Zmiana postanowień umowy o warunkach i sposobie realizacji strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 TREŚĆ UMOWY O PRACĘ : Umowa o pracę określa strony umowy, rodzaj umowy, datę jej zawarcia oraz warunki pracy i płacy, w szczególności: 1) rodzaj pracy,
Advertisements

Zasady udzielania zamówień Wydział Kontroli Projektów.
DOMY OPIEKI Badanie wzorców umownych stosowanych w placówkach świadczących usługi w zakresie zapewnienia opieki osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
l Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na.
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Strategia rozwoju kierowanego przez społeczność na lata Lokalna Grupa Działania Ziemia Gotyku.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa 1 Stan prac dot. dokumentów proceduralnych oraz podsumowanie spotkania konsultacyjno-szkoleniowego w.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
Działania ewaluacyjne prowadzone przez IZ RPO WK-P w roku 2014 Jolanta Rudnicka Biuro Ewaluacji Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO r. Departament.
Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia - Raport Electus S.A. Poznań,
Dziękuję za uwagę Projekt ustawy o zmianie ustawy o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W PROCEDURZE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
ZASADA KONKURENCYJNOŚCI
Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę
Szkolenie dla partnerów KSOW
Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Wdrażanie podejścia LEADER/RLKS w Polsce
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. WYMOGI FORMALNE i WARUNKI WYBORU OPERACJI w ramach.
Praktyczne problemy związane z funkcjonowaniem AVV/GCU
na realizację operacji w ramach Planu Działania
Omówienie procedur związanych z zamknięciem programu PROW w lokalnych grupach działania Województwa Zachodniopomorskiego.
Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Zmiany w Umowie i Projekcie
Zmiany w Umowie i Projekcie
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 lutego 2018 r.
MINISTERSTWO GOSPODARKI - POLSKA Ministerstwo Gospodarki - Polska
II FSK 658/17 z 27 czerwca 2017 r. Likwidacja a art. 14a ustawy o CIT
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Cele postępowania upadłościowego prowadzonego wobec osoby fizycznej w kontekście planowanych zmian przepisów o upadłości konsumenckiej Dr Marek Porzycki.
Zmiany w zakresie procedury
spotkanie informacyjne
ćwiczenia 1 mgr Barbara Zyzda
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 marca 2018 r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Partnerstwo publiczno-prywatne
Regulamin działania KM RPO WP
Regionalny Program Operacyjny
w kontekście zobowiązań Instytucji Zarządzającej
Zasady składania i oceny wniosków
Rządowy Program na rzecz Rozwoju oraz Konkurencyjności Regionów
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Nowe podejście do zamówień publicznych
Realizacja celów pośrednich na 2018 r. dla wskaźników objętych
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Forum Komisji Dialogu Społecznego
Konkursy nr RPKP IZ /19 Zmiany w zakresie procedur
Możliwości uzyskania dofinansowania na utworzenie gospodarstwa opiekuńczego w ramach dostępnych źródeł- Lokalne Grupy Działania.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Zapis prezentacji:

Zmiana postanowień umowy o warunkach i sposobie realizacji strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi

Projekt formularza aneksu umowy ramowej w dniu 1 marca br. został rozesłany projekt formularza aneksu umowy ramowej do: uzgodnienia z MGMiŻŚ oraz SW będącymi IZ (dw. MRiF) zaopinowania przez pozostałe SW i ARiMR GTL oraz LGD termin zgłaszania uwag do 15 marca br.

Dlaczego potrzebna jest zmiana umowy ramowej? „konflikt sankcji” w odniesieniu do wiodącego EFRROW– nakładanie się kar w różnych wysokościach w związku z uchybieniami w realizacji danego zobowiązania niektóre zobowiązania określone w umowie ramowej wymagają skorygowania brzmienia oraz doprecyzowania, co rozumie się pod pojęciem ich realizacji zgłaszane zagrożenia w osiągnięciu tzw. „kamieni milowych”

Realizacja zobowiązań przez LGD określonych w umowie ramowej – obecnie /1/ Stwierdzenie jakiegokolwiek uchybienia w zakresie co najmniej jednego zobowiązania określonego w § 5 umowy ramowej: równoznaczne jest ze stwierdzeniem nierealizowania zobowiązań umowy ramowej = niespełniony warunek wypłaty pomocy w ramach poddziałania 19.4 = niewypłacenie transzy 19.4 jednocześnie możliwe uruchomienie kontroli realizacji LSR z art. 8 ust. 1 ustawy ROW - sformułowanie zalecenia – wezwanie do jego wykonania: niewykonanie zalecenia = nierealizowane zobowiązanie z § 5 ust. 1 pkt 14 umowy ramowej = niewypłacenie transzy 19.4 równocześnie niewykonanie zalecenia = obniżenie o 5% środków finansowych na wsparcie funkcjonowania LGD zgodnie z § 9 umowy ramowej (wykonanie zaleceń pomimo sformułowania ustalenia w zakresie nieprawidłowej realizacji zobowiązań z umowy ramowej – brak sankcji 5 %)

Realizacja zobowiązań przez LGD określonych w umowie ramowej – obecnie /2/ wszystkie zobowiązania LGD określone w § 5 umowy ramowej są traktowane równoważnie w zakresie stosowania sankcji (niezależnie od kalibru przewinienia) tzn. stwierdzenie uchybienia w zakresie zobowiązania dot. np. krótkotrwałej nieobecności pracownika w biurze LGD (§ 5 ust. 1 pkt 4) lub dot. oceny i wyboru operacji w ramach LSR (§ 5 ust. 1 pkt 11) uruchamia zastosowanie takich samych sankcji (niespełnienie warunku do wypłaty transzy w ramach poddziałania 19.4 lub/i w zakresie obniżenia o 5% środków finansowych na funkcjonowanie LGD)

Realizacja zobowiązań przez LGD określonych w umowie ramowej – rozwiązanie /1/ Zmiana postanowień umowy ramowej: wykluczenie z sankcji określonej w § 9 umowy ramowej LGD, której funkcjonowanie finansowane jest ze środków EFRROW (sankcja: obniżenie o 5% środków finansowych na wsparcie funkcjonowania LGD) przeniesienie zobowiązania określonego w § 5 ust. 1 pkt 14 (dot. wykonania zaleceń z kontroli realizacji LSR) do § 9 celem umożliwienia zastosowania odpowiednich kar w przypadku LGD, których funkcjonowanie finansowane jest z innych środków niż EFRROW

Realizacja zobowiązań przez LGD określonych w umowie ramowej – rozwiązanie /2/ Zmiana postanowień umowy ramowej: doprecyzowanie sformułowań związanych z ustaleniem, kiedy zobowiązanie jest realizowane podział zobowiązań na zobowiązania „większego kalibru” i „mniejszego kalibru” wykreślenie części zobowiązań z § 7 ze względu na powtórzony zakres z § 5 doprecyzowanie w § 7 współpracy na ścieżce LGD-SW-ARiMR w zakresie gromadzenia i wymiany danych

Realizacja zobowiązań przez LGD określonych w umowie ramowej – rozwiązanie /3/ Grupa zobowiązań tzw. „większego kalibru” (§ 8): stwierdzenie uchybienia w zakresie zobowiązania z grupy zobowiązań tzw. „większego kalibru” = zobowiązanie jest nierealizowane = niespełnienie warunku do wypłaty transzy w ramach poddziałania 19.4

Realizacja zobowiązań przez LGD określonych w umowie ramowej – rozwiązanie /4/ Grupa zobowiązań tzw. „mniejszego kalibru” (§ 8): stwierdzenie uchybienia po raz pierwszy i jedyny w zakresie zobowiązania z grupy zobowiązań tzw. „mniejszego kalibru” ≠ zobowiązanie jest nierealizowane ≠ niespełnienie warunku do wypłaty transzy w ramach poddziałania 19.4 warunek

zobowiązanie „mniejszego kalibru” Realizacja zobowiązań przez LGD określonych w umowie ramowej – rozwiązanie /5/ możliwe jest jednokrotne stwierdzenie uchybienia w realizacji danego zobowiązania z grupy zobowiązań tzw. „mniejszego kalibru”, w związku z czym zostanie sformułowane zalecenie oraz wezwanie przez SW do realizacji tego zalecenia przez LGD (szansa dla LGD do poprawy w realizacji zobowiązań bez kary) LGD wykonało zalecenie brak kary wezwanie zobowiązanie „mniejszego kalibru” uchybienie zalecenie LGD nie wykonało zalecenia wezwanie kara

Rozwiązanie umowy – zmiana /1/ Rozwiązanie umowy ze skutkiem natychmiastowym: w przypadku niewykonywania zobowiązania dot. umożliwienia przeprowadzenia kontroli LGD (§ 5 ust. 1 pkt 13) wykreślenie z zakresu postanowienia zobowiązania dot. poddania się ocenie efektywności realizacji LSR (§ 5 ust. 1 pkt 17)

Rozwiązanie umowy – zmiana /2/ Rozwiązanie umowy w pozostałych przypadkach: umowa rozwiązana w przypadku, gdy Zarząd Województwa stwierdzi trzykrotnie w trakcie realizacji umowy nierealizowanie przez LGD danego ze zobowiązań, o których mowa w § 5 i § 7 umowy (wyłączone zobowiązanie z pkt 13 – natychmiastowe rozwiązanie umowy)

Realizacja tzw. „kamieni milowych” – obecnie i po zmianach /1/ przede wszystkim zmiana dotyczy punktu odniesienia dla procesu szacowania osiągniecia poziomów wskaźników produktu i wykorzystania środków finansowych w wyznaczonych terminach (dane z płatności/umowy/okresu np. 2016-2018 czy 2016-2021) propozycja m.in. doprecyzowania i ujednolicenia sformułowań dotyczących puli środków finansowych, w odniesieniu do których następuje zmniejszenie budżetu: obecnie stosowane są określenia „środki finansowe przeznaczone na wsparcie realizacji operacji w ramach LSR” (=budżet 19.2), „środki finansowe na realizację LSR” (=cały budżet LSR ze wszystkimi częściami składowymi z § 4 umowy ramowej)

Realizacja tzw. „kamieni milowych” – obecnie i po zmianach /2/ zmiana w zakresie puli środków finansowych, w odniesieniu do których następuje karne zmniejszenie budżetu wiąże się z odpowiednim dostosowaniem wysokości poziomów wartości dla wskaźników produktu i wykorzystania środków finansowych do osiągnięcia przez LGD (np. na korzyść LGD dla osiągniecia pierwszego „kamienia milowego” dane z umów o udzielenie wsparcia a nie jak obecnie z płatności)

Realizacja tzw. „kamieni milowych” – obecnie i po zmianach /3/ warunek do spełnienia podstawa szacowania przed zmianą wartość przed zmianą podstawa szacowania po zmianie wartość po zmianie do 31 grudnia 2018 r. - sankcje poziom wskaźnika produktu (wartości wskaźników dla RPO ujętych w Ramach Wykonania nie były zmieniane) płatność wypłacona beneficjentowi 20% poziomu każdego wskaźnika dla okresu 2016-2018 umowa o udzielenie wsparcia 40% poziomu każdego wskaźnika dla okresu 2016-2018 poziom wykorzystania środków finansowych 20% środków finansowych przeznaczonych na wsparcie realizacji operacji w ramach LSR (= cały budżet 19.2) 80% środków finansowych przeznaczonych na wsparcie realizacji operacji w ramach LSR w latach 2016-2018 (= część budżetu 19.2)

Realizacja tzw. „kamieni milowych” – obecnie i po zmianach /4/ warunek do spełnienia podstawa szacowania przed zmianą wartość przed zmianą podstawa szacowania po zmianie wartość po zmianie do 31 grudnia 2018 r. - sankcje dodatkowo, jeśli LSR przewiduje finansowanie: w ramach PROW wsparcie operacji dedykowanych grupom defaworyzowanym płatność wypłacona beneficjentowi 10% środków finansowych na realizację LSR (zgodnie z umową jest to cały budżet LSR, ze wszystkimi składowymi z § 4) umowa o udzielenie wsparcia 10% środków finansowych przeznaczonych na wsparcie realizacji operacji w ramach LSR (= cały budżet 19.2) w ramach PROW wsparcie operacji na utworzenie/ utrzymanie miejsc pracy 20% środków finansowych na realizację LSR (zgodnie z umową jest to cały budżet LSR, ze wszystkimi składowymi z § 4) 20% środków finansowych przeznaczonych na utworzenie/ utrzymanie miejsc pracy w ramach LSR (=min. 50% budżetu 19.2) w ramach PO RYBY wsparcie operacji na utworzenie/ utrzymanie miejsc pracy w ramach LSR (=minimum 50% budżetu 19.2)

Realizacja tzw. „kamieni milowych” – obecnie i po zmianach /5/ W związku z sumowaniem się sankcji za nieosiągnięcie wskazanych poziomów dla pierwszego „kamienia milowego” (obniżenie o 10% budżetu 19.2 + różnice pomiędzy wskazanym poziomem wykorzystania środków a faktycznym poziomem wykorzystania środków), proponuje się wprowadzić barierę: budżet 19.2 nie może być obniżony o więcej niż 20%

Dziękuję za uwagę