Gustaw Morcinek was born in a very poor family.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
5 lat eTwinningu w mojej szkole
Advertisements

The Present Continuous
-Witam nazywam się Weronika Zgorzelska oraz Oliwia Kołakowska. -Witam serdecznie 1.Od kiedy pan gra w FC Barcelonie… -W FC Barcelonie gram od 13 roku.
Akcja eTwinning w Szkole Podstawowej nr 5 w Rybniku jako przykład wykorzystania Multimedialnego Centrum Informacji mgr Ewa Łopatka.
Zestawienie wyników badań Researches summary. 1. Czy Twoi rodzice uprawiają jakieś sporty lub w inny aktywny sposób spędzają wolny czas poświęcając im.
ZASTOSOWANIE CZASU PAST SIMPLE:
DIALOGUE Receptionist: Hello, Oxford Football Club. Adam: I want to join the club, please. R: Whats your …………………………………? A: Adam. R: And whats your ……………………….…….?
Język angielski czasy PRESENT Continuous NACIŚNIJ SPACJĘ
Moja rodzina My family.
W poszukiwaniu legend i ciekawych ludzi… Searching for legends and interesting people…
Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach
COMENIUS NASZ POLSKI KALENDARZ LISTOPAD 2013.
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
Breaking down the stereotypes.
Author: Welcome to London's history and culture.
Present perfect, past continous, past simple i future simple.
Surowosc obyczajow w Arabii Saudyjskiej Cruelty in Saudi Arabia.
Music: Nightengale Serenade
III Festiwal Piosenki Angielskiej
North Ireland. ● Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu – Drugi poziom konspektu ● Trzeci poziom konspektu – Czwarty poziom konspektu ● Piąty poziom.
Pięć Kroków Pani Rej Urszula Rej.
This is why our your interest !!! and we have our beloved patroness Ms. Mire Stanisławska Meysztowicz.
SHOPPING- ROBIENIE ZAKUPÓW.
Hallo again! Your task is to translate the following sentences paying close attention to : Verb + ing To + infinitive Infinitive.
The History St. Peter and Paul's Church.. The end of work Miner1: We are buried. Miner2: We can' t go out. bury-zasypać Koniec pracy Górnik1: Jesteśmy.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
Okres warunkowy typu 0,I,2 Okresy warunkowe występują w takich zdaniach, które mówią, co by się stało, gdyby, jeżeli. Np. Gdybym był bogaty, to bym kupił.
Much, many, a lot of, some,any
Rites and rituals in Poland. Funeral In Poland, the bodies of the dead are buried on the third day after death, rarely on Sunday. Candles and flowers.
”War and peace: The making of Europe.” A SCHOOL PLAY ”You can’t hate me …”
COMENIUS REGIO Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Łodzi 1Analiza ankiety przeprowadzonej wśród czytelników Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Łodzi.
Pierwszy dzień w collegu St. Augustin w Angers. Czwartek, 20 maja To był nasz pierwszy dzień w collegu St. Augustina w Angers, który rozpoczął się o 8:00.
… there was someone in the past who said: „To earn million you need billion”. In my opinion, it’s true.
Present Perfect.
Zwrot going to – określa nasze plany na przyszłość lub przewidywania:
Northern Ireland.
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
Gustaw Morcinek was born in a very poor family. Gustaw Morcinek urodził się w bardzo biednej rodzinie.
BAMBO.
Present Simple.
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
Kompetentny ekonomista i logistyk- sukces na rynku edukacyjno – zawodowym! Człowiek – najlepsza inwestycja! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Hallo again! Your task is to translate the following sentences paying close attention to : Verb + ing To + infinitive Infinitive.
PLANET TIMES Czasy: -„be” Present Simple - Present Simple
S: Present Simple vs Present Continuous.
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.
Przeczytaj uważnie polecenie Kliknij raz a pojawi się zadanie do wykonania Kliknij drugi raz i zobaczysz rozwiązanie Nie sprawdzaj rozwiązania, zanim się.
 Polish text Jeszcze Polska nie zginęła, Kiedy my żyjemy. Co nam obca przemoc wzięła, Szablą odbierzemy. Marsz, marsz, Dąbrowski, Z ziemi włoskiej.
My Family Writing. Napisz list do przyjaciela z Anglii, w którym przedstawisz swoją rodzinę. Napisz jak się nazywają i czym się zajmują. Napisz jak wyglądają.
Shakespeare's legacy 400th anniversary. Shakespeare's legacy Konkurs polega na wybraniu poprawnej odpowiedzi. Data zakończenia konkursu: 12 kwietnia 2016.
Zdania okolicznikowe przyczyny clauses of reason.
Marcin Gliński Instytut Języków Romańskich i Translatoryki UŚ Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli WOM w Katowicach NOCNE POWTÓRKI MATURALNE 2016.
2. SCHOOL School subjects, school activities. Types of schools – vocabulary rodzaje szkół - słownictwo kindergartenprimary school lower secondary school.
Important holidays and festivals in Poland. The first of January New Year’s Day New Year’s Day the day of Mary the Holy Mother of God – for Catholics.
Zdania okolicznikowe skutku informują o skutku zdarzenia lub czynności. Odpowiadają na pytania: z jakim skutkiem? co miało miejsce w związku z tym? i.
Music: Nightengale Serenade
Music: Nightengale Serenade
introduction to tenses in English
CZAS PRESENT CONTINUOUS
„Artysta z Przeszłości”
11. Work Praca.
To fall for someone Zakochacć się
Czasy: Present Simple vs present continuous
Czasy: Present Simple vs present continuous
Czasy: Past continuous
Made by Filip Tomaszewski
Reformation in Bohemia
zl
1) What is Linux 2) Founder and mascot of linux 3) Why Torvalds created linux ? 4) System advantages and disadvantages 5) Linux distributions 6) Basic.
Zapis prezentacji:

Gustaw Morcinek was born in a very poor family. Gustaw Morcinek urodził się w bardzo biednej rodzinie.

When he was one year old, his father died When he was one year old, his father died.(Gdy miał rok jego ojciec zmarł.)

His mother worked very hard. G: What are you doing? M: You know. I have to wash our neighbours` clothes because I have to earn some money. G: You work so hard. Jego mama pracowała bardzo ciężko. G: Co robisz? M: Wiesz. Muszę prać ubrania sąsiadów, bo potrzebujemy pieniędzy. G: Ciężko pracujesz.

When he was 16 years old he started to work. G: I want to work. Menager: You can work as a miner. Gdy miał 16 lat poszedł do pracy. G: Chcę pracować. Dyrektor: Możesz pracować jako górnik. When he was 16 years old he started to work.

In his free time. F: What are you doing? G: Now I'm reading a book. F: Why? G: I want to learn some interesting things. Jego wolny czas. P: Co robisz? G: Teraz czytam książkę. P: Dlaczego? G. Chcę dowiedzieć się interesujących rzeczy.

His friends collected some money for his education His friends collected some money for his education. Jego koledzy zebrali pieniądze na jego naukę. F1:We are collecting some money for Gustaw. F2: Why? He can work. F1: He is going to study and to become a teacher. F2: Ok. Here you are. P1: Zbieramy pieniądze dla Gustawa. P2: Dlaczego? Może pracować. P1: Będzie studiował i zostanie nauczycielem. P2: Dobrze.Proszę.

He worked as a teacher in Skoczów. Pracował jako nauczyciel w Skoczowie.