Klasa I Opracowały: Justyna Gudalewicz Svitlana Basko

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
UŁAMKÓW DZIESIĘTNYCH SPOSOBEM PISEMNYM
Advertisements

Procenty repetytorium
Trening przed klasówką.
Wykonała : Natalia Malcann
Opracowanie: Maria Skarupa, Oliwia Mordyl kl.6b
Cel lekcji: Utrwalę umiejętność obliczanie pola i obwodu prostokąta ( kwadratu), rozwiązywania zadań z jednostkami czasu, wagi i pieniędzy. .
DZIAŁANIA NA LICZBACH NATURALNYCH
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkolno-Przedszkolny
POLITYKA MONETARNA Wykonała Izabela Łabęda.
Klasa I Opracowanie – Joanna Grządka Uwaga! Do poprawnego wyświetlania prezentacji niezbędny jest program Microsoft Office PowerPoint 2007 (lub nowszy)
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Działania na ułamkach zwykłych
Egzamin gimnazjalny 2013 Matematyka
Dnia 10 listopada 2012r. w ramach żywej lekcji wiedzy o społeczeństwie zwiedzaliśmy Oddział Narodowego Banku Polskiego w Katowicach.
Praca na konkurs sejm dzieci i młodzieży.
Ułamki dziesiętne – powtórzenie
Okręgowa Izba Radców Prawnych w Poznaniu. W SKLEPIE JESTEŚMY KONSUMENTAMI i to… Z LICZNYMI PRAWAMI.
Okręgowa Izba Radców Prawnych w Poznaniu. W SKLEPIE JESTEŚMY KONSUMENTAMI i to… Z LICZNYMI PRAWAMI.
„Porównywanie ilorazowe i różnicowe”
„Matematyka w naszym życiu”
Warto wiedzieć warto znać kilka pojęć o pieniądzach i banku
Jak obliczyć ułamek liczby ?
Pieniądz jest dobrym sługą ale, złym Panem
Konferencja regionalna projektu „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach” TIK w szkole podstawowej arkusze kalkulacyjne.
Opracowała Lidia Bissinger
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
Ile to kosztuje? Cz. II.
Ważę, mierzę i kupuje, bo przyjęcie urodzinowe organizuję.
Opracowanie – Joanna Grządka
Zespół Szkół w Trepczy Klasa: II SP Wychowawca: mgr Jadwiga Kozak.
Skąd wzięły się pieniądze ?
Akcje i nie tylko....
Zadania z czekoladą.
Program realizowany przez klasy II szkoły podstawowej w Zespole Szkół nr 16 im. W. Szuman w Toruniu Od 1 stycznia do 31 grudnia 2013 r.
PROJEKT COMENIUSA : “Wiem, że mogę.” Interaktywne gry i Technologie Informacyjne dla nowoczesnej edukacji europejskich dzieci. Polska Przedszkole „EKO-JUNIOR”
{ Kieszonkowe Etyka nie tylko dla smyka Wartość – odpowiedzialność, wytrwałość.
Ceny Waluta Zakupy.
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Zad. 1. Właściciel hurtowni kupił 768 choinkowych bombek, które były zapakowane do 32 kartonów. Po ile bombek było w jednym kartonie, jeśli w każdym była.
ZADANIA Dzień Czekolady.
Matematyczne statki ABCDEFGHIJ 1 xxX 2 XX 3 XXX 4 Xx 5 xXX 6 XxX 7 xX 8 XxX 9 Xx 10 xxxXXxX.
Matematyka dnia codziennego
Obliczanie podatku VAT
smiletemplates
Liczby naturalne i ułamki
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Opcje Ćwiczenia do wykładu „Zarządzanie portfelem inwestycyjnym” 1 © Dr Renata Karkowska; Wydział Zarządzania UW.
Co to jest algorytm? Uporządkowany i uściślony sposób rozwiązania danego problemu, zawierzający szczegółowy opis wykonywanych czynności w skończonej.
PODATKI Opracowała: Barbara Kawa. DOCHÓD BRUTTO CZY NETTO… CZYLI ILE ZARABIAMY? DOCHODY BRUTTO DOCHÓD NETTO OBOWIĄZKOWE SKŁDKI (na ubezpieczenie emerytalne,
Autor: Małgorzata Paszyńska
OBJĘTOŚĆ PROSTOPADŁOŚCIANU. PROSTOPADŁOŚCIAN Prostopadłościan to równoległościan, którego każda ściana jest prostokątem. Ta definicja jest równoważna.
PIENIĄDZ NARZĘDZIE POMOCNE W REALIZACJI CELÓW I SPEŁNIANIU MARZEŃ SZKOŁA PODSTAWOWA W WYSZANOWIE.
„Witamy w Krakowie” Scenariusz multimedialny nr 9/I.
KLASOWY ZBIÓR ZADAŃ Klasa 6c.
Matematyka zdam maturę
Gorączka Złota PCK „Detektyw Grosik” 2017
„Mistrz małych i dużych liczb”
Klasowy Zbiór Zadań Klasa IIIa Gim.
Matematyka w życiu codziennym.
KLASOWY ZBIÓR ZADAŃ Klasa IAG.
Żeromszczacy w NBP.
Zastosowanie układów równań do rozwiązywania zadań tekstowych
Ile to kosztuje? Cz. I.
Obliczanie podatku VAT
Obliczanie wartości wyrażeń arytmetycznych w zadaniach tekstowych
KLASOWY ZBIÓR ZADAŃ Klasa VA.
Ile to kosztuje? Cz. II.
KLASOWY ZBIÓR ZADAŃ KLASA IIBG.
Prezentację przygotowała Marcelina Czech
ELASTYCZNOŚĆ POPYTU I PODAŻY
Zapis prezentacji:

Klasa I Opracowały: Justyna Gudalewicz Svitlana Basko Obliczenia pieniężne Klasa I Opracowały: Justyna Gudalewicz Svitlana Basko

Celem lekcji jest: Poznanie wartości pieniądza, w tym monet i banknotu o wartości 10 zł Umiejętność radzenia sobie w sytuacji kupna-sprzedaży

Podstawową jednostką monetarną w Polsce jest złoty 1 złoty to 100 groszy 1 zł = 100 gr Mamy: -monety groszowe -monety złotowe -banknoty

Monety 1 gr 2 gr 5 gr 1 zł 10 gr 2 zł 20 gr 50 gr 5 zł

Banknoty 10 zł 20 zł 50 zł 100 zł 200 zł

1. Zadanie Ola ma w skarbonce następujące monety i banknoty: 10 zł + 2 zł + 5 zł = = 17 zł Zakreście kółkiem tę zabawkę, którą może sobie kupić dziewczynka. 22 zł 15 zł 18 zł 35 zł

2. zadanie Obliczcie ile to złotych i groszy. 10 zł + 5 zł + 5 zł = 20 zł 2 zł + 2 zł + 50 gr + 50 gr = 5 zł 10 gr + 20 gr + 50 gr + 5 gr = 85 gr

3. zadanie Wojtek kupił balony za 5 złotych 3. zadanie Wojtek kupił balony za 5 złotych. Jakimi monetami mógł zapłacić?

4. zadanie Mama Janka poprosiła syna o kupno w pobliskim sklepie następujących rzeczy: 2 kartony soku 2 kg jabłek 1 tabliczka czekolady 3 lizaki

W sklepie okazało się, że ceny towarów które miał kupić Janek, są następjące: 1 karton 2 zł 1 lizak 50 gr 1 tabliczka 2 zł 50 gr 1 kg 4 zł

Mama dała Jankowi: Obliczcie: Ile Janek zapłaci za zakupy? Czy Jankowi wystarczyło pieniędzy? Ile pieniędzy Jankowi zabraknie lub ile otrzyma reszty?

2 zł + 2 zł + 4 zł + 4 zł + 50 gr + 50 gr + 50 gr+ 2,50 zł = Działanie: 2 kartony soku 2 kg jabłek 2 zł + 2 zł + 4 zł + 4 zł + 50 gr + 50 gr + 50 gr+ 2,50 zł = = 4 zł + 8 zł + 1,50 zł + 2,50 zł = 16 zł 20 zł – 16 zł = 4 zł Odpowiedź: Janek zapłacił za zakupy 16 zł. Jankowi starczyło pieniędzy na zakupy. Chłopcu zostało 4 zł reszty. 1 tabliczka czekolady 3 lizaki

Dziękujemy za uwagę