Bezpieczeństwo w Internecie Cyberprzemoc

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CYBERPRZEMOC.
Advertisements

Opracowała: Jadwiga Omiotek
1 TREŚĆ UMOWY O PRACĘ : Umowa o pracę określa strony umowy, rodzaj umowy, datę jej zawarcia oraz warunki pracy i płacy, w szczególności: 1) rodzaj pracy,
60 + NIE DYSKRYMINUJ MNIE Warsztat antydyskryminacyjny.
Bezpieczeństwo w sieci - zjawisko cyberprzemocy Opracowanie: pedagog PG nr 1 w Łomży Marta Chojnowska.
Co to jest przemoc ? DZIAŁANIA:  Jednorazowe lub wielokrotne, naruszające prawa lub dobra osobiste człowieka, w tym: narażające na utratę życia, zdrowia,
Stereotypy, uprzedzenia i przesądy w sądach w sprawach związanych z przemocą wobec kobiet Temida pod lupą : stereotypy, Warszawa 28 kwietnia 2016.
Czy wiesz, że?... INTERNET …TO JEST SPIS TREŚCI NIEBEZPIECZEŃSTWO SPOŁECZNOŚĆ INTERNETOWA DZIECKO W INTERNECIE ZAUFANE STRONY INTERNETOWE WIRUSY.
Bądź bezpieczny w Internecie Razem tworzymy lepszy Internet.
Agresja i przemoc w środowisku szkolnym -metody postępowania w sytuacjach trudnych.
Jak zapobiegać przemocy domowej wobec dzieci i młodzieży. Iwona Czerwoniuk psychoterapeuta BSFT (Terapia Krótkoterminowa Skoncentrowana na Rozwiązaniu)
 Jest bardzo ważnym środkiem umożliwiającym zdobywanie wiedzy i informacji.  Jest narzędziem pracy.  Zapewnia możliwość kontaktu miedzy ludźmi.  Za.
Opracowanie: Karolina Szefler-Serylak, Sylwia Błażejczak 1.
VII kampania społeczna N O PROMIL – N O PROBLEM PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI.
Zagrożenia w Internecie. Spis treści Rodzaje zagrożeń w Internecie Zagrożenia związane z komputerami Zagrożenia związane z oprogramowaniem Zagrożenia.
„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Jak sobie z nim radzić ?.
Nauczyciel funkcjonariuszem publicznym Opracował Sierż. Jacek Palarz Komisariat Policji w Rydułtowach.
Sytuacja psychologiczna kobiet z rodzinną historią raka piersi Maria Rogiewicz Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej.
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE NR VII OPRACOWAŁA ANETA RADOMYSKA ANALIZA ANKIET.
Przygotowała: Anna Słowik. Głównym celem prezentacji jest uświadomienie rodzicom zagrożeń wynikających z użytkowania Internetu (oszustwa, wyłudzania,
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Komunikatory Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach - Janowie.
Z ASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z I NTERNETU. 1. C HROŃ SWOJĄ PRYWATNOŚĆ W SIECI ! Jeśli bierzesz udział w jakimkolwiek forum publicznym w Internecie,
Papierosy to zła rzecz, z nim zdrowie idzie precz!!! Autor: Weronika Pączek.
Mówię NIE używkom – wybieram ZDROWIE Alkohol: Nie ma żadnej korzyści z picia alkoholu w kontekście zdrowia człowieka i społeczeństwa. Każda jego ilość.
Dlaczego dzieci są agresywne?. Czym jest agresja?  Agresja to zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub szkody, straty lub bólu. Czynności.
Jak rozmawiać z nastolatkiem?. SŁUCHANIE SŁUCHANIE Cierpliwie słuchaj – nie krytykuj, nie przerywaj dziecku w trakcie, nie komentuj każdego zdania, nie.
STOP PRZEMOCY I AGRESJI.
BEZPIECZNE KORZYSTANIE Z INTERNETU
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
Bezpieczeństwo w sieci
Stalking.
Bezpieczne korzystanie z gier komputerowych i Internetu
CYBERPRZEMOC.
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
CYBERPRZEMOC Cyberprzemoc – to prześladowanie dręczenie
CYBERPRZEMOC – czym jest? Czym różni się od innych form przemocy?
CYBERPRZEMOCY Michał Szyszkiewicz Klasa IV b.
Co to jest Cyberprzemoc
Młodzież a Narkotyki Rozpoznanie zjawiska narkomanii wśród młodzieży Tarnobrzeskiej Konferencja Maria Nagaba - Wójcik.
Techniki Informacji i Komunikacji
Cyberprzemoc a dziecko
Opracowała: Jadwiga Omiotek
HEJT!.
Wykład 1 SSE Podstawowe pojęcia prawa i prawoznawstwa
CyberPrzemoc                                                                                          Julia  saik.
CYBERPRZEMOCY MÓWIMY NIE!!!
Cyberprzemoc – jedno z wielu zagrożeń internetu.
Spis treści Co to jest cyberprzemoc? Skutki przemocy wirtualnej
Jak sobie radzić z cyberprzemocą?
LEKCJA BEZPIECZEŃSTWA
Spis treści Co to jest cyberprzemoc? Skutki przemocy wirtualnej
DNIA 7 LUTEGO OBCHODZONY BYŁ DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
SZANSA Stowarzyszenie dla Dzieci i Młodzieży
Cyberprzemoc.
Mądrze, grzecznie i bezpiecznie korzystam z internetu
CEL: - Osiągnąć równość płci oraz wzmocnić pozycję kobiet
Bezpieczeństwo w sieci
Akcja „Stop przemocy” Wicek Butscher
TECHNIKI (wybrane) MANIPULACYJNE Zygmunt Korzeniewski
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018
Wykonała Milena Fiedorowicz
Cyberprzemoc ang.: cyberbullying
Stop Przemocy - nie tylko w szkole….
,,Netykieta oraz Łańcuszki internetowe’’
„Ja hejtu nie promuję, ja hejt bamuję”
BEZPIECZNY INTERNET Nigdy nie podawaj w Internecie swojego prawdziwego imienia i nazwiska. Posługuj się nickiem, czyli pseudonimem, internetową ksywką.
Zapis prezentacji:

Bezpieczeństwo w Internecie Cyberprzemoc Opracowanie: mgr Anna Grygny

Poważne zagrożenia dla młodych internautów zazwyczaj kojarzone są z problemem pedofilii lub innymi formami działań dorosłych przeciwko dzieciom. Kwestie te niestety nie tracą na aktualności, jednak w ostatnim czasie równie poważnym zagrożeniem dla najmłodszych staje się przemoc rówieśnicza. Dzieje się tak, ponieważ zarówno dzieci i młodzież mają większy dostęp do nowych mediów z coraz szerszą gamą możliwości. Problem ten określamy w Polsce terminem Cyberprzemocy.

Czym jest cyberprzemoc? To inaczej przemoc z użyciem technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Najczęściej terminu tego używa się w odniesieniu do przemocy rówieśniczej z użyciem telefonów komórkowych lub Internetu.

Cyberprzemoc przełom XX i XXI wieku W Polsce o problemie przemocy rówieśniczej z użyciem mediów elektronicznych zrobiło się głośno wraz z historią gdańskiej gimnazjalistki, która popełniła samobójstwo w efekcie przemocy doznanej ze strony rówieśników. W historii ważną rolę odegrało nagranie kamerą w telefonie komórkowym aktu krzywdzenia dziewczyny. Domniemywano, że groźba upublicznienia zarejestrowanego filmu przyczyniła się do tragicznego finału tej historii.

Formy agresji elektronicznej obrażanie, poniżanie za pomocą komentarzy, postów, wiadomości e-mail lub esemesów, publikowanie materiałów, np. zdjęć, filmów, które mają za zadanie skompromitować daną osobę, podszywanie się, kradzież tożsamości, wykluczenie, nękanie, groźby itp.

Mowa nienawiści i hejting Hejtowanie odnosi się przede wszystkim do wypowiedzi, które są złośliwe, agresywne i nie mają podłoża ideologicznego. Mowa nienawiści (wg Rady Europy) obejmuje wszelkie formy wypowiedzi, które szerzą, propagują czy usprawiedliwiają nienawiść rasową, ksenofobię, antysemityzm oraz inne formy nienawiści bazujące na nietolerancji, m.in. nietolerancję wyrażającą się w agresywnym nacjonalizmie i etnocentryzmie, dyskryminację i wrogość wobec mniejszości, imigrantów i ludzi o imigranckim pochodzeniu.

Cechy cyberprzemocy Poczucie anonimowości sprawcy. Różnorodność form. Dostępność 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu. Nieograniczony zasięg. Trwałość. Ograniczona kontrola.

Kim są ofiary cyberprzemocy? Najczęstszymi ofiarami cyberprzemocy są koledzy lub koleżanki z klasy. W niektórych przypadkach są to osoby niekontaktowe, często w takich sytuacjach – bezbronne. Jednak nie zawsze cyberprzemoc jest przejawem agresji czy nawet doprowadzenia do celowego ośmieszenia. Często powstaje na skutek żartu.

Sprawcy cyberprzemocy Przeprowadzone badania oraz dane policji wskazują, iż sprawca cyberprzemocy pochodzi zazwyczaj ze środowiska szkolnego lub bliższego otoczenia ofiary. Najczęściej sprawcy działają pod wpływem impulsu, nie zawsze chcąc celowo ośmieszyć daną osobę. Dzieci i młodzież często podejmują działania określane mianem cyberprzemocy nie mając świadomości możliwych konsekwencji.

Przyczyny cyberprzemocy Skłonność do prowokowania innych osób Przekraczanie granic zasad moralnych Niski poziom empatii w relacjach z innymi osobami Niezdolność przyjmowania perspektywy innych osób Brak refleksji nad własnym zachowaniem Chęć zaimponowania

Skutki cyberprzemocy Cyberprzemoc często ma swoje źródło w przemocy rówieśniczej, względem osoby wyróżniającej się na tle całej grupy w sposób pozytywny lub też negatywny. - Dziecko prześladowane przez rówieśników jest osamotnione, czuje rozpacz, izoluje się od innych. Emocje dziecka mogą być źródłem myśli i prób samobójczych.

Ochrona przed cyberprzemocą rozmowy z dzieckiem o wszystkim, co je martwi, zwracanie uwagi, gdy dziecko sprawia wrażenie smutnego lub zakłopotanego, zapoznanie się z technologiami używanymi przez dzieci, pobudzanie dziecka do odpowiedzialności za swoje czyny, przekonanie dziecka do pokazania wiadomości lub e-maili o obraźliwej treści, przekonanie dziecka, aby nie wchodziło w dyskusję z atakującymi je osobami.

Jak reagować? Jeśli wiesz o tym, że dziecko doświadcza cyberprzemocy: zachęć go do rozmowy - zaproponuj, że razem poszukacie rozwiązania tej sytuacji i zapewnij, że może liczyć na Twoje wsparcie - z Twoją pomocą będzie mu łatwiej poradzić sobie z tym, co się stało; wysłuchaj dziecka i postaraj się podążać za jego potrzebami; zapewnij mu bezpieczeństwo; nie konfrontuj ofiary i sprawcy cyberprzemocy, ponowne spotkanie z osobą, która skrzywdziła dziecko, może być dla niego dodatkowym obciążeniem i stresującą sytuacją; pomóż mu zachować wszystkie dowody cyberprzemocy - nie kasujcie smsów, e-maili, rozmów na czatach lub komunikatorach; jeśli ktoś dokucza dziecku na jakiejś stronie WWW, zrób jej zrzut ekranu

Agresja elektroniczna a prawo Polskie prawo odnosi się do różnych form agresji elektronicznej: nękania (stalkingu): art.190a Kodeksu karnego,​ podszywania się: art 190a § 2 Kodeksu karnego,​ mowy nienawiści: art. 256 i 257 Kodeksu karnego,​ znieważenia osoby: art. 216 Kodeksu karnego,​ zniesławienia: art. 212 Kodeksu karnego,​ gróźb karalnych: art. 190 Kodeksu karnego,​ agresji technicznej: art. 287 Kodeksu karnego.​