Zastosowanie układów równań do rozwiązywania zadań tekstowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wielokąty foremne i obroty.
Advertisements

Własnośći symetrii osiowej i przesunięcia.
Funkcje tworzące są wygodnym narzędziem przy badaniu zmiennych losowych o wartościach całkowitych nieujemnych. Funkcje tworzące pierwszy raz badał de.
CIĄGI.
Ile rozwiązań może mieć układ równań?
WYKŁAD 6 ATOM WODORU W MECHANICE KWANTOWEJ (równanie Schrődingera dla atomu wodoru, separacja zmiennych, stan podstawowy 1s, stany wzbudzone 2s i 2p,
DZIAŁANIA NA LICZBACH NATURALNYCH
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Pisemne dzielenie liczb naturalnych
Macierze Maria Guzik.
Rozwiązywanie układów
1.
KLASA: czwarta TEMAT: Rozwiązywanie zadań z zastosowaniem pisemnego mnożenia i dzielenia przez liczby jednocyfrowe. OPRACOWAŁA: mgr Marzena Dura.
Stworzyli: Edyta Celmer I Marta Kałuża.
Działania na ułamkach zwykłych
Grupa 1 Sposoby rozwiązywania układów równań stopnia I z dwiema i z trzema niewiadomymi. Wykresy funkcji w szkole ponadgimnazjalnej.
Matematyka wokół nas Równania i nierówności
RÓWNANIA JAK SIĘ DO TEGO ZABRAĆ ?.
Egzamin gimnazjalny 2013 Matematyka
Układy równań 23x - 31 y = 1 x – y = - 8 x = -1 y - x = 1 x + y = 11
Opracowała: Joanna Wasiak
Ciąg liczbowy Ciąg arytmetyczny Ciąg geometryczny
mgr Anna Walczyszewska
Gdzie co jest? Cz. II. Kubek stoi na lewo od talerzyka. Pod kubkiem stoi filiżanka, a pod talerzykiem szklanka. Dzbanek stoi pomiędzy filiżanką i szklanką.
TWORZYMY ELIPSĘ Z PŁASZCZYZNY STOŻKOWEJ TWORZYMY ELIPSĘ Z PŁASZCZYZNY
Rozwiązywanie zadań tekstowych za pomocą równań.
Cechy podzielności liczb
Ułamki zwykłe – zadania kl. V
Zamiana jednostek Długości Czasu Masy.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
Ciekawostki o liczbach
Autorzy: Magda Jóźwik Adrianna Prokop
Ile rozwiązań może mieć układ równań?
Pisemne dzielenie liczb naturalnych.
Jak sprawdzić monotoniczność ciągu ?
PROCENTY.
Liczby Całkowite.
KINDERMAT 2014 „Matematyka to uniwersalny język, za pomocą którego opisany jest świat”
Liczby Ujemne.
Zadania z czekoladą.
DZIEŃ WESOŁEJ MATEMATYKI. DOWCIPY EGZAMINACYJNE W trakcie egzaminu student zapytał, czy może otworzyć okno. Profesor powiedział: - Proszę otworzyć. Orłów.
Matematyczne statki ABCDEFGHIJ 1 xxX 2 XX 3 XXX 4 Xx 5 xXX 6 XxX 7 xX 8 XxX 9 Xx 10 xxxXXxX.
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Działania na ułamkach dziesiętnych
w kwadracie stupolowym
Liczby naturalne i ułamki
Liczby 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, …(i tak dalej) nazywamy liczbami naturalnymi. Tak jak z liter tworzy się słowa, tak z cyfr tworzymy liczby. Dowolną.
Autor: Małgorzata Paszyńska
Parametry rozkładów Metodologia badań w naukach behawioralnych II.
Do czego służą układy równań? Budowanie układów równań.
Zapisywanie treści zadań za pomocą wyrażeń algebraicznych. Opracowała: Monika Grudzińska - Czerniecka.
Wyrażenia algebraiczne
Autor: Małgorzata Paszyńska
Procenty, stężenia, próby- zadania tekstowe. Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
ROZWIĄZYWANIE UKŁADÓW RÓWNAŃ
Rozwiązywanie układów równań Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Podział odcinka na równe części i w danym stosunku.
UŁAMKI ZWYKŁE ?.
Paweł Narloch, Mieszko Skrzypek i Hubert szybowski
ROZWIĄZANY REBUS STANOWI TEMAT LEKCJI
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
KLASOWY ZBIÓR ZADAŃ KLASA IIBG.
Gdzie co jest? Cz. II.
Gdzie co jest? Cz. II.
Gdzie co jest? Cz. II.
Zapis prezentacji:

Zastosowanie układów równań do rozwiązywania zadań tekstowych

Zastosowanie układów równań do rozwiązywania zadań tekstowych Przykład 1 Dwie siostry, Zosia i Krysia, mają razem 22 lata. Przed pięcioma laty Krysia była 3 razy starsza od siostry. Obliczmy, ile lat ma Krysia, a ile Zosia. X- Zosia Y- Krysia Razem x+y=22- pierwsze równanie

Zastosowanie układów równań do rozwiązywania zadań tekstowych Przykład 1 x+y=22- pierwsze równanie X-5- wiek Zosi przed 5 latami Y-5 - wiek Zosi przed 5 latami Krysia była wtedy 3 razy starsza, więc drugie równanie to y-5=3(x-5). Zatem układ równań wygląda następująco:

Zastosowanie układów równań do rozwiązywania zadań tekstowych Przykład 1 Zatem układ równań wygląda następująco:

Zastosowanie układów równań do rozwiązywania zadań tekstowych Przykład 1 Odp. Krysia ma 14 lat, a Zosia 8.

Zastosowanie układów równań do rozwiązywania zadań tekstowych Zad. 1 Suma dwóch liczb jest o 24 większa od ich różnicy, a potrojona druga liczba jest równa podwojonej liczbie pierwszej. Jakie to liczby?

Zastosowanie układów równań do rozwiązywania zadań tekstowych Zad. 2 Liczbę 36 rozłóż na sumę dwóch składników tak, aby dzieląc jeden ze składników przez 5, otrzymać drugi składnik.

Zastosowanie układów równań do rozwiązywania zadań tekstowych Zad. 3 Babcia zapytała braci, Stefana i Jasia, ile pieniędzy mają w skarbonkach. Stefan odpowiedział: „Gdy dam Jasiowi 10 zł, to będziemy mieli tyle samo”. Jaś odpowiedział: ”Gdy ja dam Stefanowi 20 zł, to będę miał połowę kwoty, którą będzie miał Stefan”. Ile pieniędzy miał Stefan, a ile Jaś?

Zastosowanie układów równań do rozwiązywania zadań tekstowych Zad. 4 Iwona czyta książkę na stronie, której numer jest liczbą dwucyfrową o sumie cyfr 7. Jeżeli przestawimy cyfry tej liczby, to otrzymamy liczbę mniejszą o 9. Którą stronę książki czyta Iwona?

Zastosowanie układów równań do rozwiązywania zadań tekstowych Zad. 5 Renata powiedziała: „Mam tylu braci, ile sióstr”, a jej brat Tomek stwierdził, że ma trzy razy tyle sióstr, ilu braci. Ilu było chłopców, a Ile dziewcząt w ich rodzinie? powodzenia!