwietnia 2011 roku w miejscowości Rochna, położonej w centralnej Polsce,
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Zapraszamy na naszą stronę. Zależy nam na kontakcie z Wami. Czytajcie, komentujcie i dyskutujcie na forum. Nic o Was bez Was Zapraszamy na naszą stronę.
Hartowanie ciała Wykonała Maria Szelągowska. Co to jest hartowanie? Hartowanie Hartowanie – proces adaptowania ciała do niekorzystnych warunków zewnętrznych.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
Dzień Ekologii Dnia 26 maja 2009r. w naszej szkole odbył się Dzień Ekologii, nasza klasa II „D” dostała za zadanie odwiedzić Zakład Doświadczalny Instytutu.
II Mała Wojewódzka Liga Przyrodnicza Wykonali: Nikodem Nalecziński Łukasz Ciesielski Kacper Szatkowski.
KARTY RATOWNICZE W POLSCE
Zjawisko fotoelektryczne zewnętrzne i wewnętrzne
Analiza spektralna. Laser i jego zastosowanie.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
Czym jest gramofon DJ-ski?. Gramofon DJ-ski posiada suwak Pitch służący do płynnego przyspieszania bądź zwalniania obrotów talerza, na którym umieszcza.
Číslo přílohy: VY_32_INOVACE_08_Rośliny Autor: Mgr.Beata Tomanek Předmět: Přírodověda Třída: 4.třída Šablona projektu: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
BLISKO NAS, czyli co znajdziesz w lasach otaczających nasze osiedle „Kokociniec”
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
Woda O tym, dlaczego powinniśmy ją oszczędzać Jan Stasiewicz, kl. II C.
Pewna legenda hinduska opowiada o człowieku, który każdego dnia nosił wodę do swojej wioski w dwóch ogromnych dzbanach przytroczonych do drewnianego.
Papierosy to zła rzecz, z nim zdrowie idzie precz!!! Autor: Weronika Pączek.
Ustawa o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Doświadczenia przeprowadzone w ramach konkursu Świetlik
P-CART.
Konstruowanie robotów z wykorzystaniem Vex IQ
WARSZTATY EKOLOGICZNE
Temat: Jesteśmy sobie potrzebni – słów kilka o bioróżnorodności.
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
SYSTEM KWALIFIKACJI, AWANSÓW I SPADKÓW
Trening Funkcjonalno-siatkarski
FIZYKA na służbie b’Rowersa ...krótki kurs.
FIZYKA na służbie b’Rowersa ...krótki kurs.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Hodowla roślin klasa I c
Dodawanie liczb całkowitych
WOPiK Wentylacja ogólna, pożarowa i klimatyzacja
ALEKSANDER BALCERZAK IV C
Czy kwaśna woda może przeszkadzać w kiełkowaniu?
Autor: Ksawery Antczak - Klasa IVE
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Dokumentacja rysunkowa
CZYNNIK LUDZKI JAKO POTENCJALNE ŹRÓDŁO ZAGROŻEŃ W SYSTEMIE OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH OPRACOWAŁ: ppłk mgr inż. Janusz PARCZEWSKI, tel
Ustawa o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej
Ustawa o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej
Przez półtora roku, bo tyle to było czasu, realizowaliśmy projekt MAGIC ENGLISH z całą naszą klasą.
Naturalne źródła węglowodorów
Zapis prezentacji:

HODOWLA FASOLI CEL DOŚWIADCZENIA: Badanie wpływu działania światła na kiełkowanie, wzrost i rozwój fasoli. Doświadczenie wykonano w terminie: 8.02.2018 – 22.02.2018 Autor: Adam Kulesza, klasa IV c

Potrzebne materiały: dwa słoiki, gaza, gumki recepturki, ziarna fasoli Aby zbadać wpływ działania światła na kiełkowanie, wzrost i rozwój fasoli wykonałem następujące doświadczenie: Założyłem hodowlę fasoli: przygotowałem dwa słoiki (nr 1,nr 2), na każdym z nich naciągnąłem gazę i przymocowałem ją gumką. Palcem wcisnąłem gazę tak aby powstały dołki, w których umieściłem po trzy ziarna fasoli. Do słoików wlałem wodę tak aby nasiona były wilgotne. Słoiki postawiłem na podstawkach. Słoik nr 1 umieściłem w zamykanej półce (hodowla bez dostępu światła), słoik nr 2 postawiłem na parapecie (hodowla z dostępem światła). Codziennie dolewałem wody do słoików, tak aby nasiona były wilgotne i prowadziłem obserwacje.

Dzień I (8.02.2018) - Założenie hodowli Słoik nr 1 umieściłem w zamkniętej półce bez dostępu światła. Słoik nr 2 umieściłem na parapecie, gdzie miał on dostęp do światła słonecznego.

Dzień II (9.02.2018) Słoik nr 1 Słoik nr 2 Nasiona fasoli są nierównomiernie pomarszczone, żadne z nasion nie wykiełkowało.

Dzień III (10.02.2018) Słoik nr 1: Nasiona są bardzo napęczniałe. Słoik nr 2: Nasiona są bardzo napęczniałe, jedno pękło i widać wyraźnie kiełkujący korzonek.

Dzień IV (11.02.2018) Słoik nr 1: Nasiona są napęczniałe, widać pęknięcia, z jednego kiełkuje korzonek. Słoik nr 2: Wyraźnie widać kiełkujące korzonki z każdego z nasion.

Dzień V (12.02.2018) Słoik nr 1 Słoik nr 2 Wyraźnie widać rosnące kiełki w jednej i w drugiej hodowli.

Dzień VI (13.02.2018) Słoik nr 1 Słoik nr 2 Korzonki są coraz dłuższe. Nasiona i korzonki w hodowli 1 są wyraźnie bledsze. Łupiny odchodzą od nasion, część z nich zaczyna pękać.

Dzień VII (14.02.2018) Słoik nr 1: Słoik nr 2: Korzonki rozrastają się, widać już wydobywające się pierwsze listki. Listki pojawiały się w pęknięciach nasion.

Dzień VIII (15.02.2018) Słoik nr 1 Słoik nr 2 W jednej i w drugiej hodowli po dwie fasolki wypuściły listki. W hodowli nr 2 są one zielone w hodowli nr 1 żółte.

Dzień IX (16.02.2018) Słoik nr 1 Słoik nr 2 Łodygi są coraz dłuższe a listki coraz większe, korzonki rozrastają się. Wyrastające rośliny różnią się kolorem.

Dzień X (17.02.2018) Słoik nr 1 Słoik nr 2 Rośliny i korzenie są coraz większe.

Dzień XII (19.02.2018) Słoik nr 1: Słoik nr 2: Rośliny mają żółte, cienkie łodygi i małe, nierozwinięte, żółte liście. Rośliny mają zielone łodygi i rozrastają się liście.

Dzień XIV (21.02.2018) Słoik nr 1: Rośliny mają coraz dłuższe łodygi. Liście nie rozrastają się i są nadal żółte. Słoik nr 2: Rośliny są coraz większe, mają grubsze, zielone łodygi i coraz większe liście.

Czternastego dnia doświadczenia wystawiłem fasolę hodowaną bez dostępu światła na parapet i obserwowałem jak roślina zareaguje na zmianę. Rośliny zaraz po wystawieniu z ciemnej szafki. Rośliny po 6 godzinach od wystawienia na światło. Rośliny po 24 godzinach od wystawienia na światło. Po wystawieniu na światło, rośliny zaczęły robić się coraz bardziej zielone, liście rozwinęły się i urosły.

PODSUMOWANIE: Brak dostępu światła słonecznego nie ma dużego wpływu na szybkość kiełkowania. Rośliny hodowane bez dostępu światła są wyższe, jednak mają cienkie, słabe łodygi i nierozwinięte, żółte liście. Rośliny hodowane w nasłonecznionym miejscu są niższe, jednak maja grubą, mocną łodygę i duże, zielone liście. WNIOSEK: ŚWIATŁO SŁONECZNE JEST NIEZBĘDNE DO PRAWIDŁOWEGO WZROSTU I ROZWOJU ROŚLIN !!!

Dziękuję za uwagę