Powody niskiej frekwencji głosów w Polsce

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
D-Link Technology Trend Wyniki badania
Advertisements

Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
Wiedza i opinie Polaków na temat wyborów do Parlamentu Europejskiego
Inicjatywa Złoczew Głosuje Jest to inicjatywa społeczna koordynowana przez Urząd Miejski w Złoczewie. Pomysłodawcą projektu i autorem prezentacji jest.
Serdecznie zapraszamy na krótką prezentację multimedialną
Wybory parlamentarne 2011 w Gimnazjum im. Jana Pawła II w Zręcinie.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wypływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Natalia Barcz, Martyna Doziwska r.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
Frekwencja w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2004 i 2009 roku w obrębie kęckiej komisji wyborczej. Frekwencja w głosowaniu do Parlamentu.
Dlaczego ten temat jest ważny?
Kwiecień 2014 r. Debata.
Aktywny Młody Przemyślanin- Wybory parlamentarne debata.
Ankieta przeprowadzona w naszym mieście, okolicznych wsiach oraz szkole wśród młodzieży i pracowników.
Parlament Europejski - instytucja Unii Europejskiej będąca odpowiednikiem jednoizbowego parlamentu, której członkowie są wybierani są w bezpośrednich wyborach,
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
„Młodzież w społeczeństwie”
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież brała udział w wyborach?
XX SESJA DO SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY. Nie ma nie-polityki. Wszystko jest polityką. Thomas Mann.
Co to takiego? Czym się zajmuje? Wybory do Parlamentu Europejskiego.
„Młodzi a polityka” Statystyki z ankiet
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
w wyborach do parlamentu RP
Wyniki ankiety ,,Twój głos, Twój Europejski wybór- ankieta dotycząca udziału w wyborach do Parlamentu”
ANKIETA Badała aktywność młodych ludzi oraz została przeprowadzona na potrzeby debaty na temat „Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby prudnicka młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
UDZIAŁ MŁODYCH W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM. PROBLEM OBECNEJ POLITYKI OCZAMI MŁODYCH.
Gimnazjum nr 4 im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Tychach w projekcie „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY”
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież z Biłgoraja brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Debata zorganizowana w związku z udziałem uczennic
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WSRÓD MIESZKAŃCÓW GMINY KRASNE W DNIU 19 MARCA.
MŁODZI AKTYWNI? ŹRÓDŁO: OGÓLNODOSTĘPNE ARCHIWA. WYBORY PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO 2009.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Nie tylko wybory- Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
DEBATA: „MŁODZI AKTYWNI? – CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
W ankiecie udział wzięli uczniowie klas III. Łącznie wzięło udział 30 osób, w tym 6 chłopców i 24 dziewczyny.
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
Zadanie rekrutacyjne na XX sesję Sejmu Dzieci i Młodzieży.
Sejm Dzieci i Młodzieży DEBATA Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i w życiu społecznym?
CO TO SĄ WYBORY ?.
Temat debaty: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
" Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?".
Twój głos ma znaczenie. Jak zwiększyć aktywność młodzieży w naszej gminie?
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Co zrobić, by zaktywizować społecznie i zachęcić młodzież do udziału w wyborach?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Co zrobić, aby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
W ramach akcji Młodzi głosują: Uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych przygotowują i przeprowadzają w swoich szkołach wybory, działania edukacyjne.

„Młodzi głosują”. WYBORY PREZYDENCKIE 2015 W szkolnych wyborach, które odbyły się w czwartek 30 kwietnia, wzięło udział 1415 szkół z całej Polski. Uprawnionych.
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Parlament Europejski w Strasburgu
Zaangażowanie młodzieży w życie społeczne
Symulacja wyborów do parlamentu Rzeczypospolitej w gimnazjum w Lubaszu.
WYBORY DO SEJMU I DO SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ 2015 zarządzone na dzień 25 października 2015 r.
WYBORCZY PIERWSZY RAZ Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród licealistów z okazji Światowego Dnia Wyborów w 2010 roku prezentację przygotował mgr Paweł Raźny.
UDZIAŁ OBYWATELA W WYBORACH I REFERENDACH
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn R.
System partyjny i wyborczy
Zapis prezentacji:

Powody niskiej frekwencji głosów w Polsce

Przyczyny niskiej frekwencji Brak zaufania do polityków, niezadowolenie i ogólny brak zainteresowania polityką - to główne powody nieuczestniczenia w wyborach do PE - wynika z badania Eurobarometru. Ponad połowa respondentów zadeklarowała, że nie głosowała w wyborach europejskich z przyczyn natury politycznej. Znacznie rzadziej badani wskazywali powody osobiste oraz związane bezpośrednio z Unią Europejską. Polska zajmuje niechlubne trzecie miejsce, wśród państw z najniższą frekwencją w ostatnich wyborach do Parlamentu Europejskiego

Jak prezentuje się frekwencja w naszej gminie Zbiorcze statystyki głosowania Liczba uprawnionych do głosowania 6075 Liczba kart ważnych 2624 Liczba wysłanych pakietów wyborczych Liczba głosów ważnych 2580 Liczba głosów nieważnych 44 Frekwencja w regionie 43.19 %

wyniki w skali; kraju , województwa i gminy Frekwencja w Polsce Frekwencja w województwie 55,34 % 52,09 % Frekwencja w gminie 43,19 %

Co trzeba zrobić by frekwencja była wyższa Odpowiednia oferta polityczna Programy odpowiadające ludziom Bliższe przedstawienie kandydatów Wymyślenie nowych sposobów zachęty do głosowania

Dlaczego ludzie nie biorą udziału w głosowaniu Nieufność ludzi do polityków Brak chęci do głosowania Uważają że ich głos nic nie zmieni Po prostu im się nie chce

MŁODZI GŁOSUJA

Źródła Wikipedia Młodzi głosują

Grupa projektowa Opiekun : -Pan Andrzej Dominowski *Twórcy ; Mateusz Rutkowski Kamil Zaborowski Adam Sikorski Bartek Banasiak Natalia Kaźmierczak [żyrafa]