Jak zwiększyć oglądalność materiałów wideo?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Tablice 1. Deklaracja tablicy
Advertisements

Metody numeryczne część 1. Rozwiązywanie układów równań liniowych.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
Budowa zewnętrzna komputera
Wybrane zagadnienia z logopedii i zaburzeń rozwoju mowy
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Tworzenie stron w języku WML jest zbliżone do tworzenia stron w HTML. W obydwu przypadkach używa się do tego celu znaczników (tagów). Zadaniem znaczników.
Jest to wyrażenie jednoznacznie stwierdzające, na gruncie danego języka, iż tak a tak jest albo że tak a tak nie jest. Zazwyczaj określa się, iż takim.
Mind Mapping (mapa myśli) – nowy wymiar sporządzania notatek
Budowa i układ strony dokumentu
HTML 4 Zebrał i opracował : dr inż. Jerzy Zgraja.
Podstawy grafiki komputerowej
HTML 4 Zebrał i opracował : dr inż. Jerzy Zgraja.
Szkoła Cyfrowa dla wszystkich? Warszawa, 8 listopada 2012.
Podstawy redagowania dokumentów tekstowych
Strona formalna tekstu
Technologia informacyjna
VI KONFERENCJA EWALUACYJNA
Georg Cantor i jego zbiór
BIBLIOTEKA WYŻSZEJ SZKOŁY ADMINISTRACJI I BIZNESU INSTRUKCJA KORZYSTANIA Z KATALOGU ON-LINE.
System generowania wzorów matematycznych MathML
ANNA BANIEWSKA SYLWIA FILUŚ
KOMUNIKACJA MULTIMEDIALNA ĆWICZENIA
Podstawowe elementy języka Turbo Pascal.
-wyszukiwanie informacji.
Wprowadzenie do HTML Informatyka Cele lekcji: Wiadomości:
Dysleksja i trudności szkolne
Matura z matematyki w roku 2015
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych
Projektowanie stron WWW
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
Podstawy programowania
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Prezentacja w Power Point
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
WYKŁAD 3 Temat: Arytmetyka binarna 1. Arytmetyka binarna 1.1. Nadmiar
ZASADY WPROWADZANIA TEKSTU DO KOMPUTERA Magdalena Szorc Mirosław Brozio
Metody pracy samokształceniowej ucznia
PHP. PHP obiektowy, skryptowy język programowania zaprojektowany do generowania stron internetowych w czasie rzeczywistym.
Multimedia To media, które wykorzystują różne formy informacji oraz różne formy ich przekazu (np. tekst, dźwięk, grafikę, animację, wideo) w celu dostarczania.
Temat Prezentacji : ZNACZNIKI META TAGS wyk.H. Kozłowski.
Rodzaje Liczb JESZCZE SA TAKIE
Metody komunikacji międzyludzkiej
Metody komunikacji ludzi
Multimedia w HTML5 Statyczne witryny internetowe 2TIa Marek Kwiatkowski.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. Akademicka Biblioteka Cyfrowa Międzyuczelniana biblioteka materiałów dostępnych w wersjach elektronicznych.
Dostępność informacji dla osób z niepełnosprawnościami Mikołaj Rotnicki Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r.
Wyszukiwanie informacji w Internecie Marcin Wojnowski.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
ZDANIE.
Definicja oraz metody komunikowania się.  Komunikacja ( łac. communicatio) – jest to wymiana informacji między jej uczestnikami. Do komunikacji służyć.
GOŚĆ NIEPEŁNOSPRAWNY W MUZEUM dobre praktyki i praktyczne przykłady.
Człowiek – najlepsza inwestycja
Dostępność stron internetowych Wprowadzenie do WCAG Dział ds. Osób Niepełnosprawnych ul. Retoryka 1/ Kraków tel.: , fax.:
Zmienne typy danych w VBA. MS Excel – typy danych w języku programowania VBA.
TECHNOLOGIE MULTIMEDIALNE
Jak można wykorzystać swoją wiedzę z Matlaba
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn
Wprowadzenie do edytorów tekstu.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Multimedia w reklamie i edukacji
JAK WSPIERAĆ ROZWÓJ KOMUNIKACJI DZIECKA Z ZABURZENIAMI MOWY W GRUPIE RÓWIEŚNICZEJ Z WYKORZYSTANIEM AAC.
Maciej Leszczyński Kl. 2c
Wyniki egzaminu próbnego
Czy mój serwis internetowy jest dostępny dla wszystkich?
II. Matematyczne podstawy MK
Zapis prezentacji:

Jak zwiększyć oglądalność materiałów wideo? inż. Karolina Jankowska

Wytyczne dla dostępności treści internetowych 2.0 (WCAG 2.0) A AA AAA

Wytyczna 1.2 Media zmienne w czasie Należy dostarczyć alternatywę dla mediów zmiennych w czasie 1.2.1 Tylko audio lub tylko wideo (nagranie): A 1.2.2 Napisy rozszerzone (nagranie): A 1.2.3 Audiodeskrypcja lub alternatywa dla mediów (nagranie): A 1.2.4 Napisy rozszerzone (na żywo): AA 1.2.5 Audiodeskrypcja (nagranie): AA 1.2.6 Język migowy (nagranie): AA 1.2.7 Rozszerzona audiodeskrypcja (nagranie): AAA 1.2.8 Alternatywa dla mediów (nagranie): AAA 1.2.9 Tylko audio (na żywo): AAA

Wideo wykłady z analizy matematycznej i fizyki

W jakich materiałach zostanie poprawiona dostępność Cykl 90 odcinków wideo, omawiających szereg kluczowych zagadnień z przedmiotu Analiza matematyczna 1. Wykładowcą jest doc. dr Janusz Górniak z Wydziału Matematyki PWr. Cykl 44 odcinków wideo, będący uzupełnieniem wykładów z Analizy matematycznej 1. Doc. dr Janusz Górniak prezentuje rozwiązania 290 zadań z zakresu Rachunku różniczkowego i całkowego. 82 odcinki wykładów z Fizyki i 16 nagrań prezentujących eksperymenty fizyczne. Cykl obejmuje mechanikę klasyczną i termodynamikę. Prowadzi go prof. dr hab. Ewa Popko z Wydziału Podstawowych Problemów Techniki PWr. Łącznie ok. 230 nagrań wykładów z przedmiotów technicznych!

Jak zostanie poprawiona dostępność technicznych materiałów wideo

Zwykłe napisy czy napisy rozszerzone? Zwykłe napisy (ang. Subtitles) Napisy rozszerzone (ang. Captions) Zwykłe napisy Napisy rozszerzone Tekst wyświetlany na ekranie w czasie rzeczywistym – synchronizacja z obrazem  Stosowane jako napisy otwarte lub napisy zamknięte Opis wszelkich dźwięków występujących w materiale wideo 

Jak tworzymy napisy (rozszerzone) W miarę możliwości stosujemy się do ogólnych zasad tworzenia napisów... Wers napisu zawiera zwykle do 40 znaków. Napis powinien mieć nie więcej niż dwa wersy. Trzywersowe wyjątki są dopuszczalne, jeśli główne treści materiały audiowizualnego zawarte są w przekazie słownym, a w mniejszym stopniu w obrazie. W dwuwersowym napisie górny wers powinien być krótszy, by zasłaniać jak najmniej ważnych elementów obrazu. Odstępstwa od tej zasady są uzasadnione z powodu dużej dysproporcji długości wersów albo logiki składni, narzucającej podział na wersy. Wyświetlany na ekranie napis powinien zawierać całe zdanie (zdania) itd., itp… CO JEST NAJWAŻNIEJSZE! Jeśli widać twarz mówiącego, należy dążyć do zapisywania wszystkich wypowiadanych słów, aby osoby czytające z ruchu warg uniknęły dysonansu poznawczego. Nie pomija się potwierdzeń, zaprzeczeń, okrzyków emotywnych oraz wyrazów dźwiękonaśladowczych. Ważne, tylko trochę mniej ♪♫♪♫♪ (alt 1,3) (alt 1,4) P

Zapis matematyki w napisach rozszerzonych Zasady (nie wszystkie!) … zapisuje się operatory matematyczne: plus, minus, razy, mniejsze, większe, dzielone, itp., chyba, że są częścią wzoru lub równania; w większości przypadków, nie zapisuje się słownie liczb i operatorów we wzorach i formułach. Jednak operator matematyczny "razy" (x) i "podzielić na" (/) mogą być mylone. "x" może być mylony z nazwą zmiennej, zaś "/" może być mylone z notacją ułamka. Jeżeli jest szansa dezorientacji należy oprócz zapisu operatora stosować także zapis słowny; znaki *, ^, \ |, należy poprzedzać znakiem \, np. 10\^4, 3\*8; jeżeli wypowiadane są operatory matematyczne, należy używać takich terminów jak te użyte w nagraniu, np. jeżeli osoba powie "x nad 2", należy użyć słowa "nad", jeśli powie "x dzielone na 2" należy użyć słów "dzielone na”; jeżeli osoba czytająca wzory lub równania pomija słowo "razy" jako operator matematyczny i mówi np. 3x (co znaczy 3 razy x) - w takim przypadku należy to zapisywać jako "3 x" - ze spacją pomiędzy znakami;

Przykład tworzenia napisów: Fizyka 1, fragment odc Przykład tworzenia napisów: Fizyka 1, fragment odc. 5 – Wektory jednostkowe

Czy sam transkrypt jest wystarczający transkrypt + deskrypcja Transkrypt – tekstowy zapis nagrania Deskrypcja – opisywanie, dodatkowe informacje

Transkrypt z deskrypcją Tekstowy zapis informacji zawartej w treści multimedialnej. Nie jest zsynchronizowany z nagraniem, stanowi oddzielny tekst. Kompletna alternatywa treści multimedialnych. Musi zawierać oprócz dialogu i opisu istotnych efektów dźwiękowych, także opis ważnych szczegółów wizualnych. Wzory, rozwiązania zadań i inne elementy techniczne będą zapisane w języku naturalnym, w miarę możliwości również w języku MathML. P

Przykłady transkrypcji AM1 – fragment odc 2 – transkrypt - rozpoznane bez korekty

Przykłady transkrypcji AM1 – fragment odc 2 – dostępny HTML, poprawiony tekst, z opisami scen

Dla kogo napisy rozszerzone i transkrypty z deskrypcją

Dla każdego! osoby z niepełnosprawnością wzroku, osoby z niepełnosprawnością słuchu, osoby z zaburzeniami poznawczymi,

Dla każdego!

Dla każdego!

Dla każdego! Zdjęcia ze strony Politechniki Wrocławskiej

Dla każdego! Zdjęcia ze strony Politechniki Wrocławskiej

Centrum Wiedzy i Informacji Naukowo-Technicznej Karolina Jankowska Centrum Wiedzy i Informacji Naukowo-Technicznej budynek D-21, p. 005 karolina.jankowska@pwr.edu.pl

Karolina Jankowska