Konstrukcje geometryczne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Sandra Michalczuk Karolina Kubala Agata Ostrowska Anna Wejkowska
Advertisements

KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE
KĄTY Alicja Kmietczyk Oliwia Ulman Paulina Węglewska
Wielokąty i okręgi.
Konstrukcje trójkątów
WIELOKĄTY I OKRĘGI Monika Nowicka.
Wielokąty foremne.
Praktyczne wykorzystanie Twierdzenia Talesa
Konstrukcje wielokątów
ELEMENTY ARCHITEKTURY GOTYCKIEJ Z GEOGEBRĄ
Okrąg wpisany w trójkąt
Własności i konstrukcje podstawowych wielokątów foremnych
Czworokąty Wykonał: Tomek J. kl. 6a.
Konstrukcje wielokątów foremnych
Edytor Graficzny Paint
Najważniejsze twierdzenia i zastosowania w geometrii
Okrąg wpisany w trójkąt.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
T Zsuwanie się bez tarcia Zsuwanie się z tarciem powrót.
Symetrie.
Symetrie.
Wiadomości podstawowe.
Opracowanie: mgr Barbara Benisz
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Trójkąty.
Technika Grzegorz Dordzik Rok szkolny 2003\2004.
Rzut cechowany dr Renata Jędryczka
Konstrukcje geometryczne samym cyrklem
KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE
TWORZYMY OKRĄG Z PŁASZCZYZNY STOŻKOWEJ TWORZYMY OKRĄG Z PŁASZCZYZNY STOŻKOWEJ.
Obraz marynistyczny w programie MS Paint 6.1
Ślimak Teodorosa Czyli inaczej….. Ślimak Pitagorasa.
Opracowała: Iwona Kowalik
Wielokąty foremne.
Konstrukcje geometryczne
Konstrukcja trójkąta równobocznego.
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Sinusoida - konstrukcja
Konstrukcje GEOMETRYCZNE.
Konstrukcje stycznych do okręgu
Matematyka Konstrukcje matematyczne, nie takie nudne jak je malują (w programie C.a.R). Patrycja Dąbrowska.
Możesz kliknąć na odnośnik. Aby wyjść naciśnij Esc
EDYTOR GRAFIKI PAINT - podstawy pracy.
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
EDYTOR GRAFIKI PAINT - podstawy pracy.
Okrąg opisany na trójkącie. Okrąg wpisany w trójkąt
Okrąg opisany na trójkącie
Paint - rysunki i nie tylko
Konstrukcje wielokątów foremnych
Najważniejsze twierdzenia w geometrii
Prezentacja dla klasy II gimnazjum Przedmiot: matematyka Dział: Wielokąty i okręgi Temat: Styczna do okręgu.
Autor: Marcin Różański
Prezentacja dla klasy III gimnazjum
KSZTAŁTOWANIE POJĘĆ GEOMETRYCZNYCH Aleksandra Wojtczyk PWD rok III
Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
Matematyka to tak prosty, a zarazem przyjemny przedmiot, że aż miło się go uczyć! Szczególnie przyjemnym działem matematyki są figury – z czym się wiąże.
FIGURY GEOMETRYCZNE Pracę wykonali : Adam Nikodem Maksym Wróbel Bartłomiej Kaleta Szata graficzna i efekty: Adam Nikodem Materiały: Maksym Wróbel Bartłomiej.
SKLEPIK NIC S Ł ODKIEGO W SZKOLE KATOLICKIEJ IM. KSIĘDZA JANA TWARDOWSKIEGO W ZABRZU.
Symetrie Kliknij, aby kontynuować. SYMETRIE czyli równowaga i harmonia.
RYSUNEK TECHNICZNY. CO TO JEST RYSUNEK TECHNICZNY ??? PO CO JEST RYSUNEK TECHNICZNY ??? CO TO JEST RYSUNEK TECHNICZNY ??? PO CO JEST RYSUNEK TECHNICZNY.
Podział odcinka na równe części i w danym stosunku.
Figury geometryczne.
Okrąg opisany na trójkącie.
Okrąg wpisany w trójkąt.
W konstrukcyjnym świecie
KONSTRUKCJE MOHRA-MASCHERONIEGO
Zapis prezentacji:

Konstrukcje geometryczne Katolickie Liceum Ogólnokształcące Konstrukcje geometryczne SINUSOIDA A. Szulc Szczecin, 2005

czegoś do rysowania np. ołówka;) COSINUSOIDA – jest to krzywa będąca wykresem funkcji cosinus Do wykonania cosinusoidy będziemy potrzebować następujących przyborów : cyrkla linijki ekierki krzywika czegoś do rysowania np. ołówka;)

1. Najpierw za pomocą cyrkla rysujemy okrąg. 3. 2. Otrzymany okrąg dzielimy na n równych części. W tym wypadku na 12. 2. 4. 5. 1. 3. Numerujemy nasze punkty, powstałe po przecięciu się okręgu z łukiem. 6. 0. 7. 11. 8. 10. 9.

0. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 4. Rysujemy teraz prostą k przechodzącą przez punkty 6 i 0. Musi ona być dość długa abyśmy mogli narysować cosinusoide. k 1’ 2’ 3’ 4’ 5’ 6’ 7’ 8’ 9’ 10’ 11’ 5. Dzielimy prostą k na 11 równych części (od 0). Długość powstałych odcinków jest obojętna ale musi być jednakowa na całej długości.

6. Przedłużamy sobie linie punktów dla ułatwienia kreślenia cosinusoidy. Rysujemy również dla ułatwienia jak w tym wypadku kreski poziome np. przez pkt. 3, 4 i 2, 5 i 1 itd.... 0. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 1’ 2’ 3’ 4’ 5’ 6’ 7’ 8’ 9’ 10’ 11’

Oto funkcja cosinus 0. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 3’ 2’ 4’ 5’ 7. Teraz łączymy punkty sobie odpowiadające np. 1 i 1’, 2 o 2’. Oto funkcja cosinus 0. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 3’ 2’ 4’ 5’ 1’ 6’ 7’ 11’ 8’ 10’ 9’ 8. Teraz najlepiej za pomocą krzywika kreślimy cosinusoidę, robimy to łącząc punkty np. 0’, 1’ itd..

Dziękuję za uwagę