PWSZ Gniezno // codefly 2009 Łukasz Tomczak

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Język C Michał Małafiejski
Advertisements

Katarzyna Szafrańska kl. II ti
Zmienne i Typy.
Programowanie w języku C++. Jak napisać prosty program obliczeniowy lub grę komputerową? Zbigniew Nagórny Pracownia Komputerowa Wyższa Szkoła Humanistyczno-Przyrodnicza.
Język ANSI C Funkcje Wykład: Programowanie komputerów
Programowanie w środowisku sieciowym
Języki programowania C++
Informatyka Stosowana
formatowanie kodu źródłowego
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 3: Podstawowe elementy języka.
Funkcje Modularyzacja : program główny , funkcje Funkcje :
Język C proceduralny język programowania
Instrukcje Instrukcja : definicja obliczenia i określenie sposobu wykonania tego obliczenia. Program : ciąg instrukcji wykonywanych kolejno od pierwszej.
Metody numeryczne Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie do informatyki.
Programowanie imperatywne i język C Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie.
Programowanie imperatywne i język C
Programowanie imperatywne i język C Copyright, 2005 © Jerzy R. Nawrocki Wstęp.
Programowanie imperatywne i język C Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie.
Ćwiczenie (1) Dostosuj poniższy program do wymogów programu zaliczeniowego #include typedef struct{ char imie[30]; char nazwisko[50]; int rokUrodzenia;
Sprawy organizacyjne 1. Zasady zaliczenia przedmiotu
Podstawy programowania
Wykład 2 struktura programu elementy języka typy zmienne
Project made by Bartosz Rumiński Kl. III i rok 2007/2008.
PASCAL Dr Anna Kwiatkowska.
dr Anna Kwiatkowska Instytut Informatyki
Wprowadzenie do programowania w języku Turbo Pascal
Polsko – Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych
Metody Matematyczne w Inżynierii Chemicznej Wprowadzenie do laboratorium.
Programowanie w języku Fortran 95
Programowanie imperatywne i język C Copyright, 2006 © Jerzy R. Nawrocki Wstęp do.
Podstawy C# Grupa .NET PO.
Podstawy programowania
Metody Programowania Wykład
Podstawy programowania w języku C i C++
Podstawy programowania
Podstawy programowania. Język C i C++– podstawy Temat: 1
Podstawy programowania w języku C i C++
Wprowadzenie do programowania w językach C i C++
Podstawy programowania
Podstawy programowania
Podstawy programowania w języku C i C++
Programowanie Windows na przykładzie C# część 1
Java – wprowadzenie, typy danych, operatory
Jerzy F. Kotowski1 Informatyka I Wykład 14 DEKLARATORY.
Jerzy Kotowski Politechnika Wrocławska
Programowanie strukturalne i obiektowe
Programowanie strukturalne – język C
Historia Języka C Idea C pochodzi od języka BCPL, opracowanego przez M. Richardsa 1970 – język B stworzony przez K. Thompsona Język C wprowadzono po raz.
Podstawy informatyki 2013/2014
  ELEMENTY JĘZYKA JAVA komentarze w Javie, słowa kluczowe i operatory, proste typy danych, tablice, podstawowy zestaw instrukcji.
Podstawy programowania
Podstawy języka Instrukcje - wprowadzenie
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Zmienne i typy danych w C#
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 1 ( ) Łagodne wprowadzenie do języka C++
Programowanie strukturalne – język C - wprowadzenie
Technologie internetowe Wykład 5 Wprowadzenie do skrytpów serwerowych.
1 Zagadnienia na egzamin. 2 Język C podsumowanie Struktura programu w języku C Zmienne, Stałe Operacje arytmetyczne Operatory logiczne Priorytety operatorów.
Programowanie imperatywne i język C Copyright, 2007 © Jerzy R. Nawrocki Wstęp do.
Wstęp do programowania Wykład 2 Dane, instrukcje, program.
1 Opisy funkcji Adres strony WWW : html (należy odszukać hyperlink Function Index) (
Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła Jerzego Matuszyka Podstawy.
Grzegorz Cygan Wstęp do programowania mikrosterowników w języku C
Programowanie Obiektowe – Wykład 1
Akademia C# - Lab2 Zmienne, instrukcje warunkowe, pętle, debugger,
Wprowadzenie do programowania obiektowego
Dane, zmienne, instrukcje
Język C++ Typy Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła Jerzego.
Zapis prezentacji:

PWSZ Gniezno // codefly 2009 Łukasz Tomczak

Czym jest C? Trzecią literą alfabetu łacińskiego Językiem programowania – imperatywny – strukturalny – następca języka B

Historia 1972r. - pojawienie się C, Dennis Ritchie 1973r. - implementacja jądra UNIX 1978r. - publikacja dokumentacji języka C 1980r. - C dominującym językiem programowania 1983r. - pojawienie się C++, Bjarne Stroustrup Więcej: PWSZ Gniezno // codefly 2009

Przykładowe programy UNIX oraz Linux Microsoft Windows Symbian OS Mozilla Firefox Opera Gadu Gadu

Przykładowe IDE Microsoft VisualStudio Qt Creator Borland C++ Builder Eclipse IDE for C/C++ Developers NetBeans C/C++

Ogólna struktura // Pliki nagłówkowe #include "stdio.h" // Część główna void main() { // instrukcje }

Komentarze // Komentarz liniowy /* Komentarz blokowy, który może zajmować wiele linii */

Typy liczb całkowitych char signed-128, +127 unsigned0, 255 short signed-32768, unsigned0, int, long signed , unsigned0, long signed , unsigned0,

Typy liczb zmiennoprzecinkowych float-3,4*10 -38, 3,4*10 38 precyzja cyfr double-1,8* , 1,8* precyzja cyfr long double-1,7* , 1,7* precyzja cyfr

Deklaracja zmiennych int a; double b, c; unsigned long x; unsigned float y;

Definicja zmiennych int a = 7; double b = 0.5, c = ; unsigned long x = ; unsigned float y = 0.75;

Stałe const int dni_tygodnia = 7; const float PI = ; const float podatek = 0.22;

Operacje arytmetyczne int a = 3; int b = 8; int c = a + b; int d = a – b; int e = a * b; float f = a / b; int g = a++ - b; // a = 4; g = -4; int h = ++a – b; // a = 5; h = 8; a += --b; // a = 13; b = 7;

Typy pochodne enum dni {po, wt, sr, cz, pt, so, nd}; struct wspolrzedne { int x; int y; }; union liczba { int mala_liczba; // 4 bajty long long duza_liczba; // 8 bajtów };

Tablice int lotto[6] = {8, 9, 13, 24, 37, 40}; int tablica2d[4][4]; double tablica3d[3][4][5]; char nazwisko[64] = Kowalski;

Wskaźniki char *znak; int *a, *b, *c; double *x; int liczba = 10; a = &liczba; int **y;

Instrukcja warunkowa bool flaga = true; // zmienna logiczna true / false if(flaga){ // wykona się, gdy flaga = true; }else{ // wykona się, gdy flaga = false; } if(a == b && (b > c || b <= d) ){ }

Instrukcja decyzyjna char opcja[9] = druga; switch(opcja){ case pierwsza: // instrukcje break; case druga: // instrukcje break; default: // instrukcje break; }

Pętle - while int a = 0; while(a < 5){ // instrukcje a++; }

Pętle - do … while bool flaga = false; do{ // instrukcje }while(flaga);

Pętle - for for(int i = 0; i < 5; i++){ // instrukcje } for(int i = 5; i > 0; i--){ // instrukcje }

Funkcje int poleKwadratu(int a){ return a * a; } void napis(){ printf(Przykładowy napis!); }

Przydatne linki