Reklama ambientowa Czyli najmniej standardowa forma reklamy
Reklama ambientowa to swoisty ewenement Przykłady takowej reklamy? ▪ Reklamy na bokach środków komunikacji miejskiej ▪ Reklamy typu outdoor czy indor ▪ Wszelakie słupy reklamowe Najlepiej więc stwierdzić, że z tym konkretnym typem reklamy możemy spotkać się wszędzie. Jednak, czy wszystko co oryginalne jest z miejsca klasyfikowane jako ambient? Szczerze? Tak długo jak to reklama i nie da się jej dopasować pod inne style – tak. Ambient – ang. Otaczający, Możliwe że nazwa odnosi się do tego, że reklamą ambientową może być w zasadzie wszystko – tak długo jak mamy trochę wyobraźni.
Czy ta forma jest skuteczna? Poniekąd tak, jednakże wymaga dobrego pomysłu. Słaba reklama ambientowa to tylko strata czasu i funduszy, zważając na to że zwykle nie ma specjalnie dużego zasięgu. Ten typ marketingu ma wykazywać świeżość i oryginalność, kreatywne pomysły, humor, emocje.
Co pomaga reklamie? Przede wszystkim – miejsce ma znaczenie. Szum medialny wytworzony dookoła wystawionej reklamy. Efekt plotki, aka dzielenie się znaleziskami przez social media. Customizacja czyli celowanie w odpowiedni target, w odpowiedni sposób. Czas kontaktu z reklamą. Im dłuższy, tym lepiej – jednak dobrze jest nie przesadzić i zniechęcić.
Czy reklama ambientowa jest ryzykowna? Tak. Jako że zdecydowanie reklama ambientowa opiera się najbardziej z wszystkich form na zaskoczeniu i szoku, zdarza się też nie trafić, bądź spowodować szkody. Przykładowo – z wielkim niezadowoleniem lokalnej społeczności spotkała się reklama 36 i 6 w której wlepki reklamowe zostały rozklejone w dużych miastach. Wielu, uznało to za akcję zaśmiecającą miasto – co zaowocowało rozklejeniem obraźliwych wlepek pod drzwiami Polkomtelu.
Ciekawsze reklamy: Stworzenie dobrej i zaskakującej reklamy to jak tworzenie dzieła sztuki. Wszystko może być sztuką, nie jest ważne czy dobrą.