Czym jest integracja sensoryczna?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Objawy wskazujące na występowanie dysleksji Obniżona sprawność ruchowa. Obniżona sprawność manualna. Zaburzenia koordynacji wzrokowo–ruchowej. Trudności.
Advertisements

Elementy akustyki Dźwięk – mechaniczna fala podłużna rozchodząca się w cieczach, ciałach stałych i gazach zakres słyszalny 20 Hz – Hz do 20 Hz –
„Aktywni zawodowo” program promocji zatrudnienia osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi w Gdyni.
DIAGNOZA PROCESÓW INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
Czyli często nieuzasadniony strach.
Wady cewy nerwowej (WCN) Kwas foliowy(witamina B 9 )
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
Coaching w poradnictwie zawodowym i edukacji. PLAN Definicja, proces - zmiana Możliwość wykorzystania coachingu w poradnictwie zawodowym i edukacji Model.
Jak sobie z nim radzić ?.
DO CZEGO SŁUŻĄ NARZĄDY ZMYSŁÓW?
P RZYWÓDZTWO PRZEZ INSPIRACJĘ „ Przywództwo oznacza kreowanie świata, do którego ludzie chcą przynależeć ” Gilles Pajou.
Algorytmy Informatyka Zakres rozszerzony
„Uszczęśliwianie innych jest marzeniem ludzi szczęśliwych” Henry Dawid Thoreau NR KRS
KARTY RATOWNICZE W POLSCE
- nie ma własnego kształtu, wlana do naczynia przybiera jego kształt, - ma swoją objętość, którą trudno jest zmienić tzn. są mało ściśliwe (zamarzając.
S PÓR O UNIWERSALIA. Spór o uniwersalia - filozoficzny problem dotyczący statusu pojęć ogólnych (uniwersaliów, powszechników), historycznie przybierał.
Ul. Lermontowa Łódź ssss.... pppp llll oooo dddd zzzz iiii nnnn tttt eeee rrrr iiii aaaa.... pppp llllwww.sp33.org.
Ul. Młynarska 42/46 91 – 828 Łódź tel./fax – 34 – 50, e – mail
Bada Bada Program wczesnego wykrywania autyzmu, badanie przesiewowe. Punkt Konsultacyjny Dla Osób Autystycznych i ich Rodzin. Skarżysko Kamienna Kwiecień.
Aktywność fizyczna Dobre nawyki Siedzenie odpowiednie Stanowisko pracy Sport Twoja kondycja psychiczna Pozostając w ruchu organizm produkuje więcej.
E-seminarium: Integracja sensoryczna Realizowane w ramach projektu „Akademia Rodzica” współfinansowanym przez m.st Warszawa.
Moduł II. Obszar formułowania Programów i Projektów.
Zmysły.
P-CART.
„POROZMAWIAJMY O …………”
WYKORZYSTANIE CYFROWYCH MODELI WYSOKOŚCIOWYCH
Nasz mózg Emily Vanderheyden ; Brain man clip art. ; znaleziono na witrynie Free Clipart ; Licencja CC.
Dnia r. w naszej świetlicy odbyły się zajęcia pt
Jest to metoda gimnastyki leczniczej z udziałem konia.
Podstawa programowa WF założenia
CELE NATURALNEGO PLANOWANIA RODZINY
Zmysły i Zdarzenia.
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Części składowe treści pisma
Praktyczne problemy związane z funkcjonowaniem AVV/GCU
Niepełnosprawni są wśród nas!!!!
Modele SEM założenia formalne
Hermeneutyka i hermeneutyczne ujęcie prawa
Podstawowe składniki odżywcze..
Ochrona dzieci przed krzywdzeniem w Specjalistycznych Placówkach Wsparcia Dziennego na przykładzie działalności ELEOS Prawosławnego Ośrodka Miłosierdzia.
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Dodawanie liczb całkowitych
Poradnia jest czynna od poniedziałku do piątku w godz.:
Temat: Ruch drgający. Okres i częstotliwość drgań.
Dostosowanie warunków i form przeprowadzania. w roku szk
Podstawy psychologii dla osób dojrzałych
Regulamin pracowni komputerowej
TERAPIA MANUALNA HOLISTYCZNA
Podstawa programowa WF założenia
Egzamin ósmoklasisty rok szkolny 2018/2019.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Uczeń z afazją motoryczną w szkole
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Oddział Przedszkolny w roku szkolnym 2019/2020 Szkoła Podstawowa nr 221 im. Barbary Bronisławy Czarnowskiej Ogrodowa 42/44, Warszawa.
1. Narodziny i okres okołoporodowy:
czyli jak czytanie rozwija , uczy i bawi
Malowanie inaczej niż zwykle? Świetna sprawa!
Oddział Przedszkolny w roku szkolnym 2019/2020 Szkoła Podstawowa nr 221 im. Barbary Bronisławy Czarnowskiej Ogrodowa 42/44, Warszawa.
Planowanie pracy korekcyjno-kompensacyjnej, wyrównawczej i rewalidacji indywidualnej Urszula Mielczarek
Mechanika płynów Dynamika płynu lepkiego Równania Naviera-Stokesa
Zespół Downa W każdej komórce naszego ciała znajduje się 46 chromosomów –malutkich cząsteczek. Dzieci z zespołem Downa mają 47 chromosomów. To powoduje,
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
DBI 2019 – Jak minął ten dzień?
Specyficzne trudności w uczeniu się
Tytuł wniosku WPP/2.0/…./2019 Kraków, data ……………………..
Komunikacja alternatywna i wspomagająca oznacza wszelkie działania, których celem jest pomoc w porozumiewaniu się osobom nieposługującym się mową lub.
PUDEŁKO - SCRAPBOOKING
Zapis prezentacji:

INTEGRACJA SENSORYCZNA opracowała : Agnieszka Gawlik Prezentację wykonała: Katarzyna Kiełbicka

Czym jest integracja sensoryczna? Twórcą teorii Integracji Sensorycznej jest Anna Jean Ayres (1920–1989) psycholog i terapeuta zajęciowy.

Integracja sensoryczna to: proces dzięki któremu mózg otrzymując informacje ze wszystkich zmysłów segreguje je, rozpoznaje, interpretuje, integruje ze sobą i wcześniejszymi doświadczeniami i w końcu odpowiada adekwatną reakcją.

Integracja sensoryczna to proces, dzięki któremu mózg człowieka odbiera i przetwarza informacje płynące ze wszystkich zmysłów.

Założenia terapii SI Plastyczność neuronalna. Sekwencyjny rozwój IS. Integralność systemu nerwowego . Reakcje adaptacyjne .

Najwcześniej dojrzewające i najbardziej bazowe dla rozwoju dziecka są systemy: Przedsionkowy – wrażenia płynące z ruchu Proprioceptywny – wrażenia z głębszych warstw ciała ( np. mięśnie, stawy) Dotykowy – wrażenia z powierzchni ciała

Zaburzenia integracji sensorycznej Szacuje się, że zaburzenia przetwarzania sensorycznego lub inaczej dysfunkcje integracji sensoryczne dotyczą 12-30 % populacji.

Dysfunkcje SI mogą wynikać z: niewłaściwego pobierania informacji przez nasze zmysły nieprawidłowego łączenia informacji sensorycznych ze sobą i z innymi informacjami ( przetwarzanie) nieadekwatnego formowania znaczącej reakcji motorycznej, językowej, behawioralnej, czy emocjonalnej

Zaburzenia integracji sensorycznej Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (ok. 25%) ADHD (60 %) Autyzm (80 %) Upośledzenie umysłowe Kruchość chromosomu X Zespół Downa Mózgowe porażenie dziecięce