Badanie losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Uniwersytet Warszawski
Advertisements

KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Prezentacja wyników badań
Badania cech i losów absolwentów zrealizowane we Włoszech prof. Andrea Cammelli Uniwersytet w Bolonii Dyrektor AlmaLaurea Konferencja Warszawa, 27 października,
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Działanie: Wsparcie Biura Karier
Uniwersytet Warszawski
o Badanie jest częścią projektu Uniwersytet Partnerem Gospodarki Opartej na Wiedzy współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
1. REFORMA SYSTEMU FINANSOWANIA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO I NAUKI Stworzenie sprawnego systemu finansowania działalności naukowo- badawczej i dydaktycznej uczelni.
Serdecznie Witamy !. WSNSiT jest wyższą uczelnią niepubliczną działającą na podstawie ustawy z 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U.
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
Innowacje pedagogiczne w szkołach ponadgimnazjalnych
Uniwersytet Medyczny w Lublinie
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Badanie losów absolwentów
Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach.
Losy absolwentów ZSP Nr 2 im. Tadeusza Kościuszki w Stalowej Woli
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
OKRESOWA OCENA NAUCZYCIELI AKADEMICKICH W POLITECHNICE ŚLĄSKIEJ
ALGORYTM Co wynika dla uczelni technicznych
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Badanie Losów Zawodowych Absolwentów KUL 2012
Chojnice Kto nie chce nic zrobi ć – szuka powodów, kto chce co ś zrobi ć – szuka sposobów.
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 28 maja 2008 r. w sprawie programu Kreator innowacyjności – wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości.
Losy zawodowe absolwentów Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie (wybrane wyniki ankietyzacji) Paweł Tomaszewski Zespół ds. Analiz.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Losy absolwentów ZSP Nr 2 im. Tadeusza Kościuszki w Stalowej Woli Rok ukończenia szkoły 2014.
Jakość kształcenia, a potrzeby osób z niepełnosprawnościami Monika Szpringer Robert Dutkiewicz.
Uniwersytet Rzeszowski
BIURO KARIER UNIWERSYTETU RZESZOWSKIEGO Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Badanie losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu.
Język obcy w przedszkolu
Wybrane zagadnienia raportu z ankiety ewaluacyjnej (wrzesień 2013 r.) respondenci: studenci studiów III stopnia biorący udział w Programie MOST w roku.
Nagroda Prezesa Rady Ministrów (Rozporządzenia PRM z z dnia 27 sierpnia 2004 r. ) 1)wyróżnione rozprawy doktorskie dla osób, którym został nadany stopień.
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia w Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie Sprawozdanie z działalności w roku akademickim 2014/2015.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2012 roku mgr Marlena Włodkowska mgr in ż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2011 roku mgr Marlena Włodkowska Biuro Karier Łom ż a, 2014.
Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Badanie losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego rocznika 2013/2014 Pomiar.
Badanie losów absolwentów szkół zawodowych. Struktura prezentacji przykładowe zastosowania organizacja badania odbiorcy wyników badania formy prezentacji.
Spotkanie Dolnośląskiej Sieci Biur Karier - GRUDZIEŃ Badania losów absolwentów DSWE TWP we Wrocławiu - studium przypadku.
Politechnika Krakowska Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej Kierunek Inżynieria Chemiczna i Procesowa Inżynieria chemiczna i procesowa jest dyscypliną.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP
DOKTORAT WDROŻENIOWY ul. Hoża 20 \ ul. Wspólna 1/3 \ Warszawa \ tel. +48 (22) \ fax +48 (22)
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
Losy absolwentów 2016.
LOSY ABSOLWENTÓW LO 2015/2016.
Dokumenty regulujące proces studiów na Wydziale Lekarskim UJ CM Gdzie szukać informacji? Bogusława Adamczyk Kraków, 14 grudnia 2016.
WYNIKI ANKIET EWALUACYJNYCH
POLITECHNIKA POZNAŃSKA, WYDZIAŁ INŻYNIERII ZARZĄDZANIA
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Uczelnie wyższe.
Postawy studentów wychowania fizycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego wobec zdrowia Dr Jaromir Grymanowski Uniwersytet Rzeszowski Wydział Wychowania Fizycznego.
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Badanie Losów Absolwentów
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
Badania losów absolwentów
Absolwent UwB jako pracownik.
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
Zapis prezentacji:

Badanie losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego rocznika 2014/2015 Pomiar początkowy rocznika 2011/2012 Pomiar po ponad trzech latach od zakończenia studiów Diana Zawora Zastępca Kierownika Biura Karier Uniwersytetu Rzeszowskiego Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Podstawa Prawna: Art. 13b znowelizowanej ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym z dnia 27 lipca 2005 r. (t.j. Dz. U. z 2016 poz. 1842, z późn. zm.) Pkt. 1 „Minister właściwy do spraw szkolnictwa wyższego prowadzi monitoring karier zawodowych absolwentów, zwany dalej monitoringiem” Pkt. 12 „W celu dostosowania programu kształcenia do potrzeb rynku pracy uczelnia może prowadzić własny monitoring karier zawodowych swoich absolwentów” Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego OGÓLNOPOLSKI SYSTEM MONITOROWANIA EKONOMICZNYCH LOSÓW ABSOLWENTÓW SZKÓŁ WYŻSZYCH „Monitoring jest prowadzony na podstawie danych zawartych w ogólnopolskim wykazie studentów POL-on, oraz danych gromadzonych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych, na kontach ubezpieczonych lub kontach płatników składek” ELA po nowelizacji ustawy prawo o szkolnictwie: Badanie rozszerzone uwzględnienie przeszłości zawodowej badanych oraz analizę aktywności naukowej studentów i absolwentów Systematyczny przegląd sytuacji edukacyjno-zawodowej studentów Monitoring losów doktorantów i osób ze stopniem doktora „Uczelnia może prowadzić własny monitoring karier zawodowych absolwentów” Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego

Populacja badawcza: Cele badania: Główne pojęcia: Badaniem objęci są absolwenci wszystkich wydziałów Uniwersytetu Rzeszowskiego. Cele badania: Głównym celem badania jest dostarczenie informacji o potrzebach dostosowania kierunków studiów i programów kształcenia do wymogów rynku pracy. Główne pojęcia: Absolwent – osoba która zakończyła studia I, II stopnia oraz/lub jednolite studia magisterskie. Losy zawodowe – definiowane są jako droga zawodowa osób kończących studia wyższe.

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Metodyka zbieranych danych: ETAP 1 – Pomiar początkowy •Rozdanie każdemu absolwentowi UR formularza osobowego wraz z wyrażeniem zgody na udział w badaniu losów zawodowych absolwentów •Rozdanie absolwentom UR, którzy wyrazili chęć udziału w badaniu ankiety w celu zebrania podstawowych informacji na temat ich aktywności zawodowej i społecznej podejmowanej podczas studiów ETAP 2 - Badanie CAWI i CATI po roku •Rozesłanie kwestionariusza ankiety do osób, które wyraziły zgodę na udział w badaniu po co najmniej 12 miesiącach od daty ukończenia przez nie studiów. •Rozesłanie przypomnień drogą internetową z prośbą o wypełnienie ankiety osobom, które nie odesłały otrzymanego kwestionariusza. •Rozesłanie przypomnień drogą sms-ową osobom, które nie odpowiedziały na ankietę internetową pomimo otrzymanej wiadomości z przypomnieniem. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- •Opracowanie zebranych danych. •Przygotowanie raportu cząstkowego. Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Metodyka zbieranych danych: ETAP 3 - Badanie CAWI i CATI po 3 latach ETAP 4 - Badanie CAWI i CATI po 5 latach •Rozesłanie kwestionariusza ankiety do osób, które wyraziły zgodę na udział w badaniu po co najmniej 36 miesiącach od daty ukończenia przez nie studiów. Rozesłanie kwestionariusza ankiety do osób, które wyraziły zgodę na udział w badaniu po co najmniej 60 miesiącach od daty ukończenie przez nie studiów. •Rozesłanie przypomnień z prośbą o wypełnienie ankiety osobom, które nie odesłały otrzymanego kwestionariusza. •Rozesłanie przypomnień drogą sms-ową osobom, które nie odpowiedziały na ankietę internetową pomimo otrzymanej wiadomości z przypomnieniem. •Opracowanie zebranych danych. •Przygotowanie raportu. Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Trudności w realizacji badania: badanie losów zawodowych absolwentów dla respondentów ma w dalszym ciągu charakter dobrowolny, niemożliwe jest zapewnienie reprezentatywności dla poszczególnych kierunków i wydziałów, nieprawidłowe lub nieaktualne dane kontaktowe respondentów, problemy techniczne z wypełnieniem ankiety elektronicznej, udział respondentów w innych badaniach prowadzonych przez uczelnię, absolwenci, którzy podejmowali pracę chętniej aktualizowali swoje dane kontaktowe i wypełniali przesłaną ankietę. Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego

Korzyści z monitorowania karier zawodowych absolwentów: Bez rzetelnych informacji o losach absolwentów nie mamy sposobu by ocenić wpływ studiów wyższych na powodzenie na rynku pracy, Strategia rozwoju Uczelni, monitoring elementem kultury organizacyjnej Uczelni, Poszerzenie informacji dotyczących efektywności kształcenia, Cele promocyjne, Lepsze dopasowanie programów studiów do potrzeb społeczno-gospodarczych, Wpływ na kierunek działań na rzecz aktywizacji zawodowej studentów i absolwentów (doradztwo zawodowe, działania Akademickiego Biura Karier), Motywacja do podtrzymywania relacji z absolwentami, Wpływ na jakość kształcenia (uwzględnienia perspektywy rynku pracy w procesie kształcenia), Wskazówka dla pracodawców.

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Raporty z badania losów zawodowych absolwentów: Rocznik 2010/2011 pomiar początkowy Rocznik 2010/2011 po ponad roku od zakończenia studiów Rocznik 2010/2011 po ponad trzech latach od zakończenia studiów Rocznik 2011/2012 pomiar początkowy Rocznik 2011/2012 po ponad roku od zakończenia studiów Rocznik 2011/2012 pomiar po ponad trzech latach od zakończenia studiów Rocznik 2012/2013 pomiar początkowy Rocznik 2012/2013 po ponad roku od zakończenia studiów Rocznik 2013/2014 pomiar początkowy Rocznik 2014/2015 pomiar początkowy Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Aktualnie prowadzone badania: Rocznik 2013/2014 po ponad roku od zakończenia studiów – luty – czerwiec 2017 r. Planowane badania: Rocznik 2012/2013 po trzech latach od zakończenia studiów maj – sierpień 2017 r. Rocznik 2010/2011 po ponad pięciu latach od zakończenia studiów maj – sierpień 2017 r. Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego

rocznika 2014/2015 pomiar początkowy Najważniejsze wyniki badania losów zawodowych absolwentów rocznika 2014/2015 pomiar początkowy Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Wyniki badania w odniesieniu do ogółu absolwentów z 2015 r.: Liczba absolwentów, którzy ukończyli studia na Uniwersytecie Rzeszowskim w 2015 roku 5 630 osób Liczba absolwentów z 2015 roku, którzy wyrazili zgodę na udział w badaniu losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego 4 834 osoby W badaniu wzięło udział: 85,9% absolwentów, którzy wyrazili zgodę na udział w badaniu Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego

Absolwenci studiów stacjonarnych Absolwenci studiów niestacjonarnych Charakterystyka badanej zbiorowości: Absolwenci studiów stacjonarnych Absolwenci studiów niestacjonarnych 4 055 osób - 72 % 1 575 osób – 28 % Odsetek osób wyrażających zgodę na udział w badaniu: Wydział Biologiczno-Rolniczy (94%), Pozawydziałowy Zamiejscowy Instytut Biotechnologii Stosowanej i Nauk Podstawowych (94%), Wydział Pedagogiczny (89%), Wydział Matematyczno-Przyrodniczy (89%), Wydział Filologiczny (88%), pedagogika (15,7%), ekonomia (9,6%), a następnie: fizjoterapia (8%), technologia żywności i żywienie człowieka (5,3%), wychowanie fizyczne (4,9%) oraz turystyka i rekreacja (4,6%).

Czy rozważa Pan(i) podjęcie w przyszłości studiów? Badani ze względu na zadowolenie z ukończonego kierunku studiów oraz plany dot. dalszej edukacji Czy z perspektywy czasu wybrał(a)by Pan(i) ponownie ten sam kierunek studiów? 61% - TAK 15,8% - NIE Czy rozważa Pan(i) podjęcie w przyszłości studiów? 48,2% - TAK 25,3% - NIE Na jakiej uczelni zamierza Pan(i) podjąć studia w przyszłości? 79,9% – Uniwersytet Rzeszowski 20,1% - Inna uczelnia Uniwersytet Jagielloński (13%) Politechnika Rzeszowska (10,94%) Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania (7%) Uniwersytet Warszawski (5,8%)

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Wśród innych kierunków studiów, które cieszyły się zainteresowaniem badanej zbiorowości znajdowały się: logopedia (17 osób), zarządzanie (15 osób) oraz psychologia (12 osób). Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego

Badani ze względu na aktywność zawodową podczas studiów 63% - TAK 37% - NIE 29% - TAK 71% - NIE Czy studiował(a) Pan(i) za granicą (np. w ramach programu Erasmus)? 3,4% – TAK 96,6% - NIE

Studenci deklarujący, że pracują w zależności od kierunku studiów

Studenci planujący poszukiwanie pracy za granicą w zależności od kierunku studiów

Najważniejsze informacje dotyczące Badania Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego z rocznika 2011/2012 - pomiar po ponad trzech latach od zakończenia studiów zaprezentowane zostały na dodatkowej Infografice

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Dziękuję za uwagę. Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego