Lekcja 1 Temat:.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADPOBUDLIWOŚĆ PSYCHORUCHOWA Opracowali: Monika Jurczak – Tartak
Advertisements

Nadpobudliwość psychoruchowa
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
OPÓŹNIONY ROZWÓJ MOWY.
Absencja uczniowska w szkole –
Rodzaje psychoterapii Psychoterapia - ćwiczenia III rok Pedagogiki Specjalnej APS Prowadząca: mgr Agnieszka Kałwa.
zespół nadpopudliwości psychoruchowej Marek Bożena
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
NADPOBUDLIWOŚĆ PSYCHORUCHOWA (dziecko niespokojne, ciągle w ruchu),
Jak pomóc „nadruchliwemu” dziecku w domu i szkole?
ADHD Attention Deficit Hyperactivity Disorder czyli Zespół nadpobudliwości psychoruchowej,
Wagarowanie młodzieży
Depresja poporodowa mgr Anna Bukowska
Diagnoza zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży
WSPIERANIE DZIAŁAŃ SZKOŁY W PRACY Z UCZNIEM Z ZABURZONYM ZACHOWANIEM
KONSTRUOWANIE PROGRAMÓW NAPRAWCZYCH DLA PIĘCIOLATKÓW
DROGA DO UZALEŻNIENIA.
Rozpoznawanie symptomów przemocy u dzieci
Przyczyny zaburzeń nastroju, specyfika symptomów u dzieci i młodzieży
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
OPPOSITE DEFIANT DISORDER
Nadpobudliwość psychoruchowa ADHD zaburzenia zachowania i emocji
Izabela Kołodziejczyk
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
ZERO TOLERANCJI DLA PRZEMOCY W SZKOLE
STOP – przemocy i agresji
Przemoc w szkole ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
Motywacja do nauki.
Dydaktyka ogólna.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Pomorskie Centrum Psychoedukacji, Diagnozy i Terapii w Gdańsku
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Zaburzenia psychiczne dzieci i młodzieży
Dr n. med. E.Karina Chmielewska
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
Dziecko z depresją w szkole i przedszkolu
Teoretycznie, zaopatrzenie organizmu w witaminę D wydaje się łatwe (racjonalna ekspozycja skóry na słońce latem, urozmaicona dieta), mimo to w aktualnym.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Niedostosowanie społeczne dzieci i młodzieży
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
Zespół nadpobudliwości psychoruchowej ADHD. Praca z uczniem nadpobudliwym.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
DEPRESJA „MŁODZIEŃCZA”
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi jest zaburzeniem neurorozwojowym o zróżnicowanej etiologii, choć dokładna przyczyna nadal pozostaje.
10 FAKTÓW NA TEMAT CUKRZYCY. Ok. 347 mln ludzi na świecie ma cukrzycę. 1 Istnieje rosnąca globalna epidemia cukrzycy, u której podłoża leży szybki przyrost.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
AGRESJA- przez agresję rozumie się każde zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub czemuś szkody, krzywdy, straty, bólu fizycznego czy.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ROK 2016/2017. Motywowanie uczniów do uczenia się - kompleksowy program szkolenia RP Zajęcia PDE Kształcenie kompetencji kluczowych wdrożenie wniosków.
Sfera emocjonalna u dzieci z dysfunkcją słuchu
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Szkoła Promująca Zdrowie
lek. med. Małgorzata Jędrzejczyk neonatolog, pediatra
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
DEPRESJA jest chorobą i ma charakter długotrwały Charakterystyczny dla depresji jest podwyższony poziom lęku.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Diagnoza w Falochronie -i co z niej wynika?
Zapis prezentacji:

Lekcja 1 Temat:

CO TO JEST ADHD? Nazwą ADHD określamy zespół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi. Jest to zaburzenie występujące częściej u chłopców niż u dziewczynek. Jego przyczyna nie została w pełni wyjaśniona, jednak wiadomo, że znaczącą rolę odgrywają czynniki genetyczne. Udowodniono, że nadpobudliwość jest zaburzeniem przekazywanym z pokolenia na pokolenie czyli uwarunkowanym genetycznie.

PRZYCZYNY ADHD Nie są znane dokładne przyczyny ADHD. Zidentyfikowano jednak szereg czynników, które mogą przyczynić się do lub nasilać ADHD. Wskazywane czynniki to: genetyczne, dieta i środowisko społeczne.

RODZAJE ADHD Wyróżnia się: Zaburzenia opozycyjno ­buntownicze Zaburzenia zachowania Zaburzenia lękowo­ depresyjne

OBJAWY CHOROBY: częste wybuchy złości poczucie krzywdy cechy okrucieństwa, agresji celowe niszczenie przedmiotów kłótnie i sprzeciwianie się dorosłym kłamstwa, oszustwa, potem kradzieże wagary, ucieczki z domu dręczenie innych obrażanie się, mściwość przenoszenie winy na inne osoby czynny sprzeciw i nieposłuszeństwo wszystko „na nie” uderzanie głową o podłogę niszczenie zabawek

SYSTEM WSPARCIA DZIECI Z ADHD W SZKOLE DYREKCJA | WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI | ZASOBY SZKOŁY - UKRYTE MOŻLIWOŚCI | PEDAGOG/PSYCHOLOG SZKOLNY | NAUCZYCIEL W KLASIE

DZIECI Z ADHD W SZKOLE: Uczeń cierpiący na ADHD powinien siedzieć w pierwszych ławkach po czujnym okiem nauczyciela. Dzieci z ADHD pomimo wysokich lub przeciętnych możliwości intelektualnych z reguły osiągają niskie wyniki w nauce. Powodem są objawy ich choroby (niska koncentracja, impulsywność, nadruchliwość, zaburzenia pamięci i uwagi). W pracy z dzieckiem z ADHD nieoceniona zatem będzie dokładna obserwacja postępów ucznia i częste ich komentowanie. Nauczyciel ma wiele okazji do tego, by rozbudzić motywację dziecka z ADHD do systematycznej nauki. W większości przypadków wystarczy, że nagradzać je będzie po prostu za każdy mały sukces słownie i włączy je do aktywnego udziału w lekcji.

ADHD U DOROSŁYCH Nasilenie objawów ADHD zmniejsza się z upływem czasu. Mimo to według badaczy od 30% do 70% dzieci ze zdiagnozowanym ADHD posiada co najmniej niektóre jego symptomy (lub też wszystkie) także w życiu dorosłym.

Cechy dorosłego człowieka z ADHD mogą objawiać się w następujących zachowaniach: Częste przerywanie wypowiedzi innych, Niedostatecznie rozwinięta pamięć robocza (krótkotrwała) Brak cierpliwości Gwałtownie zmiany emocjonalne, Zapominanie ustalonych terminów, Intensywne, lecz często nietrwałe relacje z innymi.

Uważa się, że ADHD występuje u 4-8% dzieci w wieku wczesnoszkolnym (6–9 lat), głównie chłopców, niezależnie od rasy i kultury. Następnie częstość występowania zmniejsza się o 50% na każde 5 lat, jednakże u 60% dorosłych utrzymują się niektóre lub wszystkie cechy zespołu (zwłaszcza dotyczące deficytów uwagi).

WYKONAŁA: WERONIKA MAKOWIECKA KOORDYNATOR: DOROTA BORUCH