„Mistrz małych i dużych liczb” Projekt matematyczny „Mistrz małych i dużych liczb” realizowany w roku szkolnym 2010/2011 Opracowanie prezentacji : uczniowie klasy II wraz z wychowawcą p. Danutą Szymczak
Działania w ramach projektu: Opracowanie kart pracy Wykonanie skarbonek Z pieniążkiem na zakupy Przygotowanie wystawy numizmatycznej Spotkanie w oddziale banku SBL w Skalmierzycach Konkurs plastyczny „Monetarne inspiracje” Podsumowanie działań związanych z oszczędzaniem „Rusz głową” – międzyszkolny konkurs matematyczny
Własnoręcznie wykonaliśmy skarbonki Klasa II Klasa II
Wykazaliśmy się wielką pomysłowością Klasa I
Przez 6 miesięcy gromadziliśmy w nich nasze oszczędności Klasa III
Nasze skarbonki podziwiane były przez wszystkich uczniów szkoły
Kolejny etap naszego projektu: Przed świętami udaliśmy się z „Pieniążkiem na zakupy” do dwóch wybranych przez nas sklepów. Porównywaliśmy ceny podanych produktów. Wygrała osoba, która dokonała najtańszych zakupów.
Z wielkim zainteresowaniem uczestniczyliśmy w wystawie numizmatycznej
Dowiedzieliśmy się, że początkiem obiegu pieniądza była wymiana towarów
Każdy z nas samodzielnie przygotował wiadomości związane z historią monet
Bardzo zaciekawiły nas banknoty z okresu rozbioru Polski i czasów II RP Pan Jerzy Wojtczak – prelegent naszej wystawy
Poszerzaliśmy swoje wiadomości matematyczne i informatyczne w oddziale Banku
Pod czujnym okiem fachowców dokonywaliśmy symulacji operacji finansowych
Polskie monety były dla nas inspiracją do działań plastycznych
Monetarny ogród Agata Grzeszczyk – kl. IV
Wielkie liczenie naszych oszczędności
Od ziarnka do ziarnka a zbierze się miarka
Zwycięzcy oszczędzania wraz z komisją
Ile to będzie razem? Pytanie to zadawał sobie każdy uczestnik konkursu
Uzbierała nam się góra grosza
„Rusz głową” to hasło naszych zmagań w międzyszkolnym konkursie matematycznym
Wielkie skupienie towarzyszyło wszystkim uczestnikom konkursu
Czy starczy mi pieniędzy na zakup podanych produktów?
Laureaci zmagań matematycznych
Zostaliśmy nagrodzeni za nasz trud
Zdobywcy I miejsc
Podsumowanie konkursu Dziękujemy wszystkim uczniom, rodzicom, nauczycielom za podjęty trud i zaangażowanie w realizację naszego projektu. Uważamy, że podjęte działania przyczyniły się do poszerzenia wiadomości i umiejętności matematycznych i informatycznych.