Czym jest Globalne Obywatelstwo?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Advertisements

PEOPLE IN THE PREHISTORY AND THEIR PHYSICAL ACTIVITY
Logiki (nie)klasyczne
Easter 2011 Easter 2011.
-Witam nazywam się Weronika Zgorzelska oraz Oliwia Kołakowska. -Witam serdecznie 1.Od kiedy pan gra w FC Barcelonie… -W FC Barcelonie gram od 13 roku.
Akcja eTwinning w Szkole Podstawowej nr 5 w Rybniku jako przykład wykorzystania Multimedialnego Centrum Informacji mgr Ewa Łopatka.
Zestawienie wyników badań Researches summary. 1. Czy Twoi rodzice uprawiają jakieś sporty lub w inny aktywny sposób spędzają wolny czas poświęcając im.
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
Wyobraź Sobie… NAJNOWSZY PRODUKT! Broadcasting do nielimitowanej ilości odbiorców Najnowsza i JEDYNA tego typu Technologia Streamingu.
Author: Welcome to London's history and culture.
European teens speak through the art. Europejscy nastolatkowie wypowiadają się poprzez sztukę.
Watch and how we learned on German lessons. Rodzaje uczenia się kind of learning Piosenki ( songs ) Zadania pisemne ( written works ) Oglądanie filmu.
Surowosc obyczajow w Arabii Saudyjskiej Cruelty in Saudi Arabia.
Music: Nightengale Serenade
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 English SOS.
How to make an application on Step by Step Instructions
SHOPPING- ROBIENIE ZAKUPÓW.
Wydział Elektroniki Kierunek: AiR Zaawansowane metody programowania Wykład 5.
The History St. Peter and Paul's Church.. The end of work Miner1: We are buried. Miner2: We can' t go out. bury-zasypać Koniec pracy Górnik1: Jesteśmy.
European Voluntary Service changes the world. What is European Voluntary Service? Wolontariat Europejski to szansa dla każdego młodego człowieka niezależnie.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
HAIRDRESSING.
Rights of the child. Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu Drugi poziom konspektu  Trzeci poziom konspektu Czwarty poziom konspektu  Piąty poziom.
World Down Syndrome Day 2014
Okres warunkowy typu 0,I,2 Okresy warunkowe występują w takich zdaniach, które mówią, co by się stało, gdyby, jeżeli. Np. Gdybym był bogaty, to bym kupił.
POLISH LANGUAGE COURSE Lesson 2: Asking and showing the way.
Wstęp do Fizyki Środowiska - Podstawy mechaniki płynów Problems 1 Lecture 1 1)In a vertical capillary filled with water air bubbles are rising Sketch the.
CROSSWORD: SLANG. Konkurs polega na rozwiązaniu krzyżówki. CROSSWORD: SLANG Wypełnione karty odpowiedzi prosimy składać w bibliotece CJK, lub przesyłać.
… there was someone in the past who said: „To earn million you need billion”. In my opinion, it’s true.
Zwrot going to – określa nasze plany na przyszłość lub przewidywania:
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
Did you know?. 1 in 8 people living in Britain live in London, 12 million people live in London - this is a major European city London is the world largest.
Gustaw Morcinek was born in a very poor family. Gustaw Morcinek urodził się w bardzo biednej rodzinie.
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
Możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące Możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące The ability to.
JOB SEARCH IS A JOB Career planning is building bridges from one’s current job/career.
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.
ESTONIA´S DOINGS SEPT.-NOV What has been done so far...
My Family Writing. Napisz list do przyjaciela z Anglii, w którym przedstawisz swoją rodzinę. Napisz jak się nazywają i czym się zajmują. Napisz jak wyglądają.
FORESTS IN POLAND. THE AREA OF FORESTS IN POLAND Forests in Poland grow on 9 million hectares, which cover more than 28% of the country. The majority.
Marcin Gliński Instytut Języków Romańskich i Translatoryki UŚ Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli WOM w Katowicach NOCNE POWTÓRKI MATURALNE 2016.
2. SCHOOL School subjects, school activities. Types of schools – vocabulary rodzaje szkół - słownictwo kindergartenprimary school lower secondary school.
C PRZEWODNIK PO NAJCIEKAWSZYCH MIEJSCACH WROCŁAWIA - GUIDE TO THE MOST INTERESTING PLACES OF WROCLAW Cześć jestem Krzysztof. Dziś będę pokazywał Ci Najciekawsze.
Important holidays and festivals in Poland. The first of January New Year’s Day New Year’s Day the day of Mary the Holy Mother of God – for Catholics.
CIECHANÓW My town Author: Irena Ulinska. MÓJ CEL nauczę się prezentować i uzyskiwać w języku angielskim najważniejsze informacje o swoim mieście powiatowym;
Struktura egzaminu ustnego z języków obcych (bez określania poziomu) ZadanieCzasPunktacja Rozmowa wstępnaok. 2 minut Zadanie.
Www,mojesilnedrzewo.pl. W dniach 15 marca – 30 kwietnia 2010.r.wytwórnia wody mineralnej Żywiec Zdrój SA wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia i Regionalną.
There are lots of places in Poznan where young people can spend time actively. They are mainly pitches, courts and swimming pools but also bicycle paths.
Opracowanie: Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk
„Forests in Poland and Europe. Characteristics and management.”
„Forest fire protection in Poland and Europe”
Music: Nightengale Serenade
Music: Nightengale Serenade
Forest fire protection
Tworzenie własnego tekstu: zaproszenie
11. Work Praca.
SafeSurfing Moduł 1 Jak bezpiecznie korzystać z internetu i jak chronić swoje dane osobowe?
FOREST FIRE PROTECTION IN POLAND AND EUROPE
Przygoda lekarzy z komputerem czyli Elektroniczna Dokumentacja Medyczna
A prototype of distributed modelling environment
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
EMPOWEREMENT IN ICT SKILLS. I CREATED MY WEBSITE TO USE IT FOR TEACHING.
Zaproszenie na seminarium „OECD Economic Survey on Poland 2016”
Polish L3 Learning Pack Saying your name
Sport in Bydgoszcz There are many clubs in Bydgoszcz where people practise various sports, e.g. athletics, rowing, speedway, basketball, volleyball and.
zl
1) What is Linux 2) Founder and mascot of linux 3) Why Torvalds created linux ? 4) System advantages and disadvantages 5) Linux distributions 6) Basic.
Combining chemical and biological methods for integrated environmental assessment The safety and quality of environment (living space, human and animal.
Music: Nightengale Serenade
Zapis prezentacji:

Czym jest Globalne Obywatelstwo? Section 1 – 1.1 Czym jest Globalne Obywatelstwo? Ref: www.Oxfam.org.uk Ideas on the format of this section: 1. Prezi (animated form) or it could be a video using a video production tool (e.g. Go animate and use the option of the hand writing tool). 2. Online course format with clickable options 1

Globalne Obywatelstwo Globalne obywatelstwo to sposób myślenia i styl życia, który uznaje fakt, że nasze wybory i działania mają wpływ na ludzi i społeczności na poziomie lokalnym, krajowym oraz na całym świecie. Ref: adapted from IDEAS for Global Citizenship Slide background: possibly a map of the world 2

Globalne Obywatelstwo Współzależności Wspólna odpowiedzialność Równe prawa Narration (if possible) Global Citizenship has three main elements Our lives are interconnected with the lives of other people all around the world No matter where we live or what we do, every human being has equal rights We have a shared responsibility to speak up and make the world better for all its inhabitants Are there any stock images that could illustrate the three points? 3

What is global citizenship about in practice? Here are some key words 4

Kim jest globalny obywatel? How would you recognise a Global Citizen if you met one? A lot of people were asked. Here are the answers they came up with. Most of them come under three headings A Global Citizen has knowledge A Global Citizen learns new skills A Global Citizen demonstrates values and attitudes 5

Kim jest globalny obywatel i jak postępuje? https://www.youtube.com/watch?v=XVSgbU6WVSk Watch the UNESCO Video ‘What is a Global Citizen’ (3’28’’): https://www.youtube.com/watch?v=XVSgbU6WVSk. Do you agree with the answers? This image is a screenshot of the UNESCO Video ’What is a Global Citizen’ accessed on YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=XVSgbU6WVSk 6

Globalne obywatelstwo można podzielić na trzy kroki: Bycie globalnym obywatelem Globalne obywatelstwo można podzielić na trzy kroki: Ucz się Myśl Działaj You can break Global Citizenship down into three stages Learn: understand the world and how it is changing better. Think: plan to do something that will help make a difference Act: do something, big or small, that helps to make a difference in the world Icons and text appear one at a time. First the icon appears, slides and the text comes up. Choose icon for “Think” and “Act” 7

Kwestie globalne 8

Kwestie globalne Szanse Wyzwania 9

Kwestie globalne Wyzwania Szanse Odnawialne źródła energii Nierówność płci Komunikacja online Zmiany klimatyczne Kwestie globalne Skrajne ubóstwo Lepsza opieka zdrowotna i edukacja Nierówności Upowszechnienie demokracji Can you think of more examples? Very often the opportunities provide solutions to the challenges 10

Film organizacji Oxfam dotyczący kwestii globalnych Oxfam video about general global issues (0:41) https://www.youtube.com/watch?v=eQK6ODxDfDY Do you think the video highlights the correct global issues? If you were making the video what different issues would you highlight? 11

Jak być globalnym obywatelem? There’s no right or wrong way of doing global citizenship. One of the exciting things about being a Global Citizen is that you get to decide what works best for you! Here are some examples of what young people around Europe have done. 12

We Włoszech młodzież zorganizowała flash mob w publicznych miejscach, by zwiększać świadomość na temat dostępu do żywności. Young people in Italy organised a flashmob in a busy place to raise awareness of hunger 13

W Londynie, przed budynkiem Parlamentu, młodzi ludzie zwiększali świadomość dotyczącą zmian klimatycznych. Young people in London raised awareness of climate change outside the UK Parliament 14

Młodzież z Londynu nagrała film zwiększający świadomość na temat zmian klimatycznych. Young people in London produced a film to raise awareness of climate change https://vimeo.com/131862997 15

Młodzież z Cypru zorganizowała zbiórkę pieniędzy dla Czerwonego Krzyża. Young people in Cyprus organised an event to raise money for the Red Cross 16

Where are these photos from? Is it Poland? 17

Cele Zrównoważonego Rozwoju (SDGs) Cele Zrównoważonego Rozwoju (SDGs) to zbiór 17 celów ustalonych przez Organizację Narodów Zjednoczonych. Przyczynią się one do wyeliminowania globalnego ubóstwa. Rządy i obywatele na całym świecie będą współpracować, by Cele Zrównoważonego Rozwoju zostały osiągnięte. 18

Cele Zrównoważonego Rozwoju http://www.un.org.me/uploads/images/SDGs.png 19

Jak Ty możesz zostać Globalnym Obywatelem? Narration: Don’t stop at the learning, think about how o do something as responsible global citizens and take action! Icons appear one at a time 20

Zdobywaj informacje dotyczące kwestii globalnych i staraj się je rozumieć. Ucz się Myśl Świadomie decyduj, jak wykorzystać te informacje do podjęcia działań. Działaj Zrób coś, aby przełożyć teorię na praktykę i dokonać zmian. Icons appear one at a time 21

Ucz się „Aby zmienić świat, musicie najpierw to razem przemyśleć.” Jimi Hendrix You can do it in a classroom, you can do it in a library, you can do it on the internet, you can do it with friends. Begin by learning. You need to understand the issues first 22

Myśl „Świat jaki stworzyliśmy jest odzwierciedleniem naszego procesu myślenia. Świat nie zmieni się, bez zmiany tego, jak myślimy.” Albert Einstein Once you know what you are talking about….. Discuss, debate, collaborate, cooperate, challenge, organise and plan Do some thinking 23

Działaj „Nigdy nie wątp, że mała grupa troskliwych ludzi może zmienić świat. Tak naprawdę to jedyna rzecz, jaka go kiedykolwiek zmieniła.” Margaret Mead Once you understand the issues and you’ve planned what to do, act. Here young people in the UK meet their Member of Parliament and hand over letters they have written 24

Dlaczego warto być Globalnym Obywatelem? 25

Dlaczego warto być globalnym obywatelem? Globalne Krajowe Lokalne Obywatelstwo Świat składa się z powiązań „Zanim rano skończysz jeść śniadanie, już będziesz zależny od ponad połowy świata.” Martin Luther King Global is Local World is an interconnected place, where our decisions and actions can affect the lives of other people living somewhere else in the world, and their decisions and actions can affect us. 26

Jakie korzyści wynikają z globalnego obywatelstwa Rozwój osobisty Umiejętności przydatne w pracy Umiejętności przydatne w nauce zrozumienie polityki; budowanie empatii wobec innych; stawanie w obronie tego, w co wierzysz; budowanie pewności siebie; pomoc w czynieniu świata lepszym i bardziej sprawiedliwym. znajdywanie nowych rozwiązań różnych problemów; przejrzyste wyjaśnianie innym swoich pomysłów; bycie zorganizowanym i branie na siebie odpowiedzialności; odgrywanie ważnej roli w zespole. posiadanie bardziej dogłębnej wiedzy na temat świata; wydawanie sądów i podejmowanie przemyślanych decyzji; zdolność przejrzystego i przekonującego prezentowania własnej opinii. 27

W jaki sposób globalne obywatelstwo pomaga czynić świat bardziej sprawiedliwym i zrównoważonym Globalny Obywatel dąży do zrozumienia kwestii globalnych na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym; Globalny Obywatel działa, aby wpływać na innych i uświadamia im kwestie globalne, by dokonać zmian.