Rodzaje umów licencyjnych dla oprogramowania komputerowego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Która opcja jest najwłaściwsza dla Twojej firmy?
Advertisements

Dokumentacja licencji oprogramowania
Co to jest LICENCJA Licencja (ang. licence), w odniesieniu do oprogramowania regulacja prawna określająca warunki jego użytkowania i zasady odpłatności.
Ochrona własności intelektualnej
Sieci komputerowe.
Prawne aspekty publikowania obiektów cyfrowych w modelu Open Access
1 Technika biurowa mgr Paweł Dąbrowski
TIK w szkole podstawowej PRAWO AUTORSKIE W SZKOLE
OPEN ACCESS A PRAWO AUTORSKIE
LICENCJE OPROGRAMOWANIA
Redagowanie dokumentów
Rodzaje licencji – Sieci Komputerowe
Technologia informacyjna a prawo
Licencjonowanie Microsoft Office 2013
PRAWNE ZASADY KORZYSTANIA Z RÓŻNYCH ŹRÓDEŁ INFORMACJI
Zasady pracy z komputerem
Problemy społeczne i zawodowe informatyki
Prawo autorskie Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku
Technologia informacyjna, a prawo.
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
By Adrian Leicht. System operacyjny jest dziś najczęściej systemem dużym i złożonym. Jest więc tworem skomplikowanym, który musi zapewniać z jednej strony.
LICENCJE.
LICENCJE OPROGRAMOWANIA
PRAWO AUTORSKIE w polsce
Spis treści Co to jest Linux? Krótka historia Linux Maskotka Linux
opracowanie: Katarzyna Sielska, SP28 w Rybniku, nauczyciel informatyki
Licencja Creative Commons
Maszyna wirtualna ang. virtual machine, VM.
Prawo autorskie Prawa użytkownika pracowni komputerowej
2Business Consulting Group
Czyli jak i z czym to się je!
Zasady zgodnego z prawem wykorzystania programów komputerowych
Prawo autorskie.
Gdy uzyskamy zgodę autora lub gdy są objęte licencją GPL.
Piraci XXI wielu, czyli legalne i nielegalne programy
Licencja.
Fundacja Wolnego i Otwartego Oprogramowania prezentuje: CC.
Wolna licencja polega na tym, że każdy ma prawo ją wykorzystywać, poprawiać, dostosowywać, powielać, rozprowadzać za darmo lub za opłatą, oraz upowszechniać
Program użytkowania w domu Microsoft® Office Professional Plus
Nie kradnij i nie daj się okraść!
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Licencje Autorzy:Karol Biskup i Piotr Chodyko kl.1f.
Zasady korzystania z programów

PRAWA AUTORSKIE Licencje
Opracowanie: Małgorzata Mucha INTERFEJS SYSTEMU WINDOWS.
6 Informatyka Zakres podstawowy PRAWO AUTORSKIE
Temat: Normy prawne dotyczące rozpowszechniania programów komputerowych, oraz ochrony prawa autorskiego. Podstawowe definicje Systemu.
Kawa na ławę o prawie autorskim
Informatyczny rys historyczny. 14 lutego 1946r. – Electronic Numerical Interpreter And Calculator (ENIAC) 1948r. – MARK I – pierwszy programowalny komputer.
Normy prawne dotyczące rozpowszechniania programów komputerowych oraz ochrony praw autorskich Łukasz Dróżdż.
Prawo autorskie..
technologia informacyjna a prawo
Prawdy oczywiste Amortyzacja programów komputerowych - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Ochrona własności intelektualnej
Biblioteka.pollub.pl facebook.com/BibliotekaPL. Katarzyna Panasiewicz Modele otwartego dostępu.
Targi grudnia 2013 r.. Kodeks 2.0 Punkt 9 Chronimy prawa autorskie.
Prawo autorskie w szkole, czyli … zasady eksploatacji Internetu
Co to jest piractwo komputerowe? licencja,prawo autorskie
Nie kradnij i nie daj się okraść!. Naszym zadaniem było… opracować: - Jak zgodnie z prawem korzystać z dostępnych w sieci materiałów – tekstów, zdjęć,
Jak korzystać z cudzych utworów zgodnie z prawem?.
To co na papierze w twoim komputerze.  co to jest digitalizacja, czego dotyczy i do czego służy;  Czy mamy świadomość, że pamięć o wydarzeniach, ich.
Ochrona wizerunku a publikacja w Internecie Kwestia ochrony wizerunku jest uregulowana w przepisach art. 81 oraz art. 83 ustawy o prawie autorskim i prawach.
Programy komputerowe zagadnienia prawne.
Jak korzystać z Internetu zgodnie z prawem?
System operacyjny cz.2 i ostatnia
EUROPEJSKI CERTYFIKAT UMIEJĘTNOŚCI KOMPUTEROWYCH
Prawo autorskie Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku
Prawo autorskie Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku
Licencje komputerowe i ich podziały.. Spis treści 1.Co to jest licencja? 2.Podstawowe rodzaje licencji: a.Licencje niewyłączne b.Licencje wyłączne c.Sublicencje.
Zapis prezentacji:

Rodzaje umów licencyjnych dla oprogramowania komputerowego Prawa autorskie Prawa konsumenckie

Licencja na oprogramowanie to umowa prawna między producentem danego programu a jego nabywcą. Określa ona prawa i obowiązki nabywcy i producenta programu. Nabywca zakaz kopiowania zakaz sprzedawania zakaz pożyczania Producent ograniczenie odpowiedzialności za szkody spowodowane działaniem programu

Typy licencji Licencja jednostanowiskowa Licencja grupowa Licencja na obszar

Licencja jednostanowiskowa to taki typ licencji, który uprawnia do zainstalowania nabytego oprogramowania tylko na jednym stanowisku komputerowym. Dozwolone jest jedynie utworzenie kopii zapasowej.

Licencja grupowa (sieciowa) jest typem licencji, która dokładnie określa sposób użytkowania programu w sieci, lub na określonej liczbie stanowisk.

Licencja na obszar Jest typem licencji uprawniającym nabywcę do sporządzenia na własny użytek kopii zakupionego oprogramowania, przy czym zazwyczaj liczba kopii jest ograniczona. Ten typ licencji pozwala zmniejszyć koszty oprogramowania w przypadku stosowania identycznego oprogramowania na wielu stanowiskach komputerowych. Ograniczeniem jest obszar użytkowania (np. fabryka, biuro, firma).

Bezpłatne korzystanie z programów Typu freeware Typu shareware Typy adware Wersje beta Domeny publiczne GPL (General Public License) Powszechna Licencja Publiczna

Licencja Freeware Pozwala na bezpłatne rozprowadzanie i korzystanie z programu Nie wolno czerpać korzyści finansowych z dystrybucji tym oprogramowaniem Nie wolno modyfikować kodu źródłowego Autor zachowuje swoje prawa autorskie osobiste

Przykłady programów typu freeware Gimp Open Office Przeglądarki internetowe Niektóre programy do odtwarzania płyt w formacie DVD Edytor języka XHTML keD

Licencja Shareware Program udostępniony bezpłatnie do testowania w okresie próbnym zwykle 30-60 dni Po okresie próbnym program działa nadal, ale nielegalnie i najczęściej przypomina o konieczności zakupu licencji wyświetlającym się monitem

Przykłady programów typu shareware Total Commander Photoshop CS WinRAR Power DVD 6.0 gry

Licencja Adware Program rozpowszechniany za darmo, Zawiera funkcję wyświetlającą reklamy, najczęściej w postaci baneru Można kupić wersję takiego programu bez reklam

Przykłady programów typu adware Gadu-Gadu Skype Tlen

Wersja beta To prototypowe oprogramowanie (może zawierać błędy) Rozpowszechniane wśród internautów w celu wykrycia błędów i niedociągnięć Prezentuje program i zachęca do kupna wersji pełnej

Domena publiczna Wszelkie utwory w tym oprogramowanie, do których wygasły prawa autorskie i dzięki temu są dostępne dla wszystkich.

GPL (ang. General Public License) To licencja, która dotyczy oprogramowania typu freeware, czyli bezpłatnego. Zgodnie z nią programy komputerowe są chronione prawami autorskimi, mogą być dowolnie kopiowane i rozpowszechniane pod warunkiem, że nie jest to zastosowanie komercyjne. Każdy może mieć wgląd w kod źródłowy programu, analizować jego działanie i dostosować je do swoich potrzeb. Można, też opublikować własne poprawki do programu dzieląc się wiedzą i doświadczeniem z innymi.

Rodzaje licencji stosowane przez firmę Microsoft (np. systemy operacyjne Windows, pakiet biurowy Office) Retail Product (ang.) Produkt nabyty w sprzedaży detalicznej u autoryzowanych sprzedawców. Zawiera dokumentację i dyski CD. OEM (ang. Original Equipment Manufacturer) Oprogramowanie zainstalowane fabrycznie na nowych komputerach. Licencję na OEM posiadają producenci sprzętu komputerowego i udostępniają wraz ze swoim produktem. Takich programów nie wolno używać na innych komputerach.

Dziękuję za Uwagę Technologia Informacyjna XXIV Liceum Ogólnokształcące w Krakowie Prezentację wykonano na podstawie materiałów zamieszczonych w podręcznikach: Informatyka Europejczyka, Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych, część II, Danuta Korman. Technologia Informacyjna w Internecie, Poznać zrozumieć, Zdzisław Nowakowski z zespołem. Dziękuję za Uwagę