PORADNIK DLA RODZICÓW DZIECI 6 ORAZ 7 LETNICH
EDUKACJA RÓŻNORODNE FORMY AKTYWNOŚCI W CZASIE ZAJĘĆ INDYWIDUALNE PODEJŚCIE DO KAŻDEGO UCZNIA RÓŻNORODNE FORMY AKTYWNOŚCI W CZASIE ZAJĘĆ NOWOCZESNE POMOCE EDUKACYJNE SKUTECZNA NAUKA JĘZYKÓW OBCYCH ZAJĘCIA OTWARTE DLA RODZICÓW
WYCHOWANIE dziecko aktywnie poznaje otaczający świat ROZWIJANIE ZAINTERESOWAŃ UCZNIÓW dziecko aktywnie poznaje otaczający świat TEATR UROCZYSTOŚCI/IMPREZY KLASOWE MUZEA WYKŁADY NA UKW FILHARMONIA WYCIECZKI ROZWIJANIE TALENTÓW WYSTĘPY AKTORSKIE UDZIAŁ W KONKURSACH POMOC I WSPARCIE ZE STRONY WYCHOWAWCÓW I PEDAGOGA SZKOLNEGO
OPIEKA I BEZPIECZEŃSTWO DZIECKO ZNAJDUJE SIĘ POD OPIEKĄ KADRY PEDAGOGICZNEJ OD MOMENTU WEJŚCIA DO SZKOŁY DO MOMENTU WYJŚCIA ZE SZKOŁY ŚWIETLICA SZKOLNA – GODZINY PRACY: 7.00 – 17.00 SALE LEKCYJNE DLA NAJMŁODSZYCH NA PARTERZE OSOBNE WEJŚCIE WYDZIELONA SZATNIA
GOTOWOŚĆ SZKOLNA = DOBRY START DO ROLI UCZNIA
Wszechstronny rozwój dziecka, przygotowanie go do roli ucznia to wspólne zadanie domu i instytucji oświatowych Dom + Szkoła = Sukces
Domowy test gotowości szkolnej Umiejętności Tak/posiada Nie/nie posiada Skupia się na wykonywanej czynności Uważnie słucha Używa zwrotów grzecznościowych Reaguje na nakazy i zakazy Rysuje po śladzie, wypełnia kontury, przerysowuje szlaczki i proste figury geometryczne, rysuje szlaczki literopodobne Prawidłowo spostrzega, dostrzega różnice i podobieństwa na obrazkach Prawidłowo trzyma kredkę, ołówek, nożyczki Zapamiętuje krótkie teksty (wiersze, piosenki) Rozróżnia stronę lewą i prawą Określa położenie przedmiotów względem siebie Potrafi ciąć nożyczkami według wytyczonej linii prostej i krzywej Rysując postać ludzką, nie omija szczegółów i zachowuje proporcje Potrafi samo zawiązać sznurowadła i zapiąć guziki Kończy rozpoczętą pracę Potrafi czekać na swoją kolej
Rodzicu! Oceniaj obiektywnie jeżeli Twoje dziecko uzyskało poniżej 50% poprawnych wyników to jest jeszcze czas, by w przyszłości uzyskać wyższy wynik jeżeli Twoje dziecko uzyskało wynik 51%- 75% jest dobrze, ale warto jeszcze dodatkowo popracować jeżeli Twoje dziecko uzyskało powyżej 75% dziecko jest dobrze przygotowane do roli ucznia Powodzenia !!!
Jak Rodzice mogą pomóc przygotować dziecko do roli ucznia: Systematyczne doskonalenie umiejętności, usprawnienie funkcji poznawczych można dokonać poprzez proste, codzienne czynności Kolorowanie Kalkowanie Rysowanie Wycinanie Wydzieranie Ugniatanie Przelewanie Przesypywanie Nawlekanie Wiązanie
Dekalog Dobrego Rodzica Rodzicu! Wspieraj Pomagaj Nie krytykuj Miej zawsze czas dla swojego dziecka Kontroluj Ucz samodzielności Rozmawiaj Słuchaj Szanuj Kochaj
Jaki kupić tornister ? lekki sztywny z szerokimi, miękkimi paskami łatwy do otwierania (dla dziecka) z elementami odblaskowymi z osobnym miejscem na śniadaniówkę i butelkę na wodę z workiem na strój gimnastyczny łatwy do czyszczenia
PIÓRNIK otwierany na jeden zamek, przeznaczony na podstawowe wyposażenie: 2 ołówki HB lub F nasadka na ołówek dla dzieci z nieprawidłowym chwytem gumka, która nie pozostawia śladów temperówka klej w sztyfcie i w tubie nożyczki kredki ołówkowe w sześciu kolorach piórnik –tuba na kredki świecowe zeszyty: w linie o 2 kolorach, w kratkę Dziecko leworęczne: nożyczki zeszyt z pochyloną linią wszystkie przybory uzupełniamy w ciągu całego roku szkolnego
ODPOWIEDNIO ZBILANSOWANA DIETA =PRAWIDŁOWY ROZWÓJ DZIECKA
I ŚNIADANIE
II ŚNIADANIE PROGRAMY W SZKOLE: „JEM OWOCE I WARZYWA” PIĄTEK DNIEM ZDROWEGO ŻYWIENIA + ŚNIADANIE PRZYGOTOWANE PRZEZ RODZICA WODA MINERALNA, NIEGAZOWANA
ŚNIADANIÓWKA POJEMNIK PLASTIKOWY BIDON PLASTIKOWY 250-500 ml (W ZEWNĘTRZNEJ KIESZENI TORNISTRA)
Piramida żywienia Produkty mięsne (2-3 porcje) Owoce (2-3 porcje) i warzywa (3-4 porcje) Grupa zbóż (6-11 porcji) Woda mineralna, niegazowana (1,5 l.)
APETYT NA ZDROWIE - CARVING
Życzymy wszystkim przyszłym Uczniom i ich Rodzicom, aby szkoła stała się dla Was przygodą, radością i ważnym, etapem życia -pomyślnym startem w przyszłość.
‚,Dzieci to kwiaty. Rozwijają się w różnym tempie” Jan Paweł Krasnodębski