SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH DZIAŁANIA 3.1 RPO WP

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
- dokapitalizowanie funduszu szkoleniowego w MMSP
Advertisements

1 Konkurs w ramach poddziałania Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym (A.1) Termin ogłoszenia konkursu: wrzesień
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Oś Priorytetowa XI Wzmocnienie potencjału edukacyjnego Działanie 11.1 Ograniczenie przedwczesnego kończenia nauki szkolnej oraz zapewnienie równego dostępu.
Oś Priorytetowa XI Wzmocnienie potencjału edukacyjnego Działanie 11.1 Ograniczenie przedwczesnego kończenia nauki szkolnej oraz zapewnienie równego dostępu.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
w Regionalnym Programie Operacyjnym
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki listopada 2008 r.
Maj 2016 r. CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH DZIAŁANIA 5.3. OPIEKA NAD DZIEĆMI DO LAT 3 RPO WP na lata Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Cel oraz wskaźniki dla naboru wniosków o dofinansowanie w trybie konkursowym dla Osi Priorytetowej 10 Edukacja Działania 10.4 Dostosowanie systemów kształcenia.
Przedstawienie założeń konkursu RPWM IZ /15 Olsztyn, 8 grudnia 2015 r.
Kryteria wyboru projektów i oceny wniosków dla konkursów w ramach Poddziałania oraz Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego.
SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA 3.1 RPO WP Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Gdańsk, r. Typy operacji i kryteria wyboru projektów- konkurs w ramach Poddziałania Oś Priorytetowa 6 Regionalnego Programu Operacyjnego.
SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH DZIAŁANIA 3.1 RPO WP Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Główne założenia konkursu w ramach Działania Podmioty Ekonomii Społecznej Konkurs numer: RPPM IZ /16 Regionalny Program Operacyjny.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
Działanie 9.3 Rozwój przedsiębiorczości Wymagania w zakresie wskaźników.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Poddziałanie (2 typ projektów) RPWM IZ /15 Olsztyn, 15 grudnia 2015 r. 1.
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Kształcenie zawodowe w ramach ZIT Schemat: Projekty w zakresie poprawy jakości, efektywności i atrakcyjności.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
Kryteria wyboru projektów w Działaniu 8.3 Ułatwianie powrotu do aktywności zawodowej osób sprawujących opiekę nad dziećmi do lat 3 Poddziałanie (8iv)
1 DZIAŁANIE 7.4 NIEPEŁNOSPRAWNI NA RYNKU PRACY Termin ogłoszenia konkursu: III kwartał 2012 r. Planowana alokacja: zł Typ konkursu: OTWARTY Typ.
Zatrudnianie nauczycieli
Konkurs Katowice r..
Minimalny standard usług i katalog stawek 9.2 B
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Spotkanie informacyjne
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Oś Priorytetowa 10 Otwarty rynek pracy
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
Wskaźniki.
Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Konkurs nr RPKP IZ /17 Toruń, 17 października 2017 r.   
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego Poddziałanie : Dostosowanie systemów kształcenia i szkolenia zawodowego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Konkursy dla ABK - podsumowanie
SPOTKANIE INFORMACYJNE
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH
konkursu nr RPSL IZ /15 w ramach RPO WSL
Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział Aktywizacji Zawodowej EFS
Uczelnia dostępna zasady i zakres konkursu w ramach Osi III PO WER
CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH
Wymagania konkursowe, zasady dokonywania wyboru oraz oceny projektów
SPOTKANIE INFORMACYJNE Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Zapis prezentacji:

SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH DZIAŁANIA 3.1 RPO WP 2014-2020 15 Lutego 2018 r. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020

PODSTAWOWE INFORMACJE O KONKURSIE OŚ PRIORYTETOWA 3 EDUKACJA Działanie 3.1 Edukacja przedszkolna Alokacja: 33 446 400,00 PLN Poziom dofinansowania projektu wynosi 85% wydatków kwalifikowalnych projektu Wymagany wkład własny beneficjenta do projektu wynosi 15% wydatków kwalifikowalnych projektu Minimalna wartość projektu wynosi 50 000 PLN

Ogłoszenie konkursu – 25.01.2018 r. PODSTAWOWE INFORMACJE O KONKURSIE Ogłoszenie konkursu – 25.01.2018 r. Rozpoczęcie naboru – 27.02.2018 r. Zakończenie naboru – 27.03.2018 r.

TYPY BENEFICJENTÓW Wnioskodawcą może być organ prowadzący ośrodek wychowania przedszkolnego (OWP) albo podmiot, który przed dniem podpisania umowy o dofinansowanie projektu uzyska wpis do ewidencji prowadzonej przez właściwą jednostkę samorządu terytorialnego, o której mowa w art. 168 ust. 1 ustawy Prawo oświatowe. Organ prowadzący – jednostka samorządu terytorialnego, inna osoba prawna lub osoba fizyczna odpowiedzialna za działalność OWP. Beneficjentem jest organ prowadzący ośrodek wychowania przedszkolnego. Wnioskodawca składa jeden wniosek o dofinansowanie w ramach konkursu jednak może występować jako partner w innym projekcie/projektach, złożonym w tym konkursie, jednakże wyłącznie w zakresie realizacji działań wspierających (bez możliwości objęcia wsparciem OWP, dla których jest organem prowadzącym).

PODMIOT REALIZUJĄCY PROJEKT Podmiot, powiązany z Wnioskodawcą organizacyjnie, któremu została powierzona realizacja projektu, tj. m.in. zarządzanie projektem, w tym jego rozliczanie. Podmiot wskazany w WND – sekcja B.4 oraz sekcji H.2. – Sposób zarządzania projektem. Przykładowo gdy Wnioskodawcą jest jednostka samorządu terytorialnego to podmiotem realizującym projekt może być jednostka organizacyjnie powiązana, nieposiadająca osobowości prawnej np. OWP, zespół ekonomiczno-administracyjny szkół, specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy itp. Wnioskodawca może wskazać tylko jedną jednostkę organizacyjną powiązaną z nim, która będzie pełniła rolę/funkcję podmiotu realizującego projekt.

KTO MOŻE PONOSIĆ WYDATKI W PROJEKCIE? PODMIOT UPOWAŻNIONY DO PONOSZENIA WYDATKÓW KTO MOŻE PONOSIĆ WYDATKI W PROJEKCIE? Wnioskodawca, Partner/Partnerzy, podmiot realizujący projekt, jednostki organizacyjne Wnioskodawcy i Partnera nieposiadające osobowości prawnej np. OWP, które w ramach projektu wykonują zadania merytoryczne i ponoszą związane z nimi wydatki np.: na wynagrodzenia dla nauczycieli, dokonywanie zakupów itp. pod warunkiem wskazania ich we wniosku o dofinansowanie realizacji projektu – sekcja H.2. – Sposób zarządzania projektem

TYP PROJEKTU Projekty ukierunkowane na tworzenie trwałych miejsc wychowania przedszkolnego (w tym dostosowanych do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami), realizowane w oparciu o diagnozę bieżących i prognozowanych potrzeb, w szczególności poprzez: dostosowanie lub adaptację (prace remontowo–wykończeniowe) budynków i pomieszczeń, dostosowanie istniejącej bazy lokalowej przedszkoli do nowo tworzonych miejsc wychowania przedszkolnego, zakup i montaż wyposażenia, zakup pomocy dydaktycznych, specjalistycznego sprzętu lub narzędzi dostosowanych do rozpoznawania potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci i czynników środowiskowych wpływających na ich funkcjonowanie w OWP, wspomagania rozwoju i prowadzenia terapii dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, budowa, wyposażenie i montaż placu zabaw wraz z bezpieczną nawierzchnią i ogrodzeniem, modyfikacja przestrzeni wspierająca rozwój psychoruchowy i poznawczy dzieci działalność bieżąca nowego miejsca wychowania przedszkolnego przez okres nie dłuższy niż 12 miesięcy, wsparcie towarzyszące w postaci pracy środowiskowej z rodzicami/opiekunami prawnymi dzieci, przy zaangażowaniu instytucji pomocy i integracji społecznej na rzecz podnoszenia świadomości w zakresie wpływu edukacji przedszkolnej na rozwój dziecka.

TYP PROJEKTU 2) Projekty ukierunkowane na podniesienie jakości usług świadczonych w ośrodkach wychowania przedszkolnego, realizowane w oparciu o diagnozę potrzeb, zgodnie z regionalnymi ramami kompleksowego wspomagania przedszkoli, wyłącznie jako uzupełnienie działań dotyczących tworzenia trwałych miejsc wychowania przedszkolnego (pkt 1), w szczególności poprzez: a) rozszerzenie oferty ośrodków wychowania przedszkolnego o dodatkowe zajęcia wspomagające rozwój i edukację dzieci, obejmujące m.in.: zajęcia edukacyjne rozwijające kompetencje kluczowe oraz umiejętności uniwersalne niezbędne na rynku pracy, dodatkowe zajęcia wyrównujące stwierdzone deficyty- finansowane nie dłużej niż 12 miesięcy z uwzględnieniem przerwy wakacyjnej, np. zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne, rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, terapeutyczne, stymulujące rozwój psychoruchowy- np. gimnastyka korekcyjna); b) doskonalenie kompetencji lub kwalifikacji zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego w zakresie prowadzenia zajęć, o których mowa w pkt a), wyłącznie jako uzupełnienie działań dotyczących rozszerzenia oferty ośrodków wychowania przedszkolnego, obejmujące m.in.: kursy i szkolenia, studia podyplomowe, staże i praktyki, programy wspomagania, sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli, współpracę ze specjalistycznymi ośrodkami.  

GRUPA DOCELOWA Wsparcie skierowane jest do: dzieci w wieku przedszkolnym, nauczycieli, rodziców/opiekunów prawnych dzieci.

STANDARDY REALIZACJI WSPARCIA STANDARDY REALIZACJI WSPARCIA W ZAKRESIE DZIAŁANIA 3.1 uwzględniają regionalne ramy kompleksowego wspomagania ośrodków wychowania przedszkolnego – załącznik nr 4 do regulaminu Wnioskodawca zobligowany jest do opracowania projektu w oparciu o zasady, warunki i elementy wymienione w Standardach. Oświadczenie wnioskodawcy o realizacji projektu zgodnie ze standardami wsparcia określonymi w regulaminie konkursu - generowane jest w aplikacji GWA.

STANDARDY REALIZACJI WSPARCIA – DIAGNOZA Projekt realizowany w jest w oparciu o diagnozę, która może być złożona z 2 części: 1) diagnoza dot. faktycznego oraz prognozowanego zapotrzebowania na usługi edukacji przedszkolnej na terenie danej gminy w perspektywie 3-letniej, z uwzględnieniem odniesienia do istniejących miejsc przedszkolnych – obligatoryjnie, 2) diagnoza, dotycząca działań ukierunkowanych na podnoszenie jakości – jako uzupełnienie ww. diagnozy.

Wniosek o dofinansowanie realizacji projektu zawiera: STANDARDY REALIZACJI WSPARCIA - DIAGNOZA Diagnoza nie jest finansowana ze środków RPO WP 2014-2020, stanowi jednak konieczny warunek zaplanowania działań w projektach. Wniosek o dofinansowanie realizacji projektu zawiera: deklarację realizacji działań w projekcie w oparciu o wyniki przedmiotowej diagnozy, wnioski z diagnozy, z przywołaniem danych wynikających z diagnozy oraz źródeł ich pozyskania, konkluzje z analizy przeprowadzonej we wszystkich OWP ze szczególnym uwzględnieniem tych OWP, które zaplanowano do objęcia wsparciem w ramach projektu. We wniosku o dofinansowanie należy uzasadnić wybór OWP planowanych do objęcia wsparciem w ramach projektu. Diagnozę zatwierdza organ prowadzący OWP np. w formie uchwały organu stanowiącego jst, zarządzenia organu wykonawczego jst, oświadczenia złożonego w innej formie przez osoby posiadające pełnomocnictwo do reprezentowania organu prowadzącego w czynnościach związanych z realizacją projektu. Organ prowadzący na wezwanie Instytucji Zarządzającej jest zobowiązany do udostępnienia diagnozy w formie pisemnej.

WSKAŹNIKI PRODUKTU WSKAŹNIKI Liczba miejsc wychowania przedszkolnego dofinansowanych w Programie (wskaźnik obligatoryjny) , Liczba dzieci objętych w ramach programu dodatkowymi zajęciami zwiększającymi ich szanse edukacyjne w edukacji przedszkolnej, Liczba nauczycieli objętych wsparciem w Programie. WSKAŹNIKI PRODUKTU

WSKAŹNIKI REZULTATU BEZPOŚREDNIEGO Liczba nauczycieli, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu Programu. W przypadku udziału w projekcie nauczycieli, efektem wsparcia powinno być uzyskanie kwalifikacji lub nabycie kompetencji przez co najmniej 90% członków tej grupy. WSKAŹNIKI REZULTATU BEZPOŚREDNIEGO

TRWAŁOŚĆ Organ prowadzący OWP jest zobligowany do zapewnienia trwałości utworzonych w ramach projektu miejsc wychowania przedszkolnego przez okres: minimum dwóch lat od daty zakończenia realizacji projektu, określonej w umowie o dofinansowanie realizacji projektu – obligatoryjnie co najmniej odpowiadający okresowi realizacji projektu – kryterium fakultatywne Trwałość - instytucjonalna gotowość OWP do świadczenia usług przedszkolnych w ramach utworzonych w projekcie miejsc wychowania przedszkolnego.

Dziękuję za uwagę.