Aktywny Młody Przemyślanin- Wybory parlamentarne debata.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
B UDOWANIE KOMPETENCJI DO WSPÓŁPRACY MIĘDZYSAMORZĄDOWEJ I MIĘDZYSEKTOROWEJ JAKO NARZĘDZI ROZWOJU LOKALNEGO I REGIONALNEGO Budowanie partnerstw- perspektywa.
Advertisements

Postawy polityczne przedsiębiorców Raport z badań.
Badania opinii publicznej
Racjonalność wyborcy a paradoks partycypacji Znaczenie instrumentalnej motywacji dla wyjaśnienia absencji wyborczej w 2005 roku i wysokiej frekwencji dwa.
„WEŹ KARTECZKĘ ODDAJ GŁOS… WRZUĆ DO URNY BĘDZIESZ GOŚĆ”
Wiedza i opinie Polaków na temat wyborów do Parlamentu Europejskiego
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Hej, nazywam się Sylwia Maciejewska i chodzę do klasy 3A. Myślę, że kojarzycie mnie ze szkolnych korytarzy i rozmaitej działalności w samorządzie.
1. Aby otrzymać prawo głosu należy podnieść rękę 2. Uczestnicy debaty zwracają się do siebie per Pan, Pani 3. Zakazane jest obrażanie lub wyśmiewanie.
Co rozumie Pan/Pani pod pojęciem demokracja?
Wyniki ankiety OPRACOWANIE : mgr Anna Krzewniak
Analiza wyników z testu sprawdzającego wiedzę ze znajomości lektury „Anaruk chłopiec z Grenlandii” Klasy 3a i 3b Rok 2012/2013.
Wybory na radnego.
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
Debata na temat samorządu i demokracji w szkole…
Wybory to podstawowy mechanizm demokracji, dzi ę ki któremu decydujemy o naszej przyszło ś ci. Poprzez oddanie głosu na jednego z kandydatów, którego popieramy.
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wypływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Natalia Barcz, Martyna Doziwska r.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
Frekwencja w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2004 i 2009 roku w obrębie kęckiej komisji wyborczej. Frekwencja w głosowaniu do Parlamentu.
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Dlaczego ten temat jest ważny?
Kwiecień 2014 r. Debata.
Różnorodna prezentacja kandydatów na przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego, a następnie oddanie głosu przez wszystkich uczniów szkoły, zapewnią demokratyczny.
Ankieta przeprowadzona w naszym mieście, okolicznych wsiach oraz szkole wśród młodzieży i pracowników.
Debata I LO w Zielonej Górze Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz.
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież brała udział w wyborach?
XX SESJA DO SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY. Nie ma nie-polityki. Wszystko jest polityką. Thomas Mann.
„Młodzi a polityka” Statystyki z ankiet
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Wyniki ankiety ,,Twój głos, Twój Europejski wybór- ankieta dotycząca udziału w wyborach do Parlamentu”
ANKIETA Badała aktywność młodych ludzi oraz została przeprowadzona na potrzeby debaty na temat „Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby prudnicka młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Gimnazjum nr 4 im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Tychach w projekcie „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY”
Wybory do Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej im. gen
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież z Biłgoraja brała udział w wyborach i życiu społecznym?
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WSRÓD MIESZKAŃCÓW GMINY KRASNE W DNIU 19 MARCA.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Sylwetka respondenta kobieta Zamieszkując a powiat nakielski lat Szkoła ponadgimnazjalna.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Ireneusz Piotr Wyszyński Stanisława Rucińska Anna Siemieniuk Olga Jurek Krzysztof Siemieniuk Maria Iwańska Sylwia Kamińska Monika Tymińska Maciej Bajdecki.
W ankiecie udział wzięli uczniowie klas III. Łącznie wzięło udział 30 osób, w tym 6 chłopców i 24 dziewczyny.
Młodzi aktywni. Czy to możliwe ?. Sondaż Czy interesujesz sie tym co sie wokół ciebie dzieje ?
Temat debaty: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
" Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?".
W ankiecie wzięło udział 72 uczniów z klas III Gimnazjum w Jedliczu.
Twój głos ma znaczenie. Jak zwiększyć aktywność młodzieży w naszej gminie?
DEBATA Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?

„Młodzi głosują”. WYBORY PREZYDENCKIE 2015 W szkolnych wyborach, które odbyły się w czwartek 30 kwietnia, wzięło udział 1415 szkół z całej Polski. Uprawnionych.
Symulacja wyborów do parlamentu Rzeczypospolitej w gimnazjum w Lubaszu.
WYBORCZY PIERWSZY RAZ Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród licealistów z okazji Światowego Dnia Wyborów w 2010 roku prezentację przygotował mgr Paweł Raźny.
Przeciwdziałanie narkomanii
Powody niskiej frekwencji głosów w Polsce
Zapis prezentacji:

Aktywny Młody Przemyślanin- Wybory parlamentarne debata

Czy jesteś gotowy do udziału w wyborach? ANKIETA

1. Czy zamierzasz wziąć udział w nadchodzących wyborach?

2. Skąd czerpiesz wiedzę na temat kandydatów biorących udział w wyborach?

3. Czy uważasz, że aktywność uczniów w szkolnych instytucjach demokratycznych ma wpływ na ich późniejsze zaangażowanie społeczne? (działalność polityczna, udział w wyborach, działalność samorządową i aktywność zawodową)

4. Jeżeli wybierasz się na wybory to dlaczego?

5. Jeśli nie wybierasz się na wybory to dlaczego? Uważasz że:

6. Dlaczego nie bierzesz udziału w głosowaniu? Najczęściej pojawiające się wypowiedzi uczniów: nie rozumiem systemu wyborczego (nie rozumiem co decyduje o tym, które osoby zostają wybrane) nie ma kandydatów/partii politycznych, których mógłbym/mogłabym obdarzyć zaufaniem wybory nie zmienią sytuacji społecznej, politycznej i gospodarczej kraju mój głos nic nie znaczy, i tak wygra ten, co ma znajomości

mój pojedynczy głos nic nie zmieni, nie ma wpływu na ogólny wynik wyborów nie wiem gdzie mógłbym oddać głos, mój lokal wyborczy jest za daleko zawsze mam coś ważniejszego do załatwienia, szkoda mi czasu jestem za młody/młoda - nie miałem/miałam prawa głosować nie potrafię podać przyczyny

7. Co ma wpływ na Twój udział w wyborach? Najczęściej pojawiające się wypowiedzi uczniów: opinia środowiska opinia kościoła treści wynikające z programów wyborczych jakość, klasa prowadzonej kampanii wyborczej kampania społeczna nawołująca do wzięcia udziału w wyborach

8. Czy zgadzasz się ze stwierdzeniem, że głosowanie w wyborach jest obowiązkiem każdego obywatela?

9. Czy zmiany w prawie wyborczym ułatwiające głosowanie są potrzebne?

10. Które ze zmian ułatwiłyby głosowanie?

11. Czy powinno nastąpić obniżenie wieku uzyskiwania praw wyborczych do 16 roku życia?