Klasy, pola, obiekty, metody. Modyfikatory dostępu, hermetyzacja

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Funkcje w PHP ABK.
Advertisements

C++ wykład 2 ( ) Klasy i obiekty.
C++ wykład 4 ( ) Przeciążanie operatorów.
Programowanie obiektowe
Deklaracje i definicje klas w C++ Składowe, pola, metody Konstruktory
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe
Klasy i obiekty.
Wzorce.
Prowadzący: mgr inż. Elżbieta Majka
Static, const, volatile.
Dziedziczenie. Po co nam dziedziczenie? class osoba { char * imie, char * imie, * nazwisko; * nazwisko;public: void wypisz_imie(); void wypisz_imie();
Programowanie w środowisku sieciowym
Programowanie obiektowe w Javie
OOP - programowanie zorientowane obiektowo w VB.NET
ODE Triggery. Wstęp n Triggery są trójką zdarzenie-warunek-akcja (event-condition- action). n Zdarzenia mogą być proste lub złożone, co zostanie omówione.
ODE Informacje wstępne. Pojęcia podstawowe n Obiektowa baza danych u język komunikacji u ziarnistość obiektów u identyfikacja obiektów n Transakcja -
Struktury.
C++ wykład 2 ( ) Klasy i obiekty.
Zasady zaliczenia Warunki uzyskania zaliczenia:
Języki programowania obiektowego
Wstęp do programowania obiektowego

T: Różnice pomiędzy programowaniem strukturalnym a obiektowym
Jerzy F. Kotowski1 Informatyka I Wykład 14 DEKLARATORY.
JAVA c.d.. Instrukcji wyboru SWITCH używamy, jeśli chcemy w zależności od wartości pewnego wyrażenia wykonać jeden z kilku fragmentów kodu. Jest to w.
WPROWADZENIE W ŚWIAT OBIEKTÓW
Andrzej Repak Nr albumu
Java – coś na temat Klas Piotr Rosik
Dziedziczenie Marek Serek Dziedziczenie Dziedziczenie to jeden z fundamentów programowania obiektowego. Umożliwia sprawne i łatwe wykorzystywanie.
Dziedziczenie Maciek Mięczakowski
Inicjalizacja i sprzątanie
JAVA.
Programowanie obiektowe Wykład 3 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/21 Dariusz Wardowski.
Programowanie obiektowe Wykład 6 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/14 Dariusz Wardowski.
Farseer Physics Engine. Farseer Physics Engine jest silnikiem fizycznym napisanym dla platformy.NET. Został on zainspirowany przez silnik Box2D znany.
Warsztaty C# Część 6 Grzegorz Piotrowski Grupa .NET PO
Przekazywanie parametrów do funkcji oraz zmienne globalne i lokalne
Programowanie obiektowe 2013/2014
Prasek Aneta, Skiba Katarzyna. Funkcje stałe const to takie funkcje, które nie mogą modyfikować stanu obiektu. Oznacza to, że funkcja stała nie może zmieniać.
Kurs języka C++ – wykład 3 ( )
Programowanie w języku C++
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Kurs języka C++ – wykład 4 ( )
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 2 ( ) Klasy i obiekty.
Klasy ( uzupełnienie ). Definicja klasy Klasa jest zbiorem logicznie powiązanych danych i funkcji, przeznaczonych do realizacji konkretnego zadania; Zamknięcie.
Programowanie obiektowe Wykład 9 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/15 Dariusz Wardowski.
Paweł Starzyk Obiektowe metody projektowania systemów
Dziedziczenie wielobazowe. dana klasa może mieć kilka bezpośrednich klas bazowych: dana klasa może mieć kilka bezpośrednich klas bazowych: kolorpołożenie.
Programowanie Zaawansowane
Dziedziczenie Wykład 7 Dziedziczenie sekwencyjne
Wykład 4 Programowanie obiektowe. Tworzenie własnych obiektów Słowo kluczowe this W JavaScript można tworzyć własne obiekty. Wykorzystuje się tu zapis.
Partnerstwo dla Przyszłości 1 Lekcja 27 Klasy i obiekty.
Wykład 2 Programowanie obiektowe. Programowanie obiektowe wymaga dobrego zrozumienia działania funkcji definiowanych przez użytkownika, w ten sposób będziemy.
Wykład 2 Klasa Zesp i jej hermetyzacja 1.Przykład definicji klasy Zesp 2.Zmiana definicji klasy 3.Zmienne i funkcje statyczne PO2-1 / 28.
Partnerstwo dla Przyszłości 1 Lekcja 28 Dziedziczenie i rodzaje dziedziczenia.
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 3 ( ) Przenoszenie Składowe statyczne Funkcje wbudowane Argumenty domyślne.
Inżynieria oprogramowania Wzorce konstrukcyjne WWW: Jacek Matulewski Instytut Fizyki, UMK.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Programowanie Obiektowe – Wykład 6
Przypomnienie wiadomości – kilka zadań
Delegaty Delegat to obiekt „wiedzący”, jak wywołać metodę.
Programowanie Obiektowe – Wykład 2
Kurs języka C++ – wykład 4 ( )
PGO Przeciążanie metod i konstruktorów
Zapis prezentacji:

Klasy, pola, obiekty, metody. Modyfikatory dostępu, hermetyzacja Akademia C# - Lab 3 Klasy, pola, obiekty, metody. Modyfikatory dostępu, hermetyzacja

Klasy Klasa to typ danych. Istnieją wbudowane klasy w platformę .NET, ale my możemy tworzyć własne Klasy zawierają pola i metody. Używasz klasy do tworzenia obiektu. Klasa to „projekt”.

Diagram klas

Obiekty Obiekty pomagają tworzyć strukturę kodu tak aby pomagała ona w rozwiązywaniu problemu. Późniejsza analiza i modyfikacja kodu jest zdecydowanie prostsza  Aby utworzyć obiekt klasy piszemy: NazwaKlasy nazwaObiektu = new NazwaKlasy(); Gdy tworzysz obiekt klasy to ma on jej wszystkie metody. Kiedy tworzysz obiekt na podstawie klasy to taki obiekt nazywamy instancją klasy.

Obiekt to instancja klasy

Metody Pomagają rozwiązywać problem. Umieszczamy je w klasach. Metody mogą zwracać wartość Gdy podamy typ metody to poprzez return musi ona cos zwracać (tego typu co jest deklaracja). Szkielet metody Wywołanie metody Przykład: WypiszTekst();

Metody statyczne Metoda statyczna jest to metoda klasy, która nie jest wywoływana dla konkretnego obiektu tej klasy

Metody statyczne

Argumenty domyślne

Metoda która coś zwraca

Przeciążanie metod Wywoływana jest metoda w zależności od typu podanego przez nas argumentu

Rekurencja Metoda może wywoływać inne metody a także a także samą siebie

Modyfikatory dostępu

Modyfikatory dostępu - metody

Modyfikatory dostępu dla pól klasy

Hermetyzacja Możemy zmienić nazwisko, bo jest to pole publiczne. Nie możemy zmienić zarobków, bo jest to pole prywatne.

Hermetyzacja Ogólnie: Tworzymy pola z modyfikatorem dostępu private Dostęp do pól obiektu jest możliwy tylko z wewnątrz tego obiektu (lub innego obiektu danej klasy) Ustawienie zmiennej na public oznacza, że można uzyskać do niej dostęp, a nawet zmienić ja z zewnątrz klasy – a tego przecież nie chcemy Pola publiczne piszemy z dużej litery, prywatne z małej

Konstruktory Załóżmy, że mamy taką klasę

Konstruktory Konstruktor jest wykonywany tylko raz – przy tworzeniu instancji.

Napiszmy sobie proste zadanie Napisz program, który tworzy klasę Prostokat, zawierającą dwie prywatne dane składowe: dlugosc, szerokosc, dwie prywatne metody: powierzchnia(), obwod() oraz metodę publiczną – Prezentuj() (która wyświetla powierzchnię i obwód prostokąta) i konstruktor inicjalizujący. W metodzie Main() zdefiniuj obiekt i uruchom dla niego metodę Prezentuj().