Projekt Gimnazjalny Ocena sprawności fizycznej dziewcząt klas I Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Zarzeczu na podstawie wyników sprawności fizycznej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Diagnoza sprawności fizycznej
Advertisements

WADY POSTAWY ORAZ ĆWICZENIA KRĘGOSŁUPA W RAMACH CODZIENNEJ GIMNASTYKI
Przekształcanie jednostek miary
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
„Zabawy i gry w procesie nauczania pływania” Opracował: Rafał Szatkowski.
Niepewności pomiarowe. Pomiary fizyczne. Pomiar fizyczny polega na porównywaniu wielkości mierzonej z przyjętym wzorcem, czyli jednostką. Rodzaje pomiarów.
 Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy.
Wiadomości wstępneWiadomości wstępne Podstawowe wielkości fizyczne i ich zakres. Jednostki wielkości fizycznych Podstawowe wielkości fizyczne i ich zakres.
RZUTY WOLNE Szkolenie kandydatów na sędziów KURS 2011 Wydział Sędziowski Łódzki Związek Piłki Nożnej Opracował: Tomasz Radkiewicz.
Mgr Agnieszka Wnuk KRĘGOSŁUP Mgr Agnieszka Wnuk
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
Pomiar przyspieszenia ziemskiego za pomocą piłeczki tenisowej.
Porównywarki cen leków w Polsce i na świecie. Porównywarki w Polsce.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Pierwsza pomoc przedmedyczna. Aspekty prawne Zgodnie z 162 art. Kodeksu karnego: Zgodnie z 162 art. Kodeksu karnego: „Kto człowiekowi znajdującemu się.
„Zasady pomiaru poziomu glukozy we krwi za pomocą glukometru”
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
Czym jest gramofon DJ-ski?. Gramofon DJ-ski posiada suwak Pitch służący do płynnego przyspieszania bądź zwalniania obrotów talerza, na którym umieszcza.
Omdlenia Wykonała: Oliwia Musiał. Omdlenie  Krótkotrwała utrata przytomności wywołana przejściowym globalnym zmniejszeniem perfuzji mózgowej,  charakteryzuje.
# Analiza cech taksacyjnych drzewostanów przy wykorzystaniu technologii LIDAR 1 15 Sep 2010 Analiza cech taksacyjnych drzewostanów przy wykorzystaniu technologii.
Tydzień zdrowia i bezpieczeństwa pracy Ćwiczenia dla osób narażonych na obciążenie statyczne mięśni – praca siedząca Październik 2007.
Klasy VII i VIII w okresie przejściowym
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Test analizy wariancji dla wielu średnich – klasyfikacja pojedyncza
WYNIKI ZMIANY TWARDOŚCI ZIARNA PSZENICY W TRAKCIE PROCESU NAWILŻANIA
Logika dla prawników Podział logiczny.
Chcę więcej, mogę lepiej
WARSZTATY EKOLOGICZNE
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Komunikacja ze szkołą i nauczycielami - dziennik elektroniczny
EGZAMIN GIMNAZJALNY kwiecień 2017
Opracowanie wyników pomiaru
Sierpień 2017 roku.
Trening Funkcjonalno-siatkarski
terminologia, skale pomiarowe, przykłady
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Projekt Gimnazjalny Ocena sprawności fizycznej chłopców klas I Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Zarzeczu na podstawie wyników sprawności fizycznej.
KOMPONENTY ORAZ ZASADA DZIAŁANIA
Meteorologia.
WYZNACZANIE WARTOŚCI PRZYSPIESZENIA ZIEMSKIEGO
NABÓR DO I KLASY Z ROZSZERZONĄ ILOŚCIĄ GODZIN WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Optymalizacja programów Open-Source
Test Przygotowania Fizycznego Sędziów Futsalu
Jacek Kłeczek Instruktor NPR
Jak zważyć piórko?.
Klaudia Richert kl. IIc.
CEL: - Osiągnąć równość płci oraz wzmocnić pozycję kobiet
Dodawanie liczb całkowitych
TESTOWANIE I TESTY W BADANIACH PEDAGOGICZNYCH Opracowanie : Prof
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
Nasza szkoła w liczbach
Nowak Krzysztof KL. IV TI
SKAZANI NA SIEBIE CZY OBDAROWANI SOBĄ?
temat stwierdzenie Grafika SmartArt z obrazami na czerwonym tle
STUDIUM WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Szybkość-zdolność do wykonywania ruchów w najkrótszych odcinkach czasu
Przychodzi dziecko do szkoły i...
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY grudzień 2018
Lekcja 17 Temat: Budowa roweru Definicja roweru
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Autor: Magdalena Linowiecka
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Zasady wykonywania rysunków
Zapis prezentacji:

Projekt Gimnazjalny Ocena sprawności fizycznej dziewcząt klas I Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Zarzeczu na podstawie wyników sprawności fizycznej Międzynarodowego Testu Sprawności Fizycznej.

Projekt przygotowali: Sebastian Borcz Bartłomiej Drabik Marcin Dziurzyński Adrian Mazur Michał Potoczny Piotr Zięba Opiekun: dr Krzysztof Warchoł, prof. ośw.

Cel projektu: Celem badań było określenie poziomu sprawności fizycznej młodzieży Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Zarzeczu na podstawie prób Międzynarodowego Testu Sprawności Fizycznej

Bieg na dystansie 50 m Średni wynik: 9,14 s Najlepszy wynik: 7,96 s Najgorszy wynik: 10,60 s

Sposób wykonywania próby: Bieg 50 m - próba szybkości biegowej: a) wykonanie  Na sygnał "na miejsca" testowany staje nogą wykroczną za linią startową w pozycji startowej wysokiej (nie stosuje się startu niskiego). Następnie na sygnał "start" biegnie jak najszybciej do mety.  b) pomiar  Czas mierzy się z dokładnością do 1/10 sekundy. Liczy się wynik lepszy z dwóch wykonanych prób.  c) uwagi  Na każdego badanego przypada jeden mierzący czas. Bieżnia powinna być prosta, powinna posiadać tory, oraz znajdować się w dobrym stanie. Próby należy przeprowadzać w dobrych warunkach atmosferycznych - względnie bezwietrznych i przy optymalnej temperaturze powietrza.  d) sprzęt i pomoce  czasomierze, lista badanych.

Skok w dal z miejsca Średni wynik: 1,41 m Najlepszy wynik: 1,70 m Najgorszy wynik: 0,85 m

Sposób wykonywania próby: Skok w dal z miejsca - próba mocy (siły nóg):  a) wykonanie  Testowany staje za linią, po czym z jednoczesnego odbicia obunóż wykonuje skok w dal na odległość, do piaskownicy lub na materac.  b) pomiar  Skok mierzony w cm, wykonuje się dwukrotnie. Liczy się wynik skoku lepszego. Długość skoku zawarta jest pomiędzy linią skoku a ostatnim śladem pięt. c) uwagi  Skok z upadkiem w tył na plecy jest nieważny i należy go powtórzyć.  c) sprzęt i pomoce  Piaskownica lub 2 materace, taśma miernicza, kreda, lista badanych. 

Zwis na drążku Średni wynik: 8,36 s Najlepszy wynik: 12,48 s Najgorszy wynik: 0 s

Sposób wykonywania próby: Wytrzymanie w zwisie na drążku - próba siły rąk i barków:  a) wykonanie  Z przestawionego krzesła badany przechodzi do zwisu nachwytem o ramionach ugiętych. Dłonie winny znajdować się na szerokości barkowa Na sygnał "start" zaczyna się próba zwisu i trwa aż do zmęczenia. Podbródek w czasie trwania testu winien znajdować się wyraźnie nad drążkiem.  b) pomiar  Próba wykonywana jest l raz. Liczy się ilość wytrzymanych sekund w wspomnianej pozycji. Pomiar kończy się z chwilą, gdy podbródek znajduje się poniżej drążka.  c) uwagi  Drążek musi być tak usytuowany, by badany wykonywał próbę w pełnym zwisie.  d) sprzęt i pomoce  drążek lub poręcze, krzesło, magnezja. 

Bieg 4x10 m Średni wynik: 13,16 s Najlepszy wynik: 11,33 s Najgorszy wynik: 15,47 s

Sposób wykonywania próby:  Bieg zwinnościowy:  a) wykonanie  Na sygnał "na miejsca" badany staje na linii startu. Na komendę "start" biegnie do drugiej linii (odległość 10 m), podnosi z półkola klocek, po czym wraca na linię startu, gdzie kładzie klocek ( klocek nie może być rzucony). Następnie biegnie po drugi klocek i wracając kładzie go ponownie w półkolu.  b) pomiar  Próbę wykonuje się dwukrotnie. Liczy się lepszy czas, mierzony z dokładnością do 1/10 s Próba zostaje zakończona z chwilą, gdy drugi klocek znajduje się w półkolu.  c) uwagi  Próba zostaje unieważniona, gdy klocek jest do półkola wrzucony. Tak wykonaną próbę należy powtórzyć.  d) sprzęt i pomoce  czasomierze, dwa klocki o wymiarach 5x5x5 cm, półkole. 

Bieg 800 m Średni wynik: 4,25 min Najlepszy wynik: 3,31 min Najgorszy wynik: 6,28 min

Sposób wykonywania próby:  800 m - dla kobiet i dziewcząt. a) wykonanie  Na sygnał "na miejsca" badany staje za linią startu w pozycji startowej wysokiej. Na sygnał "start" biegnie odpowiadającym mu tempem do linii mety.  b) pomiar  Czas mierzy się z dokładnością do l sekundy  c) uwagi  Bieżnia powinna być równa i dobrze przygotowana. Próbę należy przeprowadzać w dobrych warunkach atmosferycznych -względnie bezwietrznych i przy optymalnej temperaturze powietrza.  d) sprzęt i pomoce  czasomierze, lista badanych 

Skłon tułowia w przód Średni wynik: 20,71 cm Najlepszy wynik: 28 cm Najgorszy wynik: 2 cm

Sposób wykonywania próby:  Skłon tułowia w przód - próba gibkości:  a) wykonanie  Badany staje na taborecie tak, by palce stóp obejmowały jego krawędź, stopy zwarte, kolana wyprostowane. Następnie wykonuje skłon w przód, zaznaczając jak najniżej palcami rąk ślad na przymocowanej w tym celu do taboretu podziałce.  b) pomiar  Próbę wykonuje się dwukrotnie, wynik odczytywany jest w cm.  c) uwagi  Sztywna podziałka jest tak umocowana, że jej 50 cm znajduje się na wysokości styku stóp z powierzchnią podpórki. Podpórka powinna mieć 15 cm wysokości i znajdować się 50 cm od ściany. W czasie wykonywania próby badany trzyma nogi wyprostowane. Skłon należy wykonać płynnie bez gwałtownych przyruchów.  d) sprzęt i pomoce podpórka (wys. 15 cm), podziałka o długości 100 cm.

WNIOSKI 1.Prowadzić systematyczny monitoring sprawności i wydolności fizycznej w kolejnych latach nauki szkolnej w gimnazjum. 2. Promować wśród młodzieży gimnazjalnej aktywny styl życia w czasie pozalekcyjnym i pozaszkolnym. 3. Organizować grupy kompensacyjne dla młodzieży o znacznie obniżonym poziomie sprawności fizycznej. 4. Popularyzować wśród dziewcząt i chłopców naszej szkoły ideę zrównoważonego rozwoju intelektualnego, moralnego, społecznego i fizycznego.