University College Cork Ireland

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Teoria układów logicznych
Advertisements

Teoria układów logicznych
Wprowadzenie w problematykę związaną z twierdzeniem Gödla
Sławomir Nowak Podstawy informatyki
Matematyka Dyskretna, G.Mirkowska, PJWSTK
Budowa komputera Wstęp do informatyki Wykład 6 IBM PC XT (1983)
Od algebry Boole’a do komputera
Sztuczna Inteligencja Reprezentacja wiedzy I Reprezentacja logiczna
Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
FUNKTORY Katarzyna Radzio Kamil Sulima.
Jest to wyrażenie jednoznacznie stwierdzające, na gruncie danego języka, iż tak a tak jest albo że tak a tak nie jest. Zazwyczaj określa się, iż takim.
RÓWNANIA JAK SIĘ DO TEGO ZABRAĆ ?.
Bramki Logiczne.
Cześć! Chciałabym się nauczyć tworzyć matematyczne gry komputerowe Umiem robić takie gry, a więc z chęcią nauczę Cię.
Podstawy układów logicznych
Funkcje logiczne i ich realizacja. Algebra Boole’a
Cyfrowe układy logiczne
I. Informacje podstawowe
Georg Cantor i jego zbiór
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Rachunki Gentzena Joanna Witoch.
Podstawowe pojęcia rachunku zdań
Sygnały cyfrowe i bramki logiczne
Błogosławiony Edmund Bojanowski (1814 – 1871)
Moje Ferie.
We dwoje ... Czyli 2 słowa o małżeństwie Dziewczyna do narzeczonego:
KWIATY i różne mądrości….
Szkoła Podstawowa 12 w Gdańsku. Sprawdzian 2015 Część I (80 minut) przerwa JĘZYK POLSKI MATEMATY KA Część II (45 minut) JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY Szkoła.
CZERWONY KAPTUREK BAJKA MATEMATYCZNA
PODSTAWOWE BRAMKI LOGICZNE
We dwoje ... Czyli 2 słowa o małżeństwie Dziewczyna do narzeczonego:
Semantyczna teoria prawdy Tarskiego
Bramki logiczne i układy kombinatoryczne
URZĄDZENIA TECHNIKI KOMPUTEROWEJ
Grażyna Ziobro-Marcinkiewicz
O B W Ó D E L K T R Y C Z N.
Łączenie szeregowe i równoległe odbiorników energii elektrycznej
Modelowanie Kognitywne
Budowa komputera Wstęp do informatyki Wykład 6 IBM PC XT (1983)
1. Znam tą szkołę jak mało kto, wiem co, gdzie, jak i z kim załatwiać 2. Znam Statut, więc wiem co i jak ugryźć, znam prawa uczniów i nauczycieli 3. Cały.
PHP Instrukcja warunkowa if Damian Urbańczyk. Warunek? Instrukcję warunkową wykorzystujemy wtedy, gdy chcemy sprawdzić pewien fakt, który może być prawdziwy.
Algebra Boola i bramki logiczne
Od algebry Boole’a do komputera Copyright, 2007 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie.
Zasady arytmetyki dwójkowej
Informator dla rodziców
Naszą wycieczkę po Warszawie rozpoczęliśmy od zwiedzania Stadionu Narodowego. Przy okazji zwiedzania pan przewodnik wspomniał również o niezapomnianym.
ZAKODUJ ROBOTA! Sponsorzy: Realizator: Patroni:.
* genius * CELEBRATING GEORGE BOOLE’S BICENTENARY University College Cork Ireland.
ZDANIE.
PRAWA LOGIKI RACHUNKU ZDAŃ. 2 FUNKCJA LOGICZNA funkcja zdaniowa, która zbudowana jest jedynie z tałych logicznych i zmiennych (zdaniowych lub nazwowych).
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Grupa Ziółka prezentuje…. Irena Szewińska Biografia Irena Szewińska, z domu Kirszenstein. Urodziła się 24 maja 1946 w Leningradzie, w obozie dla uchodźców.
Źródło: Microsoft Clip Organizer Zacznijmy od samego początku… Do czego używamy komputera?
Utenos A. ir M. Miejska Biblioteka Publiczna Alternatywne informacje w tradycyjnej bibliotece. Co mogą zrobić biblioteki? Vida Garunkštytė Utenos A. ir.
Elementy cyfrowe i układy logiczne
Funktory zdaniotwórcze ekstensjonalneintensjonalne.
Elementy cyfrowe i układy logiczne
Autor: Małgorzata Paszyńska
Do czego możemy się przyczynić? Do czytania: Woda to życie. Jeszcze nie tak dawno, ludzie myśleli, że można czerpać z jej źródeł bez żadnych ograniczeń.
* genius * CELEBRATING GEORGE BOOLE’S BICENTENARY University College Cork Ireland.
Programowanie dla każdego
Funktory prawdzwościowe
Pojęcia podstawowe Algebra Boole’a … Tadeusz Łuba ZCB 1.
Rekonstrukcja argumentu
Nasza szkoła - szkołą praktyk w innowacyjnym programie kształcenia przyszłych nauczycieli
Wstęp do Informatyki - Wykład 6
Instrukcja warunkowa if
Wolontariusz roku.
Zapis prezentacji:

University College Cork Ireland

projekt: Boole2School

George Boole Urodził się 2 XI 1815 roku w angielskim mieście Lincoln jako syn szewca. Był pierwszym profesorem matematyki na Uniwersytecie w Cork (dawniej Queen's College Cork). Wprowadził logikę dwuwartościową zwaną dziś boolowską, która jest podstawą działania komputerów.

George Boole - nauczyciel W wieku 16 lat został głównym żywicielem rodziny. Podjął wówczas pracę jako asystent nauczyciela. Wtedy zafascynowała go matematyka. Był w niej samoukiem. W wieku 18 lat otworzył własną szkołę w Lincoln. W wieku 22 lat objął kierownictwo Akademii w Waddington. W wieku 24 lat otworzył w Lincoln własną szkołę z internatem.

Mary Everest Boole Córka pastora, bratanica George’a Everesta (od którego wziął nazwę Mount Everest). Żona George’a, feministka, matematyczny samouk, zajmowała się teorią nauczania i dydaktyką matematyki. Wprowadziła nauczanie czynnościowe, m. in. wyszywanki matematyczne.

wyszywanki matematyczne Mary Boole

Śmierć George’a Boola Poszedł do pracy w ulewnym deszczu, cały dzień spędził w mokrym ubraniu i przeziębił się. Mary jako zwolenniczka homeopatii wierzyła, że najlepszym sposobem walki z chorobą jest wystawienie chorego na jej przyczynę, więc regularnie polewała łóżko męża wodą. George nie przeżył tej kuracji. Zmarł po dwóch tygodniach.

George Boole - matematyk Od 15 roku życia rozpoczął ambitny program samokształcenia w matematyce. W 1844 roku Królewskie Towarzystwo Naukowe (Royal Society) nagrodziło go złotym medalem za pracę Ogólne metody w analizie. W 1849 roku został pierwszym profesorem matematyki na Uniwersytecie w Cork. Jego najbardziej znaną pracą są Badania prawideł myślenia z 1854 roku. 1815-1864

Boole, Shannon i elektronika Teoria Boole’a została wykorzystana w praktyce dopiero 70 lat po jego śmierci. W 1938 roku amerykański inżynier Claude Shannon wykorzystał algebrę Boole’a w programowaniu przełączników obwodów elektrycznych, co doprowadziło do skonstruowania układów scalonych, które stały się podstawą rozwoju technologii komputerowej.

Czym jest logika? Zajmuje się weryfikacją poprawności wypowiedzi i dedukcyjnych rozumowań. Przykład wnioskowania: Mary jest człowiekiem. ZAŁOŻENIA Ludzie są śmiertelni. Mary jest śmiertelna. WNIOSEK

Logika boolowska Logika boolowska operuje zdaniami logicznymi. To inne zdania niż te językowe. Zdania logiczne są prawdziwe albo fałszywe. Zaprzeczenie zdania prawdziwego jest fałszywe. Zaprzeczenie zdania fałszywego jest prawdziwe.

Zdania logiczne Które z tych zdań są zdaniami logicznymi? Która godzina? Dziś jest raczej ciepło. Może przyjdę jutro. Koszulka Janka jest czerwona. Chciałbym mieć psa. Zdanie, które właśnie czytasz, jest fałszywe. Byłbym zapomniał.

Logika i obwody elektryczne Zdania logiczne są prawdziwe albo fałszywe. Obwody elektryczne są zamknięte albo otwarte. Obwód otwarty. Prąd płynie. Żarówka świeci. Prawda Obwód zamknięty. Prąd nie płynie. Żarówka nie świeci. Fałsz

Spójniki logiczne Zdania logiczne złożone tworzymy ze zdań prostych za pomocą spójników logicznych i , lub, albo oraz przeczenie nie. Kierowca sprzedaje bilety w soboty i niedziele oraz święta po godzinie 18. Powiedział, że się ochłodziło i zaczął padać śnieg. Przynieś szklankę lub kubek oraz wazon. Czy bilet można kupić w niedzielę rano? Gdzie padał śnieg? Ile rzeczy należy przynieść?

bramka I (AND) Bramka I - źródło napięcia i połączone szeregowo wyłączniki A i B. Żarówka świeci tylko wtedy, gdy oba wyłączniki są zamknięte i płynie prąd.

bramka LUB (OR) Bramka LUB - źródło napięcia i połączone równolegle wyłączniki A i B. Żarówka świeci tylko wtedy, gdy przynajmniej jeden z wyłączników jest zamknięty i płynie prąd.

Wyszukiwanie w sieci Możesz wyszukać: Swift AND Dreams Swift OR Dreams Swift NOT Dreams Spróbuj!

Gry komputerowe Candy Crush Zamieniając miejscami sąsiednie cukierki, utwórz linię (pionową lub poziomą) z trzech cukierków w tym samym kolorze.

Gry komputerowe A1 = blue B1 = yellow C1 = red Następuje crush na B2, B3, B4. Otrzymujesz 300 punktów. B2= r i B3= r i B4= r

Gry komputerowe Operator Candy Crush daje nowe życie co 30 minut. Co robić po utracie wszystkich żyć? Operator Candy Crush daje nowe życie co 30 minut. Kupujesz nowe życie u operatora. Nowe życie może podarować ci znajomy na Facebooku. Sam zmieniasz ustawienia gry i usuwasz limit żyć. LUB

Gry komputerowe Kiedy można zamienić A1 i B1? Kolory cukierków są zapisane w pamięci komputera. Warunek ‘C3=D4?’ znaczy: Czy w podanych okienkach jest ten sam kolor? Uzupełnij diagram: B1=A2=A3 ? LUB możliwy crush PRAWDA możliwa zamiana

Negacja Zdanie P Zdanie NIE (P) Ania I Bartek są szczęśliwi. ? NOT(P) PRAWDA FAŁSZ Zdanie P Zdanie NIE (P) Ania I Bartek są szczęśliwi. ? Gra aktorów Testowanie zaprzeczenia Ania I Bartek są szczęśliwi. Ania I Bartek NIE są szczęśliwi 1) Ania Bartek F

Prawo boolowskie NIE (A I B) = (NIE A) LUB (NIE B) Gra aktorów Testowane zaprzeczenie Ania I Bartek są szczęśliwi. Ania NIE jest szczęśliwa LUB Bartek NIE jest szczęśliwy. 1) Ania Bartek 2) Ania Bartek . 3) Ania Bartek . 4) Ania Bartek

Prawo boolowskie NIE (A I B)= (NIE A) LUB (NIE B) Gra aktorów Zdania logiczne Ania I Bartek są szczęśliwi. Ania NIE jest szczęśliwa LUB Bartek NIE jest szczęśliwy. 1) Ania Bartek . F P 2) Ania Bartek . 3) Ania Bartek . 4) Ania Bartek .

Minecraft Gry komputerowe Gra konstrukcyjna. Materiał budowlany to czerwony piaskowiec, który przewodzi moc. Moc przepływa obwodami i aktywuje różne narzędzia (lampa, winda). najprostszy obwód

Bramki NOT i OR OR gate INPUT: moc do pochodni OUTPUT: moc z pochodni Lever 1 input Lever 2 input Output P F INPUT: moc do pochodni OUTPUT: moc z pochodni P F

Bramka AND = (lever 1) AND (lever 2) NOT (NOT (lever1) OR NOT (lever2) ) Key Redstone Torch Torch 1 Torch 2 Wires meeting (lever 1) AND (lever 2) = Prawo boolowskie NIE (NIE A LUB NIE B)= A I B

Gry komputerowe

NIE (jeśli … to…) Słynny uczony dr Doom ogłosił publicznie: JEŚLI jutro będzie trzęsienie ziemi, TO ten budynek się zawali. Następnego dnia wszyscy mówili o tym, jak bardzo się mylił. Co się wydarzyło?

NIE (jeśli … to…) Kapitan drużyny brydżowej lubi oszukiwać. Ale jest dobry z logiki. Trener powiedział mu przed ostatnią partią: Jeśli oszukasz, to będziesz musiał odejść! Kapitan pokazał, że trener się mylił. Co zrobił? Zawodnicy postanowili dać kapitanowi ostatnie ostrzeżenie. Zorganizowali protest pod hasłem Jeśli oszukasz, to odejdziesz! Korzystając ze spójników logicznych I, LUB oraz zaprzeczenia NIE, przekształć hasło protestu tak, by nie zmienić jego przekazu, ale by nie używać implikacji „JEŚLI … TO….”.

JEŚLI oszukasz, TO odejdziesz NIE (jeśli … to…) Jeśli oszukasz, to będziesz musiał odejść! trener kapitan zawodnicy zdanie JEŚLI oszukasz, TO odejdziesz zapis logiczny JEŚLI os TO od

Prawo boolowskie NIE(P) LUB Q = P → Q = (NIE Q) → (NIE P) F

NIE(P) LUB Q = P → Q = (NIE Q) → (NIE P) Prawo boolowskie P Q NIE(P) (NIE P) LUB Q P → Q  NIE(Q) → F

Play Discover Understand Practice Create opracowanie: Maths Circles Ireland Companies Parents Students Mathematicians Teachers Play Discover Understand Practice Create http://mathscircles.ie/

Certificate