Dobre nawyki pielęgnacyjne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wpływ nieprawidłowego karmienia na wady wymowy.
Advertisements

NASZE KOCHANE DZIECIAKI...
Nakrywanie do stołu Nakrycia stołowe
Autorzy: Daria Woźny Ania Strzępka Julia Niegowska
Zdrowe żywienie Tomasz Gradys Kl.2a.
Rozwój mowy dziecka 3 i 4-letniego
WADY WYMOWY.
N a k r y c i e s t o ł u.
Jak oszczędzać energię?
Sposób jedzenia sushi.
Zasady dobrego zachowania się przy stole
Program Agencji Rynku Rolnego Szkoła Podstawowa im. M. J. Piłsudskiego
Przyjaciel czy wróg naszych dzieci?
JAK ROZWIJA SIĘ MOWA? Proces rozwoju mowy przebiega etapami i trwa kilka lat. Zanim dziecko nauczy się wyrażać swoje myśli, musi przejść wiele etapów,
2. Układ narządów artykulacyjnych przy wymowie wybranych głosek.
Czy Twoje dziecko dobrze słyszy?
KOŁO PRZYRODNICZE ROZWIJAJĄCE ZAINTERESOWANIA I ZDOLNOŚCI UCZNIÓW .
Otacza nas woda i powietrze
Czyli jak zachować zdrowie i formę?
…czyli jak się zmienia punkt widzenia matki wraz z kolejnymi dziećmi
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
WADY WYMOWY.
Dzień Zdrowego Śniadania w Szkole Podstawowej w Barczygłowie
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Savoir – vivre na co dzień
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA DZIECKA 6 LETNIEGO W ASPEKCIE ROZWOJU MOWY
Zasady zdrowego żywienia
Najczęściej spotykane wady wymowy u dzieci w wieku
Profilaktyka logopedyczna
Otyłość Wśród Nieletnich Co powinniśmy wiedzieć i jak z nią walczyć?
W zdrowym ciele zdrowy duch
Zasady dobrego wychowania czyli savoir vivre na co dzień.
WADA WYMOWY.
WODA.
Normy rozwoju mowy.
PROGRAM EDUKACYJNY „ŻYJ SMACZNIE I ZDROWO”
Zdrowe Żywienie.
Rok Wybuch wojny atomowej przeżyło ok ludzi. Zamieszkują moskiewskie metro; jedyne miejsce, które daje złudne poczucie bezpieczeństwa i.
BAJKA O agatCE.
Program profilaktyki próchnicy zębów u dzieci w wieku przedszkolnym
Jak motywować dzieci do pracy w domu- praktyczny poradnik logopedyczny dla Rodziców Opracowała: Ewa Bugaj.
Profilaktyka wad zgryzu w okresie niemowlęcym i żłobkowym
Rozwój mowy i jego wspomaganie
Jak długo rozkładają się odpady?
Ś niadanie daje moc 7 listopada 2014r. Klasa I c Szkoła Podstawowa w Suchożebrach.
ZDROWE ZĘBY Czyli jak o nie dbać, żeby wizyta w gabinecie stomatologicznym była dla was przyjemnością a nie koniecznością walki z próchnicą.
Przedstawiamy wspólne śniadanie uczniów z klasy II i III ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Bukownie 7 listopada 2014 roku.
Żywienie dzieci w wieku szkolnym
MNIEJ SOLI, PROSZĘ.
„AKTYWNIE I ZDROWO” „Razem dla serca” Piramidy nie tylko w Egipcie.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Samodzielność dziecka w wieku przedszkolnym
Dzięki niej substancje odżywcze mogą docierać do wszystkich zakątków naszego organizmu, aby ten mógł prawidłowo funkcjonować. Oczyszczanie z toksyn, reakcje.
Zapobieganie próchnicy u dzieci w wieku przedszkolnym
ADAPTACJA DZIECKA DO PRZEDSZKOLA MONIKA ABRASZEWSKA
Analiza ankiety przeprowadzonej w klasach IV – VI Szkoły Podstawowej na temat zdrowego żywienia -Ankieta przeprowadzona we wrześni 2015r -Badanie miało.
GIMNASTYKA JĘZYKA Ćwiczenia wykonuj dokładnie, przed lustrem. Powtórz je co najmniej 5 razy. Przed rozgrzewką umyj buzię, aby język nie dotykał brudnych.
Dlaczego warto myć zęby?
Opieka stomatologiczna
Zdrowy uśmiech wśród najmłodszych
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Katarzyna Konieczna – neurologopeda
Zmień złe nawyki na lepsze zamienniki.
Rady dla rodziców dotyczące stymulowania rozwoju językowego
„Pij wodę”.
Jak rozmawiać z osobą jąkającą się
Savoir - Vivre na talerzu
MNIEJ SOLI, PROSZĘ.
Savoir vivre – czyli dobre maniery. Zachowanie przy stole.
czyli zasady dobrego zachowania
Zapis prezentacji:

Dobre nawyki pielęgnacyjne

Smoczki Przedmiot stanowczo odradzany przez logopedów Ewentualnie w pierwszych 3 miesiącach życia i tylko w wyjątkowych sytuacjach Powoduje wady zgryzu, a w efekcie wady wymowy „Zatyka” buzię hamując rozwój mowy Im dziecko starsze, tym trudniej będzie odzwyczaić Nawyk „pełnej buzi” może się z czasem przenieść na jedzenie – podjadanie, pogryzanie, co może prowadzić do otyłości Wychowanie dziecka bez smoczka jest trudniejsze, ale warto ten trud podjąć!

Butelki ze smoczkiem Jeśli karmimy butelką lub podajemy inne napoje, to nieodzowne w pierwszych miesiącach życia Jeśli karmimy piersią, to etap butelek można całkowicie ominąć! (Np. karmiąc „książkowo” do 6 miesiąca życia wyłącznie piersią) Jeśli jednak wybieramy butelkę, to smoczek powinien kształtem naśladować pierś/brodawkę Smoczki wymieniamy regularnie, zgodnie z zaleceniami producenta Kiedy dziecko już pewnie siedzi (zazwyczaj od 6 miesiąca życia), starajmy się stopniowo wprowadzać inne naczynia do picia

Kubki-niekapki Kiedyś zachwalane jako etap pośredni między butelką a zwykłym kubkiem Jednak trudno o dobry kubek-niekapek. Często ciekną, zawartość wylewa się bokami Mięśnie ust podczas picia układają się w nienaturalny sposób, utrudniając późniejszą naukę picia z normalnego kubka Kubków-niekapków unikamy. Lepsze są bidony z rurką!

Bidony z rurką Usta lepiej obejmują rurkę i mięśnie lepiej pracują niż w przypadku kubków-niekapków – napój trzeba „pociągnąć”! Mimo że i z nich się nieraz wylewa, to jednak są korzystniejsze dla buzi i języka i lepiej przygotowują buzię do mówienia.

Kubeczki O ile to możliwe, jak najszybciej przyuczamy dziecko do picia z kubka. Picie z kubka jest korzystniejsze dla rozwoju mowy dziecka Stanowi też ogromne ułatwienie – dziecko potrafiące pić z kubka poradzi sobie w każdej sytuacji i nie trzeba pamiętać o zabieraniu specjalnych akcesoriów do picia Już roczne dziecko potrafi opanować samodzielne picie z kubka

Plastikowe widelce i łyżeczki Potrafią być dziwacznie powyginane, bardziej utrudniając niż ułatwiając naukę jedzenia Końcówki grubsze niż końcówki zwykłych sztućców mogą utrudniać dziecku ściąganie jedzenia Przy karmieniu: Staramy się nie wycierać jedzenia o górną wargę dziecka Wkładamy łyżeczkę do buzi, kładziemy na języku, czekamy aż dziecko samo zamknie usta i wtedy powoli wysuwamy łyżeczkę z buzi Na początku może być trochę trudno, ale wkrótce pójdzie łatwiej To kolejny naturalny sposób przygotowywania buzi dziecka do mówienia

Trochę o jedzeniu Rozdrabnianie jedzenia niezbędne tylko zupełnie na samym początku. W miarę upływu czasu starajmy się miksować coraz mniej, aby pokarm nie był papką – dwu, – trzylatek zupełnie tego nie potrzebuje! Ma już pełne lub prawie pełne uzębienie i doskonale sobie poradzi. Obserwujcie wysyłane przez dzieci sygnały tej gotowości – sięganie do talerza rodziców po nierozdrobnione kawałki jedzenia. Różnorodna konsystencja posiłków – im dziecko starsze, tym bardziej stała, mniej rozdrobniona – przyzwyczaja buzię do gryzienia, sprzyja dobremu osadzaniu się zębów i naturalnemu ćwiczeniu mięśni biorących udział w mówieniu. Wspólne jedzenie – w miarę możliwości jedzmy razem posiłki! To wspaniały czas bycia razem, a dla dziecka nauka przez naśladowanie i kolejny element wspomagania rozwoju mięśni artykulacyjnych. Żródło: www.logopediapraktyczna.pl Opracowała Justyna Bilińska