Algorytm Dijkstry Podano graf Zdefiniowano jego listę sąsiedztwa 1 2 3

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Algorytmy sortowania i porządkowania
Advertisements

Algorytmy – c.d. złożoność algorytmów struktury danych
DOMINOWANIE W GRAFACH Magdalena Lemańska.
ALGORYTMY GRAFOWE.
Algorytmy rastrowe Algorytmy konwersji Rysowanie odcinków
Wykład 6 Najkrótsza ścieżka w grafie z jednym źródłem
Minimalne drzewa rozpinające
Algorytm Dijkstry (przykład)
PODSUMOWANIE.
ALGORYTMY I STRUKTURY DANYCH
-skeletony w przestrzeniach R 2 i R 3 Mirosław Kowaluk Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytet Warszawski.
Analiza techniczna wykład 7
WYKŁAD 2. Kolorowanie wierzchołków
WYKŁAD 7. Spójność i rozpięte drzewa
KOLOROWANIE MAP.
Teoretyczne podstawy informatyki
Promotor: dr inż. Leszek Koszałka Autor: Markuszewski Kamil
Materiały pomocnicze do wykładu
Eliminacja powierzchni niewidocznych Wyznaczanie powierzchni widocznych Które powierzchnie, krawędzie i punkty są widoczne ze środka rzutowania (albo wzdłuż.
Macierz incydencji Macierzą incydencji grafu skierowanego D = (V, A), gdzie V = {1, ..., n} oraz A = {a1, ..., am}, nazywamy macierz I(D) = [aij]i=1,...,n,
Algorytmy grafowe Reprezentacja w pamięci
Propozycje zmian do Regulaminu Wyścigów Kajakarstwa Klasycznego
Sieci neuronowe jednokierunkowe wielowarstwowe
FP-Growth Adam Pieśkiewicz Kamil Niezręcki Krzysztof Grześkowiak
FP-Growth Adam Pieśkiewicz Kamil Niezręcki Krzysztof Grześkowiak Michał Kucal
FP-Growth Adam Pieśkiewicz Kamil Niezręcki Krzysztof Grześkowiak Michał Kucal
WYKŁAD 7. Spójność i rozpięte drzewa Graf jest spójny, gdy dla każdego podziału V na dwa rozłączne podzbiory A i B istnieje krawędź z A do B. Definicja.
RODZAJE ALGORYTMÓW Źródło: Jolanta Pańczyk - Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla gimnazjum. Część II.
Trójkąty ich rodzaje i własności
Inżynieria Oprogramowania
SKIEROWANE Marek Bil Krzysztof Fitrzyk Krzysztof Godek.
Analiza sieciowa przedsięwzięć
IV OTWARTE MISTRZOSTWA OPOLA W PROGRAMOWANIU ZESPOŁOWYM
Graf - jest to zbiór wierzchołków, który na rysunku przedstawiamy za pomocą kropek oraz krawędzi łączących wierzchołki. Czasami dopuszcza się krawędzie.
Algorytmy i struktury danych
Graniastosłupy.
Graniastosłupy.
Temat: Opis prostopadłościanu i sześcianu.
Figury płaskie I PRZESTRZENNE Wykonała: Klaudia Marszał
Reprezentacja grafów i operacje na grafach na przykładzie algorytmu Dijkstry i algorytmu na odnajdywanie Silnych Spójnych Składowych Temat Opracowali:
nieformalnie: Prawie o tym jak mierzyć zawartość cukru w cukrze...
Rodzaje, przechodzenie grafu
ALGORYTMY ROZWIĄZYWANIA GIER C.D.
autorzy: Michał Przykucki Małgorzata Sulkowska
Najkrótsza ścieżka w grafie Algorytm Dijkstry
M Jak Matematyka Pt."Pola i Obwody" Reżyseria Natalia Orlicka
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Algorytm Dijkstry 1 Zbiory: T - zbiór wierzchołków
Spis treści W świecie algortmów -Budowa algorytmu
Algorytmy i Struktury Danych
Geometria obliczeniowa Wykład 13 Planowanie ruchu 1.Znajdywanie ścieżki między dwoma punktami. 2.Ruch postępowy robota wielokątnego na płasz- czyźnie.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Czy pamiętasz ?.
Algorytmy i Struktury Danych Grafy
Algorytmy grafowe Minimalne drzewa rozpinające
Algorytmy równoległe Algorytm równoległy pozwala na wykonywanie w danej chwili więcej niż jednej operacji. EREW - wyłączny odczyt i wyłączny zapis; CREW.
Przeszukiwanie wszerz
Literatura podstawowa
Portal edukacyjny A.Ś. Tworzenie kwerend w programie Access.
Grafy.
Co to jest wysokość?.
Pojęcia podstawowe c.d. Rachunek podziałów Elementy teorii grafów
Analiza Sieci Społecznych
1.problem próbkowania (sampling problem) dobór charakterystycznych punktów powierzchni w celu uzyskania najlepszego efektu przy minimalizacji ilości danych.
Działania na grafach Autor: Anna Targońska.
Macierzowe systemy kodowania konstytucji cząsteczki
627.Dwa zwierciadła sferyczne wklęsłe o ogniskowych f1=24cm i f2=16cm ustawiono naprzeciw siebie tak, że ich wierzchołki znalazły się w odległości d=1,2m.
Co do tej pory robiliśmy:
Algorytmy i struktury danych
ALGORYTMY I STRUKTURY DANYCH
Zapis prezentacji:

Algorytm Dijkstry Podano graf Zdefiniowano jego listę sąsiedztwa 1 2 3 4 5 6 7 8 2 5 4 NULL 1 5 8 3 NULL 7 7 3 5 7 6 8 7 1 8 7 NULL 2 8 1 2 7 1 4 6 20 8 14 5 14 3 NULL 7 5 1 4 8 3 7 6 3 7 2 NULL 4 3 6 20 3 8 4 20 5 3 NULL 3 1 5 2 8 7 NULL 2 3 3 7 4 14 7 NULL

7 7 3 Węzeł 1 2 3 4 5 6 7 8 K  0 0  P -1  O 2 8 1 2 7 5 14 3 7 5 1 4 8 4 3 6 20 Węzeł 1 2 3 4 5 6 7 8 K  1 0  P brak  -1  O Start: Określenie węzła startowego -> s=1, Ustawienie koloru wierzchołka s na 1, Ustawienie poprzenika s na brak, Ustawienie odległości do wierzchołka s na 0.

Z wszystkich wierzchołków szarych wybieramy ten do którego dotychczasowa droga byłą najkrótsza. Z listy sąsiedztwa tego wierzchołka analizujemy drogi do wszystkich nie czarnuch wierzchołków 7 7 3 Węzeł 1 2 3 4 5 6 7 8 K  1 0  P brak  -1  O 2 8 1 2 7 5 14 3 7 5 1 4 8 4 3 6 20 7 7 3 2 8 1 2 7 Węzeł 1 2 3 4 5 6 7 8 K  2 1  0  P brak  -1  O 5   4 5 14 3 7 5 1 4 8 4 3 6 20

Z wszystkich wierzchołków szarych wybieramy ten do którego dotychczasowa droga byłą najkrótsza. Z listy sąsiedztwa tego wierzchołka analizujemy drogi do wszystkich nie czarnuch wierzchołków 7 7 3 2 8 1 2 7 Węzeł 1 2 3 4 5 6 7 8 K  2 1  0  P brak  -1  O 5   4 5 14 3 7 5 1 4 8 4 3 6 20 7 7 3 2 8 1 2 7 Węzeł 1 2 3 4 5 6 7 8 K  2 1  0  2  P brak  -1  4  O 5   4 24  18  5 14 3 7 5 1 4 8 4 3 6 20

Z wszystkich wierzchołków szarych wybieramy ten do którego dotychczasowa droga byłą najkrótsza. Z listy sąsiedztwa tego wierzchołka analizujemy drogi do wszystkich nie czarnuch wierzchołków 7 7 3 2 8 1 2 7 Węzeł 1 2 3 4 5 6 7 8 K  2 1  0  2  P brak  -1  4  O 5   4 24  18  5 14 3 7 5 1 4 8 4 3 6 20 Suma drogi do węzła 8 przez węzeł 2 jest krótsza (droga do węzła 2 wynosi 5 -> czyli 5+3 = 8) od obecnie wyznaczonej dlatego następuje relaksacja krawędzi. 7 7 3 2 8 1 2 7 Węzeł 1 2 3 4 5 6 7 8 K  2 2  0  1  P brak  -1  4  O 5   4 24  8  5 14 3 7 5 1 4 8 4 3 6 20

Z wszystkich wierzchołków szarych wybieramy ten do którego dotychczasowa droga byłą najkrótsza. Z listy sąsiedztwa tego wierzchołka analizujemy drogi do wszystkich nie czarnuch wierzchołków 7 7 3 2 8 1 2 7 Węzeł 1 2 3 4 5 6 7 8 K  2 2  0  1  P brak  -1  4  O 5   4 24  8  5 14 3 7 5 1 4 8 4 3 6 20 7 7 3 2 8 1 2 7 Węzeł 1 2 3 4 5 6 7 8 K  2 2  1  0  P brak  8  -1  4  O 5  15   4 24  5 14 3 7 5 1 4 8 4 3 6 20

Z wszystkich wierzchołków szarych wybieramy ten do którego dotychczasowa droga byłą najkrótsza. Z listy sąsiedztwa tego wierzchołka analizujemy drogi do wszystkich nie czarnuch wierzchołków 7 7 3 2 8 1 2 7 Węzeł 1 2 3 4 5 6 7 8 K  2 2  1  0  P brak  8  -1  4  O 5  15   4 24  5 14 3 7 5 1 4 8 4 3 6 20 7 7 3 2 8 1 2 7 Węzeł 1 2 3 4 5 6 7 8 K  2 2  1  P brak  8  3  O 0  5  15   4 22  23  5 14 3 7 5 1 4 8 4 3 6 20

Z wszystkich wierzchołków szarych wybieramy ten do którego dotychczasowa droga byłą najkrótsza. Z listy sąsiedztwa tego wierzchołka analizujemy drogi do wszystkich nie czarnuch wierzchołków 7 7 3 2 8 1 2 7 Węzeł 1 2 3 4 5 6 7 8 K  2 2  1  P brak  8  3  O 0  5  15   4 22  23  5 14 3 7 5 1 4 8 4 3 6 20 Suma drogi do węzła 5 przez węzeł 7 jest krótsza (droga do węzła 7 wynosi 15 -> czyli 15+2 = 17) od obecnie wyznaczonej dlatego następuje relaksacja krawędzi. 7 7 3 2 8 1 2 7 Węzeł 1 2 3 4 5 6 7 8 K  2 2  1  P brak  8  7  3  O 0  5  15   4 17  23  5 14 3 7 5 1 4 8 4 3 6 20

Z wszystkich wierzchołków szarych wybieramy ten do którego dotychczasowa droga byłą najkrótsza. Z listy sąsiedztwa tego wierzchołka analizujemy drogi do wszystkich nie czarnuch wierzchołków 7 7 3 2 8 1 2 7 Węzeł 1 2 3 4 5 6 7 8 K  2 2  1  P brak  8  7  3  O 0  5  15   4 17  23  5 14 3 7 5 1 4 8 4 3 6 20 Suma drogi do węzła 6 przez węzeł 5 jest krótsza (droga do węzła 5 wynosi 17 -> czyli 17+3 = 20) od obecnie wyznaczonej dlatego następuje relaksacja krawędzi. 7 7 3 2 8 1 2 7 Węzeł 1 2 3 4 5 6 7 8 K  2 2  P brak  1  8  7  O 0  5  15   4 17  20  5 14 3 7 5 1 4 8 4 3 6 20

Z wszystkich wierzchołków szarych wybieramy ten do którego dotychczasowa droga byłą najkrótsza. Z listy sąsiedztwa tego wierzchołka analizujemy drogi do wszystkich nie czarnuch wierzchołków 7 7 3 2 8 1 2 7 Węzeł 1 2 3 4 5 6 7 8 K  2 2  P brak  1  8  7  O 0  5  15   4 17  20  5 14 3 7 5 1 4 8 4 3 6 20 7 7 3 2 8 1 2 7 Węzeł 1 2 3 4 5 6 7 8 K  2 2  P brak  1  8  7  O 0  5  15   4 17  20  5 14 3 7 5 1 4 8 4 3 6 20