Autor prezentacji: Piotr Beling

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DOWODY TWIERDZENIA PITAGORASA.
Advertisements

Aukcja o dolara $$$ P. Jaworska W. Filipowicz.
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 5: Typy porządkowe, wyliczeniowe i okrojone. Definiowanie.
Pisemne dodawanie i odejmowanie liczb naturalnych
Na czym polega spalony??.
Dariusz Odejewski Krzysztof Wójcik
Dodawanie i odejmowanie wektorów
Ustawienia na boisku
Zapis informacji Dr Anna Kwiatkowska.
Zmiany Przepisów Gry w Piłkę Nożną /2013
KOSZYKÓWKA.
Temat: Mnożenie i dzielenie
AMBER. CEL -Podbicie jak największej ilości zamków i wiosek -Obronienie swojego zamku przed sąsiadami.
Poker vs Inwestowanie czyli zielony stolik kontra czerwone szelki
Prezentacja multimedialna dla uczniów
Teoretyczne i praktyczne aspekty realizacji komputerowego systemu do  licytacji i rozgrywki brydzowej - czesc II Szymon Piądłowski.
Łódź, 3 października 2013 r. Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ Podstawy Programowania Złożona składnia języka C++
A. Sumionka. Starodawna gra marynarska; Gra dwu i wieloosobowa; Gracze wykonują ruchy naprzemian; Złożona ze stosów, w których znajduje się pewna ilość
Instrukcja UEFA Dotyczy Art. 11 i Art lipca 2005r. Kolegium Sędziów Warmińsko-Mazurskiego Związku Piłki Nożnej.
Gry dydaktyczne z fizyki
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących
Piłka nożna.
RACHUNEK PRAWDOPODOBIEŃSTWA
INSTRUKCJA DO GRY 1. Gra przeznaczona jest dla maksymalnie trzech graczy. 2. Celem gry jest dotarcie do ostatniego pola, oznaczonego napisem „META”, szybciej.
Popular sport in Poland
Kalendarz Majów Wyk..
Mistrzostwa Szkoły w Badmintona Dziewcząt
K o s t k a i k a R u b.
Szkoła Podstawowa w Wojaszówce
Wypełnianie obszaru.
Sprawozdanie z zawodów sportowych przeprowadzonych w Zespole Szkół w Radomyślu Wielkim dnia w ramach akcji „Rusz się człowieku” z inicjatywy.
Piłka nożna GRA ZESPOŁOWA
20 zadań na temat „W drodze do szkoły” Kacper Kozyra – klasa 4m
,,Dzień sportowy’’ Uczniowie wykonujący projekt Kl. IIa:
Gry matematyczne Opracowały: Nikola Hodur Julia Szumniak.
Aktualne wytyczne dotyczące Art.XI Warszawa, styczeń 2015.
NIM gra Beata Maciejewska Monika Mackiewicz.
Autokształty listwy rysunkowej
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
` Nasza pasja dodaje nam skrzydeł, unosi nas ponad wszystko..
Piłka siatkowa.
Kości zostały rzucone Suma oczek.
Gra 1x1 z elementami szybkości + uporządkowany „chaos”
Tablice Zajęcia 8. Definicja Tablica (z ang. array) jest zmienną złożoną, która składa się z ciągu elementów tego samego typu. W pamięci komputera tablica.
Autor: Michał Salewski
Monopol Wykonały: Natalia Tyburska Marcelina Falkowska.
ZAWODNIK PRZY SIATCE CZĘŚĆ 1. PONAD SIATKĄ Opracowanie Wojciech Maroszek z wykorzystaniem FIVB Multimedia Teaching Material 2015.
Wykład Rozwinięcie potencjału znanego rozkładu ładunków na szereg momentów multipolowych w układzie sferycznym Rozwinięcia tego można dokonać stosując.
SZTUCZNA INTELIGENCJA
Wstęp Liga Światowa siatkarzy – cykliczne, międzynarodowe rozgrywki w piłce siatkowej mężczyzn, organizowane corocznie (od roku 1990) przez Międzynarodową.
Tajemnicze pismo Potrzebne: Działanie
Autorzy: Gabriela Gasyna, Agata Szewczak, Anna Szewczyk
Art.11 PG - Spalony Autorzy: Zbigniew Przesmycki Maciej Wierzbowski.
Analiza portfeli dwu- oraz trzy-akcyjnych. Portfel dwóch akcji bez możliwości krótkiej sprzedaży W - wartość portfela   W = a P 1 + b P 2   P 1 -
Copyright (c) PortalMatematyczny.pl. Strona Główna Co to jest hazard ? Gry hazardowe Legenda: Slajd końcowy Strona G ł ówna Przejdź do strony głównej.
♠A♥A♦A♣A♠A♥A♦A♣A NESW Rozdawał:N Kontrakt:3BA Ty:N Lewy NS:0 Lewy WE:0 ♠A♥A♦A♣A♠A♥A♦A♣A ♠A♥A♦A♣A♠A♥A♦A♣A ♠A♥A♦A♣A♠A♥A♦A♣A A♣A♣ A♣A♣ A♣A♣
ZASADY GRY: Kierunki programowe ZHP. CEL GRY Zrealizowanie (zdobycie) wszystkich kierunków programowych, poprzez cechy metody harcerskiej.
Kamila Szczepańska Promotor: mgr inż. Andrzej Ptasznik Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki Warszawa, 2015.
Kalendarz i zegar.
Liczbami naturalnymi nazywamy liczby 0,1,2,3,..., 127,... Liczby naturalne poznaliśmy już wcześniej; służą one do liczenia przedmiotów. Zbiór liczb.
Zmienne typy danych w VBA. MS Excel – typy danych w języku programowania VBA.
SET gra karciana polegająca na znajdywaniu trójek kart (ang. set – „zestaw”).
- dyscyplina sportu drużynowego, w której dwie pięcioosobowe drużyny grają przeciwko sobie próbując zdobyć punkty umieszczając piłkę w koszu.
SPORT!! Sport – forma aktywności człowieka, mająca na celu doskonalenie sprawności fizycznych w ramach współzawodnictwa, indywidualnie lub zbiorowo, według.
Bioróżnorodność wokół nas
AMBER.
Scenariusz lekcji matematyki klasa II gimnazjum
Szkoła Podstawowa w Wojaszówce
ZESPÓŁ ĆWICZĄCY: 20 zawodników + 2 bramkarzy PRZYBORY: 20 piłek, 2 drabinki do ćwiczeń koordynacyjnych, kamizelki (2 kolory), znaczniki,
G Staś Toporkiewicz
Zapis prezentacji:

Autor prezentacji: Piotr Beling Brydż – zasady gry Autor prezentacji: Piotr Beling

Wstęp Brydż to gra w karty dla czterech osób (dwóch drużyn dwuosobowych) Partnerzy (z jednej drużyny) siedzą naprzeciwko siebie

Wstęp 52 karty z tali zostają po równo rozdzielone (rozdane) pomiędzy zawodników, w ten sposób każdy otrzymuje 52/4=13 kart Swoich kart (w początkowej fazie gry) nie wolno ujawniać!

Fazy gry: Pojedyncze rozdanie składa się z następujących faz: Licytacji Rozgrywki Ustalenia i zapisania wyniku

Faza licytacji - wstęp Drużyny licytują rozdanie, deklarując ile lew („sztychów”, czwórek kart) i przy jakim kolorze atutowym wezmą Przedstawiciel drużyny która wygrała licytację (zadeklarowała większą ilość lew) staje się rozgrywającym

Faza rozgrywki - wstęp Rozgrywający stara się zrealizować kontrakt, tzn. wziąć zadeklarowaną ilość lew: Jeśli mu się to uda, jego drużyna dostanie za rozdanie punkty Jeśli nie, to punkty otrzyma drużyna przeciwna

Faza zapisu Wynik rozdania jest funkcją poprzednich faz gry i przyjętego sposobu zapisu Najbardziej popularny (w brydżu towarzyskim) jest zapis robrowy (brydż robrowy)

Licytacja – zasady (I) Gracze zabierają głos w licytacji po kolei, zgodnie z tym jak siedzą, w kolejności zgodnej z kierunkiem ruchu wskazówek zegara Licytację rozpoczyna rozdający (tj. gracz który rozdawał karty)

Licytacja – możliwe odzywki (i ich klasyczne znaczenie) Odzywki deklarujące określoną ilość lew i kolor atu (od 1♣ do 7BA), np. 2♥ oznacza deklaracje wzięcia 2+6=8 lew przy kierowym kolorze atu (6 to stała). pas –oznacza niechęć do wyższej licytacji (akceptuje ostatni kontrakt) kontra, rekontra –propozycja podwojenia stawki (zapisu)

Licytacja – zasady (II) Nie wolno deklarować mniej (ani tyle samo) niż zostało dotychczas zadeklarowane (mniej, tzn. mniej lew lub tyle samo lew ale w niższy kolor) Trzy pasy z rzędu poprzedzone dowolną odzywką (w tym pasem) kończą licytację

Hierarchia kolorów Podczas licytacji kolory (od najmłodszego) to: trefl (♣), karo (♦), kier (♥), pik (♠), bez atu (BA) BA oznacza chęć gry bez koloru atu Podobna hierarchia (z tym że pik jest najmłodszy a nie najstarszy) obowiązuje w innych grach, np. poker, tysiąc…

O kontrowaniu i rekontrowaniu: Skontrować można tylko wtedy gdy przeciwnicy ostatnio coś zalicytowali i nasz partner ich (jeszcze) nie przelicytował Kontra jest propozycją gry o podwójną stawkę Po kontrze przeciwnicy mogą jeszcze podwoić stawkę (rekontra) –będzie x4

Przykład licytacji: Gracz N rozdawał (i spasował) E otworzył 1♥ S przelicytował go oferując wzięcie tylu samo lew (7) ale w starszy kolor (piki) W zadeklarował lewe więcej i po 3 pasach para EW wygrała licytacje (teraz W musi wziąć 8 lew, a ♦ jest kolorem atu) W N E S - 2♦ pas 1♥ 1♠

Przykłady licytacji Poprawnej: Niepoprawnej: (gracz N dał odzywkę niewystarczającą, bo ♣ są młodsze od ♦) W N E S pas 3BA ktr 1BA W N E S - 2♦ pas 2♣ 1♥ 1♠ Sędzia! W N E S pas

Rozgrywka (I) Rozgrywającym staje się ten z graczy drużyny która wygrała licytację, który jako pierwszy zalicytował kolor gry W przykładzie obok kontrakt 2BA z kontrą rozgrywać będzie S W N E S - 2♦ pas 2BA 1♥ ktr 1BA

Rozgrywka (II) Prawo pierwszego wistu („wyjścia”) ma przeciwnik siedzący po lewej stronie rozgrywającego. Wybiera on jedną z swoich kart i ujawnia ją (wistuje w nią). Następnie partner rozgrywającego ujawnia wszystkie swoje karty (wykłada je na stół) i staje się „dziadkiem”, jego kartami dysponuje rozgrywający

Rozgrywka (III) Rozgrywający nazywa jedną z kart które wyłożył jago partner („dziadek”), tym samym dokładając ją do konstruującej się lewy (pełną lewe stanowią 4 karty) Kolejną kartę do tej lewy dokłada przeciwnik z prawej, a ostatnią sam rozgrywający

Rozgrywka (IV) Zawodnik który dołoży najwyższą kartę (lub najwyższe atu) do lewy, bierze tą lewę i ma prawo rozpocząć następną (zawistować) Karty z każdej lewy są odkładane na bok i nie biorą udziału w dalszej rozgrywce Rozgrywka kończy się gdy gracze nie posiadają już kart

Lewy – zasady konstruowania Karty do lewy zawodnicy dokładają kolejno, w kolejności „zegarowej” Zawistować można w dowolną z posiadanych kart Karty do lewy trzeba dokładać „do koloru” (chyba że się nie ma, wtedy można dołożyć dowolną z posiadanych kart) Nie ma obowiązku nadbijania

Lewy – zasady brania Lewe bierze gracz który dołożył do niej najwyższego atuta (tzn. karte koloru atutowego) Jeśli w lewie nie występują atuty, bierze ją ten gracz który dołożył najwyższą kartę w kolorze wistu (pierwszej karty w lewie) Hierarchia kart wewnątrz koloru (od najstarszej): as, król, dama, walet, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2

Lewy – zasady brania (przykłady) Karta od gracza: Kto bierze przy grze w: W N E S ♣ ♦ ♥ ♠ BA W♥ A♥ 3♥ 8♥ 2♦ 4♣ 8♦ 7♦ 9♠ A♠ 6♦ 6♣ Podkreślono kartę wistu