Idziemy z duchem czasu – podstawy kodowania i konstruowania z wykorzystaniem klocków littlebits Podsumowanie działań.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Advertisements

Twórcza gmina – warsztaty muzyczne i fotograficzne w Żuławskim Ośrodku Kultury i Sportu w Cedrach Wielkich r. Projekt realizowany w ramach Osi 4 Leader.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ”
Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
TERAZ MY Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Działanie 6.3 Inicjatywy lokalne na rzecz podnoszenia poziomu aktywności.
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministerstwo Edukacji Narodowej EDUKACJA SKUTECZNA PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Przykłady dobrej praktyki Opracował:
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Program Pedagog Ulicy Działdowskie Centrum CARITAS Małgorzata Kosobucka Krzysztof Mentlicki Sławomir Pszenny Stare Jabłonki r.
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
Projekt edukacyjny Siódemka realizowany przez Zespół Szkół nr 2 Szkołę Podstawową nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu ul. Sienkiewicza 5,
Projekt został zrealizowany przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
Podsumowanie rocznego wdrażania Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich komponentu Programu Integracji Społecznej realizowanego w Gminie Mochowo.
Wstrzel się w aktywność. Projekt skierowany dla 80 uczniów i uczennic szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Obejmuje swoim zasięgiem: Powiat tczewski.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WARSZTATY KOŃSKIE „Z KONIEM NA TY”
Projekt Dance and move Ten projekt jest realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Ta publikacja [ten materiał] odzwierciedla jedynie stanowisko.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Malborskie Porozumienie Rad Rodziców Szkół Podstawowych i Gimnazjalnych.
Wykorzystaj czas.
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Grupa gimnazjalistów zrzeszona w Stowarzyszeniu Wspierania i Rozwoju Wsi "Ecoeurowieś" od 1 stycznia 2011r będzie realizowała Projekt "Szczawieńskie szybowanie".
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
Koło wolontariatu działające przy Gimnazjum w Czarnym Borze Podziel się swoim talentem.
Młode Blogerki przedstawiają….
PRZEMOCY MÓWIMY NIE! KOALICJA NA RZECZ OSÓB ZNAJDUJĄCYCH SIĘ
OKSYWSKIE CELEBRYTKI W DZIAŁANIU
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Praca z uczniem zdolnym – czyli Młodzieżowy Klub Techniki w Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. Autor: Jarosław Pieczkowski.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
To coś dla mnie! WOLONTARIAT przyłącz się!. CZYM JEST WOLONTARIAT? Wolontariat to:  świetna przygoda  nowe doświadczenia i znajomości  możliwość sprawdzenia.
OŚRODEK KIDS ATHLETICS W RADOMIU
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Centrum multimedialno - ekologiczne iEKO To innowacyjny pomysł aby przenieść edukację ekologiczną w strefę on-line. Nowe ławki, wygodne krzesła to dopiero.
„Uczę się i pomagam” Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci i Młodzieży PRZYSTANEK w Rudzie Śląskiej Szkoła Podstawowa Nr 14 w Rudzie Śląskiej.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Informacje dla uczestniczek i uczestników szkolenia dla bibliotek oraz organizacji pozarządowych Biblioteki i organizacje pozarządowe włączają młodych.
Projekty ogólnomiejskie: realizowane i planowane do realizacji Katowice,
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
OBYWATEL EDI EDUKACJA, DZIAŁANIA INFORMACYJNE. LEKCJA 4 Wolontariat Europejski Wolontariat Europejski to forma wolontariatu zagranicznego oferowana w.
PRIORYTETY W OBSZARZE OŚWIATY NA NOWY ROK SZKOLNY 2015/2016 PROGRAM MODERNIZACJI PRACOWNI KOMPUTEROWYCH W GDAŃSKICH PLACÓWKACH. KOMPLEKSOWY PROGRAM PROFILAKTYKI.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Gdański Fundusz Senioralny Projekt dla wszystkich osób w wieku 60+ które mają ochotę aktywnie oraz kreatywnie spędzać czas wolny poznając nowych ludzi.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
tel/fax: (34) ul.Jasnogórska 15/ Częstochowa Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW BĘBŁA przeprowadzonego w ramach projektu „SAMORZĄD Z INICJATYWĄ” Bębło, 22 Maja 2012r. Małgorzata Głuszak.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Zmienia życie, otwiera umysły. * Projekty: * Socrates – Comenius Projekt Rozwoju Szkół * Comenius Partnerskie Projekty Szkół oraz.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. . Informacja na temat możliwości włączenia się do.
Pedagogika, studia II stopnia
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
MASZ POMYSŁ NA WDROŻENIE NOWEGO PRODUKTU, USŁUGI?
Programowanie z eTwinning
PODSUMOWANIE ROKU 2016 Imprezy okolicznościowe 6 SEKCJI W KAŻDYM
Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania ,,Partnerstwo Izerskie”
„ Taki mały, taki duży może wolontariuszem być- ferie z międzypokoleniowym wolontariatem w tle”. „Projekt realizowany przy wsparciu Fundacji Orange w ramach.
- projekt, który zmienił naszą społeczność!
MASZ POMYSŁ NA WDROŻENIE NOWEGO PRODUKTU, USŁUGI?
Zapis prezentacji:

Idziemy z duchem czasu – podstawy kodowania i konstruowania z wykorzystaniem klocków littlebits Podsumowanie działań

W okresie od 15.12.2016 do 15.02.2017 roku w Pracowni Orange, w Przededworzu realizowany był projekt Idziemy z duchem czasu – podstawy kodowania i konstruowania z wykorzystaniem klocków LittleBits finansowany ze środków Fundacji Orange w ramach programu Pracownie Orange. Projekt stanowił odpowiedź na zdiagnozowaną w środowisku lokalnym potrzebę zorganizowania ciekawej formy spędzania czasu wolnego dla dzieci i młodzieży w wieku 7-19 lat uczęszczających do Klubu Młodzieżowego „Wolna Strefa” w Przededworzu oraz mieszczącej się w nim Pracowni Orange. Celem głównym było wdrożenie do oferty placówki aktywności opartej na zastosowaniu nowoczesnych technologii i skutecznej metodzie łącznia edukacji z zabawą. Przeprowadzono pięć warsztatów kodowania oraz dwa zajęcia konstrukcyjne z wykorzystaniem klocków LEGO i LittleBits dla dwóch grup beneficjentów. Warsztaty i zajęcia poprowadził wolontariusz - Szymon Bielecki. Wsparciem zostało objętych łącznie 16 osób. Stworzono dwie grupy zajęciowe, po 8 osób każda. Grupa młodsza składała się z uczestników w wieku 7-12 , grupa starsza natomiast 13-19 lat. W czasie warsztatów kodowania dzieci i młodzież zdobyli podstawową wiedzę i umiejętności z zakresu kodowania w języku Scratch oraz tworzyli własne projekty. Na zajęciach konstrukcyjnych z kolei dowiedzieli się czym są kreatywne klocki LittleBits, jak działają, jakie mają funkcję, w jaki sposób można je połączyć z klockami LEGO. Na realizację projektu otrzymaliśmy grant w wysokości 3 000 złotych. Zakupiliśmy cztery zestawy klocków LittleBits, trzy zestawy klocków LEGO oraz nagrody konkursowe. Dzięki dofinansowaniu z Fundacji Orange wprowadziliśmy do naszej oferty innowacyjne działania, stworzyliśmy kreatywną przestrzeń, połączyliśmy edukację z zabawą…

Nasz wolontariusz, instruktor, inspektor szymon bielecki 

Warsztaty kodowania

Grupa młodsza

Nasi superkoderzy z ogromnym zaangażowaniem, zapałem i szerokimi uśmiechami na twarzy zabrali się do pracy

Grupa starsza

Ewaluacja podsumowanie zajęć… czego się nauczyliśmy Ewaluacja podsumowanie zajęć… czego się nauczyliśmy? Co nam się podobało?

Zajęcia konstrukcyjne

Umysły wytężone, skupienie na twarzach a jakie wizje, które się urzeczywistniły….

nagrodzeni Wybór był bardzo trudny, szczególnie w grupie młodszej… Grupa młodsza: 1. Bartek, 2. Kacper, 3. Konrad Grupa starsza: Damian Wybór był bardzo trudny, szczególnie w grupie młodszej…

Dziękujemy!!! Za miło, ciekawie, kreatywnie spędzony czas… nową wiedzę i umiejętności… szansę na rozwój….