Spotkanie informacyjne dotyczące naboru nr. : RPSL IZ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Temat prezentacji Temat prezentacji : Priorytet VII POKL Promocja integracji społecznej Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II Dział Koordynacji.
Advertisements

PRIORYTET VII Promocja integracji społecznej WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE.
1 Konkurs w ramach poddziałania Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym (A.1) Termin ogłoszenia konkursu: wrzesień
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Wsparcie osób niepełnosprawnych w komponencie regionalnym w ramach PO KL.
Poddziałanie 7.4 Niepełnosprawni na rynku pracy Planowany termin ogłoszenia konkursu: III Kwartał 2012 Typ konkursu: A.1 -zamknięty Alokacja: ,00.
Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych RPO WM dla Działania 8.1 oraz kryteria wyboru projektów.
2-3 lipca 2015 r. Nabór nr RPSL IZ /15 w ramach RPO WSL Poddziałania Programy aktywnej integracji osób i grup zagrożonych.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Finansowanie podmiotów reintegracyjnych w perspektywie finansowej Katowice r. Śląski Kongres Centrów i Klubów Integracji Społecznej.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Gdańsk, r. Typy operacji i kryteria wyboru projektów- konkurs w ramach Poddziałania Oś Priorytetowa 6 Regionalnego Programu Operacyjnego.
Propozycje kryteriów wyboru operacji finansowych dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata.
Główne założenia konkursu w ramach Działania Podmioty Ekonomii Społecznej Konkurs numer: RPPM IZ /16 Regionalny Program Operacyjny.
Działanie 9.3 Rozwój przedsiębiorczości Wymagania w zakresie wskaźników.
Propozycje kryteriów wyboru operacji finansowych dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Poddziałanie (2 typ projektów) RPWM IZ /15 Olsztyn, 15 grudnia 2015 r. 1.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
1 DZIAŁANIE 7.4 NIEPEŁNOSPRAWNI NA RYNKU PRACY Termin ogłoszenia konkursu: III kwartał 2012 r. Planowana alokacja: zł Typ konkursu: OTWARTY Typ.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Posiedzenie Komitetu Monitorującego
Lokalna Strategia Rozwoju jako źródło funduszy wspierających włączenie społeczne na przykładzie Torunia Miejskie LGD.
Istotne kwestie dotyczące wskaźników i sprawozdawczości
Spotkanie informacyjne dla Beneficjentów realizujących projekty pozakonkursowe w ramach Poddziałania Programy aktywnej integracji osób i grup zagrożonych.
Spotkanie informacyjne dotyczące naboru nr. : RPSL IZ
Konkurs i Katowice r..
Konkurs Katowice r..
Spotkanie dla Wnioskodawców W ramach Osi Priorytetowej 11 Włączenie społeczne Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata ,
Kryteria oceny strategicznej
Minimalny standard usług i katalog stawek 9.2 B
Spotkanie informacyjne dotyczące naboru nr. : RPSL IZ
Spotkanie informacyjne
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
NABÓR NR: RPSL IZ /17, RPSL IZ /17, RPSL IZ /17, RPSL IZ /17
Zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasada równości szans kobiet i mężczyzn w ramach Poddziałania.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Oś Priorytetowa 10 Otwarty rynek pracy
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn
Wskaźniki.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Konkurs Katowice r..
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Posiedzenie Komitetu Monitorującego
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Specyfika konkursu w ramach Poddziałania
Spotkanie informacyjne dotyczące konkursów nr:
Kryteria zgodności ze Strategią RIT
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
SPECYFIKA, CEL KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA
System wyboru projektów w ramach Działania 5. 2
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH
System wyboru projektów w ramach Działania 6. 1
Olsztyn, 14 maja 2019 r. Miejski Obszar Funkcjonalny OLSZTYNA.
Zapis prezentacji:

Spotkanie informacyjne dotyczące naboru nr. : RPSL. 09. 01. 02-IZ Spotkanie informacyjne dotyczące naboru nr.: RPSL.09.01.02-IZ.01-24-209/17 dla Działania 9.1 Aktywna integracja Częstochowa, 5 grudnia 2017

Finansowanie ogółem, tj. dofinansowanie (95%) + wkład własny (5%) Kwota środków przeznaczonych na dofinansowanie projektów w ramach konkursów Finansowanie ogółem, tj. dofinansowanie (95%) + wkład własny (5%) Subregion Północny (konkurs nr RPSL.09.01.02-IZ.01-24-209/17) 3 421 857,52 PLN w tym wsparcie finansowe EFS (85%) w tym budżet państwa (10%) Poziom dofinansowania wynosi 95% Poziom wkładu własnego 5% 5% wartości kwot przeznaczonych na dofinansowanie IOK zabezpieczyła na procedurę odwoławczą Minimalna wartość projektu: 100 000,00 PLN Maksymalna dopuszczalna kwota dofinansowania nie może być wyższa niż wartość dofinansowania przewidzianego na konkurs

Podstawowe informacje Nabór wniosków o dofinansowanie realizacji projektów przeprowadza Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego w terminie od: 30 listopada 2017 r. do dnia 11 stycznia 2018 r. (w ostatni dzień naboru do godz. 12:00:00) Wniosek aplikacyjny należy wypełnić w Lokalnym Systemie Informatycznym, dostępnym pod adresem lsi.slaskie.pl oraz przesłać w formie elektronicznej (w formacie pdf) z wykorzystaniem platform elektronicznych: SEKAP, lub ePUAP do dnia i godziny zakończenia naboru wniosków o dofinansowanie.

Wpływ wniosku Ogólny schemat oceny projektów w ramach ZIT/RIT Weryfikacja wymogów formalnych 7 dni od zamknięcia naboru wniosków (w uzasadnionych przypadkach do 14 dni) 14 dni od zakończenia weryfikacji wymogów formalnych (w uzasadnionych przypadkach do 21 dni) Ocena formalna Do 50 wniosków – 120 dni ZIT/RIT Kolejne 30 wniosków - + 21 dni Łącznie nie dłużej niż 180 dni Ocena merytoryczna (w tym negocjacje) Lista rankingowa W przypadku ZIT/RIT Listę zatwierdza IP ZIT/RIT, następnie - Zarząd Województwa Śląskiego

1 część oceny merytorycznej: 2 część oceny merytorycznej: Schemat oceny merytorycznej projektów w ramach ZIT/RIT 1 część oceny merytorycznej: Ocena w zakresie zgodności ze Strategią ZIT/RIT IP ZIT/RIT (oceny dokonuje 2 członków KOP) Maksymalna liczba punktów 50 Wniosek musi uzyskać 20 punktów (40%) kryteriów dodatkowych 2 część oceny merytorycznej: Ocena w zakresie ogólnych kryteriów merytorycznych i horyzontalnych (w tym negocjacje) IZ RPO (oceny dokonuje 2 członków KOP) Wniosek musi uzyskać 30 punktów (60%)

Podmioty uprawnione do ubiegania się o dofinansowanie Wszystkie podmioty z wyłączeniem osób fizycznych (nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie przepisów odrębnych) Jednocześnie o dofinansowanie aplikować mogą wnioskodawcy, których projekty będą realizowane na terenie Subregionu Północnego (konkurs nr RPSL.09.01.02-IZ.01-24-209/17)

Podstawowe informacje Cel realizacji projektów w ramach konkursu Wzmocnienie aktywności społecznej i zawodowej społeczności lokalnych zamieszkujących obszary zdegradowane i peryferyjne

Typy projektów możliwych do realizacji w ramach konkursu Program na rzecz wzmacniania potencjału społecznego i zawodowego lokalnych społeczności uwzględniające specyfikę terytorium i zamieszkujących je społeczności z uwzględnieniem działań: a) opartych o samopomoc i wolontariat, b) środowiskowych, c) prozatrudnieniowych, d) edukacyjnych. Działania kulturalne mogą być realizowane wyłącznie jako wsparcie uzupełniające

Podstawowe informacje Grupa docelowa Społeczności lokalne, w tym w szczególności osoby zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym oraz otoczenie tych osób w zakresie niezbędnym do wsparcia osób wykluczonych lub zagrożonych wykluczeniem społecznym

Podstawowe informacje PROGRAM AKTYWNOŚCI LOKALNEJ Realizowany na rzecz wsparcia społeczności lokalnych w oparciu o ścieżkę reintegracji, stworzonej dla każdej społeczności, uwzględniając diagnozę sytuacji problemowej, zasobów, potencjału, predyspozycji, potrzeb w oparciu o usługi aktywnej integracji. Skierowany jest do całej społeczności co oznacza, że działania adresowane są do osób mieszkających na pewnej przestrzeni, obejmującej obszar zdegradowany. Może to być również praca ze środowiskami kategorialnymi, co wiąże się z działaniami skierowanymi do osób o określonych dysfunkcjach, np. zawodowymi lub społecznymi. Celem programu jest wzmocnienie aktywności i partycypacji społecznej osób z obszaru zdegradowanego oraz wzmocnienie ich zdolności podejmowania aktywności zawodowej nieaktywnych członków takich społeczności.

Wsparcie społeczności lokalnej Diagnoza problemów, zasobów, potencjału, predyspozycji, potrzeb środowiska. Ustalenie ścieżki reintegracji dla środowiska Usługi aktywnej integracji o charakterze społecznym, np.: animator lokalny, asystent osoby niepełnosprawnej, wolontariat, poradnictwo psychologiczne, trening umiejętności społecznych Działania środowiskowe, np.: spotkania o charakterze integracyjnym, edukacyjnym, kulturalnym, sportowym, ekologicznym czy turystycznym Program Aktywności Lokalnej Usługi aktywnej integracji o charakterze zawodowym, np.: poradnictwo zawodowe, trener pracy Usługi aktywnej integracji o charakterze edukacyjnym, np.: broker edukacyjny

Dodatkowe wymagania dla konkursu 9.1.2 Szczegółowe kryteria formalne (dostępu) Czy maksymalny okres realizacji projektu wynosi 36 miesięcy? Czy projekt wynika z aktualnego i pozytywnie zaopiniowanego przez IZ RPO programu rewitalizacji? Czy projekt realizuje następujące minimalne poziomy efektywności społecznej i zatrudnieniowej: - w odniesieniu do osób lub środowisk zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym minimalny poziom efektywności społecznej wynosi 34%, a minimalny poziom efektywności zatrudnieniowej –22%; - w odniesieniu do osób o znacznym stopniu niepełnosprawności, osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi minimalny poziom efektywności społecznej wynosi 34%, a minimalny poziom efektywności zatrudnieniowej –12%?

Wskaźniki pomiaru stopnia osiągnięcia założeń konkursu Wskaźnik rezultatu bezpośredniego Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym poszukujących pracy, uczestniczących w kształceniu lub szkoleniu, zdobywających kwalifikacje, pracujących (łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek) po opuszczeniu programu Wskaźniki produktu Liczba środowisk objętych programami aktywności lokalnej Liczba projektów zrealizowanych w pełni lub częściowo przez partnerów społecznych lub organizacje pozarządowe Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym objętych wsparciem w programie

Efektywność zatrudnieniowa Efektywność zatrudnieniowa mierzona jest wśród osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, które skorzystały z usług aktywnej integracji o charakterze zawodowym. Efektywność zatrudnieniowa jest mierzona wyłącznie wśród tych uczestników projektu, którzy w momencie rozpoczęcia udziału w projekcie byli osobami pełnoletnimi, bezrobotnymi lub osobami biernymi zawodowo, w wyłączeniem osób, które w ramach projektu lub po zakończeniu jego realizacji podjęły naukę w formach szkolnych lub otrzymały środki na podjęcie działalności gospodarczej z EFS. Kryterium efektywności zatrudnieniowej oznacza odsetek uczestników projektu, którzy po zakończeniu udziału w projekcie podjęli zatrudnienie.

Efektywność społeczna Efektywność społeczna mierzona jest wśród osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, które skorzystały z usług aktywnej integracji o charakterze społecznym lub edukacyjnym lub zdrowotnym. Do kryterium efektywności społecznej wliczani są uczestnicy, którzy po zakończeniu udziału w projekcie (zgodnie ze ścieżką lub przerwali ze względu na znalezienie pracy) dokonali postępu w procesie aktywizacji społeczno – zatrudnieniowej i zmniejszenia dystansu do zatrudnienia lub podjęli dalszą aktywizację poprzez, np.: rozpoczęcie nauki, wzmocnienie motywacji do pracy, poprawa stanu zdrowia, ograniczenie nałogów.

Kwestie problemowe dotyczące wniosku o dofinansowanie

Lider/partner wiodący – pole A1 Partner – pole A3 Realizator – pole A4 CZĘŚĆ A. PODMIOTY ZAANGAŻOWANE W REALIZACJĘ PROJEKTU Lider/partner wiodący – pole A1 Partner – pole A3 Realizator – pole A4 Realizator - jednostka organizacyjna, której Projektodawca powierzył w drodze pełnomocnictwa, upoważnienia lub innego równoważnego dokumentu realizację projektu. Jednostka organizacyjna może posiadać osobowość prawną. Nie wskazujemy jednostki organizacyjnej Partnera. Wnioskodawca/Partner – jednostka posiadająca osobowość prawną. W przypadku, gdy partnerem jest JST musi to być gmina, powiat bądź województwo, a nie urząd bądź starostwo. Partnerzy mogą być podmiotami ze sobą powiązanymi.

A.2 – A3 PARTNERSTWO W RAMACH PROJEKTU Jeżeli projekt jest realizowany w partnerstwie należy zaznaczyć opcję Tak A.3.3. UZASADNIENIE I SPOSÓB WYBORU PARTNERA ORAZ JEGO ROLA W PROJEKCIE Partnerstwo oznacza wspólną realizację projektu przez beneficjenta i podmioty wnoszące do projektu zasoby ludzkie, organizacyjne, techniczne lub finansowe, na warunkach określonych w porozumieniu albo umowie partnerskiej. Wnioskodawca powinien opisać rolę partnera w projekcie tj. za jakie zadania i wskaźniki będzie odpowiadał.

A.3.4. POTENCJAŁ I DOŚWIADCZENIE PARTNERA Dane weryfikowane są w: w obszarze, w którym udzielane będzie wsparcie przewidziane w ramach projektu; na rzecz grupy docelowej, do której kierowane będzie wsparcie przewidziane w ramach projektu; na określonym terytorium, którego dotyczyć będzie realizacja projektu.

B.4 – KLASYFIKACJA PROJEKTU I ZAKRES INTERWENCJI „Czy projekt wynika z programu rewitalizacji?” należy w punkcie B.4. odpowiedzieć twierdząco na pytanie i dokonać uzasadnienia odpowiedzi. Uwaga Uzasadnienie to może być tożsame z uzasadnieniem spełnienia kryterium formalnego (dostępu) w dalszej części wniosku.

B.4 – KLASYFIKACJA PROJEKTU I ZAKRES INTERWENCJI Pole PKD projektu nie powinno pozostawać puste we wniosku o dofinansowanie. Dane te są niezbędne do sprawozdawczości IZ RPO.

Standard minimum B.10 STANDARD MINIMUM - co jest przedmiotem oceny: Projekt spełnia standard minimum przy uzyskaniu co najmniej 3 punktów Standard minimum Istnienie (albo brak) barier równościowych (1 pkt) Działania, odpowiadające na zidentyfikowane bariery równościowe (2 pkt) Przy braku barier - działania, które zapobiegną ich powstaniu (2 pkt) Wskaźniki realizacji projektu (K i M) i sposób w który przyczynią się do zmniejszenia barier równościowych (2 pkt) Równościowe zarządzanie projektem (1 pkt)

C.1 ZADANIA W PROJEKCE (ZAKRES RZECZOWY) Zadania powinny być logicznie powiązane między sobą oraz z innymi elementami wniosku oraz wykonalne (możliwe do zrealizowania) w ramach zasobów, które będą dostępne w trakcie realizacji projektu. Realizacja zadań musi odpowiadać na opisane problemy grup docelowych i prowadzić do osiągnięcia założonych rezultatów. Przy każdym zadaniu należy także wskazać termin jego realizacji, który musi być adekwatny do podejmowanych działań, nie może być „sztucznie” wydłużany. Uwaga! Beneficjent wskazuje w zakresie rzeczowym w polu C.1 jakie rodzaje dostaw i usług zamierza zlecić innym podmiotom przy zastosowaniu aspektów społecznych. Są to usługi: dostawy i usługi cateringowe, publikowanie i drukowanie.

Budżet – wartość projektu C.2. ZAKRES FINANSOWY Budżet – wartość projektu Koszty pośrednie Koszty bezpośrednie Stawka ryczałtowa (431 220,00 PLN) Wkład własny

Tabela D.2 wypełniana jest osobno dla Lidera oraz Partnerów D. POZIOM DOFINANSOWANIA, MONTAŻ FINANSOWY Tabela D.2 wypełniana jest osobno dla Lidera oraz Partnerów Zakładka PODSUMOWANIE powinna pokazywać: 85% 10% 5% lub

E. MIERZALNE WSKAŹNIKI PROJEKTU Wnioskodawca powinien zamieścić we wniosku o dofinansowanie wskaźniki horyzontalne takie jak: Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami; Liczba projektów, w których sfinansowano koszty racjonalnych usprawnień dla osób z niepełnosprawnościami; Liczba osób objętych szkoleniami/doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych; Liczba podmiotów wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne. Nie jest obligatoryjne wskazywanie wartości docelowych dla tych wskaźników na etapie przygotowywania wniosku o dofinansowanie, mogą przybrać one wartość 0. Natomiast na etapie realizacji projektu powinien zostać odnotowany faktyczny przyrost wybranego wskaźnika.

Dziękujemy za uwagę Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego ul. Dąbrowskiego 23 Katowice telefony: 32 77 40 478 / 480 www.rpo.slaskie.pl