Dziwne pytania, czyli pytania Fermiego dotyczące naszej szkoły

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„W barwach biało-czerwonych” Zespół Szkół w Korycinie kwiecień - maj 2016.
Advertisements

Mam prawo do ochrony swoich danych osobowych Twoje dane – Twoja sprawa. Skuteczna ochrona danych osobowych. Inicjatywa edukacyjna skierowana do nauczycieli.
Paweł Zadka, Marcin Karpiński i Piotr Wicha
Plan remontu pokoju Maciej Soczyński kl. V c. Zakres remontu Pomalowanie ścian – kolorem zielonym Pomalowanie sufitu – kolorem białym.
WSPÓŁRZĘDNE GEOGRAFICZNE.  Aby określić położenie punktu na globusie stworzono siatkę geograficzną, która składa się z południków i równoleżników. Południk.
III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. MIKOŁAJA KOPERNIKA W KALISZU Projekt uczennic klasy 2G SALADVITA.
„MATEMATYKA JEST OK!”. Figury Autorzy Piotr Lubelski Jakub Królikowski Zespół kierowany pod nadzorem mgr Joanny Karaś-Piłat.
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE NR VII OPRACOWAŁA ANETA RADOMYSKA ANALIZA ANKIET.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
"Świecimy przykładem 2009". Konkurs ekologiczny 32 DH POWSINOGI KONARZEWO.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
Wesołych Świąt. Pierwsza gwiazdka Kiedy w wieczór wigilijny pierwsza gwiazdka znów zabłyśnie, nastrój będzie tak rodzinny, w naszych sercach radość tryśnie.
NASZE NADLE Ś NICTWO NADLE Ś NICTWO BE Ł CHATÓW Pod zarządem Nadleśnictwa Bełchatów znajduje się prawie hektarów lasów. Leśnicy z Nadleśnictwa.
ZESPOLE SZKÓŁ W LUBOWIDZU PROCEDURY EWAKUACJI W. Osoba która pierwsza zauważyła pożar lub zagrożenie powinna natychmiast powiadomić: najbliższe otoczenie.
W KRAINIE CZWOROKĄTÓW.
Obliczanie procentu danej wielkości Radosław Hołówko.
Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bielsku- Białej II Liceum Ogólnokształcące im. Adama Asnyka Bielsko- Biała.
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
Autorzy Mateusz Stępień Maciek Dziankowski Norbert Jakubiak.
Co to Internet? Internet (skrótowiec od ang. inter-network, dosłownie "między- sieć") – ogólnoświatowa sieć komputerowa, określana również jako sieć sieci.
Najważniejsze Informacje o dawstwie szpiku
Symulacja halo dla wiązki protonów w akceleratorze LHC
Opracowała: wicedyrektor Monika wołyńska, listopad 2016
Węzeł higieniczno-sanitarny w hotelu
Zastosowanie matematyki w życiu codziennym
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Dąbrowie Leśnej
Test „SPORT” Życzymy Powodzenia
Ucz i ucz się z TIK!.
Najważniejsze Informacje o dawstwie szpiku
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Wnioski z przeprowadzonej ankiety:
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Czy w Twoim domu dba się o środowisko?
344.Ile razy energia kinetyczna satelity, poruszającego się po torze kołowym tuż nad powierzchnią Ziemi, jest mniejsza od jego energii potencjalnej grawitacji?
Sulla-Collina? Nasze miniprzedsiębiorstwo nazywa się Sulla-Collina. Dlaczego? Otóż jest to włoska nazwa „Na górce” gdzie dokładnie znajduje się nasza szkoła.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
CZYLI PYTANIA FERMIEGO DOTYCZĄCE
Jak zważyć piórko?.
Wykorzystanie Twierdzenia Talesa w zadaniach tekstowych
Dziwne pytania, czyli pytania Fermiego dotyczące naszej szkoły.
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Szkoła Podstawowa nr 2 w Lubaczowie
BMI Body Mass Index.
Prezentację wykonali: Uczniowie klasy VI Rok szkolny 2009/2010
Egzamin ucznia klasy ósmej
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Program „Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród młodzieży Zespołu Szkół nr 5 w Wałbrzychu” Czytanie książek – to najpiękniejsza.
Tornister Warto zauważyć, że problem przeciążonych tornistrów szkolnych wynika  z kilku przyczyn: - Dzieci często noszą w plecakach więcej podręczników.
Wytyczne dotyczące problemu ciężkich tornistrów
NA TEMAT BEZPIECZNEGO Z KORZYSTANIA Z MEDIÓW
Nasza szkoła w liczbach
Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bielsku-Białej II Liceum Ogólnokształcące im. Adama Asnyka Bielsko-Biała.
Wytyczne dotyczące problemu ciężkich tornistrów
Wyniki ankiety nt. odżywiania przeprowadzonej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Rudach w dniu 8 września 2015 roku Oprac. Marta Depta.
Projekt pod tytułem: ,,Stop Smog”
do szkół ponadpodstawowych w województwie zachodniopomorskim
Przedstawiają uczniowie klasy II c
Matematyka Zadania i objaśnienia Jakub Tchórzewski.
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego
Liceum ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w żyrardowie
Prezentacja przygotowana na zajęcia z dziećmi w ramach
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
B&L Bags and Lumber Gdzie nas znajdziecie? XI Liceum Ogólnokształcące im. Rotmistrza Witolda Pileckiego w Białymstoku.
Sędzia Grupa I Dominika Antosik, Kamil Baryła,
Konferencja r. Rekrutacja na rok szkolny 2019/2020 do szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych w powiecie sierpeckim.
Zapis prezentacji:

Dziwne pytania, czyli pytania Fermiego dotyczące naszej szkoły Opracowali: Paweł Ptaszkiewicz Igor Krzemiński Daniel Leszczyński Maciej Turowiecki

Pytania Białe skarpetki: Płatki śniegu: Czy białe skarpetki noszone przez uczniów naszej szkoły pokryją całą podłogę sali gimnastycznej? Płatki śniegu: Czy wszystkie płatki śniegu znajdujące się na terenie szkoły, ułożone jeden za drugim są w stanie okrążyć kulę ziemską?

Białe skarpetki – dane: Dane potrzebne do obliczeń: Liczba uczniów - 420 Uczniowie noszący białe skarpetki - ½ wszystkich uczniów Śr. rozmiar stopy – 40 cm Pole powierzchni skarpetki (o rozmiarze 40) – 0,02 m2 Pole sali gimnastycznej – 16m*7 m= 112 m2

Białe skarpetki – obliczenia: Powierzchnia jaką zajmują białe skarpetki noszone przez uczniów z naszej szkoły: liczba uczniów nosząca białe skarpetki 420 * ½ = 210 powierzchnia zajmowana przez białe skarpetki uczniów 210 * 0,02 m2 * 2 = 8,4 m2

Białe skarpetki - wniosek 8,4 m2 ≠ 112 m2 Białe skarpetki noszone przez uczniów naszej szkoły nie wystarczą do pokrycia całej powierzchni sali gimnastycznej. !!! CIEKAWOSTKA !!! Aby zakryć całą podłogę sali gimnastycznej potrzeba: (112 : 2) : 0,02 = 2800 par białych skarpetek. Tym samym nasza szkoła powinna liczyć co najmniej 5600 uczniów 

Płatki śniegu - dane Dane potrzebne do obliczeń: Waga śniegu ( 1m3 ) ≈ 245 kg Grubość pokrywy śnieżnej ≈ 40 cm Waga 1 płatka śniegu ≈ 0,0001 kg Szerokość płatka śniegu ≈ 2 mm Powierzchnia terenu szkoły - 10000 m2 Obwód kuli ziemskiej ≈ 40 040 km

Płatki śniegu - obliczenia Ile kg śniegu jest na 1m2 ? 245 * 0,4 = 98 [kg] Ile kg śniegu jest na terenie szkoły ? 98 * 10 000 = 980 000 [kg] Ile płatków śniegu jest na terenie szkoły ? 980 000 : 0,0001 = 9 800 000 000 płatków Najdłuższy możliwy odcinek ułożony z płatków śniegu 9 800 000 000 * 2 = 19 600 000 000 [mm] = = 19 600 [km]

Płatki śniegu - wniosek 19 600 [km] < 40 040 [km] Ilość śniegu znajdującego się na terenie naszej szkoły nie jest wystarczająca do okrążenia Ziemi. !!! CIEKAWOSTKA !!! Aby okrążyć kulę ziemską potrzeba: 40 040 000 000 : 2 = 20 020 000 000 płatków śniegu. Oznacza to, że pokrywa śnieżna powinna mieć grubość = 0,817142857142857 [m] ≈ 0,82 m.

Literatura Dane dotyczące naszej szkoły zostały zaczerpnięte z sekretariatu (wymiary terenu szkolnego, sali gimnastycznej) oraz ankiety przeprowadzonej wśród uczniów (ilość uczniów nosząca białe skarpetki). Reszta informacji została zaczerpnięta z Internetu, w tym takich stron jak: http://pl.wikipedia.org/ http://www.fizyka.net.pl/ i innych.

Dziękujemy za poświęcenie uwagi naszej prezentacji.