University of Economics and Innovation in Lublin

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Advertisements

Centrum Kształcenia Ustawicznego w Sosnowcu ul. Kisielewskiego 4b tel/fax (032) , Centrum Kształcenia Ustawicznego w Sosnowcu.
In Father Piotr Skarga Secondary School in Sedziszow Malopolski INTERNAL EVALUATION based on School Profile method.
Jak napisać dobry projekt w 7. Programie Ramowym
Inclusive education support in Poland.
OPEN HAND PROJECT GRUNDTVIG PARTNERSHIP I MIĘDZYNARODOWE SPOTKANIE BADAJOZ – HISZPANIA 13 – 18 LISTOPADA 2011r.
Doświadczenia z oceny wniosków w Komisji UE
Zestawienie wyników badań Researches summary. 1. Czy Twoi rodzice uprawiają jakieś sporty lub w inny aktywny sposób spędzają wolny czas poświęcając im.
S e a o f a d v e n t u r e Krok ku demokracji Bałtycki projekt młodzieżowy A Step towards Democracy Baltic Youth Project.
S e a o f a d v e n t u r e Krok ku demokracji Bałtycki projekt młodzieżowy A Step towards Democracy Baltic Youth Project.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. MARII ZIENTARY- MALEWSKIEJ W BARCIKOWIE PROJEKT SZKOLNY – COMENIUS 1 PROJEKT SZKOLNY – COMENIUS 1 SCHOOL PARTNERSHIP EUROPEAN PROJECTS.
Giełda Tematów Prac Dyplomowych The Internet Exchange of Theses Topics Projekt Kadry dla Gospodarki współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Poprawa wyników uczniów poprzez nadzór i samoewaluację
European teens speak through the art. Europejscy nastolatkowie wypowiadają się poprzez sztukę.
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Sosnowcu ul. Szymanowskiego 3 b
choroby układu krążenia (miażdżyca, udar)
INNOWACYJNE DZIA Ł ANIA ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ CZY W Ł ADZE PUBLICZNE NAD ĄŻĄ J Ą ZA ZMIENIAJ Ą CYM SI Ę RYNKIEM? INNOVATIVE ACTIONS OF PUBLIC ADMINISTRATION.
Centre of Sustainable Development and Environmental Management EVG-CT CSDEM CENTRE OF SUSTAINABLE DEVELOPMENT.
Project Comenius Regio Sentimental tourism in regional and civil education.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
7. PR „Ludzie” - projekty indywidualne Przebieg ewaluacji: 1-stopniowa procedura składania wniosków: przesyłamy pełny wniosek (max. 25 stron.
Polsko-Norweski Fundusz Badań Naukowych / Polish-Norwegian Research Fund Testowanie metriksów czyli do czego jesteśmy zobowiązani zapisami aplikacji Warsztaty.
NATIONAL CENTRE FOR AGRICULTURAL EDUCATION IN BRWINOW ul. Pszczelińska 99, Brwinów Established.
SINTEF Byggforsk/Building and Infrastructure
LEONARDO DA VINCI SERDECZNIE WITAMY! WELCOME! HERZLICH WILKOMMEN! ZDRAVEITE, DOBRE DOSHLI V POLSHA!
… there was someone in the past who said: „To earn million you need billion”. In my opinion, it’s true.
1 GOSPODARKA OPARTA NA WIEDZY 6. PROGRAM RAMOWY UE FUNDUSZE STRUKTURALNE 7. PROGRAM RAMOWY UE PLATFORMY TECHNOLOGICZNE EUROPEJSKA INICJATYWA DLA ROZWOJU.
1 This project is co-financed by ERDF and made possible by INTERREG IVC programme KNOWLEDGE NETWORK MANAGEMENT IN TECHNOLOGY PARKS SIECI ZARZĄDZANIA WIEDZĄ.
Partnerstwo Strategiczne Spotkanie dotyczące projektu: Rozwój upodmiotowienia wychowawców i beneficjentów w obszarze młodzieży zagrożonej wykluczeniem.
Curriculum Vitae Personal information: –Date of birth: 25 August 1972 –Address: 48 Walled.
1 Prelegent: Piotr Świerczyński Rzeszów, 19th June 2015 W niniejszej prezentacji wykorzystano materiały udostępnione m.in. przez KE i/lub Ministerstwa.
Ewolucja szkoły ku elastycznemu systemowi kształcenia M.M. Sysło Outreach to Prospective Informatics and Computer Engineering Students Maciej M. Sysło.
Assessment of the impact of regular pilates exercises on static balance in healthy adult women. Preliminary report. 1 Rehabilitation Department, Division.
Dofinansowano ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz budżetu państwa w ramach Programu PL13 Ograniczanie społecznych nierówności.
JOB SEARCH IS A JOB Career planning is building bridges from one’s current job/career.
Dr inż. Krzysztof Rzymkowski Sekretarz Generalny.
SUSTMAN Przedsiębiorczość, zrównoważony rozwój i produkcja dla studentów PWSZ w Koninie Prezentacja podręcznika 8 grudnia 2015 r., PWSZ w Koninie Projekt.
Foundation for Promotion of Entrepreneurship – Continuing Education and Lifelong Learning NGO that responds to the training needs Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Development of rural tourism and agritourism Experience of the past 20 years Elżbieta Wyrwicz Department of Tourism 3rd International Conference AGROTRAVEL.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej JODŁOWSKI, Ewa STEMPOSZ, Alina STASIECKA, „Standardy jakości w e-learningu"
Dr Wojciech Woźniak Department for General Sociology University of Lodz Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie Internet security risk management Prof. Artis Teilans, Aleksandrs Larionovs.
1 IUFRO Task Force Education in Forest Science. 2 Coordinator: Piotr Paschalis-Jakubowicz, Poland Deputy Coordinator: Siegfried Lewark, Germany Secretariat:
Program Prevention of HCV infections PROGRAM SUPPORTED BY A GRANT FROM SWITZERLAND TROUGH THE SWISS CONTRIBUTION TO THE ENLARGEMENT EUROPEAN UNION AND.
Instytut Zarządzania i Marketingu Katedra Zarządzania Kapitałem Ludzkim Britt-Marie S Torstensson, WINNET Sweden Sandra Misiak-Kwit, University of Szczecin.
VIRTUAL REALITY LABORATORY Andrzej Grabowski
Opracowanie: Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk
„Forests in Poland and Europe. Characteristics and management.”
Forest fire protection
H2020-MSCA-RISE-2015 Investigation and development of a new generation of machines for the processing of composite and nanocomposite materials Akronim:
CIMA University Program 2017/2018 Be a business leader, not a number cruncher Poznan University of Economics and Business.
„What’s up” in CITES implementation in Poland
CIMA University Program 2017/2018 Be a business leader, not a number cruncher Poznan University of Economics and Business.
A prototype of distributed modelling environment
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
EMPOWEREMENT IN ICT SKILLS. I CREATED MY WEBSITE TO USE IT FOR TEACHING.
SP 28 LUBLIN, POLAND School Education Staff Mobillity-Operational Programme Knowledge Education Development Project name: OPENING MINDS- TOGETHER IN EUROPE
PROGRESS ON MONITORING OF SMART SPECIALISATION IN WARMIA-MAZURY REGION, POLAND July 2017, Barcelona.
Podziel się sukcesem! Upowszechnianie i wykorzystywanie rezultatów projektów w programie Erasmus+
Internationalisation at the University of Warsaw
How to promote non violent parenting through positive parenting programmes - thougths from Poland Ewa Jarosz, Renata Szredzińska Tallin, 18 April 2018.
Zaproszenie na seminarium „OECD Economic Survey on Poland 2016”
INERNATIONAL LOGISTICS
POWERVET PL01-KA „Wiedza w szkole, praktyka w firmie – europejski model wysokich kompetencji w zawodach nowoczesnych technologii” „Knowledge.
Polish L3 Learning Pack Saying your name
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krzczonowie
zl
1) What is Linux 2) Founder and mascot of linux 3) Why Torvalds created linux ? 4) System advantages and disadvantages 5) Linux distributions 6) Basic.
Seniors in Poland.
Combining chemical and biological methods for integrated environmental assessment The safety and quality of environment (living space, human and animal.
Zapis prezentacji:

University of Economics and Innovation in Lublin NATIONAL AGENCY GUIDELINES CONCERNING WAYS OF DISSEMINATION AND EVALUATION University of Economics and Innovation in Lublin

Erasmus+ programme assumptions Erasmus + Programme emphasises the dessimination and the exploitation of the reults; Actions serving for dessimination and exploitation of the results are a way to present work, which has been done in the Erasmus+ project; Sharing the results beyond the participating organizations will enable the wider community to exploit the work, which received EU funding; Each of the project Each of the projects supported by the programme is a step towards achieving the overall objectives of Erasmus + programme. Program Erasmus+ kładzie większy nacisk na rozpowszechnianie i wykorzystywanie wyników, ponieważ wywierają one bezpośredni wpływ na skutki programu oraz przyczynia się do podnoszenia świadomości publicznej na temat jego funkcjonowania i wyników, a także na temat możliwości jego ulepszenia w przyszłości i zwiększenia ich przydatności w procesie kształtowania polityki.

The aim of the dissemination and the use of the outputs of the Erasmus+ project Strenghtening of the values of the achieved results by the dissemination and the exploitation, and their permanent implementation into teaching practice.

The form (KA201) – stretegic partnerships the demands conncected with the dissemination and the exploitation of the results E. Description of the Project - project justification; project’s aims G.2. Multiplier Events – in what way will the outputs be disseminated H.1. Impact - the expected influence on the patricipants, deducing institution, partner institutions and other targeted groups; H.2. Dissemination of Projects' Results - sharing the project’s outputs outside the intitution that is implementing the project H.3 Sustainability - actions taking place after the end of the projects’ actions

The report from the implementation of Strategic Partnerships Project (KA2) – general thoughts 5.3. Intellectual output results – information about the obtained results, also in the context of their potential influence and their wide usage possibility; 6.1. Impact – of the project on the suuroundings, local environment, chances in education, participants, participating organizations, target groups and other interested; 6.2. Dissemination of project results – the ones that will be shared with others, specific examples 6.3. Balanced progress – the way how project actions and outputs will be maintained after the end of UE fundings

DISSEMINATION INSIDE OF MATE PROJECT Dissemination will be conducted with accordance with a Project Dissemination Plan (PDP). Direction of dissemination actions: At the level of partner organizations: Staff working in partners organizations. Each of them will spread information about the project among existing networks and partnerships. Outside of the partners organizations: Teachers, pupils and their parents form Primary and Secondary schools. Also chess associations, chess clubs, associations of chess trainers along with magazines and specialist branch press, dedicated to chess.

FURTHER DISSEMINATION: Project’s dissemination events, in order to promote MATE aims and to ensure project outputs, will be addictionally supported by: presentations at conferences, events, meetings.

Reporting on the dissementation. How will the progress report look like. Progress Report - list of dissemination activities No of financial agreement   Organization Date Type of action (for example e-mail, newsletter, article, information on the webpage) Descritpion of action Audience Effects University of Ecomics and Innovation in Lublin 2014-09-22 meeting Internal project presentation for the authorities of WSEI internal target group Raise of awareness among stuff about the project, spreading information to potential target group (deans,vice-deans of the faculties, as also administrative staff) (...) University of Economics and Innovation in Lublin 2015-05-21 conference Innovative solutions and technologies in the economy - commercialization of studies, 21.05.2015, Lublin, Poland external and internal target group: universities, schools, students, pupils, private and public comapnies Raise of awareness about the project, spreading information to potential target group

Award criteria/Assesment criteria Maximum points at application stage Maximum points at report stage Relevance of the project 30 20 Quality of the projects implementation 25 Quality of the project team and the cooperation agreements 15 Impact and dissemination 40 total 100

Characteristics of project tangible results: exceptional connected with quality; value ( in a substantial and non-substantial sense) relevance, meaningful, adequacy to needs universality, timelessness; progress potencial; measurable, subjected to assesment; contextual; effective, effects to expenditure ratio.

The results of Erasmus+ Programme project (Strategic Partnerships) The results are a key element of financial projects. The type of the result will be different depending on the project type. The results can have a different character and can include either concrete substantial results or non-substantial results, which were obtained by project’s organizer and participants

Sample products / results established partnerships (KA201) Modernization of educational institutions offer (new programme offer in the field of school education); Preparation of teaching manuals preparing teachers to the role of mentors in schools; Raising the level of professional skills of school education staff; Knowledge, skills, experience and practice in the use of ICT (Informational- communicative technologies) acquisition; Development of innovative teaching methods - eg. E-learning courses, strategy games, interactive books, on-line training materials; Working out recommendations concerning changes in education policy in the region; Improving the quality and effectiveness of teaching in the schools involved in the project; Creating a strategy for the exchange of innovative ideas and technology in schools in Europe.

Dissemination of project results Channels Tools Web sides, social media Social media (Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest) newsletters articles, photo reports, videoconference, webinary Direct contacts presentation, meetings, conferences training courses, seminars, demonstrations TV, Radio, Press reports, press articles interviews with participants, instructors, profession teachers, Events conferences, seminars, displays, fairs, galas, symposiums Printed documents leaflats, broshures guides www.erasmusplus.org.pl\upowszechnianie

FREE INTERNET TOOLS, SOCIAL MEDIA

Strategic partnerships (KA201) Indicators that help in determining, describing product and result Mobility of partnerships’s project : product indicator: measurable, number-based result indicator: qualitive, based on effects, based on the effects, a scale of benefits, a degree of changes implementation, the impact assessment etc.

The disamination of results is a process Step (1) The characteristics of an obtained result Step (2) Identifying audience Step (3) The choice of tools and distribution channel Step (4) Dissamination actions   www.erasmusplus.org.pl\upowszechnianie

Impact, Sustainability Erasmus+ programme guide Impact is the effect that the activity carried out and its results have on people, practices, organizations, and systems. Sustainability is the capacity of the project to continue and use its results beyond the end of the funding period.

In what form will the results be available? What do we have to take into consideration if we want to ensure an impact and sustainability of project results? Who, after the end of the project, would be interested in what has been implemented in it? In what form will the results be available? W jaki sposób rezultaty będą bezpośrednio wykorzystywane przez instytucje partnerskie? How will the results will be directly used by partnership institutions? Projekty są realizowane w jakimś celu –jakim jest wykorzystywanie rezultatów projektu w dłuższej perspektywie. Jak projekty będą wdrażane? Kto to zrobi? Jakimi środkami? Przygotowując projekt należy być przekonanym, i najlepiej żeby to przekonanie było poparte analizami, że nasz projekt i jego rezultaty są potrzebne przede wszystkim instytucjom partnerskim i również są pożądane przez szersze grono odbiorców

The functioning of the project in terms of evaluation criteria Needs, problems, topic areas PROJECT STAKEHOLDERS influence results Source: European Commission, Working Document No. 1. Indicative Guidelines on Evaluation. Methods: Ex ante Evaluation, August 2006, s.4. products contribution PROJECT Aims EFFECTIVENESS ACCURACY EVALUATION CRITERIA EFFICIENCY UTILITY AND SUSTAINABILITY

EX ANTE ON-GOING EX-POST When to evaluate? ACTIVITY PLANNING ACTIVITY Premininary EX ANTE actual ON-GOING final EX-POST ACTIVITY PLANNING ACTIVITY IMPLEMENTATION RESULT DISSAMNINATION

Evaluation tools Questionnaire – paper, electronic version; Interview - individual or group; according to the scenario; Observation - active or passive participation in project activities; Group techniques - meeting of participants, representatives of other target groups, policy makers, members of the project team; Analysis – e.g. of documents, substantial results, contextual documents (eg. Training programs, recommendations, articles) implemented in the project.

Erasmus+ Project Results Platform http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/projects/ Platforma Rezultatów Programu Erasmus+ służy upowszechnianiu i wykorzystaniu rezultatów projektów finansowanych ze środków programu Erasmus+. Jej celem jest rozprzestrzenianie na szeroką skalę informacji o rezultatach projektów oraz ich sukcesach, a także ułatwienie wymiany doświadczeń oraz promocja dobrych praktyk.   Korzyści z korzystania z platformy Dostęp do rezultatów zrealizowanych projektów – możliwość skorzystania z wypracowanych rozwiązań Inspiracja dla przyszłych beneficjentów – inspiracja dla nowych działań, nowe pomysły, metody realizacji, nowe sposoby upowszechniania rezultatów. Wyróżnienie – szansa dla najlepszych projektów na lepsza widoczność i skuteczniejszą promocję.

BENEFITS FROM USING THE PLATFORM The access to the results form implemented projects – the possibility of using realized solutions. Inspiration for future beneficiaries, new activities, new ideas, innovative methods of implementation and ways of dissemination of results. Distinction - a chance for the best projects for a better visibility and more effective promotion and development of international cooperation.

Platforma Rezultatów Projektów Erasmus+ wsparcie FRSE www.erasmusplus.org.pl/upowszechnianie/platforma/ Kontakt: upowszechnianie@erasmusplus.org.pl lub eac-projectsplatform-helpdesk@ec.europa.eu

Ad memoriam : The most frequent mistakes the lack of planned stategy (plan) of dissemination results; mistaking dissemination for promotion; mistaking tools for product and result; the lack of documentation of obtained results; skipping target groups groups other than the closests; poor quality (product, result); lack of action to strengthen the sustainability of the results; password reporting, without giving qualitative and quantitative data. Narzędzia Procedury, karty, raporty, manuale, wytyczne do realizacji mobilności edukacyjnej. Monitorowaniu projektów służą wskaźniki produktu i rezultatu: Produktu: dotyczą one realizowanych działań. Produktem jest wszystko to, co zostanie uzyskane w wyniku działań zrealizowanych w ramach projektu – dobra i usługi świadczone na rzecz uczestników podczas realizacji projektu. Powinny one obrazować finalny efekt danego działania. Wskaźniki produktu odnoszą się do osób lub podmiotów objętych wsparciem; Rezultatu: dotyczą one efektów wsparcia. Określają efekt zrealizowanych działań w stosunku do osób lub podmiotów. Wskaźniki rezultatu powinny być jak najściślej powiązane z działaniami i dotyczyć tylko tego, na co projekt ma wpływ. Informują o zmianie jakościowej w sytuacji danej osoby/podmiotu.

Than You for your attention!