KRUSZYWA LAFARGE KRUSZYWA Maszewo 22 września 2011 r.
Bezpieczeństwo w zakładach Lafarge Bezpieczeństwo oraz troska o życie i zdrowie jest dla Lafarge nadrzędną wartością, Głównym celem Lafarge w zakresie bezpieczeństwa jest zero wypadków i chorób zawodowych, Chcąc osiągnąć najlepsze wyniki w zakresie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, stosujemy sprawdzone procedury, ale przede wszystkim dążymy do wykreowania wysokiej kultury bezpieczeństwa wśród pracowników. Dlatego też prowadzimy liczne szkolenia oraz akcje edukacyjne, które mają na celu podkreślanie wagi bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz zwiększanie umiejętności identyfikowania i unikania zagrożeń. Date
Złote zasady dotyczące bezpieczeństwa w Lafarge Złote zasady określają podstawowe reguły, zobowiązania i metody pracy. Każda osoba, która pracuje dla bądź z Lafarge jest odpowiedzialna za ich przestrzeganie. Zasady te zostały również wprowadzone aby pokazać, iż wszyscy mamy wpływ na poziom bezpieczeństwa. Date
10 ZŁOTYCH ZASAD 1. Jestem właściwie przygotowany do pracy i potrafię udzielić pierwszej pomocy 2. Utrzymuję porządek i czystość 3. Jestem odpowiedzialnym kierowcą 4. Bezpiecznie eksploatuję sprzęt mobilny 5. Stosuję izolację energii 6. Respektuję bezpieczne metody pracy przy maszynach i urządzeniach 7. Pracuję bezpiecznie na wysokości, w pomieszczeniach zamkniętych, oraz przy pracach pożarowo-niebezpiecznych 8. Raportuję wszystkie wypadki, zdarzenia i sytuacje niebezpieczne 9. Właściwie stosuję substancje i preparaty chemiczne 10. Prawidłowo korzystam ze środków ochrony indywidualnej Date
Lafarge Kruszywa w Polsce KOSZALIN SUWAŁKI GDAŃSK GLIŚNO OLSZTYN SĘPÓLNO OSTROWITE DOBRA SZCZECIN BYDGOSZCZ RUDNO BIAŁYSTOK PRZEŁADOWNIA W POZNANIU TORUŃ CHEŁM GÓRNY PRZEŁADOWNIA W WARSZAWIE GORZÓW WIELKOPOLSKI POZNAŃ WARSZAWA MAŁASZEWICZE ZIELONA GÓRA ŁÓDŹ CHEŁM ŻAGAŃ-MIODNICA RADOM DOROHUSK LEGNICA KIELCE LUBLIN LUBIEŃ ZAMOŚĆ CZĘSTOCHOWA HRUBIESZÓW PRZEŁADOWNIA W JAWORZE Legenda SULIKÓW WROCŁAW RADKOWICE OPOLE ZAMOŚĆ -BORTATYCZE ŚWIERKI KRAKÓW Żwirownie RZESZÓW KATOWICE Kopalnie PRZEMYŚL KOSD RUDAWA Zakłady Przeróbcze NOWY SĄCZ Przeładownie Zakład Produkcji Mączki Wapiennej bazalt melafir dolomit piaskowiec wapień granodioryt Date
Kruszywa Wapienne Lafarge - Wysoka jakość w dobrej cenie Date
Segmentacja – do kogo dostarczamy nasze produkty Drogownictwo Kolejnictwo Przemysł Rolnictwo Budownictwo ogólne Budownictwo indywidualne Prefabrykacja Produkcja betonów Date Date 7
Sprzedaż kruszyw wapiennych w okresie 2008-2015 Date
Oferta kruszyw wapiennych Lafarge Kruszywa naturalne grube 0/4 mm płukane, kruszywo naturalne grube 0/5, grysy do warstw mineralno-asfaltowych 4/8 mm, 8/16 mm, 16/22 mm, oraz tłuczeń 22/45 mm, 16/31,5 mm Kruszywa naturalne o ciągłym uziarnieniu w następujących frakcjach: 0/5 mm, 0/16 mm, 0/31,5 mm, 0/63 mm (mieszanki do stabilizacji mechanicznej) Grysy wapienne płukane 4/8 i 8/16mm do produkcji betonów Wypełniacz wapienny Nawóz wapienny – „Kujawit” Date
Parametry kruszyw wapiennych Lafarge Mieszanka wapienna 0/31,5 mm Odporność kruszywa na rozdrabnianie: LA 35 (wg PN-S- 06102) Nasiąkliwość: 1,9% (wg PN-S- 06102) Mrozoodporność: F4 - 2,66% (wg PN-S- 06102) Wskaźnik nośności: ok. 150-160 MPa (wg PN-S- 06102) Date
Parametry kruszyw wapiennych Lafarge Grysy wapienne Odporność kruszywa na rozdrabnianie: LA35 (wg PN-EN 12620) Nasiąkliwość: WA242 (wg PN-EN 12620) Mrozoodporność: F2 (wg PN-EN 12620) Date
Zalety stosowania kruszyw wapiennych Mieszanki mineralno-asfaltowe na bazie kruszyw wapiennych spełniają wymagania normowe (warstwa podbudowy, wiążąca) Kruszywo naturalne o ciągłym uziarnieniu 0/31,5mm pozwala na uzyskanie wymaganych zagęszczeń oraz nośności podbudów zasadniczych i pomocniczych stabilizowanych mechanicznie, Zastosowanie wapienia jako materiału lokalnego zdecydowanie obniża koszty budowy, m.in. poprzez niższe koszty transportu. Średni koszt transportu wapieni z Lafarge na budowę jest około trzykrotnie niższy od kosztu transportu z Dolnego Śląska. Logistyka – bezpośredni dowóz na budowę, ilości od 24 t (transport samochodowy) Date
Obiekty referencyjne z wykorzystaniem kruszyw wapiennych Lafarge Toruń – obwodnica miasta w ciągu drogi S10 Inwestor GDDKiA z Bydgoszczy Generalny Wykonawca : Hermann Kirchner, Nadzór Transprojekt Gdański Sp. zo.o. Lata realizacji 2003 - 2005r. 160 tyś ton mieszanka kruszywa wapiennego 0-31,5mm 80 tyś ton grysów wapiennych do MMA Ciąg drogi krajowej nr. 10, Długość odcinka 12,5 km. Date
Szubin - obwodnica miasta Inwestor GDDKiA z Bydgoszczy Generalny wykonawca: SKANSKA S.A. Nadzór Transprojekt Gdański Sp. zo.o. Lata realizacji 2004-2006 r. 60 tyś ton Kruszywo o ciągłym uziarnieniu 0-31,5mm 28 tyś ton grysów wapiennych do MMA Ciąg drogi krajowej nr. 5 ( Bydgoszcz-Szubin) Długość odcinka 5,7 km Parametry drogi ekspresowej Szubin - obwodnica miasta Date
Elbląg - modernizacja Drogi Krajowej nr 7 Inwestor GDDKiA z Olsztyna Generalny wykonawca: STRABAG Sp. zo.o. Nadzór ZBIM Inwestor zastępczy Lata realizacji 2006-2007 r Długość odcinka ok. 14 km 50 tyś ton mieszanka kruszywa wapiennego 0-31,5mm 22 tyś ton grysów wapiennych do MMA Date
Pozostałe obiekty referencyjne: Autostrada A1 – Czerniewice- Brzezie, Brzezie-Kowal, Kowal-Sójki S5 – Gniezno-Czachurki, Czachurki- Kleszczewo Bydgoszcz: węzeł Stryszek/Białe Błota w ciągu drogi S5/S10 Łabiszyn: droga wojewódzka 253, Łabiszyn – Murczyn Paterek: droga wojewódzka 246, Paterek – Szubin Wąbrzeźno: droga wojewódzka 534, obwodnica Powiesk: modernizacja drogi powiatowej odcinek Powiesk - Paparzyn Date
Wpływ wapieni na obniżenie kosztów budowy drogi – mieszanki mineralno-asfaltowe Date