Autentyczne rozmowy pilotów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Autentyczne rozmowy pilotów
Advertisements

FACHOWA KONWERSACJA. Po każdym locie, piloci linii lotniczych są zobowiązani do wypełnienia kwestionariusza na temat problemów technicznych, napotkanych.
Zasada zachowania energii
Poczta elektroniczna – e- mail Gmail zakładanie konta. Wysyłanie wiadomości.
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
Zapraszamy na naszą stronę. Zależy nam na kontakcie z Wami. Czytajcie, komentujcie i dyskutujcie na forum. Nic o Was bez Was Zapraszamy na naszą stronę.
Hartowanie ciała Wykonała Maria Szelągowska. Co to jest hartowanie? Hartowanie Hartowanie – proces adaptowania ciała do niekorzystnych warunków zewnętrznych.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
Filozofia na lata jesieni
Przygotowała Dominika Karpińska - psycholog. Nie każdy ból dorastania jest depresją, ale też nie każdy można zbyć wzruszeniem ramion i stwierdzeniem;
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
Czym jest gramofon DJ-ski?. Gramofon DJ-ski posiada suwak Pitch służący do płynnego przyspieszania bądź zwalniania obrotów talerza, na którym umieszcza.
Instalacja nienadzorowana windows xp Jakub klafta.
Alfabety dla niewidomych:
Pewna legenda hinduska opowiada o człowieku, który każdego dnia nosił wodę do swojej wioski w dwóch ogromnych dzbanach przytroczonych do drewnianego.
Podstawowe prace w jednym z najlepszych programów graficznych.
HOTEL HILBERTA O NIESKOŃCZONOŚCI Do paradoksów dotyczących nieskończoności należy seria dziwnych zdarzeń w hotelu Hilberta. Na początku XX wieku Dawid.
W KRAINIE CZWOROKĄTÓW.
Ruch jest wszechobecnym zjawiskiem w otaczającym nas świecie. Poruszają się miedzy innymi: ludzie, samochody, wskazówki zegara oraz maleńkie atomy.
Apteka Oliwna Jak poprawnie złożyć zamówienie
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
Mikroprocesory.
Konstruowanie robotów z wykorzystaniem Vex IQ
Opracowała Joanna Szpindor
TO BYŁ KOLEJNY, NUDNY DZIEŃ
W kręgu matematycznych pojęć
PAPIEROSOM MÓWIMY STANOWCZE NIE!
Schematy blokowe.
JUSTYNA ŚLIWIŃSKA-SROKA
NIE CZYTASZ ? ŻAŁUJ ! Jeśli regularnie czytasz książki, prezentacji czytać nie musisz. Wiesz już wszystko, co tutaj napisano. JEŚLI NIE LUBISZ CZYTAĆ,
CZTERY ŚWIECE.
FIZYKA na służbie b’Rowersa ...krótki kurs.
dobry humor, smutek, mądrość, duma; a wszystkich razem łączyła miłość.
dobry humor, smutek, mądrość, duma; a wszystkich razem łączyła miłość.
FIZYKA na służbie b’Rowersa ...krótki kurs.
U fryzjera.
A.A. Allen Cena pełnej Bożej mocy
Spotkanie ze Słowem Mt 5, Z Ewangelii według świętego Mateusza:
WYZNACZANIE WARTOŚCI PRZYSPIESZENIA ZIEMSKIEGO
Moje szczęście.
Dawno temu, gdy polskimi ziemiami rządził król Krak, w Krakowie pojawił się smok. Było to ogromne zwierzę, o zielonej skórze, długim ogonie i paszczy wypełnionej.
1.
KOSZYKÓWKA Podstawowe zasady gry Opracowała: Maria Kanczewska.
Test.
10 kroków do zmiany nawyków
MOJE KOCHANE DZIECKO!... Być może mnie nie znasz, ale Ja wiem o tobie wszystko. Wiem, kiedy siadasz i kiedy stoisz. Znam każdy twój krok. Ps 139,1-3.
U fryzjera.
Hiszpańskie natchnienia
A ty dla kogo żyjesz? Dla kogo są Twoje kroki i zmagania każdego dnia?
Jeśli miałbyś umrzeć przede pierwszy...
„Ale weźmiecie moc Ducha Świętego, kiedy zstąpi na was, i będziecie mi świadkami w Jerozolimie i w całej Judei, i w Samarii, i aż po krańce ziemi” (Dzieje.
„Potem wyprowadził go na dwór i rzekł: Spójrz ku niebu i policz gwiazdy, jeśli możesz je policzyć! I rzekł do niego: Tak liczne będzie potomstwo twoje.Wtedy.
Nasz wyjazd wakacyjny! Lato 2002.
To dziwne, jak proste jest dla ludzi wyrzucić Boga,
Jeśli miałbyś umrzeć przede pierwszy...
Znajdowanie liczb pierwszych w zbiorze
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Duchowa adopcja Dzieci dzieciom.
Lekcja 17 Temat: Budowa roweru Definicja roweru
Duchowa adopcja Dzieci dzieciom
Prezentacja przygotowana na zajęcia z dziećmi w ramach
Program na dziś Wprowadzenie Logika prezentacji i artykułu
Jednego dnia, mały motyl zaczął wykluwać się z kokonu; mężczyzna usiadł i przyglądał się jak motyl przeciska swoje ciało przez ten malutki otwór.
Niezwykła Jessica.
LINA Historia ta opowiada o alpiniście, który chciał się wspiąć na najwyższy szczyt świata. Przygotowywał się do tej wyprawy przez kilka lat, a dla większej.
Zawsze słyszymy o „zasadach” ze strony kobiet
Zapis prezentacji:

Autentyczne rozmowy pilotów j j

Wieża: Żeby uniknąć hałasu, odchylcie kurs o 45 stopni w prawo Wieża: Żeby uniknąć hałasu, odchylcie kurs o 45 stopni w prawo. Pilot: Jaki hałas możemy zrobić na wys. 35000 stop? Wieża: Taki kiedy wasz 707 uderzy w tego 727, którego macie przed sobą... Wieża: Jesteście Airbus 320 czy 340? Pilot: Oczywiście, ze Airbus 340. Wieża: W takim razie niech pan będzie łaskaw włączyć przed startem pozostałe dwa silniki. j Pilot: Dzień dobry Bratysławo. Wieża: Dzień dobry. Dla informacji - mówi Wiedeń. Pilot: Wiedeń? Wieża: Tak. Pilot: Ale dlaczego, my chcieliśmy do Bratysławy. Wieża: OK w takim razie przerwijcie lądowanie i skręćcie w lewo...

Pilot Alitalia, któremu piorun wyłączył pół kokpitu: "Skoro wszystko wysiadło, nic już nie działa, wysokościomierz nic nie pokazuje...." Po pięciu minutach nadawania odzywa się pilot innego samolotu: "Zamknij się, umieraj jak mężczyzna" Pilot: Mamy mało paliwa. Pilnie prosimy o instrukcje... Wieża: Jaka jest wasza pozycja? Nie ma was na radarze. Pilot: Stoimy na pasie nr 2 i już całą wieczność czekamy na cysternę. Pilot: Prosimy o pozwolenie na start. Wieża: Sorry, ale nie mamy waszego planu lotu, dokąd lecicie? Pilot: Do Salzburga, jak w każdy poniedziałek... Wieża: DZISIAJ JEST WTOREK Pilot: No to super, czyli mamy wolne... j

Wieża: Wasza wysokość i pozycja Wieża: Wasza wysokość i pozycja? Pilot: Mam 180 cm wzrostu i siedzę z przodu po lewej... j Wieża: Macie dość paliwa czy nie? Pilot: Tak. Wieża: Tak, co? Pilot: Tak, proszę pana. j Wieża: Podajcie oczekiwany czas przylotu. Pilot: Wtorek by pasował... DC-1 miał bardzo daleką drogę hamowania po wylądowaniu z powodu nieco za dużej prędkości przy podejściu. Wieża San Jose: "American 751 skręć w prawo na końcu pasa, jeśli się uda. Jeśli nie, znajdź wyjazd "Guadeloupe" na autostradę nr 101 i skręć na światłach w prawo, żeby zawrócić na lotnisko.

Po każdym locie, piloci linii lotniczych są zobowiązani do wypełnienia kwestionariusza na temat problemów technicznych, napotkanych podczas lotu. Formularz jest następnie przekazywany mechanikom w celu dokonania odpowiednich korekt. Odpowiedzi mechaników są wpisywane w dolnej części kwestionariusza, by umożliwić pilotom zapoznanie się z nimi przed następnym lotem. Nikt nigdy nie twierdził, że załogi naziemne i mechanicy są pozbawieni poczucia humoru. Poniżej zamieszczono kilka autentycznych przykładów podanych przez pilotów linii QUANTAS oraz odpowiedzi udzielone warto zauważyć, że QUANTAS jest jedyną z wielkich linii lotniczych, która nigdy nie miała poważnego wypadku...

P: Lewa wewnętrzna opona podwozia głównego niemal wymaga wymiany P: Lewa wewnętrzna opona podwozia głównego niemal wymaga wymiany. O: Niemal wymieniono lewą wewnętrzną oponę podwozia głównego. P: Przebieg lotu próbnego OK. Jedynie układ automatycznego lądowania przyziemia bardzo twardo. O: W tej maszynie nie zainstalowano układu automatycznego lądowania. j j P: Coś się obluzowało w kokpicie. O: Coś umocowano w kokpicie. P: Martwe owady na wiatrochronie. O: Zamówiono żywe. P: Autopilot w trybie \\\'\\\'utrzymaj wysokość\\\'\\\' obniża lot 200 stóp/minutę. O: Problem nie do odtworzenia na ziemi. P = problem zgłoszony przez pilota O = Odpowiedź mechaników

P: Ślady przecieków na prawym podwoziu głównym. O: Ślady zatarto P: Poziom DME niewiarygodnie wysoki. O: Obniżono poziom DME do bardziej wiarygodnego poziomu P: Zaciski blokujące powodują unieruchomienie dźwigni przepustnic. O: Właśnie po to są. P: Układ IFF nie działa. O: Układ IFF zawsze nie działa, kiedy jest wyłączony. P: Przypuszczalnie szyba wiatrochronu jest pęknięta. O: Przypuszczalnie jest to prawda. P: Brak silnika nr 3. O: Silnik znaleziono na prawym skrzydle po krótkich poszukiwaniach. P: Samolot śmiesznie reaguje na stery. O: Samolot upomniano by przestał, latał prosto i zachowywał się poważnie. P = problem zgłoszony przez pilota O = Odpowiedź mechaników

P: Radar mruczy. O: Przeprogramowano radar by mówił. P: Mysz w kokpicie. O: Zainstalowano kota. P: Po wyłączeniu silnika słychać jęczący odgłos. O: Usunięto pilota z samolotu. P: Zegar pilota nie działa. O: Nakręcono zegar. P: Igła ADF nr 2 szaleje. O: Złapano i uspokojono igłę ADF nr 2. P: Samolot się wznosi jak zmęczony. O: Samolot wypoczął przez noc. Testy naziemne OK. P: 3 karaluchy w kuchni. O: 1 karaluch zabity, 1 ranny, 1 uciekł

American 702: Wieża, American 702 przełączamy się na Odloty American 702: Wieża, American 702 przełączamy się na Odloty. Jeszcze jedno: po tym, jak się podnieśliśmy widzieliśmy jakieś martwe zwierzę na końcu pasa. Wieża: Continental 635, macie pozwolenie na start, przejdźcie na Odloty na 124,7. Słyszeliscie co mówił American 702?? Continental 635: "Continental 635, pozwolenie na start odebrane, i tak, słyszeliśmy American 702 i juz zawiadomiliśmy naszą firmę cateringową"

Niemieccy kontrolerzy lotu na lotnisku we Frankfurcie należą do niecierpliwych. Nie tylko oczekują, że będziesz wiedział, gdzie jest twoja bramka, ale również, jak tam dojechać, bez żadnej pomocy z ich strony. Tak więc z pewnym rozbawieniem słuchalismy (my w PanAm 747) poniższej wymiany zdań miedzy kontrolą naziemną lotniska frankfurckiego a samolotem British Airways 747 Speedbird 206. Speedbird 206: "Dzien dobry, Frankfurt, Speedbird 206 wyjechal z pasa ladowania." Wieża: "Guten Morgen. Podjedź do swojej bramki." Wielki British Airways 747 wjechał na główny podjazd i zatrzymał się. Wieża: "Speedbird, wiesz gdzie masz jechać?" Speedbird 206: "Chwilę, Kontrola, szukam mojej bramki." Wieża (z arogancka niecierpliwoscia): "Speedbird 206, co, nigdy nie byłeś we Frankfurcie!?" Speedbird 206 (z zimnym spokojem): A tak, byłem, w 1944. W innym Boeingu, ale tylko żeby coś zrzucić. Nie zatrzymywałem sie tutaj"

Pilot helikoptera do kontroli podejścia: "Tak, jestem 3000 stóp nad Charlie." Drugi głos na tej samej częstotliwości: "NIE! Niemożesz! Ja też jestem na tej samej wysokości nad tym samym namiarem!" Krótka przerwa, po czym odzywa się głos pierwszego pilota (bardzo głośno): "Ty idioto! Ty jesteś moim drugim pilotem!"

Samolot linii SABENA zatrzymuje się za samolotem KLM-u na zatłoczonej drodze podjazdowej, w oczekiwaniu na start. SABENA do KLM na częstotliwości kontroli: "KLM, czwarty w kolejce na start, zgłoś się na 3030" Po paru minutach SABENA woła znowu: "KLM, trzeci w kolejce na start, zgłoś sie na 3030" Znów brak odpowiedzi, więc SABENA woła kontrolę: "Wieża, powiedzcie maszynie KLM przed SABENA 123, żeby się do nas zgłosili na 3030" I wtedy włącza się załoga KLM-u: "Wieża, powiedz SABEN-ie, że profesjonaliści z KLM Holenderskie Linie Lotnicze nie wchodzą na prywatne kanały, podczas gdy powinni być na nasłuchu wieży." SABENA odpowiada na to: "Dobra wieża, nie ma sprawy, tylko powiedz tym profesjonalistom z KLM-u, że nie zdjęli szpilek blokujących podwozie." (chwila ciszy) KLM: "Wieża, KLM prosi o pozwolenie na powrót do bramki."

Pilot-uczeń: "Zgubiłem się; jestem nad jakimś jeziorem i lecę na wschód" Kontroler: "Zrób wielokrotnie skręt o 90 stopni, to będę mógł cię znaleźć na radarze" (krótka przerwa...) Kontroler: "No dobra. To jezioro to Ocean Atlantycki. Proponuje natychmiast skręcić na zachód..."