„Przebacz mi” Akcja skierowana do młodzieży gimnazjalnej i licealnej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Inauguracja trzeciej odsłony kampanii społecznej Użyj Wyobraźni Piesi 6 listopada
„Zdrowie największą wartością człowieka” Opracowanie: Alicja Krawczyk
KONFERENCJA INFORMACYJNO – PROMOCYJNA BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE INNOWACYJNY PROGRAM NAUCZANIA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH.
Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Obecność Unii Europejskiej w naszym mieście - Poznaniu
Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za rok 2008 w powiecie nidzickim Nidzica, r.
KOBIETA W RUCHU DROGOWYM
Paneuropejski projekt Ten D by Night Badania pilotażowe Konferencja Drogi bez uzależnień, Szczytno, czerwca 2012r.
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO
program profilaktyki uzależnień
V Gala Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Polacy i ich poczucie bezpieczeństwa. Przestępczość na Podkarpaciu
(na podstawie badań ankietowych)
GŁÓWNY CEL KAMPANII Zwiększenie wśród uczniów i młodych pracowników świadomości zagrożeń związanych z pracą, promocja tematyki bezpieczeństwa pracy w edukacji.
Stan bezpieczeństwa na drogach województwa podlaskiego
STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM
Zestawienie wyników egzaminu
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu Kocham rower Publiczne Gimnazjum nr 3 w Żninie.
Murowana Goślina Czy jeździmy bezpiecznie? Na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród mieszkańców gminy podczas MTB Maraton Murowana Goślina (117 ankiet)
Prędkość i hamowanie.
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
i trudności z nimi związane...
Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów klas pierwszych w listopadzie 2013 r., przez uczennice klasy 3B: Annę Klecuń, Karolinę Gaczoł i Martę Eljaszewicz.
Konferencja prasowa inaugurująca ogólnopolską kampanię społeczną Piłeś? Nie jedź! Warszawa, 12 kwietnia 2011r.
Uniwersytety Trzeciego Wieku
„Drzewa przydrożne – sytuacja w Polsce i Europie”
P ROGRAM J EŻDŻĘ Z GŁOWĄ W PG 1 W N OWEJ S OLI ANALIZA WYNIKÓW Autorzy klasa 1 b grupa 2 Domin Artur, Dziemidok Dominik, Hrebeniuk Daria, Janiszewska Agnieszka.
Stan bezpieczeństwa za okres 10 m-cy roku 2013 w KPP Bielsku Podlaskim.
„JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ ?”
PRZEDSZKOLE W TYKOCINIE. Przedszkole w Tykocinie w roku 2013 roku po raz pierwszy uczestniczyło w programie Akademia Zdrowego Przedszkolaka. Edycja nosiła.
We wszystkich przedsięwzięciach technologia informacyjna i komunikacyjna stanowiły ważne źródło informacji oraz narzędzie pracy. Komputer wykorzystywany.
DZIAŁALNOŚĆ PROFILAKTYCZNA SZKOŁY
POWIEDZ NIE PROMILOM !!!.
jest zapewnienie bezpieczeństwa
GKRPA w PODKOWIE LEŚNEJ
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Sierczy
Pijani kierowcy na polskich drogach
„WYPADEK TO NIE PRZYPADEK”
Podmiot realizujący projekt Sekretariat Krajowej Rady BRD Czas trwania kampanii 21 marca - 6 maja 2010 Kampania społeczna.
Debata „Jakie działania należy podjąć aby zaktywizować, zachęcić młodzież do czynnego udziału w życiu społecznym ziemi pszczyńskiej”, która jest realizowana.
Co chcieliśmy osiągnąć?
“Szkoła w procentach”.
Biblioterapia a profilaktyka uzależnień
Reklama społeczna Co to jest?.
Wypadki drogowe.
Efektywność Pracy Komendy Powiatowej Policji w Nidzicy za rok 2013 za rok 2013 Nidzica 30 kwietnia 2014 r.
NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Jeżdżę z głową. Bądźmy bezpieczni!!!. O programie. Dlaczego powstał program „Jeżdżę z głową”? Według danych Policji rok 2010 był rokiem spadku przestępstw.
Zadanie rekrutacyjne na XX sesję Sejmu Dzieci i Młodzieży.
ISU Indywidualizacja w praktyce szkolnej Wyniki ankiet Małgorzata Taraszkiewicz.
FOTORELACJA ZE SPOTKANIA Z PAWŁEM STALIŃSKIM AMBASADOREM AKCJI SPOŁECZNEJ POZYTYWNE OBROTY
Diagnoza problemów uzależnień od środków psychoaktywnych Opracowanie: Anna Zdancewicz.
Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w Małopolsce w okresie do 31 sierpnia 2011 roku. Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
akcja- STOP dopalaczom
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
Szkoła Promująca Zdrowie
Warszawa, 22 marca 2017 r.. Prawo w praktyce. Wnioski z kontroli autokarów i innych pojazdów pasażerskich.
„Szkoła Przyjazna Zdrowiu – Bezpieczna Szkoła”
Prędkość – główna przyczyną wypadków drogowych w Polsce !
Co chcieliśmy osiągnąć?
Zapis prezentacji:

„Przebacz mi” Akcja skierowana do młodzieży gimnazjalnej i licealnej woj. warmińsko-mazurskiego (2009-2010)

„Przebacz mi” – idea akcji Projekt społeczny skierowany do młodzieży, ukazujący zagrożenia wynikające z prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu. Projekt poświęcony pamięci ofiar wypadków drogowych, dedykowany członkowi zespołu „Metallica”, Cliffowi Burtonowi, zmarłemu tragicznie w wypadku w1986 r.

„Przebacz mi” - założenia ogólne Projekt powstał w oparciu o wnioski płynące z analizy wyników badań przeprowadzonych w ramach realizacji naszej akcji „Trzeźwo myślę - trzeźwo jeżdżę” (2006-2008) . Alkohol jest jedną z głównych przyczyn tragicznych w skutkach wypadków drogowych. Niski poziom świadomości tego problemu wśród młodzieży. Duży odsetek nietrzeźwych kierowców to młodzi ludzie, którzy siadają za kierownicę będąc pod wpływem alkoholu. Skuteczne dotarcie komunikatu do młodzieży wymaga zastosowania właściwego, akceptowanego i wiarygodnego sposobu komunikacji.

„Trzeźwo myślę - trzeźwo jeżdżę” - wybrane wnioski z badań Ponad 35% uczniów szkół ponadpodstawowych traktuje alkohol jako środek ułatwiający dobrą zabawę. Ponad 50% podróżowało samochodem bliskiej osoby, prowadzącej pod wpływem alkoholu. 33% młodych ludzi nie dostrzega w tym zagrożenia. Mało atrakcyjne formy przekazywania informacji z zakresu BRD = niski poziom wiedzy. Szablonowe spotkania z przedstawicielami policji i pogadanki z nauczycielami są mało skuteczne.

„Przebacz mi” – etapy realizacji Zajęcia lekcyjne o tematyce związanej z zagrożeniami wynikającymi z prowadzania pojazdów pod wpływem alkoholu. (Grupa A) B. Poruszająca inscenizacja ukazująca tragiczny finał niewinnie zapowiadającego się spotkania młodzieży po lekcjach. Aktorami są uczniowie jednej z mazurskich szkół. (Grupa B) C. Eksperyment porównujący wyniki przyswojenia wiedzy w tym zakresie w dwóch grupach badawczych.

„Przebacz mi” – mechanizm akcji Osobiste zaangażowanie się uczniów wzmaga zainteresowanie i pomaga w dotarciu do ich świadomości. Projekt „Przebacz mi” wykorzystuje potencjał muzyki rockowej i dramatu scenicznego. Muzyka rockowa wiąże emocjonalnie młodzież z treściami nauczania. Dramatyczne przesłanie inscenizacji skłania do głębokiej refleksji. Proces percepcji i zapamiętywania treści staje się bardziej skuteczny. Ilustracją muzyczną inscenizacji jest twórczość kultowej grupy rockowej „Metallica”. Aktorami , widzami i recenzentami sztuki jest sama młodzież.

„Przebacz mi” – inscenizacja Wstrząsająca sztuka zwracająca uwagę na tragizm wypadków drogowych, powodowanych przez pijanych kierowców. Historia młodego sportowca, fana muzyki rockowej. Jedna bezmyślna decyzja rujnuje jego przyszłość. W spowodowanym po alkoholu tragicznym wypadku, ginie dziecko. Bohater staje się inwalidą na wózku. Traci przyjaciół, jego świat zawala się. Na cmentarzu zapala symboliczny znicz i prosi ofiarę o wybaczenie. Oprawę stanowią muzyka i slajdy z kariery basisty zespołu „Metallica”, który tragicznie zginął w wypadku drogowym. Poruszający przekaz zmusza widzów do głębokiej refleksji.

„Przebacz mi” – inscenizacja

„Przebacz mi” - inscenizacja Spektakl kończy dramatyczny apel Krzysztofa Hołowczyca o zdrowy rozsądek i trzeźwość na drodze.

Projekt „Przebacz mi” – eksperyment porównawczy Grupa „A” uczestniczyła w lekcji o charakterze pogadanki na temat prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu. Grupa „B” uczestniczyła w inscenizacji teatralnej. Po 3 miesiącach uczniów z obu grup poddano badaniom ankietowym. Ankieta wykazała wyraźną różnicę w stopniu uświadomienia pomiędzy grupą A i B. Większość uczniów w obu grupach dostrzega zagrożenie w kierowaniu auta pod wpływem alkoholu. Ponad 40% ogółu ankietowanych określiło problem alkoholu za kierownicą jako „plagę społeczną w Polsce”.

Projekt „Przebacz mi” – eksperyment porównawczy W grupie B ponad 90 % ankietowanych deklarowało zamiar zabierania kluczyków nietrzeźwym oraz szukania trzeźwego kierowcy. W grupie „A” było to niecałe 60 %. Grupa B częściej zastanawiała się nad skutkami jazdy samochodem pod wpływem alkoholu (62% ). Większość grupy „A” nie dostrzegała w tym dużego problemu (35%). W grupie A jako najczęstsze przyczyny wypadków drogowych podawano kolejno: nadmierną prędkość, trudne warunki drogowe, alkohol. W grupie B: alkohol, prędkość, trudne warunki drogowe. W grupie „B” 52% określiło alkohol jako niebezpieczną używkę, której należy unikać. W grupie „A” odsetek wynosił jedynie niecałe 30%. WNIOSKI: Dużo łatwiejsze uświadomienie problemu nastąpiło dzięki użyciu języka komunikacji właściwie dobranego dla grupy docelowej . Ukazanie problemu przez pryzmat bohaterów i wartości respektowanych przez środowisko uczniowskie to skuteczna metoda docierania do świadomości młodzieży.

Projekt „Przebacz mi”

Fundacja Krzysztofa Hołowczyca „Kierowca Bezpieczny” tel. +48 22 869 01 46 fundacja@holowczyc.pl www.kierowcabezpieczny.pl