Pomagając muzeom słuchać ludzi niesłyszących

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Program rozwoju osobowości, kształcenia i wychowania dzieci z wadą słuchu w wieku od 2 do 5 roku życia.” Miejsce realizacji: Przedszkole Samorządowe nr.
Advertisements

Wada słuchu i zaburzenia mowy
Projekt na kierunku FIZJOTERAPIA „Opieka nad osobami starszymi”
Język migowy Jego rola w komunikacji osób niesłyszących
Dwujęzyczne, dwukulturowe, dwumodalne:
Ścieżki edukacyjne uczniów z uszkodzonym słuchem
Zmiany dla kierowców od 19 stycznia 2013r.
Zrozumieć „myślenie przestrzenią”.
0. Wiedza o języku Studia Podyplomowe „Polski Język Migowy”
Implantacja w Laryngologii
W i e l k a O r k i e s t r a Ś w i ą t e c z n e j P o m o c y Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy Ul. Niedźwiedzia 2A, Warszawa Tel.
TRÓJJĘZYCZNE PIĘCIOLATKI
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
GARŚĆ INFORMACJI O PJM I LINGWISTYCE MIGOWEJ. Beata Gorczyńska/Katarzyna Marczak.
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
Sposoby dostosowania warunków i form sprawdzianu (egzaminu)
Czy Twoje dziecko dobrze słyszy?
Problem tłumaczy i tłumaczeń migowych
Lucyna Biłgorajska Beata Pluta
„Po mowie jest na świecie potęga największa – milczenie."
Nauczanie osób niesłyszących języka obcego
Ścieżki edukacyjne uczniów z uszkodzonym słuchem dr Magdalena Olempska Konferencja nt.: Działalność orzecznicza Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
PJM w urzędach, czyli co tłumacz wiedzieć powinien.
Epidemiologia upośledzenia umysłowego. Opracowała: Monika Haligowska
Wybrane koszty braku wczesnego wsparcia dr Paweł Kubicki Szkoła Główna Handlowa Warszawa, Patronat honorowy:
Ujęcie językowe: pojęcia związane ze sztuką w języku migowym.
OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA „WSPÓŁCZESNE METODY TERAPII I KOMUNIKOWANIA SIĘ Z OSOBAMI Z USZKODZONYM NARZĄDEM SŁUCHU” Lublin, 8 kwietnia 2006 r.
Egzaminy pisemne Niemiecki (180 Min) Matematyka (135 Min) Pierwszy język obcy ( angielski) (45 Min)
SPOSOBY KOMUNIKOWANIA SIĘ W RODZINIE DZIECKA NIESŁYSZĄCEGO
JĘZYK MIGOWY Prezentacja: Joanna Graf-Denisewicz.
Dr hab. Kazimiera Krakowiak, prof
Spotkanie 3: Kursy na przewodników muzeów dla osób niesłyszących.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA DZIECKA 6 LETNIEGO W ASPEKCIE ROZWOJU MOWY
Nowoczesne systemy informacyjno-komunikacyjne dla Miast
Warszawa, 2 września  NIEWIDOMI OD URODZENIA  SŁABOWIDZĄCY  OCIEMNIALI  OSOBY STARSZE  INNE DYSFUNKCJE.
UPOŚLEDZENIE UMYSŁOWE WG
Pełnosprawny Student VIII
MÓJ (NIE) PEŁNOSPRAWNY BRAT
Stowarzyszenie SURDO rozpoczęło swoją działalność r. Zostało powołane przez rodziców dzieci z wadą słuchu i terapeutów słuchu i mowy po rozeznaniu.
Dostępność przestrzeni publicznej dla osób słabosłyszących w odniesieniu do konwencji ONZ o prawach osób słabosłyszących Krzysztof Wostal Polska Fundacja.
Dostępność dla wszystkich, a klient z niepełnosprawnością.
ZAPRASZA NA SPECJALOŚĆ:
eTwinning jest również częścią Erasmus plus- nowego programu UE na rzecz kształcenia, szkolenia, młodzieży i sportu w którym nasza szkoła bierze udział.
NIEDOSŁUCH JAKO CHOROBA CYWILIZACYJNA XXI WIEKU
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Charakterystyka Głuchego pracownika i sposoby komunikacji
Komunikacja i informacja dostępna dla osób z niepełnosprawnością
Słuch i hałas.
Ewa Domagała –Zyśk, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Komunikacja alternatywna i wspomagająca
„Migające przedszkolaki”
BOBOMIGI Danuta Mikulska.
Metody komunikacji mi ę dzyludzkiej autor: Jakub Durasik.
DOSTĘPNOŚĆ INFORMACJI
WIDEOKONFERENCJE JAKO SPOSÓB ROZWIĄZANIA PROBLEMU KOMUNIKACJI OSÓB GŁUCHONIEMYCH. Albert Śliwka.
Wielka Brytania Londyn.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Pomagając muzeom usłyszeć osoby niesłyszące Serena Cant Muzeum Regionalne w Stalowej Woli
1 Międzywydziałowe Centrum Języków Obcych. 2 Zajęcia językowe odbywają się w grupach o różnych poziomach, zależnie od stopnia opanowania języka obcego.
Spotkanie 2: Angażowanie osób niesłyszących w Twoim muzeum.
Zmienia życie, otwiera umysły. * Projekty: * Socrates – Comenius Projekt Rozwoju Szkół * Comenius Partnerskie Projekty Szkół oraz.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Zapraszam na prezentację p.t ,, REKLAMA DŹWIGNIĄ HANDLU”.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Wpływ czytelnictwa na rozwój dziecka głuchego
Utrata słuchu – jak sobie z tym radzić?
Budowa ucha Ucho składa się z: Kanału słuchowego Błony bębenkowej
Zapis prezentacji:

Pomagając muzeom słuchać ludzi niesłyszących Serena Cant Muzeum Regionalne w Stalowej Woli 10.03.2014

Sutton Hoo, Suffolk, Anglia Anglosaska klamra c.725 AD Sutton Hoo, Suffolk, Anglia

360 000 000 Światowa Organizacja Zdrowia

Wielka Brytania: 1 osoba na 7 Populacja Wielkiej Brytanii: 60 000 000 = 8,500,000 osób z upośledzeniem słuchu różnego stopnia

…do głębokiej obustronnej głuchoty Grupa niesłyszących jest tak zróżnicowana, jak zróżnicowane są poziomy niedosłuchu i metody komunikacji Stopień niedosłuchu może wahać się od lekkiego niedosłuchu na jedno ucho/jednostronnego…. …do głębokiej obustronnej głuchoty

Ludzie mogą być niesłyszący od urodzenia lub stracić słuch w każdym wieku w wyniku: wypadku choroby postępującego pogorszenia słuchu

Osoby po 60 roku życia z naturalnym ubytkiem słuchu związanym z wiekiem stanowią 11% ludności na świecie (Światowa Organizacja Zdrowia, 2000)

Niesłyszący mogą nosić aparaty słuchowa lub implanty ślimakowe, ale nie są one lekarstwem – nie zrekompensują w pełni naturalnego słuchu

Kim są niesłyszący zwiedzający?

Niesłyszący komunikujący się za pomocą języka migowego Osoby używające obu form komunikacji Mówiący niesłyszący (czytający z ruchu ust)

Osoby posługujące się językiem migowym wolą wydarzenia prowadzone w tym języku

System Językowo-Migowy (SJM) Sign Supported English (SSE) Polski Język Migowy (PJM) British Sign Language (BSL)

Niewidomi nie posługujący się językiem migowym mogą potrzebować urządzeń pomocniczych i/lub wsparcia lipstikera

Wiele ludzi preferuje połączenie różnych metod komunikacji: czytanie z ruchu warg i język migowy stosowane razem lub fonogesty (cued speech) Stosowanie napisów jest pomocne dla wszystkich - na przykład, łatwe do przygotowania streszczenia zawierające słowa klucze

Podsumowanie: Aby zorganizować udane wydarzenie należy zrozumieć różnorodność grupy osób niesłyszących Im więcej rodzajów pomocy stosujesz, tym więcej osób zrozumie treści i będzie czerpało radość z uczestnictwa z wydarzeniu Im więcej metod pomocy stosujesz, tym do większej grupy odbiorców dotrzesz.