Szkolny plan zachowania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

ocenianie, które pomaga się uczyć
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
Wnioski grupy III Jak organizować efektywną pracę edukacyjną w zespole klasowym z uczniem z zaburzeniami zachowania?
Zachowaj bezpieczeństwo w klasie
ocenianie, które pomaga się uczyć
Ocenianie kształtujące - ocenianie, które pomaga się uczyć
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Prawa ucznia w praktyce szkolnej
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
Tydzień kultury słowa
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Ocenianie kształtujące
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Bezpieczna szkoła- Bezpieczny uczeń
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
PRZECIWDZIAŁAMY ŁAMANIU NORM SPOŁECZNYCH
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
KODEKS 2.0 Szkoły Podstawowej w Licheniu Starym
Nauczanie wartości SZACUNEK
Wnioski na temat: Jak jest?. 1.Samorząd nic nie robi. 2.Służy tylko do organizowania kiepskich technicznie apeli. 3.Losowanie szczęśliwego numerka. 4.Nie.
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
Debata pracowników szkoły
Idea oceniania kształtującego
OPRACOWANIE WYNIKÓW ANKIET NAUCZYCIELI.
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
Duch klasy Jak motywować uczniów do nauki?
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
KOCHAĆ TO ZNACZY WYMAGAĆ - WYCHOWUJ MĄDRZE
Szkolny system wychowawczy
Przeprowadzenie konwersatoriów na temat: „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia…”. Podstawowe reguły prawa cywilnego i karnego – w konwencji.
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
Kuba Mikołajczyk VIa Każdy człowiek ma swoje prawa, które go chronią, pozwalają funkcjonować w społeczeństwie. Prawa mamy również my – dzieci. Nie jesteśmy.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?
PRAWA DZIECKA.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Prawa dziecka ... a co to takiego???
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Mówimy przemocy.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Chcemy mieć dobrą, zgraną klasę, w której każdy czuje się dobrze!!!
 20 listopada 1989r. Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych uchwaliło jednomyślnie Konwencję o Prawach Dziecka. Weszła ona w życie 2 września 1990r.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
Szkoła Podstawowa nr 8 im. A
Ewaluacja Sierpień 2014 Zespół Szkół w Kowalewie.
Ż EBY CHCIAŁO SIĘ …. Opr. mgr K. Nagórzańska. D LACZEGO OSIĄGAMY SŁABE WYNIKI W NAUCE ? Ponieważ: nasza motywacja ( „motyw” do podjęcia „akcji”) jest.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Gimnazjum w Starym Kurowie Metoda szkolnej interwencji w praktyce „Sposobem na zaczęcie jest skończenie mówienia i podjęcie działania.” Walt Disney.
„Nie proś świata, aby się zmienił na lepsze, to Ty zmień się pierwszy”
W PIĄTEK Z KAŚKĄ NA ROLKI W PONIEDZIAŁEK KLASÓWKA Z MATMY
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA RZECZNIK PRAW UCZNIA DOROTA SMERECZYŃSKA.
Szkolny Kodeks Dobrego Zachowania
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Cele wprowadzania zasad i reguł zachowania
„Ławeczki Korytarzowe”
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I ZACHOWANIA UCZNIÓW W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
Zapis prezentacji:

Szkolny plan zachowania określający podstawowe prawa dla wszystkich w szkole (wg Billa Rogersa) Opracowała: Małgorzata Tomela

Prawo jest oczekiwaniem, jak powinno być! Zasady są po to aby chronić nasze prawa! Konsekwencja to następstwo nieprzestrzegania zasad! Konsekwencja to nie zemsta.

Podstawowe, fundamentalne prawa dla wszystkich w szkole: Prawo do szacunku i sprawiedliwego traktowania. Prawo do uczenia się bez przeszkadzania ze strony innych. Prawo do czucia się bezpiecznie i bycia bezpiecznym.

Prawo do szacunku i sprawiedliwego traktowania Szanowanie własności szkolnej i innych uczniów. Przestrzeganie dobrych manier (proszę, dziękuję, przepraszam). Proszenie o pozwolenie, a nie branie. Pozdrawianie nauczycieli i pracowników szkoły (nie tylko w szkole). Szanowanie „przestrzeni osobistej”.

Prawo do uczenia się bez przeszkadzania ze strony innych Podnoszenie ręki kiedy się chce o coś zapytać lub odpowiedzieć na zadane pytanie (stosowanie „patyczków”). Czekanie na swoją kolej przed zabraniem głosu. Każdemu uczniowi należy się sprawiedliwie odmierzona porcja czasu nauczyciela. Swoim zachowaniem nie przeszkadzanie innym w nauce.

Prawo do uczenia się bezpiecznie i bycia bezpiecznym Psychiczne poczucie bezpieczeństwa - brak obawy, że się zostanie wyśmianym - nie komentowanie wypowiedzi innych uczniów - nie używanie przezwisk, słów obraźliwych - rozwiązywanie konfliktów za pomocą mediacji Fizyczne poczucie bezpieczeństwa - poruszanie się bez przepychania - nie prowokowanie bójek - bezpieczne zabawy dla uczestników i otoczenia

Obowiązki Z obowiązkami mamy do czynienia wtedy, gdy jesteśmy odpowiedzialni za nasze myśli i zachowania. Każdy jest odpowiedzialny za swoje zachowanie (nauczyciel ma za zadanie uczyć, być opiekunem).

Obowiązki- przykłady Naszym obowiązkiem jest: Troszczenie się o siebie i innych Szanowanie cudzej pracy Zachowywanie się tak, by pozostali uczniowie w szkole mogli brać z nas przykład Traktowanie z szacunkiem cudzych rzeczy i materiałów Okazywanie szacunku innym Nie zachowywanie się zbyt głośno w trakcie lekcji Utrzymywanie naszego miejsca pracy w czystości I inne określone w miarę potrzeb

Zasady są po to, aby chronić nasze prawa! Zasady to nie są tylko zakazy. Obowiązkiem ucznia jest przestrzeganie zasad. Zasady są sprawiedliwe i użyteczne. Co może się stać, gdy jakaś zasada zostanie złamana? Co by było, gdyby nie istniały zasady?

Konsekwencje- wynikają z nieprzestrzegania zasad - pomagają uczniowi naprawić swoje zachowanie -pozwalają uczniowi zastanowić się nad swoim zachowaniem - są proporcjonalne do przewinienia - są „natychmiastowe” lub „odroczone” ale zawsze „nieuchronne” -rozmowy indywidualne, formularz „4J”, Uczniowski Plan Zachowania

Nagłówki- klucze służą do przypominania przyjętych zasad 1. Szacunek/ Traktowanie 2. Uczenie się 3. Bezpieczeństwo

Formularz 4J Data………… Klasa………… Imię i nazwisko ucznia………… Imię i nazwisko nauczyciela…………….. Wypowiedzi ucznia: 1. Jakie moje zachowanie było niezgodne ze szkolnymi zasadami? …………………………………………………………………………… 2. Jakie zasady złamałem lub naruszyłem? 3. Jakie były powody, dla których tak się zachowałem? 4. Jak mogę naprawić to, co zrobiłem lub pracować nad swoim zachowaniem? ………………………………………………………………………….. Uwagi nauczyciela – decyzje w sprawie konsekwencji, powiadomienie rodziców itp. (data i podpis)

Zalety stosowania Formularza: Przyznajemy uczniowi prawo zabrania głosu Dajemy mu szansę przemyślenia tego, co się stało Koncentrujemy uwagę ucznia na zasadzie lub prawie, które złamał Tworzymy fundament dla dalszego dialogu nauczyciel- uczeń Przede wszystkim Formularz koncentruje się na tym, jak uczeń może „naprawić” to, co zrobił- a przynajmniej co myśli, że powinien lub może zrobić, by naprawić sytuację

Uczniowski plan zachowania Imię i nazwisko ucznia ………………….. klasa……… Data………………. podpis ucznia………………………………. podpis n-la/wychowawcy…………… podpis rodziców………………………….. Moje cele: Przestać robić 1. 2. 3. Zacząć robić

Zalety stosowania UPZ: Koncentrowanie uwagi ucznia na tym, jak może zmienić swoje zachowanie Przekonanie ucznia, że zachowanie może ulec zmianie, trzeba tylko chcieć się tego nauczyć Jest sformułowany w sposób prosty i zrozumiały dla ucznia Stanowi jasną wskazówkę dla nauczyciela i ucznia co należy zmienić Wzmacnia świadomość ucznia, że jest odpowiedzialny za swoje zachowanie