Komisje Dialogu Obywatelskiego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rodzice w szkole Andrzej Pery Kielce, grudzień 2011.
Advertisements

Najważniejsze zmiany w Ustawie o pożytku publicznym
Zebranie jako forma wymiany informacji
Koncepcja utworzenia Mazowieckiej Rady Działalności Pożytku Publicznego.
SAMORZĄD TERYTORIALNY.
Pozytywne doświadczenia współpracy organizacji pozarządowych z samorządem miasta Przemyśla Konferencja inaugurująca Działalność Powiatowych Rad Organizacji.
Podkomitet Monitorujący Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Jak powstaje ustawa?.
Młodzieżowa Rada Gminy Wartkowice
RODZICE W SZKOLE umocowania prawne.
Statut Młodzieżowej Rady Gminy Moszczenica
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
ZEBRANIE jako środek łączności organizacyjnej
Podkomitet Monitorujący Program Operacyjny Kapitał Ludzki Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego 10.
Rada Unii Europejskiej (fr. Conseil de l'Union européenne; ang
Liczba zadań sfery pożytku publicznego obejmuje obecnie 33 pozycje Wszystkie dotychczasowe zadania zostały na liście Dodatkowo włączono m.in.: - Działalność
Rada Rodziców jako organ szkoły
Statut Młodzieżowej Rady Gminy Moszczenica
Warszawa, r. Spotkanie Urzędu Dzielnicy Wola m.st. Warszawy z organizacjami pozarządowymi Powołanie Dzielnicowej Komisji Dialogu Społecznego.
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Procedura przyjmowania dokumentów rządowych według nowego Regulaminu pracy Rady Ministrów Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w.
Wspieranie sektora pozarządowego w powiecie mławskim cel: ROZWÓJ ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH I AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MIESZKAŃCÓW POWIATU MŁAWSKIEGO Spotkanie.
Funkcjonowanie LGD w PPL+ oraz nowym okresie Halina Siemaszko.
Propozycja zmian w dokumencie Zasady i tryb postępowania akredytacyjnego Bohdan Macukow.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Regionalny Program Operacyjny
Koncepcja statutu Aeroklubu Polskiego jako polskiego zwi ą zku sportów lotniczych Warszawa 26 maja 2007.
Jak według uczniów powinien funkcjonować Samorząd Szkolny?
Nowelizacja ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
PRAWO WTÓRNE ROZPORZĄDZENIA, DYREKTYWY, DECYZJE
SAMORZĄD UCZNIOWSKI A PRAWO
Grupa reprezentująca społeczność uczniowską danej szkoły (klasy), Wybrana w celu rozwiązywania ważnych problemów swego środowiska; Działa pod opieką i.
Walne zgromadzenie zgromadzenie wspólników Zagadnienia organizacyjno - prawne.
Ustrój samorządu terytorialnego
Tomasz Schimanek Współpraca samorządu lokalnego z organizacjami pozarządowymi w świetle nowelizacji Ustawy o działalności pożytku.
ZJAZD HUFCA Zgodnie z Uchwałą Rady Naczelnej ZHP
Zebranie jako forma wymiany informacji. Zebrania: są ważnym elementem komunikowania się w jednostkach organizacyjnych. W trakcie, których przekazywane.
Propozycja współpracy Pracodawców RP z regionalnymi partnerami 2 września 2015 r.
REGULAMIN STOWARZYSZENIA ZWYKŁEGO 1.Stowarzyszenie zwykłe nosi nazwę Stowarzyszenie Muzeum Jedwabnictwa Milanowskiego.. W dalszych postanowieniach regulaminu.
Regulamin Obrad Walnego Zgromadzenia Członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Zieleniec” Uchwalony na wszystkich częściach Walnego Zgromadzenia Członków SM.
Propozycje zmian w statucie stowarzyszenia LGD Partnerstwo Dorzecze Słupi Krzynia, 29 września
INFO: fundacjaoputw.pl Konsultacje społeczne definicji „organizacja senioralna”
BUDŻET OBYWATELSKI MIASTA STARACHOWICE NA 2016 ROK.
BUDŻET OBYWATELSKI MIASTA STARACHOWICE NA 2015 ROK.
SSA (2) PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz. USTAWA z dnia 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji.
Jak założyć organizację pozarządową? Od nitki do kłębka
I POSIEDZENIE KOMITETU MONITORUJĄCEGO REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO NA LATA CZERWCA 2015 r.
FORUM ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH 4 KWIETNIA 2016 WYBORY PRZEDSTWICIELI ORGANIZACJI DO MIELECKIEJ RADY DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO Wydział Spraw Społecznych.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Gdańska Rada Oświatowa Podstawa prawna powołania oraz kompetencje.
Organy kontrolne ZNP wyciąg ze Statutu. Wyciąg ze Statutu Art Organami kontrolnymi ZNP są: - Główna Komisja Rewizyjna, - Komisja Rewizyjna Szkolnictwa.
KOMISJE DIALOGU OBYWATELSKIEGO A POZNAŃSKA RADA DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO - zestawienie tabelaryczne.
Wykład 6 Prawo urzędnicze.
Konsultacje społeczne projektu
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Organy szkoły Rada Rodziców Dyrektor.
§ 3 Organami przedszkola są:
Program Współpracy m. st
autorstwa posłów z Klubu poselskiego Prawa i Sprawiedliwości
Naczelne a centralne organy administracji rządowej
Wybory związkowe w OM NSZZ „Solidarność” POiW RW
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Zasady funkcjonowania
Program Współpracy m. st
Wrocławska Rada Działalności Pożytku Publicznego
Wojewódzka Społeczna Rada Osób Niepełnosprawnych
PROJEKTY POWER
Zapis prezentacji:

Komisje Dialogu Obywatelskiego KTO ? Każda organizacja pozarządowa, prowadząca działalność statutową w ramach obszaru zainteresowania danej KDO. Urzędnicy i przedstawiciele jednostek organizacyjnych JAK ? Organizacja pozarządowa zgłasza chęć przystąpienia do KDO Przewodniczącemu, dołączając do zgłoszenia statut. Przewodniczący KDO, po uprzednim wyrażeniu opinii przez dyrektora właściwej komórki organizacyjnej Urzędu Miasta Poznania, informuje o przystąpieniu organizacji pozarządowej do KDO członków komisji. Dyrektor komórki organizacyjnej Urzędu Miasta Poznania deleguje przedstawicieli Miasta do KDO.

Komisje Dialogu Obywatelskiego KDO tworzona na czas nieokreślony ma charakter inicjatywno-doradczy może wyodrębniać tematyczne zespoły robocze KDO mogą obradować wspólnie (ustalają wówczas zakres, termin i formę współpracy) .

Komisje Dialogu Obywatelskiego Przewodniczący: wybierany większością głosów kieruje pracami KDO wybierany na dany rok kalendarzowy opcjonalnie wspierany przez prezydium (w skład którego wchodzą minimum jeden wiceprzewodniczący i jeden sekretarz) ustala termin i miejsce posiedzenia we współpracy z wydziałem posiedzenie Komisji może być również zwołane na wniosek co najmniej 3 członków Komisji .

Komisje Dialogu Obywatelskiego Obrady ogłoszenie o obradach na 7 dni przed spotkaniem porządek obrad Komisji przyjmuje się na początku każdego posiedzenia w drodze głosowania. Każdy z członków komisji ma prawo zgłosić propozycje do porządku obrad posiedzenia nie rzadziej niż raz na kwartał posiedzenia mogą odbywać się także w miejscach prowadzenia działalności przez organizacje pozarządowe głosowania odbywają się w trybie jawnym lub tajnym decyzje zapadają zwykłą większością głosów członków Komisji obecnych na posiedzeniu. W przypadku równej liczby głosów Komisja stara się wypracować konsensus. W sytuacji braku zgody Komisja nie zajmuje stanowiska w danej sprawie. .

Komisje Dialogu Obywatelskiego Obrady głosowania zwykłą większością głosów osób obecnych na spotkaniu. kworum wymagane dla ważności posiedzenia KDO stanowi 1/3 ogólnej liczby wszystkich członków, przy czy kworum nie może stanowić mniej niż 6 osób i jest zaokrąglane w górę do pełnej liczby członków. każdy przedstawiciel organizacji pozarządowej należącej do KDO podczas jej posiedzeń może reprezentować tylko jedną organizację i ma jeden mandat do głosowania protokół z obrad wraz z listą obecności .

Komisje Dialogu Obywatelskiego Wystąpienie z KDO/ Rozwiązanie KDO W przypadku nieobecności przedstawiciela danej organizacji pozarządowej na kolejnych trzech posiedzenia KDO Przewodniczący wystosowuje zapytanie do organizacji, czy podtrzymuje ona swoje członkostwo w KDO. Jeżeli organizacja nie uczestniczy w kolejnych dwóch posiedzeniach KDO po otrzymaniu zapytania, uznane jest to jako deklaracja wystąpienia i następuje skreślenie z listy członków KDO. Organizacja może zrezygnować z uczestnictwa w KDO poprzez złożenie do Przewodniczącego KDO pisemnej deklaracji wystąpienia z KDO. KDO ulega rozwiązaniu, jeśli na kolejnych trzech posiedzeniach liczba przedstawicieli organizacji pozarządowych należących do KDO wynosić będzie mniej niż 6.

Komisje Dialogu Obywatelskiego ZADANIA KDO: współpraca z właściwą merytorycznie komórką organizacyjną Urzędu Miasta Poznania w celu polepszenia i podwyższenia efektywności działań kierowanych do mieszkańców Miasta Poznania; opiniowanie dokumentów i projektów aktów prawnych wydawanych przez organy Miasta w zakresie działalności danej KDO; określanie potrzeb społecznych i sposobu ich zaspokajania; występowanie do organów Miasta Poznania z odpowiednimi wnioskami w zakresie swojej działalności;

Komisje Dialogu Obywatelskiego KDO A POZNAŃSKA RADA DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO aktywna współpraca, w tym opiniowanie projektów aktów prawnych na wniosek Rady przez KDO; przedstawiciele KDO mogą brać udział w posiedzeniach Rady z głosem doradczym; przedstawiciele KDO posiadają inicjatywę wnoszenia tematów do harmonogramu prac Rady

Komisje Dialogu Obywatelskiego KDO A RADA – „różnice w pigułce” KDO To zgodnie z ustawą zespół. KDO doradza i inicjuje. Współpracuje przy tworzeniu projektów. Przygotowuje opinie i wnioski. Skład KDO ma formułę otwartą (można przystąpić w każdej chwili). Kdo funkcjonuje w sposób ciągły. RADA Zgodnie z ustawą jest organem. Rada opiniuje i konsultuje. Przygotowuje uchwały, stanowiska, opinie. Skład Rady jest stały. Powoływana jest cyklicznie, co 2 lata. .