SMB – Pierwszy projekt Michail Mokkas.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozwój aplikacji. To zestaw narzędzi do budowania i optymalizacji złożonych aplikacji opartych na przeglądarce. To zestaw narzędzi do budowania i optymalizacji.
Advertisements

Architektura Systemu Źródło:
Telefon przyjazny programistom JAVA – szybkie wprowadzenie
Tworzenie aplikacji mobilnych
Android - wprowadzenie
Tworzenie aplikacji mobilnych
Tworzenie aplikacji mobilnych
Michał Gmerek, Krzysztof Słodowicz
NIE TAKI KOMPUTER STRASZNY JAK GO MALUJĄ PODSTAWY OBSŁUGI KOMPUTERA.
Android WYKŁAD 3. Agenda Odtwarzanie stanu Activity Walidacja danych z widoków Przycisk "wstecz" Material Design Fragmenty Implementacja GUI opartego.
PRACA Z APLIKACJAMI SYSTEM PRZEMIESZCZANIA oraz NADZORU WYROBÓW AKCYZOWYCH EMCS PL 1.
Do not put content on the brand signature area ING BANK ŚLĄSKI Bankowość mobilna 1.
© 2014 IBM Corporation COMMON POLSKA 2014 JDBC z IBM System i Tomasz Piela & Marcin Wilk Global Technlonogy Services, IBM.
Aplikacje na urządzenia mobilne o zdrowym trybie życia.
Instalacja nienadzorowana windows xp Jakub klafta.
Dobre praktyki w projektowaniu aplikacji mobilnych Arkadiusz Waśniewski
 Co to jest bank? Co to jest bank?  Lokata Lokata  Super konto GRAFITTI Super konto GRAFITTI  Karta kredytowa Karta kredytowa  Karta bankomatowa.
Urządzenia i technologie mobilne. Tablet Mobilny komputer większy niż telefon komórkowy, którego główną właściwością jest posiadanie dużego ekranu z zastosowaną.
Moduł SDI – zasilanie węzłów IIP oraz wykorzystanie danych. Wprowadzenie. Szkolenie przeprowadzone w ramach projektu „TERYT 3 – Rozbudowa systemów do prowadzenia.
API jądra do obsługi przestrzeni użytkownika Co jest tematem tej prezentacji: Transport danych pomiędzy przestrzeniami użytkownika i jądra (asm/uaccess.h)
Android WYKŁAD 1. Kontakt Krzysztof Bzowski Tel B5 / 605
System operacyjny Renata P. System operacyjny - jest to zbiór nadrzędnych i niezbędnych programów umożliwiających pracę na komputerze. Jest on pośrednikiem.
Język Java Paweł Rajba
Dziedziczenie, polimorfizm, Interfejsy
BVMS 5.5 Blok2- Moduł 8: Użytkownicy i grupy
Pliki-Partycje-Dyski
Przeglądarka stron WWW
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
Zasady bezpiecznego korzystania z internetu
RYNEK PRACY W PRZYSZŁOŚCI
Full Text Finder Przegląd Publication Finder
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
Akademia C# lab. 9 Zdarzenia i delegaty.
Lekcja 1 – Hello World! Visual Studio, coś łatwego na początek 
dla mikroprzedsiębiorców
Smartfon i Tablet jako narzędzie do komunikacji z bliskimi - Messenger
Tworzenie tabel przestawnych
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
Bartosz Kowkrak i Aleksander Szydłowski.
Bezpieczeństwo dostępu do danych w systemie Windows
Interfejsy urządzeń peryferyjnych
Dynamics 365 CE i język TypeScript
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
SMB - BroadcastReceiver i notyfikacje
Jak dostosować witrynę internetową usługi Microsoft SharePoint Online
Spotkanie informacyjno-szkoleniowe
The Game Engine For Mobile
Activity, Intent i przechowywanie danych
Wprowadzenie do systemu Android
Sun Java Application Server
Konfiguracja aplikacji sieciowej
Zapraszamy do nowego programu PowerPoint
Damian Urbańczyk xHTML Tworzenie stylów CSS.
Koszyk danych.
Podstawy informatyki Zygfryd Głowacz.
Zapraszamy do nowego programu PowerPoint
Zapraszamy do nowego programu PowerPoint
Pobranie logo programu Microsoft Partner Network Instrukcja
SMB – Procesy i wątki Michail Mokkas.
SKJ Serwer WWW Michail Mokkas.
PGO Kolekcje Michail Mokkas.
Wyjazdy dydaktyczne i szkoleniowe dla kadry akademickiej.
POZNAJEMY PULPIT Opracowanie: mgr Barbara Benisz SP nr 20 w Rybniku
Język C++ Preprocesor Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła.
JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców
SMB Interfejs graficzny (widoki)
SMB - Fragmenty Michail Mokkas.
Platforma LearningApps
Platforma LearningApps
Zapis prezentacji:

SMB – Pierwszy projekt Michail Mokkas

Instalacja Ściągamy Android Studio bundle (IDE wraz z SDK): https://developer.android.com/studio/ Powinniśmy także mieć zainstalowane JDK w nowszych wersjach już powinno być zawarte w środowisku Uwaga: niekompatybilne z gcj (Gnu Compiler for Java) samo JRE nie wystarczy

Android Studio Od 2014 roku oficjalne IDE (wspierane przez Google) oparte na IntelliJ IDEA

Instalowanie dodatkowych komponentów Android SDK Manager

Instalowanie dodatkowych komponentów kont. 1

Tworzenie projektu (AS) File > New > New Project...

Tworzenie projektu kont. 1 (AS)

Tworzenie projektu kont. 2 (AS)

Tworzenie projektu kont. 3 (AS)

Zawartość projektu Struktura projektu w widoku “Android”:

Zawartość projektu kont. 1 src: znajduje się tu kod źródłowy naszej aplikacji (pliki .java) gen: kod źródłowy, który jest automatycznie generowany przez SDK (nie wolno nam go bezpośrednio edytować) biblioteki: API assets: tu znajdują się zasoby typu (obrazy, utwory audio oraz video, etc) bin: zawiera kod binarny (pliki .class) libs: zawiera dodatkowe biblioteki

Zawartość projektu kont. 2 res: tu znajdują się specjalne zasoby dodatkowe, z których korzysta nasza aplikacja drawable-Xdpi: zawierają ikony w różnym rozmiarze layout: zawiera pliki definiujące wygląd i rozmieszczenie elementów graficznych interfejsu użytkownika (pliki .xml) values: wartości stałe (także w pliku .xml) elementy w layout oraz values dysponują ID za pomocą którego są identyfikowane oraz linkowane z poziomu kodu Javy

Zawartość projektu kont. 3 AndroidManifest.xml (zbiór metadanych i konfiguracji naszej aplikacji) nazwa paczki (do której aplikacja należy) wersja SDK * minimalna wersja SDK * zezwolenia (permissions) Activities Intents Services Broadcast Receivers *w nowszych wersjach przeniesione do build.gradle

AndroidManifest.xml <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <manifest xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" xmlns:tools="http://schemas.android.com/tools" package="com.example.michail_pc.smb"> <uses-permission android:name="android.permission.CAMERA" /> <application android:allowBackup="true" android:icon="@mipmap/ic_launcher" android:label="@string/app_name" android:roundIcon="@mipmap/ic_launcher_round" android:supportsRtl="true" android:theme="@style/AppTheme"> <activity android:name=".MainActivity"> <intent-filter> <action android:name="android.intent.action.MAIN" /> <category android:name="android.intent.category.LAUNCHER" /> </intent-filter> </activity> <activity android:name=".SecondaryActivity" /> </application> </manifest>

Emulator Android (AVDM) Android Virtual Device Manager

Stworzenie nowego sprzętu wirtualnego

Urządzenie wirtualne

Możliwości emulatora

Uruchomienie naszej aplikacji Po stworzeniu AVD (sprzętu wirtualnego) możemy uruchomić na nim naszą aplikację Run as > Android application Jeżeli mamy podpięty nasz fizyczny smartfon, to dostaniemy możliwość wyboru uruchomienia aplikacji na telefonie lub emulatorze Aby telefon mógł się łączyć poprzez adb, musimy wcześniej ściągnąć za pomocą SDK Managera sterowniki Musimy także ustawić telefon w tryb debugowania USB

Uruchomiona aplikacja na emulatorze

Profiler Zastępuje DDMS (Dalvik Debug Monitor Server)

LogCat Androidowy system logowania umożliwia wypisywanie w konsoli rezultatów debugowania, wyłapanych błędów oraz innych informacji. Tutaj wypisuje się np. System.out.println()

LogCat - szukanie błędów

Przykład Aby zaprezentować jak Activity wykorzystuje layout.xml , stworzymy prostą aplikację, która po dotknięciu guzika wyświetli w monitorze logów (LogCat) komunikat

Przykład kont. 1 (MainActivity.java) import android.app.Activity; import android.os.Bundle; import android.util.Log; import android.view.View; public class MainActivity extends Activity { @Override protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) { super.onCreate(savedInstanceState); setContentView(R.layout.activity_main); } public void click(View view){ Log.i("SMB", "Klik"); } }

Przykład kont. 2 (activity_main.xml) <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <RelativeLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" xmlns:app="http://schemas.android.com/apk/res-auto" xmlns:tools="http://schemas.android.com/tools" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="match_parent" tools:context=".MainActivity"> <Button android:id="@+id/button" android:onClick="click" android:layout_width="wrap_content" android:layout_height="wrap_content" android:layout_alignParentTop="true" android:layout_centerHorizontal="true" android:layout_marginTop="209dp" android:text="Button" /> </RelativeLayout>

Przykład kont. 3 (rezultat)

Debugowanie