inżynierskie metody numeryczne D10/230, bszafran@agh.edu.pl konsultacje: piątki 14-15:30 http://galaxy.uci.agh.edu.pl/bszafran/imn0809 cel przedmiotu: przygotowanie do pracy w zakresie matematycznego modelowania zjawisk i urządzeń przy użyciu komputerów i metod numerycznych stosowanych w zagadnieniach techniki (inżynierii) i nauki
plan wykładu Szczegółowy program: galaxy.uci.agh.edu.pl/bszafran/imn0809/planw2009.pdf Szczególowy plan pokazuje z pliku Ta folia pojdzie na strone
Zalecana literatura Press, Numerical Recipes (The art of scientific computing). Haupt, Practical Genetic Algorithms. Weinberger, A first course in partial differential equations. Koonin, Computational Physics. Solin, Partial Differential Equations and the Finite Element Method. Zienkiewicz, Finite Element Method, its basis & fundamentals. Lienhard, A Heat Transfer Textbook. Sabersky, Fluid flow : a first course in fluid mechanics. Quarteroni, Numerical mathematics. Trefethen, Finite difference and spectral methods for ordinary and partial differential equations. Cichoń, Metody Obliczeniowe. Sewell, The numerical solution of ordinary and partial differential equations. Evans, Numerical Methods for Partial Differential Equations R.Grzymkowski, A.Kapusta, I. Nowak, D. Słota, Metody Numeryczne, Zagadnienia Brzegowe Schafer, Computational Engineering, Introduction to Numerical Methods związek wykładu z laboratorium staramy się aby był 1:1 (poza analizą stabilności schematów różnicowych i podobnymi zagadnieniami z teorii obliczeń)
Laboratorium. Semestr letni: Aktywność: oceniana na podstawie wyników i źródeł przesłanych prowadzącemu pod koniec zajęć. Dwie najsłabsze oceny z aktywności zostaną anulowane (proszę je rezerwować na nieobecności z powodu słabego stanu zdrowia, lub wypadków losowych). Raporty: pełne, lecz możliwe krótkie opisy uzyskanych wyników. Wstęp i wnioski mile widziane, lecz nie wymagane. Raport należy przysłać prowadzącemu w ciągu tygodnia od zajęć. Ocena ulegnie obniżeniu o 15%, aż osiągnie poziom 40%. Niżej już nie spada. Jedną z motywacji do wprowadzenia raportów jest umożliwienie studentom, którzy na zajęciach nie są wstanie dokończyć zadania, uzyskanie nie mniej niż połowy punktów z ćwiczenia. Pokazac egzamin z drugiego terminu
Laboratorium. Semestr letni: Sprawozdanie: każdy ze studentów powinien rozwinąć dwa raporty do pełniejszej formy, którą nazywać będziemy sprawozdaniem. Sprawozdanie ma zawierać wstęp opisujący problem, omówienie metody oraz wnioski z uzyskanych wyników. Sprawozdanie ma być zrozumiałe dla postronnego czytelnika i będzie oceniane nie tylko pod względem poprawności, ale również formy i oryginalności.
Laboratorium. Semestr zimowy: Część ćwiczeniowa i część projektowa [4 ostatnie zajęcia] N – liczba zajęć (około 14, ale różna dla każdej z grup) Sprawozdanie – jedno z zajęć, drugie z projektu Projekt: realizowany samodzielnie przez każdego studenta na temat uzgodniony z prowadzącym laboratorium Na realizacje projektu i przygotowanie sprawozdania rezerwujemy cztery ostatnie zajęcia. Dla osób, które wybiorą metody numeryczne jako kierunek dyplomowania sprawozdanie z projektu może stanowić pracę inżynierską.
Egzamin: pisemny (test), 5 zadań do rozwiązania. Ocena: 1/3 średniej z zaliczeń + 2/3 wyniku testu Przykład: osoba z dwoma czwórkami rozwiązuje 2 zadania na 5 1/3 80% + 2/3 40% >50 % (80 procent to górna granica widełek na ocenę dobrą) Z dwoma piątkami rozwiązuje półtora zadania 1/3 100% + 2/3 30 %>50 % [również zdaje] Wniosek: dobre zaliczenie bardzo pomaga zdać egzamin