TERMINATOR 2 – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA Projekt programu Erasmus+ realizowany od lipca 2016 do czerwca 2018 PROJEKT PROGRAMUTNÓW.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Advertisements

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Krajowe Centrum Europass.
Liceum Ogólnokształcące
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
"Dobry zawód - pewna przyszłość,
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
SPOTKANIE INFORMACYJNE 7 MAJA 2014
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
„Praktyki zagraniczne szansą dla uczniów Zespołu Szkół w Gorzowie Śląskim” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Środków Europejskiego.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
SEMINARIUM UPOWSZECHNIAJĄCE REZULTATY PROJEKTU „Praktyki w Hiszpanii - szansa dla uczniów rzemieślniczych szkół zawodowych z Tarnowa i Pilzna” Beata Rzepiela.
STAŻYŚCI NA JĘZYKACH SPOTKANIE INFORMACYJNE 13 PAŹDZIERNIKA 2014 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WIADOMOŚCI – świadomie i celowo zdobyta i zapamiętana wiedza; UMIEJĘTNOŚCI – zdolność do wykonywania czynności (w tym zawodowych) w określonych warunkach.
„Droga ucznia do mistrza – staże zawodowe w Niemczech”
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA
Projekt "Praktyki zagraniczne moją szansą na rozwój zawodowy" realizowany w Zespole Szkół w Gorzowie Śląskim Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły.
Praktyki zagraniczne w Irlandii. Głównym celem naszego projektu jest: podniesienie umiejętności praktycznych zawodowych uczniów poprzez realizację praktyk.
Izba Rzemieślnicza Małej i Średniej Przedsiębiorczości Al. Wojska Polskiego 78, Szczecin, tel: 91/
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
1 Rola Pomorskiej Izby Rzemieślniczej MSP w kształtowaniu pomorskiego rynku pracy
NAUKA W RZEMIOŚLE – DOBRY WYBÓR. CZYM JEST RZEMIOSŁO  Rzemiosło to zawodowe wykonywanie działalności gospodarczej przez osobę fizyczną z udziałem kwalifikowanej.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA Projekt programu Erasmus+ realizowany od lipca 2014 do czerwca 2016 PROJEKT PROGRAMUTNÓW.
TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA PROJEKT PROGRAMU ERASMUS+ MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA UCZNIÓW TARNÓW – SEVILLA – ERFURT LUTY/
TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA PROJEKT PROGRAMU ERASMUS+ MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA UCZNIÓW TARNÓW – SEVILLA – ERFURT PAŹDZIERNIK/
TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA PROJEKT PROGRAMU ERASMUS+ MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA UCZNIÓW TARNÓW – SEVILLA – ERFURT PAŹDZIERNIK/
TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA Projekt programu Erasmus+ realizowany od lipca 2014 do czerwca 2016 PROJEKT PROGRAMUTNÓW.
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
TERMINATOR 2– ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA PROJEKT PROGRAMU ERASMUS+ MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA UCZNIÓW TARNÓW – SEVILLA – ERFURT STYCZEŃ/
TERMINATOR 2 – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA PROJEKT PROGRAMU ERASMUS+ MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA UCZNIÓW TARNÓW – SEWILLA – ERFURT STYCZEŃ/
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
„Szczęście sprzyja odważnym”
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Europass.
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Dualne kształcenie zawodowe
TERMINATOR 2 – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA PROJEKT PROGRAMU ERASMUS+ MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA UCZNIÓW TARNÓW – SEWILLA – ERFURT STYCZEŃ/
HISZPAŃSKIE PRZYSMAKI Projekt programu Erasmus+ realizowany od września 2017 do sierpnia 2018 Staże zawodowe uczniów i kadry odbyły się w Sewilli w lutym.
„Młodzi fachowcy na europejskim rynku pracy – rzemieślnicze staże w Hiszpanii” Projekt Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia.
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
„SEVILLA EXPERIMENTALO STAŻE RZEMIEŚLNICZE W HISZPANII” POWERVET PL01-KA Projekt realizowany w ramach Projektu Ponadnarodowa mobilność.
Zapis prezentacji:

TERMINATOR 2 – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA Projekt programu Erasmus+ realizowany od lipca 2016 do czerwca 2018 PROJEKT PROGRAMUTNÓW – SEVILLA – ERFURT

REALIZATOR PROJEKTU Izba Rzemieślnicza w Tarnowie IZBA RZEMIEŚLNICZA W TARNOWIE PARTNERZY EM Training Agency Sewilla – Hiszpania HWK Erfurt - Niemcy

PROJEKT TERMINATOR 2 realizowany był w dwóch Rzemieślniczych Branżowych Szkołach I stopnia w TARNOWIE i PILŹNIE

CELE EUROPEJSKIEJ ŚCIEŻKI KSZTAŁCENIA W PROJEKCIE Wzmocnienie konkurencyjności na krajowym i europejskim rynku pracy Zwiększenie atrakcyjności kształcenia zawodowego i mobilności uczniów rzemieślniczych szkół Zastosowanie nowych technologii w pracy

Projekt „TERMINATOR 2 - zagraniczne praktyki uczniów tarnowskiego rzemiosła” realizowany był w formie zagranicznych mobilności. Uczestnicy wyjeżdżali na staże zawodowe – praktyki, trwające 5/4 - tygodni do/ w okresie; Erfurtu (Niemcy) Grupa I - 12 uczestników: od 16 stycznia 2017 do 17 lutego 2017 Sewilli (Hiszpania) Grupa I - 12 uczestników: od 16 stycznia 2017 do 17 lutego 2017 Grupa II - 12 uczestników: od 08 maja 2017 do 02 czerwca 2017 Grupa III - 12 uczestników: od 15 stycznia 2018 do 09 lutego 2018 Grupa IV - 12 uczestników: od 16 kwietnia 2018 do 11 maja 2018

PODSTAWOWE POJĘCIA CERTYFIKAT - potwierdzenie posiadania określonych kompetencji (wiadomości + umiejętności) EUROPASS MOBILNOŚĆ /Europass Mobility/ - dwujęzyczny dokument wydawany przez AN w Warszawie potwierdzający szkolenie zawodowe odbywane w innym kraju europejskim EUROPEJSKIE RAMY KWALIFIKACJI - unijny układ odniesienia umożliwiający porównywanie kwalifikacji (nabytych wiadomości + umiejętności ) uzyskiwanych w różnych krajach UE. W ERK wyróżniono 8 poziomów kwalifikacji, stażyści Terminatora 2 osiągali 2 poziom.

60 UCZESTNIKÓW REPREZENTOWAŁO NASTĘPUJĄCE RODZAJE ZAWODÓW fryzjer 20 elektromechanik pojazdów sam. 9 mechanik pojazdów sam. 14 kucharz 6 cukiernik 5 sprzedawca 2 ślusarz 2 blacharz samochodowy1 elektryk 1.

REKRUTACJA UCZESTNIKÓW DO PROJEKTU poprzedzona kampanią informacyjną o projekcie, ogłoszenia kierowane do uczniów ostatnich klas, spotkania informacyjne w szkołach, informacje na tablicach ogłoszeń, na stronach Izby Rzemieślniczej i szkół. PROCES REKRUTACJI OBEJMOWAŁ złożenie formularza aplikacyjnego, rozmowę kwalifikacyjną, akceptację wniosku przez Zespół Rekrutacyjny, utworzenie listy rezerwowej.

OBOWIĄZKOWE ZAJĘCIA PRZYGOTOWUJĄCE konsultacje językowe w języku angielskim 10 godzin, kurs języka hiszpańskiego/ niemieckiego od podstaw 30 godzin, wydano 36 licencji na testy i kursy językowe na platformie OLS, przygotowanie psychologiczne 10 godzin, podstawy komunikacji międzykulturowej 8 godzin, przygotowanie pedagogiczne 4 godziny.

ORGANIZACJA ZAKWATEROWANIA SEWILLA Rezydencja Universitaria Fernando Villalon, Bormujos Sewilla Pokoje dwuosobowe wyposażone w funkcjonalną kuchnię i łazienkę. Bezpłatny dostęp do WIFI, możliwość korzystania z pralni, siłowni, sali tv. Wygodny dojazd autobusem do centrum miasta

ORGANIZACJA ZAKWATEROWANIA - ERFURT międzynarodowe schronisko młodzieżowe Jugendherberge Erfurt Standard: pokoje czteroosobowe z łazienkami, stołówka, pełne wyżywienie, sala TV, dostęp do WIFI, wygodny dojazd tramwajem do centrum.

FIRMY PRZYJMUJĄCE W ERFURCIE (warsztaty; samochodowy, mechaniczny i elektryczny, zakłady fryzjerskie, cukiernia) Autohaus M. Flügel GmbH, Bäckerei und Konditorei Rüger, Cafe Bauer Erfurt, Elektrofirma Jens Stollberg, Kunst- und Bauschlosserei Riedl Friseursalon JUST MEN, Carla Diem,

Izba Rzemieślnicza w Erfurcie (HWK)- partner w jednym wyjeździe stażowym, wspiera interesy gospodarcze zrzeszonych rzemieślników, prowadzi kursy zawodowe oraz przeprowadza egzaminy czeladnicze i mistrzowskie. HWK prowadzi nowoczesne Centrum Kształcenia Zawodowego, świadczące usługi edukacyjne. HWK podejmuje wyzwania rynku pracy, spowodowane niżem demograficznym w Niemczech, objawiające się brakiem wykwalifikowanych pracowników w regionie. Działania Izby Rzemieślniczej w Erfurcie wspierają atrakcyjność i jakość kształcenia zawodowego przyszłych specjalistów poprzez realizację praktyk zagranicznych, a szczególnie projektów umożliwiających transfer wiedzy.

FIRMY PRZYJMUJĄCE W SEVILLI (salony fryzjerskie, sklepy, warsztaty samochodowe, restauracje) Koupas Peluqueros, Peluquería Beth, Susana Ortiz Peluqueros; Toro del Oro; Sangre Española; Peluquería Koupas – Bormujos i Centro; Norauto, S.A.U.; Ford Ferri-Móvil S.A.; Taller de Chapa y Pintura Aljarafe-El Manchón; Feu Vert Iberica S.A.; El Perro Viejo Tapas Bar; Bar Antojo Equipo MpuntoR; Confitería Lola; Confitería Ochoa; Seis Tapas Bar.

EM Training Agency jest organizacją szkoleniową działającą w Sewilli, zajmuje się promocją i koordynacją projektów edukacyjnych i kulturowych w ramach unijnych programów. Wspiera firmy, władze lokalne, instytucje edukacyjne, organizacje pozarządowe z Andaluzji i Europy w przygotowaniu projektów międzynarodowych oraz umożliwieniu młodym osobom dostępu do informacji, doradztwa zawodowego oraz zapewnieniu im logistyki w organizacji praktyk i studiów w Andaluzji i innych krajach Europy. Organizacja prowadzi wstępne szkolenia i kursy języka hiszpańskiego - poziom dostosowywany do poziomu wyjściowego uczestników.

REZULTATY STAŻU „MIĘKKIE” podniesienie umiejętności zawodowych stażystów, podniesienie kompetencji organizacyjnych i społecznych, poznanie specyfiki zagranicznego rynku pracy, przygotowanie do pracy w środowisku wielokulturowym, nabyte kwalifikacje zwiększają konkurencyjność stażystów na rynku pracy i ułatwiają znalezienie zatrudnienia, wzrost mobilności uczniów.

REZULTATY STAŻU „TWARDE” KAŻDY Z 60 UCZESTNIKÓW Przepracował średnio godzin stażowych, Uczestniczył w 65 godz. kursów przygotowujących, Otrzymał 3 certyfikaty potwierdzające kwalifikacje; - Europass Mobilność, - Certyfikat wystawiony przez zagranicznego pracodawcę, - Dyplom ukończenia kursu przygotowującego, Zdobył umiejętność posługiwania się językiem hiszpańskim/ niemieckim na poziomie komunikatywnym.

ZDOBYTE UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWE Umiejętność porozumiewania się w języku hiszpańskim/ niemieckim - rozumienie słuchania czytania, wypowiedzi, pisanie: osiągnięty poziom A1 Opis poziomu A1 Osoba posługująca się językiem na tym poziomie rozumie i potrafi stosować podstawowe zwroty potoczne i wyrażenia dotyczące życia codziennego. Potrafi przedstawiać siebie i innych oraz formułować pytania z zakresu życia prywatnego, dotyczące miejsca, ludzi, których zna i rzeczy. Potrafi prowadzić prostą rozmowę, pod warunkiem, że rozmówca mówi wolno, zrozumiale i jest gotowy do pomocy.

DYPLOM UKOŃCZENIA KURSU PRZYGOTOWUJĄCEGO

CERTYFIKATY OD PRACODAWCÓW

Po zakończeniu każdej edycji staży wręczano Certyfikaty, przeprowadzano seminaria podsumowujące mające na celu zachęcenie innych do uczestnictwa w programie, upowszechniano rezultaty projektów, promowane były mobilności europejskie a także uczestnicy zrealizowanych staży, na lokalnym rynku pracy.

PODSUMOWANIE OCZEKIWAŃ UCZESTNIKÓW PROJEKTU PRZED WYJAZDEM NA STAŻE DO SEWILLI I ERFURTU Wszyscy uczestnicy projektu zdecydowanie liczyli na podniesienie umiejętności zawodowych i językowych. Wszyscy deklarowali swój udział w celu podwyższenia kwalifikacji zawodowych a połowa dodatkowo w celu zdobycia certyfikatu. Wysoko wypada ocena przygotowania językowo-kulturowego oraz psychologiczno-pedagogicznego. Część uczestników ok. 30% miała częściowe obawy związane z wyjazdem za granicę i czasowym oderwaniem od rodziny.

WYNIKI EWALUACJI BADAJĄCEJ POSTĘPY UCZESTNIKÓW ORAZ REALIZACJĘ CELÓW EDUKACYJNO-ZAWODOWYCH Diagnozowano opinie uczestników dotyczące takich zagadnień jak; nowe technologie i urządzenia, przygotowanie do europejskiego rynku pracy, warunki socjalne i nadzór, posługiwanie się językiem obcym, organizacja stażu, satysfakcja i zadowolenie.. Spotkania ewaluacyjne prowadzono w połowie i na zakończenie. Ocena nabytych kompetencji oraz zgodności rezultatów z zaplanowanymi celami edukacyjnymi, badanie opinii pracodawców. Diagnozując wyniki ankiet, opinie pracodawców, opiekunów, przedstawicieli partnera oraz rozmowy indywidualne należy bardzo wysoko oceniać staże, ich przebieg i efekty. Stażyści chwaleni byli za fachowość, zaangażowanie, uprzejmość a kilka osób otrzymało propozycje zatrudnienia po ukończeniu szkoły.

Lista pracodawców wysyłających uczniów – pracowników młodocianych na zagraniczne staże Aga. Salon fryzjerski Tarnów Auto Bączek Maria Bączek Tarnów Auto Market Hebda M.J Łęki Dolne Auto Ring Opel Tarnów AUTO-EKO-GAZ-METAL Skrzyszów AUTO-SERWIS J.Wieczorek Tarnów Autotronik Piotr Kiełbasa, Łęg Tarnowski Bar Taurus Strzegocice Pilzno BDG Tarnów Cukiernia BASSARA Dębica Cukiernia TARGOWA S. Bańbor Tarnów ELKA Zakład Fryzjerski Tarnów FHU Czosnyka Lisia Góra FUH "La bella Winiarska-Rzepka, Tarnów FU Leszek Furman Jodłowa FUH Wod - Kan M. Oparowski Dębica Gminna Sp. „S-Ch” Pilzno Gospoda u 7 Zbójów Strzegocice Gómar S.C. M. Wójcik Z. Górzan Dębica Hotel BRISTOL Tarnów Hotel Cristal Park – TARNÓW Jagoda Salon Fryzjerski Dębica Jolka. Studio fryzur, Tarnów Kujawski Auto Sport Zbylitowska Góra Kwiaciarnia RÓŻA Pilzno LIDER Tarnów Peugeot Mikołajowice Marzena Studio Fryzur Tarnów MECHANIKA J. Bogacz Tarnów MIKADO Cukiernia Noga B.J. Tarnów P.H. AUTOZBYT Dębica Piekarnia GS S. Chłopska Pilzno PPHU AKPIL Pilzno Pracownia Cukiernicza M.S Palej, Pilzno P.P. M. TAURUS Pilzno „Jama Złotego Smoka” Tarnów Restauracja Jodłowy Dwór, Jodłowa Salon Fryzjerski B. Cichowska Pilzno Salon NOWY STYL M.Bilkowski Brzostek SEITO Polska Dębica Sklep SESIL Tarnów Strusinianka Tarnów STUDIO "ART" M. Kozioł, Tarnów Styl Pol Zbigniew Zgłobiś Pilzno VISAGE Salon Fryzjerski Pilzno Warszawianka. Cukiernia Tarnów Wojciechowska Zakład fryzjerski Pilzno Zakład Mechaniki Dobrowolski Tarnów

NA FACEBOOKU PRZEZ CAŁY CZAS PROWADZONA BYŁA NA BIEŻĄCO STRONA „PROJEKT TERMINATOR 2”

DLA KAŻDEGO TURNUSU TWORZONO NA FACEBOOK ZAMKNIĘTĄ GRUPĘ WSPIERAJĄCĄ – ŁĄCZNIE 5 TO ŚWIETNY SPOSÓB NA KOMUNIKACJĘ POMIĘDZY UCZESTNIKAMI

INFORMACJE NA TEMAT PROJEKTU TERMINATOR 2 NA BIEŻĄCO PODAWANE BYŁY NA STRONIE IZBY RZEMIEŚLNICZEJ I BRANŻOWYCH SZKÓŁ W TARNOWIE I PILŹNIE